Wintertijd...klok uur achteruit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chipske, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Komend weekend is het weer zover. De klok wordt weer een uurtje achteruit gezet. Lekker een uur langer slapen, zou mijn gedachte zijn geweest toen ik nog geen kindje had :D
    Mijn dochtertje (nu 23 maanden) slaapt de laatste 6 weken enorm slecht. Ze is al nooit een geweldige slaapster geweest, maar nu is het wel echt 'rommelen'. Ze wordt s'nachts meerdere keren wakker, na geruststelling gaat ze wel weer slapen, dus dat is verder ook niet zo'n probleem. (Oké, tuurlijk zou ik wel weer eens een nachtje doorslapen en niet ieder uur of twee uur wakker geschreeuwd worden, maar hé, er zijn erger dingen ;))
    Maar ze is dus ook altijd vroeg wakker. Als ze rond 5 uur wakker wordt, krijg ik haar daarna meestal nog wel een uurtje of anderhalf aan het slapen. Maar wanneer ze om 5 uur doorslaapt, is ze om 6 uur klaarwakker. Ze gaat dan dus ook echt NIET meer slapen.
    Ook nog niet zo'n probleem natuurlijk, al zou een half uur of uurtje later erg prettig zijn ;)
    Maar nu bedacht ik me dus ineens dat het de eerste dagen van de wintertijd dan wel helemaal een probleem zal zijn. Dan zitten we dus om 5 uur s'ochtends al met een klaarwakker kind dat naar beneden wil :(
    Het zal uiteindelijk natuurlijk allemaal wel los lopen, en nogmaals; er zijn erger dingen, maar toch.....
    Ik hoop hier misschien wat tips te krijgen van andere mama's die dit probleem herkennen en weten hoe hier 't best mee om te gaan?!
    Alvast bedankt meiden!

Oh, nog even wat extra info:
    Het overdag-slaapje is nu stilletjes aan ook aan het verdwijnen. Ze slaapt hooguit een uurtje (meestal rond 13.00/13.30 uur). S'avonds gaat ze om 20.00 uur slapen.

Groetjes,
    Chipske

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi

Ik snap je probleem mijn ervaring is dat het van zelf binnen een weekje wel bij trekt en een voordeel voor je dochter is dat ze ook een uur later naar bed gaat misschien brengt dat wel de juiste verandering te weeg.

groetjes en s6

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik doe Isabella veel later naar bed dan normaal( ongeveer 1,5 uur) en trek het de volgende dag gewoon recht.
    Dan net iets eerder naar bed maar nog wel een half uurtje later.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vorig jaar ging het redelijk makkelijk. 's avonds iets later naar bed, en na het ontbijt gewoon het nieuwe ritme aanhouden. Dus het fruit was een uurtje later dan normaal.
    En op dag2 ging het ook goed qua slapen.

Dus ik denk dat we hem dit jaar ook een uurtje ophouden, en dan daarna gewoon op de nieuwe tijd verder. Dat uurtje later eten is echt geen probleem voor zijn ritme. En maandag zal hij toch ook op het KDV meemoeten in het ritme..

5. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Ohhhhh shittt... wat goed dat je het er over hebt!
    Dat zal wat zijn..... helemaal weer uit der ritme. Hoop dat het goed gaat komen!

6. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties!
    Ik verwacht inderdaad dat het hooguit een dag of 2 een probleem zal zijn. Vorig jaar had ze er overigens totaal GEEN last van. Niets gemerkt van moeten aanpassen of zo.
    Later naar bed gaan is hier tot nu toe nooit soelaas-biedend geweest. Zelfs als ik haar later naar bed laat gaan, is ze toch op haar eigen vroege-interne-wekker-tijd weer wakker. Natuurlijk is ze dan wel vermoeider, maar dit uit zich dan eerder in jengelig/hangerig/zeurderig gedrag gedurende de daaropvolgende dag :D
    Maarrrrrrr.....ik ga het zeker wel zo doen het komend weekend. Wie weet helpt het deze keer wel?

Het is trouwens alsof ze er van weet dat ik hier dit topic geschreven heb. Ik heb haar gisterenavond maar 2x opnieuw in bed moeten instoppen en vanochtend werd ze wel wakker om 5 uur, maar zette het niet op het gebruikelijke hysterische krijsen en sliep al vrij snel zelf weer in (ben dus ook niet gaan kijken) om vervolgens pas om 7.20 :$ wakker te worden!

7 !!!!
    :)

Zo lang heb ik sinds haar geboorte niet meer kunnen slapen.
    Echt ongelofelijk! Een SUPERcadeau van ons kleine mupje.
    Ben benieuwd of ze vannacht weer zo super doorslaapt.

:D

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel is nu 2 jaar en 4 maanden en heeft dit al een paar keer meegemaakt en mijn ervaring is dat er helemaal niks van te merken was. Gewone tijd naar bed en nieuwe tijd wakker worden, zowel met de klok vooruit als achteruit. Hopelijk gaat het nu weer zo en met Anouschka ook...

Niet al te druk om maken, misschien voelen ze dat wel:p.

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja ben ik ook wel benieuwd naar hoe het hier gaat, we zien het wel.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie werd 8 uur nieuwe tijd wakker, niks geen problemen dus.

maar ik sprak een collega, die haar zoon is 10 en word standaard om 6 uur wakker, vandaag was hij dus om 5 uur wakker. pffff

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee was 7.15 nieuwe tijd wakker, vond dat al heel netjes van haar.
    alleen vanavond was het even jammeren , riep maar mama eten maken ,esmee eten, dus maar even wat eerder gegeten,normaal eten we om half 6.

11. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Nikki was om 6.15 uur nieuwe tijd wakker en ze was doodmoe om 19.30 uur nieuwe tijd, echt helmaal overstuur van het krijsen. Hoop dat ze snel weer bijdraait!

12. nicole26

nicole26 Niet meer actief

hier was het vandaag om 6.45 uur al raak , maar is eigenlijk vrij normaal want dat is gewoon kwart voor acht oude tijd en zo laat is ze altijd wakker ..

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het zondag 6 uur (normaal 7-7.30). En vanochtend al 6.50. Gewoon gisteren het nieuwe ritme aangehouden.
    En vandaag is hij op het KDV, dus dan heeft hij ook het nieuwe ritme strak te pakken. Verwacht dat het morgen wel weer normaal is.

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier totaal van slag. Een en al gehuil gister en vanochtend weeer om 06:00 wakker ipv 7. Hoop dat het snel bijtrekt.

Charlie

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    wij hadden zaterdag de vaste momenten zoals eten en slapen allemaal een uur later gedaan, zodat hetde volgende dag redelijk ging.
    werd om 7 uur wakker nieuwe tijd.
    Gister alles op de nieuwe tijd gedaan en is helemaal super gegaan!

16. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    En dan nu het resultaat:

Zaterdag zijn we naar oma op bezoek geweest en zijn lekker lang blijven hangen. Normaal gesproken gaat mijn dochtertje om 20.00 uur naar bed, nu vertrokken we pas om 21.00 naar huis. In de auto is ze op een gegeven moment in slaap gevallen. Om 21.45 waren we thuis en iets na 22.00 uur lag ze in haar eigen bedje.
    Aangezien ze in het verleden nooit later opstond als ik haar later in bed legde, ben ik zelf maar eerder naar bed gegaan :D
    En dat is maar goed ook, want om 5.20 (= winter-/nieuwe tijd) uur was meisjelief al weer klaarwakker en dat vond ik eigenlijk zelfs erg netjes voor haar doen. Ze heeft de rest van de nacht immers geen kik gegeven.

Verder hebben we hier gewoon alles op de gewone tijd gedaan (slapen en eten), wat dus neerkomt op uurtje later pas die boterham etc. en dat ging verder helemaal prima.

Vanochtend was ze om 6 uur alweer klaarwakker. Nou, prima. Haar interne wekker is dus al helemaal afgesteld weer op de wintertijd.
    Ik duik gewoon vanavond nog een keertje vroeger mijn bed in en dan loopt het hier verder ook weer zoals gewoonlijk.
    Het doorslapen was helaas een unicum, maar wie weet gaat het nu steeds beter?! Vannacht is ze immers ook maar 1x wakker geweest dat ik eruit moest (om 4 uur)

Nogmaals dank voor jullie meedenken meiden!

17. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hier zondagmorgen om 05.15 uur een peutertje wakker en om 06.00 uur een baby. Gisteravond weer later naar bed gedaan. Vanmorgen beiden om 06.00 uur wakker, maar allebei zijn ze niet te genieten vandaag. Maar ook mooi geen lange middagslaapjes of zo. Kindjes lijken hier helemaal ontregeld.

18. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Hier ook vanmorgen weer 6.00 uur... Heb hem nog maar even terug naar bed gestuurd met aardig wat protest van zijn kant.
    Heeft ook neit echt meer geslapen.

Had hem gisteren al wat later naar bed gebracht maar dit mocht ook niet baaden.

Hopelijk trekt het weer een beetje bij, 7.00 uur zou al erg mooi zijn.

19. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi meiden,

nou ik zat de laatste tijd behoorlijk te klooien qua tijden, onze dochter was s'nachts erg vaak wakker en s'morgens megavroeg, half zes, dus ik zag het al helemaal voor me half vijf, maar nee hoor, kwart over zes nieuwe tijd :$ heerlijk toch, ze zit helemaal in het ritme, ben er erg happy over!!!

jette

20. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier nog steeds om 06:00 uur wakker ipv. 07:00. Ik hoop niet dat dit de hele winter gaat duren. Pffff...mag niet klagen, verder is ze nooit wakker maar als het nog zo donker is....aargh.

Charlie

Deel Deze Pagina