Kleuters krijgen 130 euro boete voor bloemen plukken

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by sydneys, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Fee (5) en Kick (3) gingen met hun oma naar het stadspark van Den Haag. De spelende kleuters plukten er bloemetjes en maakten er een boeket van voor hun moeder. "De stadswachters vroegen of ik wel wist van wie de bloemen zijn", vertelt de oma aan het Algemeen Dagblad. "Die zijn naar mijn mening van ons allemaal. Ze groeien in de natuur, op een grasveldje zonder hek, nota bene op een plek waar honden hun gevoeg mogen doen", klinkt het.

Grappenmakers
    De oma dacht eerst dat het om een grap ging, maar kreeg te horen dat ze 130 euro moest ophoesten voor de 'schade' die haar kleinkinderen hadden toegebracht aan het bloemenperk. De kinderen moesten zelfs de geplukte bloemen inleveren. Bij het gemeentebestuur heeft nog niemand willen reageren.

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik dacht gelezen te hebben dat de boete weer ingetrokken was. Beetje belachelijk, gelijk die boete. Zeker bij zulke ukkies kan je toch ook de ouder/opa/oma er even op attenderen dat dat niet de bedoeling is. Welk kind wilt nu geen bloemetjes plukken? Ik krijg elke dag een bosje paardebloemen en een enkele narcis ertussen, hij weet wel dat ie niet uit tuinen mag plukken. Komen allemaal uit de bosjes, opletten dat ik geen boete krijg...

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik moest wel lachen toen ik dit las, ik ken het park niet maar waarschijnlijk zouden ze binnen enkele weken met een grasmaaier langskomen volgens mij haha

ik hoop dat de boete is ingetrokken

4. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Precies, ik vind bloemetjes plukken door kleine kinderen ook echt geen probleem. Ja, niet uit tuinen natuurlijk, maar in parken, uit bosjes, geen probleem. Het wordt ook weer anders als ze hele bossen aan het uitdunnen zijn en echt aan het slopen zijn.

Ik dacht echt te hebben gelezen dat de boete was ingetrokken, ik hoop het ook, nogal een domper op een leuke middag zo.

Een tijdje geleden was er ook ophef voor een boete voor een jonge tiener (10, 11 jaar) die onderweg een leeg blikje in de berm dumpte. Dat vind ik anders, vind ik zelfs terecht, je vuilnis op straat gooien vind ik hoe dan ook fout. Ook bij echt kleine kinderen, want daar ben je als ouder bij.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind het dubbel, want het gaat om kinderen dus dan vind ik meteen zo'n dikke boete wel heel wat. Maar oma zou beter moeten weten..

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Te idioot voor woorden!

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    ik vind het ook een beetje dubbel.. Ik vind dat oma wel had moeten begrijpen dat je geen narcissen mag plukken.. als iedereen dat zou doen dan blijft er weinig staan natuurlijk.. dus de boete kan wel... wel een beetje een belachelijk hoog bedrag..
    Maar dat de kindjes de bloemen moesten inleveren vind ik dan weer een beetje te..

8. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Heb dit vroeger als klein meisje ook meegemaakt, maar dan geen boete. Als straf moest ik voor de twee agenten een liedje over bloemen zingen. Ik moest toen heel hard lachen want dacht dat ze een grapje maakte maar het was serieus. Pffff ik kan het me nog goed herinneren dus heeft indruk gemaakt. Kortom, boete van 130 euro geven is de reinste onzin.

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Eerste reactie van de week was, belachelijk! Maar later las ik ergens dat ze er al een stuk of 40 geplukt hadden, tja dat zou ik echt niet goedkeuren bij mijn dochter... Wat madeliefjes uit het grasveld plukken vind ik echt wel wat anders dan hele bossen narcissen plukken.
    Boete is natuurlijk wel absurd hoog maar dat zijn de meeste boetes tegenwoordig..

10. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,680
    1,441
    113
    Mijn zoontje plukt actief paardebloemen en ook wel eens een krokus uit het gras zou het belachelijk vinden dat daar een boete voor wordt gegeven maar in dit verhaal hadden ze 47 narcissen geplukt esorry hoor maar dta is natuurlijk ook te gek voor woorden, het betekend dat er gewoon een hele tuin leeg is gehaald en dat is voor mij niet meer een klein kind dat een bloemetje voor mama wil plukken, die plukken er 2 of 3, maar oma die goedkoop de vazen in huis wil vullen. Dus in dit geval zeg ik terechte boete voor oma, al moet men er zeker niet in door slaan, het moet gewoon kunnen dat een kind een bloem plukt voor iemand die ze leif vinden ;). Maar niet door een volwassen iemand die te zuinig is om een bos bloemen te gaan kopen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Stoer hoor, die stadswachters.
    Daar zullen ze vast trots op zijn geweest. Losers.

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    47 stuks, dat is een boeket :) Nee, ik krijg een bosje van 5 paardebloemen en een verloren narcis of krokus. Dan nog vind ik die boete een beetje bizar, laat staan het bedrag van 130 euro.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,289
    16,693
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Idd losers die stadswachters!!
    Geef gewoon een waarschuwing en klaar ermee.
    Zullen ze nu in bed liggen en trots zijn op hun daad??

14. knap

knap Niet meer actief

Dacht dat kinderen onder de twaalf geen bekeuring of straf kregen.

Dus misschien klopt er niet iets? Oma kan wel een bekeuring krijgen maar dan vind ik hem nog van de zotte eerlijk gezegd.

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

+1.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Helemaal mee eens
    Boete voor oma zou terecht zijn..

Beetje raar voorbeeld maar toch:
    Stel je laat als mama/oma je peuter bij de Hema 2 truitjes jatten (wat triest genoeg vaak zat gebeurd) en je word gepakt, dan is oma toch ook de sjaak ook al jatte de kids het? Wie weet pakte ze die bloemen wel op aandringen van oma omdat die het idd mooi vond thuis

Maar 47 narcissen vind ik ook bizar, die oma had moeten weten dat dat niet oké is

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Opa en Oma hebben volgens mij de boete gekregen.

Ik zie het verschil niet zo tussen een blikje weggooien en het plukken van narcissen. Het mag beide niet en we weten als volwassenen dat het niet mag. Daarnaast vind ik er ook nog een groot verschil tussen zitten of het om 1 narcis gaat of om 47 :eek:

De hoogte van de boete vind ik overigens belachelijk, maar zo zijn er wel meer boetes belachelijk hoog tov het vergrijp

18. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Niet meer dan terecht als oma de boete krijgt, die moet toch beter weten. Best sneu voor de kindjes inderdaad, maar goed, als oma het ze niet leert?

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het ging niet om een paar bloemetjes, maar om bijna 50 narcissen...5 bossen! Oma en opa hadden beter moeten weten, dit ruikt gewoon naar niet bij de bloemist willen betalen. Volkomen terecht dat ze een boete gekregen hebben. Ze hadden hun kleinkinderen na 1 geplukte narcis moeten leren dat je de bloemen moet laten staan zodat andere mensen er ook van kunnen genieten. Want die bloemen zijn van iedereen, en horen niet in een vaas bij oma thuis.

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

nee, snap ik! ik mag hopen dat bij hen het diepe schaamrood volop op de kaken staat (ook bij de betreffende stadswacht trouwens)

Wat een achterlijk gedoe zeg voor een paar bloemetjes!

EDIT: ik lees net dat het om een flinke bos narcissen gaat, mja dat maakt het toch misschien weer anders :) maar dan nog is 130 euro nog wel erg veel geld.

Share This Page