Hè? Dus nu is het een probleem van je dochter en ligt het vooral aan hoe zij doet? Of lees ik dat verkeerd. Anders vind ik dit wel redelijk kort door de bocht. Heel plan voor je dochter incl. thuishouden, maar dat andere meisje blijft hetzelfde gedrag vertonen?
Hoi. Heliomare is een instantsie voor mensen met een handicap (lichamelijk of geestelijk). De arts was wat in paniek omdat we al een jaar niet meer in behandeling zijn omdat de school aangaf dat ze heel goed ging. Ze zou pas eind december weer eventjes voor een check up gaan. Meestal wil de arts eerst zelf naar een oplossing te zoeken voordat er een instantie bij komt. Maar aangezien ik vorige week woensdag hoorde dat het slecht ging en ze de dag ervoor al Heliomare hebben ingeschakeld heb de arts niks kunnen doen. Me dochter heb spalken/op maat gemaakte schoenen/ loopfiets/ rolstoel ter beschikking. En idd als thuis blijven op een regematige basis werd gedaan zoals halve dagen altijd is het niet zo heel erg. Ze doen nu sporadisch. Uurtje eerder ophalen, ene middag wel andere middag niet. Kwartiertje later brengen. Der zit geen ritme meer in..
Met dat meisje is niks meer gedaan . De focus ligt nu helemaal op mijn dochter en der overprikkeling. Mijn dochter doet niks bij andere kinderen, ze houdt zich op afstand en heb 2 goeie vriendinnetjes waar ze mee optrekt. Rustige karakters.
Dat klopt dus echt niet in mijn ogen. Dat meisje moet gewoon van je dochter afblijven. Als je dochter erg vermoeid is dan zijn daar tig betere oplossingen voor dan onregelmatig naar huis sturen. En al de dingen die nu worden ingezet moet in overleg met jou. En met de behandeld arts. Laat de arts anders de IB-er even bellen om uitleg te geven.
Nou zo denken ik er dus ook over, maar ze kijken naar me alsof ik gek ben. De arts heb me nu opgeroepen voor een spoedafspraak tussen nu en 2 weken zodat we de instantie voor zijn en misschien al met een passende oplossing kunnen komen die haar niet beïnvloed op school. Momenteel heb ik de spalken weer aangetrokken en de loopfiets weer mee naar school. Ik vond haar vanmiddag al een stuk minder moe en ze is heerlijk op speelafapraakje geweest met haar favoriete vriendin.
Je bent echt niet gek hoor. Fijn dat het met je dochtertje beter gaat. Als dar meisje bezig blijft dan kun je zelf ook bijv in de klas of daarbuiten dit meisje even kort en vriendelijk aanspreken dat je dochter het niet zo fijn vind dat ze zoveel door haar wordt aangeraakt. Ook zou je haar moeder kunnen aanspreken hierop. Wel op een vriendelijke manier uiteraard.