Onze zoon is 3 jaar oud en kerngezond zover we weten. In ieder geval hij is van de week uit bed gevallen op de poot van zijn hobbelpaard met zijn buik zei die hij gaf geen kik dit was eergisteren. Gisteren werd hij wakker in de middag huilen en schreeuwen helemaal door het lint ging die hij gaf overal pijn aan, nu is die wat snotterig en ik deed het eigenlijk af als niet fit zijn. Vanmorgen werd die weer wakker hangerig zeurderig hij had een auw buik geeft heel duidelijk een plek rechts onder zijn navel aan, ik zei dan gaan we toch maar even naar de dokter. Nee hij wilde naar school naar de kindjes dus ik deed er neit veel aandacht aan geven en heb hem naar school gebracht. Hij heeft daar 3 uurtjes gespeeld maar was duidelijk niet in zijn hum. Dat gaf de juf ook aan. Nu kwamen we thuis en ik krijg er geen brood in alles doet auw aan zijn buikje zegt die. Hij hieft niet te spugen en poept ook keurig netjes gisterenavond heeft die trouwens nog goed/ flink zitten eten. Zojuist ineens vanuit het niets begint die weer te gillen en zegt mama auw buik, vanaf dat moment wil die zijn benen niet meer strekken hij blijkt nu ook koorts te hebben. Hij ligt helemaal opgekruld, wilde wel naar bed ligt nu even op bedje ligt in zijn slaap te "huilen" ik heb inmiddels wel de dokter gebeld en daar kan ik zo naartoe. Heeft iemand hier ervaring mee of iets ben even benieuwd.
hmm klinkt i.d. wel als een blindedarmontsteking. Maar goed hoeft niet .. sterkte ermee in ieder geval
Kan van alles zijn. Virusje of idd een blindedarmonsteking. Goed dat je naar de huisarts gaat, ook omdat hij nu koorts heeft. Beterschap!
ben benieuwd wat t is mijn dochter heeft ook vaak buikpijn zegt ze maar ik heb es gelezen dat als kinderen bijv pijn ergens hebben ze vaak de buik aanwijzen ..... zit ook vaak te denken zal ik es naar de dokter gaan . maar zo klaagt ze de hele dag en dan weer niet of 2 dagen niet t is heel verschillend hier .. hopen dat t niks ergs is , beterschap
Uiteraard bij de dokter gaat die lief zitten spelen Ik voel me dan altijd zo ongemakkelijk. In ieder geval ze heeft gelijk testen gedaan voor blindedarmontsteking extra drukken en loslaten en daar reageerde die niet op. Dus pfffieuw gelukkig dat dat het waarschijnlijk niet is, althans de alarmbellen gingen niet rinkelen. Hij gaf wel heel duidelijk aan pijn in zijn rechteronderbuik te hebben, hij stokte echt met zijn ademhaling, tevens bleek dus zijn hele middenrig pijnlijk te zijn, waar het op lijkt is dat het mogelijk toch met de val uit zijn bedje te maken heeft. Verder ook zijn longen nagekeken daar had ze een twijfel over want dit kan ook flinke buikpijn geven, nu moeten we het vanavond even aankijken hoe het gaat alleen paracetamol als het nodig is dus veel pijn en voor het naar bed gaan, als die morgen slechter is dan vandaag moeten we long foto's laten maken. Stel hij knapt op en wel koort blijft houden moet dat maandag alsnog. En anders hopen dat dit rot griepvirus heel snel het huis uit is. Ow ja de longen klonken "schoon' voor zover dat bij een flinke verkoudheid schoon is, vandaar de onduidelijkheid er nog over en hebben we ervoor gekozen dit even een nachtje aan te zien, aangezien die niet doodziek is.
Helaas is die het weekend flink op en af gegaan en blijkt die toch wel degelijk een longontsteking te hebben, afgelopen nacht was een drama hij was zo enorm benauwd en vanmorgen werd ons vermoeden bevestigd hij heeft longontsteking, we zijn nu gestart met ventalin en antibiotica en hopen daarmee dat die zodanig opknapt dat die ook weer gaat drinken, vooralsnog 2 mini bekers water op maar alles is mooi meegenomen. Einde van de ochtend wordt die nog een keer beoordeeld.