even in het kort (hopelijk) zoon(3,5) werd vorige week maandag ziek. Heel erg spugen en hoge koorts. Woensdag iets beter maar niet eten en heel weinig drinken. Vanaf zaterdag gaat het weer slechter takelt elke dag verder af, sinds zaterdag avond drinkt en eet hij bijna niks meer. zondag avond zagen we dat hij allemaal aften in zijn mond heeft, eten en drinken doet heel veel pijn. gisteren zijn we naar de huisarts geweest, zoon ziet er heel slecht uit. speelt niet, erg prikkelbaar en veel slapen, wel heel onrustig slapen. conclusie arts hij moet gaan drinken, hij mag 1,5 kilo afvallen. we hebben ibroprufen en lidocaine gekregen, beide krijg ik er met geen mogelijkheid in. nu vandaag. hij heeft vanmorgen 2 ijsjes gehad en dat is het. hij is 1x naar de wc geweest en heeft van kwart voor 1 tot half 5 geslapen. en nu ligt hij weer op de bank en had net zijn ogen al even dicht. hij is nu 1,3 kilo afgevallen. morgen vroeg moeten wij terug komen bij de huisarts. maar nu zouden jullie tot morgen wachten of actie ondernemen?
Ik zou gewoon bellen en overleggen (al is het voor je eigen gemoedsrust) en dan samen met de assistente/arts een beslissing nemen.
Beter een keer teveel bellen dan te weinig. Vooral dus omdat hij dus echt nauwelijks drinkt en zijn medicijnen er niet ingaan.
Zou zeker even bellen met de hap.. Zij zeggen dan wel of je kan afwachten of beter even langs kan komen.. Al verwacht ik het laatste aangezien het om een kind gaat Sterkte en beterschap voor je zoontje!
Mijn ervaring is dat je met dit soort dingen het beste direct naar de SEH kunt gaan. Zoonlief was met ruim 1 jaar uitgedroogd en bij de HAP werden we naar huis gestuurd met de boodschap dat mensen gerust 3 dagen zonder water konden voordat we dood gingen. (hij spuugde en had ernstige diarree, hield niets binnen) Een dag later bij de Eerste Hulp is hij 2 nachten opgenomen en constant aan een infuus geweest omdat hij dus gewoon al was uitgedroogd. Volg je gevoel en inderdaad beter overdreven dan te laat. Het is ondertussen 2 uur verder zie ik nu. Wat heb je gedaan? Hoe is het nu?
Mijn zoontje van 1,5 jaar had een paar maanden geleden heel erg aften in zijn mond. Hij wilde ook niet eten en drinken. We kregen een gel die we in zijn mond moesten smeren waardoor alles verdooft werd en dan kregen we er een paar slokjes drinken in. Bloeden joh als we die gel smeerden. Hij sliep ook heel slecht door de pijn. Wij gingen in die dagen elke dag naar de huisarts om te kijken of hij niet uitdroogde. Gelukkig is dat ons bespaart gebleven maar het heeft wel 10 dagen geduurt voordat het beter ging.
ja we zijn geweest. hij is NOG niet uitgedroogd hij is goed onderzocht, ze durfden het voor vannacht wel aan. morgen vroeg weer naar huisarts en als het dan nog hetzelfde is dan moeten we naar het ziekenhuis toe. hij is nog.niet uitgedroogd maar de arts gaf wel aan dat het morgen beter moet gaan. vanavond nog niks.meer gedronken. ben benieuwd morgen. bedankt dames
Goed dat je gegaan bent! Ik hoop dat het snel beter zal gaan. En blijf je gevoel volgen hè! (zodra hij wel iets wil drinken, is ORS misschien verstandig?) Beterschap! En let tussendoor vooral ook goed op jezelf.