kleutergedrag of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sjudith, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mamaroos: tja het is lastig uitleggen.. Maar sommige kinderen zijn van nature wat dwarser en eigengereider dan anderen.
    En dan zul je vaker boos zijn en er is vaker gemopper en gejammer.

Echter voordat Anne naar school ging hadden we dit eigenlijk nooit...
    Laat staan dagen achter elkaar.

Natuurlijk mopperden we weleens en natuurlijk waren we weleens boos en luisterde ze ook weleens niet.

Maar die hele woedetamtrums die nu 4x per dag voorbij komen.. De heb ik de eerste 4 jaar echt nog nooit gezien. Nu ineens is het diverse keren per dag... Waarbij je op een aantal woedeaanvallen ongeveer de klok kunt zetten.
    Aankleden, ontbijt, uit school komen... En dan nog een paar keer gewoon tussendoor.
    Het voelt gewoon alsof er een compleet ander kind staat.

Terwijl andere kinderen altijd wat minder makkelijk waren.. En kan me voorstellen dat je dan als ouder er dan ook wat handiger in bent om dat te omzeilen, af te kappen.. Whatever..

2. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Tsja... dan hoort mijn dochter denk ik bij de catogorie dwarse- eigengereide kinderen.
    Ze heeft het altijd al gehad van kleins af aan en ik weet dat ik haar overal op voor moet bereiden anders gaat het mis. Dus in die zin weet ik het soms te omzeilen, maar laatst was ze dus onverwachts vrij en had ik haar hier niet op voor kunnen bereiden dan weet ik dus al dat het misgaat die dag... dat was ook de bewuste dag van het koekje gooien cenario.

Ook gaat het hier op vaste momenten mis zoals bij jou, bij ons is dit standaard met haren kammen en pyama aantrekken.
    Nu weet ik wel dat ik haar een tijdslimiet moet geven. A over 10 min gaan we naar boven, A over 5 min gaan we naar boven, A over 1 min gaan we naar boven en dan gaat het redelijk.

Wel typisch dat ze dit doet sinds je dochter naar school gaat...
    Het zit echt in haar karakter, kort lontje en boos/gefrustreerd zijn.
    En jammer genoeg kom ik er steeds meer achter dat ook onze jongste dit karaktertrekje heeft zei het in mindere mate als haar zus.

Voorbeeld: (ze is 10 maand)
    toevallig ook weer met een koekje haha
    Ze kreeg een koekje geschikt voor baby en ik at een ander koekje.
    ze werd heel boos gooide haar koekje weg, want ze wilde die van mij... nou ja baby's gooien wel vaker wat weg dus ik probeer het opnieuw, vervolgens knijpt ze het koekje helemaal tot moes en strekt haar handen uit naar die van mij al huilend... Pas toen ik mijn koekje ophad konden we verder met de orde van de dag.

Ach ja ze zullen het wel niet van een vreemde hebben zeg maar

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mamaroos: ik denk dat ze het inderdaad vast niet van vreemd hebben :)

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam

ik zeg niks :):cool:

Deel Deze Pagina