morgen kinderfeestje van onze dochter, 1ste keer wilde we gewoon in huis doen. (al snap ik nu wel waarom veel mensen dat niet doen al vind ik het erg prijzig) nu loop ik een beetje vast kwa bedenken spelletjes. snoep duiken koek happen sjoelen snoep ketting maken stoelen dans ezeltje prik we gaan ook nog cakjes versieren. ik heb ze 2,5 uur hier in huis 5 5 en 6 jarige. iemand ideetjes, we hebben geen speciale thema of verkleden aangezien onze uk niet van verkleden houd en zoals het er nu naar uit ziet ook niet al te mooi weer, anders liet ik ze nog even lekker in de tuin uitrazen
Veel activiteiten. Voor het aantal uren dat ze er zijn.' Zou er ook een uurtje vrijspelen in stoppen iets in het begin cake maken daarna sjoelen en misschien nog kettingen maken dan zit je al aan de tijd. Te veel spelletjes spelen moet er ook nog tussen passen.
stop dans is ook altijd leuk en verder heb je meer dan genoeg. Ze willen vaak ook wel zelf spelen. Met binnenkomen en kadootjes uitpakken ben je ook al snel 20 minuten kwijt.
ik hou zowiezo geen strak schema aan hoor, we beginnen met kadootjes, daarna cake versieren en drinken, en dan met snoephapen en koekhapen, we zien wel hoe alles loopt. heb de ouders zowiezo gevraagd om regenlaarzen mee te nemen!! mochten ze er behoefde aan hebben, stuur ik ze lekker de tuin in, daar staat zowiezo een trampoline
Oke dat is nog leuker dan stoelendans hihi. Mijn ervaring is te veel op het programma haalt de leuke kanten er van af en loop je zelf ook te stressen.
ik was juist bang dat ik te weinig had, helamaal na een verhaal van een vriendin, die had kinderen die binnen 10 met elke keer klaar waren met alles en daardoor veel tijd over had hahhaa. hopen dat het morgenmiddag een paar uurtjes droog blijft, kunnen ze als ze behoefde hebben lekker buiten spelen. en anders een filmpje kijken
Het feestje van mijn dochter hebben we ook thuis gevierd. Ik had dingen om te knutselen gehaald en wat spelletjes verzonnen. Het knutselen waren ze in een kwartiertje klaar mee en de spelletjes werden snel vergeten, ze wilden spelen! Uiteindelijk hebben we een disco gemaakt met lampen en harde muziek en wat muziekspelletjes gespeeld. Dat vonden ze toch het allerleukst. Patatjes en ijsje gegeten en het feestje zat er weer op. Zou me er niet al te druk om maken
hier ga ik naar de action of de zeeman en koop een hele hoop stiften, kleurpapier, verf , stickertjes ed en dan laat ik ze op die hoop los. Werkt hier altijd. Ook verhaaltjes voorlezen of een dvd opzetten en bioscoopje spelen
Het stressen ligt meer bij jezelf. Je kunt beter net zoals ts veel achter de hand hebben en klaar hebben liggen zoals ezeltje prik bv en in je hoofd hebben dat je niet alles hoeft te gebruiken en gewoon kijkt hoe het loopt. Dan hoef je namelijk niet te stressen om alles in korte tijd te plannen maar ook niet te zenuwen tof je te weinig activiteiten hebt.
hier afgelopen december weer een kinderfeestje thuis gehad en de 2 favoriete spelletjes hier waren snoepmemorie en ballonnentrappen. kinderen allemaal een ballon om de enkel binden en dan moeten ze die bij elkaar kapot proberen te trappen. en snoepmemorie: onder plastic bekertjes snoepjes leggen en dan hetzelfde als gewone memorie. als ze 2 dezelfde snoepjes hebben mogen ze die opeten.
snoep memorie is ook leuk!! leuk idee zeg. Ballon trappen wilde dochter niet, vond ze maar stom, die pakt liever een naald (of nog erger knijpen, en mama is geen held hahaha) gooi wek wat ballonnen op de trampoline, bijna het zelfde effect hahaha
Pollepelspel is ook leuk. Onder een pan een snoepje verstoppen, ergens in de kamer. Dan mogen de kindjes een voor een geblinddoekt, al kruipend en met een pollepel tikkend op zoek terwijl er met 'warm' en 'koud' aanwijzingen gegeven worden. Tikken ze op de pan (lekker hard meppen hihi) dan hebben ze het snoepje verdient. Het zal wel goed komen hoor. Het is precies het soort kinderfeestje wat wij altijd thuis kregen en super leuk vonden!
we hebben ze al snel in de tuin gestuurd hahaha, die van ons stuiterde zowat tegen plafon aan zo druk, na een uur buiten te hebben gerend en gesprongen waren ze rustig, hebben we 3 speletjes gedaan (snoeketting rijgen was ideaal) en toen was het alweer tijd, kinderen moe en wij ook hahaha. ze vonden het allemaal erg leuk, een draaiboek werkt idd niet, zeker op deze leeftijd willen ze rennen en vliegen. maar volgend jaar besteeds ik het denk ik lekker uit.....................