zandbak voor 2 jarige?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by milou, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. milou

milou Niet meer actief

we zijn er uit. we willen merlijn een zandbak kado doen voor z'n tweede verjaardag. maar is dat wel wat?
    die plastic dingen zijn klein en ondiep. als ik kijk wat ze in een zandbak doen, dan denk ik dat zo'n kleine helemaal niet zo leuk is. alternatief is zelf een zandbak maken, die vooral wat dieper is dan een plastic zandbak.
    wat is jullie ervaring hiermee?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben zo'n blauwe schelp, de ene helft gevuld met ballenbakballen en de andere met zand, werkt prima hoor, het hoeft toch ook niet diep te zijn? Of wil je dat hij een heel groot zandkasteel maakt ;) Lekker in het zand zitten en beetje klooien/kliederen met zand en/of een beetje water en het feest is compleet hoor.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    je kan ook een zandbak kopen bij bijvoorbeeld Praxis of de Gamma.
    Die zijn groter dan die van de speelgoedwinkels en ze zijn van hout.
    Geloof dat die van de Gamma best groot is en de deksel kan je openvouwen en dan zijn het 2 bankjes geloof ik :)

Hier heeft schoonpa er zelf een gemaakt en Erik vond het fantastisch! Hij was toen nog geen anderhalf jaar.

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    Evy is ook 2 en heeft met 1,5 jaar een blauwe plastic schelp gekregen, nou ze is er UREN druk mee. Hoop speeltjes erin en 1 grote ak speelzand.
    Ze kan dr prima vermaken, of ze kruipt erin, of ze gaat ernaast zitten (vnd mama soms wel prettig als ze net nieuwe kleding aan heeft)

5. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Leuk dat jullie je zoontje een zandbak kado willen geven voor zijn tweede verjaardag! :D

Ons dochtertje is ook pas 2 geworden en we hebben haar ook een zandbak en zandspulletjes gegeven voor haar verjaardag
    alleen moeten we nog speelzand halen en kan ze erin spelen. :D

Wij hebben zo'n schildpadden zandbak ,we hebben voor deze gekozen omdat ik vernomen had dat ze erg sterk zijn en de kinderen kunnen gerust op de rand van de zandbak kunnen zitten ,waarvan de schild makkelijk te openen is om te spelen en te sluiten om het zand tegen huisdieren en slecht weer te beschermen!
    Werkt eindelijk net zoals een blauwe schelp!

Ik vindt hem ruim zat en er kan 70 kg zand in.
    Persoonlijk denk ik dat je kindje het allang leuk vindt dat die met zand kan spelen :D ,en dat een te diepe zandbak overbodig is.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben ons zoontje een zandbak cadeau gedaan voor zijn 1e verjaardag.. Ik hoop dat jullie zoontje er net zoveel plezier van heeft als de onze!

Wij hebben zelf een zandbak gebouwd: eerst 2 lagen stenen opelkaar metselen (waren oude bestratingsstenen). en tussen de 2e en 3e laag een stuk worteldoek mee metselen. Anders spoelt al je zand weg, maar het water moet wel weg kunnen. En dan bovenop nog een "lijst" van hardhout om op te kunnen zitten en taartjes te bakken.

De zandbak is zo'n 1,5 bij 1,2 meter. Niet zo idioot groot, maar groot genoeg voor mijn zoontje + een vriendje.

Maar zo'n standaard van de bouwmarkt moet ook kunnen. Die hebben ook van die leuke bankjes. Die schelpjes vind ik zelf wel lelijk. maar je hebt dan ook gelijk een zwembad, en een deksel erbij ;)

7. mam85

mam85 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    1,729
    0
    0
    mama!
    dat vinden ze geweldig! tenminste mijn zoontje wel..
    hijheeft hem gekregen toen ie 10 maand was. en hij speelt er nu nog geweldig mee.. echt super!
    zolang ze maar met zand kunnen spelen.. het maakt hun nog niet zo veel uit hoe diep het is..

we hebben trouwens een blauwe bloem.. zomers vul ik de andere helft met water.. ideaal!

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik vind die schelpen echt waardeloos. Wij hebben er ook eentje. Er loopt altijd water in, hoe goed je hem ook afdekt, en dat kan er dan niet meer uit. Moet alles eerst weer opdrogen, voordat er mee gespeeld kan worden. Bovendien vond mijn zoontje het nog het allerleukst om al het zand op te scheppen en uit de zandbak op het terras te gooien.
    Wij hebben afgelopen herfst het zand weggegooid en gaan hem dit voorjaar met grind vullen. Steentjes vindt mijn zoontje nog veel leuker dan zand en dan maken we onderin een paar kleine gaatjes, zodat het water weg kan lopen en het niet meer zo'n vieze kliederboel wordt. En als dat nog niet werkt heeft ie pech, dan maar geen zandbak in de tuin.

9. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    Wij hebben onze dochter een zandtafel gegeven toen ze twee werd. Vonden we veel handiger, wel lekker met zand spelen, maar dan zitten ze toch niet helemaal onder. Ook is ie makkelijk te verplaatsen. Hier is het een groot succes. Je kunt hem trouwens ook vullen met water. We hebben hem vorig jaar bij karwei gekocht.

10. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    Wij hebben zo'n houten van de gamma met bankjes. Het ziet er mooi uit maar echt handig is het niet: doordat er spleten in de deksel zitten komen er best veel blaadjes in en je moet er echt heel veel zand in doen wil de peuter niet tot op de zwarte aarde kunnen graven (en dat is heel vies natuurlijk). De buren hebben zo'n schildpad, die lijken me prima!

11. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Wij hebben ook een zandbak van de gamma met de bankjes. Mijn vader heeft als bodem stoeptegels gelegd, zodat ze niet tot het zwarte zand kan graven. Daarnaast heb ik nu in de winter twee vuilniszakken onder de opgeklapte bankjes liggen: je ziet er niets van, maar het zand blijft mooi schoon.
    Ben er zelf wel erg tevreden over.

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    wij hebben ook zon gamma ding, maar hier zit maar een bankje aan de zijkant waar alle spullen in kunnen en de deksel kun je er in 2 delen af pakken.
    wij hebben hem ook gewoon op de tegels staan.

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier is er afgelopen week 1 zak van 25 kilo in een schelp zandbak gegaan
    onze kleine is 1,9 jaar en vind het geweldig
    lekker zand in en uit een emmertje scheppen haha

DOEN dus! :)

14. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Doen.
    Wij maken er 1 IN de grond met stenen of tegels. Met bv zo'n vlonder erop als deksel om de katten eruit te houden. Het fijne van gelijk met de grond vind ik dat je t zand er elke avond ff snel inveegd. En ik vind het makkelijker voor ze om taartjes te bouwen.

Share This Page