Rompers of alvast onderbroekjes kopen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cherrytomaatjes, 13 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Niet de meest belangrijke vraag, maar ik vroeg me gewoon iets af:
    Als je begint met zindelijkheidtraining is het denk ik ook wel handig als je kind geen rompers meer draagt?
    Ik wilde toevallig weer een hele zwik rompers komen, maar misschien kan ik beter vast onderbroekjes en hemden kopen:rolleyes: Of maakte dit bij jullie niks uit?
    Onze zoon moet nog 2 worden, dus we zijn er nu nog niet mee bezig.
     
  2. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Ons zoontje is bijna 2,5 en net zindelijk.
    Wij hebben de overstap naar boxer en hemdje gelijk getrokken aan de zindelijkheidstrainig. Dus luier uit en onderbroek aan. Hij mocht zelf die onderbroeken uitzoeken en vond zichzelf natuurlijk super stoer met onderbroek.

    Maar ik heb ook genoeg verhalen gelezen van mensen die al wel voor de zindelijkheid over stappen op onderbroek en hemdje dus dat kan ook.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Hier waren ze beide met 2 jaar zindelijk (m’n dochter met 22 maand) dus ik zou geen rompers meer kopen.
     
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Jullie zoontje is nu 2,5, hoe oud was jullie zoontje toen jullie begonnen? En dus met de onderbroeken begonnen? Goede tipom hem te betrekken in het kopen van onderbroeken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat mn zoontje een keus kan maken in onderbroeken, maar hij wordt steeds meer een persoontje natuurlijk. Vergeet ik nog wel eens:p
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Bij de oudste hebben we onderbroeken en hemden als motivatie gebruikt. "Als je zindelijk bent mag je onderbroeken net als de grote mensen". Tot die tijd had ze dr luier gewoon om. De jongste hebben we gewoon in dr bikinibroekje laten lopen (zindelijk geworden in de zomer).
    Rompers met naar de wc gaan is niet enorm handig. Heb het even gedaan en dan deed ik een drukknoopje vast over dr schouder.
     
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Tenzij je kind zijn luiers losmaakt zou ik gewoon overgaan op hemden en boxershorts. Ik heb het al gedaan met 1,5 jaar omdat het toendertijd zo’n warme zomer was.Leek mij zo warm met romper als je ook nog een kort broekje en leuk tshirtje aan wilde doen. Daarna geen rompers meer gekocht. Ook stukken makkelijker met een doorlekongelukje:thumup:
    Heb toendertijd de boxershortjes gekocht bij de Hema.
     
  7. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Beetje off topic maar weet iemand waar je boxershorts maat 80 kunt kopen? Bij de Hema is het vanaf 86 en dan meteen combi maat met 92. Dat is hier echt nog te groot terwijl hij al wel interesse heeft. Hij is 1,5.
     
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Wij zijn overgegaan op onderbroek en hemd voor onze peuter toen de rompers die we hadden niet meer pasten. Oudste was eerder zindelijk dan jongste, dus we hebben eigenlijk die rompers nog gebruikt en daarna over op onderbroek en hemd.

    Oudste zijn we in de zomer met potje begonnen en toen droeg hij ook een onderbroek ivm de warmte. Dus een romper vond ik te warm toen icm een t-shirt.
     
  9. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Hier over naar onderbroeken toen ze die maat hadden qua kleding. Ze konden ook makkelijker zelf aankleden. En ik vond het op een moment ook wel makkelijker met aankleden. Daarna ook vrij snel luier uit gelaten
     
  10. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    We hebben in december de zindelijkheidstraining gedaan van zindelijkheidsbox. Toen is dus ook de luier uit gegaan en was hij 2 jr en 5 mnd.

    Ik weet niet meer precies wanneer ons zoontje begon met zijn mening over dit soort dingen te geven, maar op een gegeven moment wist hij heel duidelijk te vertellen welk shirtje hij aan wilde. Die eigen wil daarin komt vanzelf.
    Tot die tijd, geniet er van dat je nog geen discussies met je peuter hoeft te voeren over de meest rare combinaties of kleding die te warm of koud is. Dat los ik overigens op door 2 dingen te pakken en hem daaruit te laten kiezen.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier heb ik achteraf de rompers maat 86/92 amper aangehad, echt zonde!

    Ik koop vnl bij zeeman ondergoed, wel een maatje groter 98/104.
    De boxers van hema gaan ook goed. Maar de hemden vallen mijn dochter heel raar.
     
  12. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Zeeman valt het kleinst in 86/92 en anders kom je uit bij Beeren boxershorts voor baby’s.
    Helaas alleen te koop in wit, blauw en blauw-wit gestreept.
    De mijne was met 23 mnd zindelijk en zat in maat 74/80 toen, dus onderbroeken 86/92 konden we wel vergeten. Hij begon met maat 50/56 en later 62/68 en 74/80 daarna paste hij 86/92.
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  13. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Ik knoop altijd de romper op de schouder als ze op de wc potje willen plassen, gaat prima.

    Hier waren echte onderbroeken de beloning van zindelijk worden.
    Zoon was 23 mnd en vanuit zichzelf zindelijk geworden, onderbroeken boeide hem niet echt, maar dochter was “verliefd” op de onderbroeken van haar vriendin ( van een jaar ouder) van hello kitty (2j2mnd was ze toen. Ze moest en zou ze ook hebben. Ze was binnen een ochtend zindelijk toen ik zei dat ze ze mocht als ze geen luier meer om hoefde.
     
  14. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, en jij bent zwanger zie ik, gefeliciteerd!!!:D
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  15. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Hier hemdjes en ondergoed van wobra of zeeman (haal ze altijd door elkaar) de smalste en kleinste die ik kon vinden zonder de hoofdprijs te betalen.
    Zoon word volgende week 3 maar afgelopen zomer al overgestapt op hemd en ondergoed, vond het wel handig in de zomer. Onderbroekje bij hitte in de tuin en hemdje met korte broek als we weg gingen.
     
  16. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Mijn zoontje was bijna 2, toen ben ik overgegaan op boxers. Ik wist dat ze op het kdv met 2 jaar gaan oefenen met naar de wc gaan dus leek me handig. En ik zag het vroeger ook vaak op mijn werk op het kdv.
     
  17. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Ik had ondergoed van het merk lief, maat 74/80 voor degenen die kleins maatjes zoeken. Ondergoed van beeren heeft dacht ik ook kleine maatjes

    Hier ook ongeveer met 1,5 met ondergoed begonnen. Veel makkelijker.
    Af en toe probeerde ik ze dan al aan het potje plassen te laten wennen. En dan merkte ik vanzelf wel wanneer ze het echt doorhadden.
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ging vanaf maat 86 over op onderbroekjes en een hemd.
    Vind ik echt zoveel makkelijker.
    Dit was voordat we met zindelijkheidstraining begonnen.
     
  19. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier ging de oudste met iets meer dan 2 jaar over op ondergoed, toen rompers 86/92 te klein werden. Vond het gewoon praktischer. Hij was zindelijk met ruim 2,5 jaar.
    Dochter al voor ze 1,5 was ondergoed aangedaan omdat dat praktischer was ivm haar ziekenhuis behandelingen/opnames en er zo vaak even op de buik of rug gevoeld moest worden of ze moesten bij dr infuuslijn. Rompers waren toen super onhandig om steeds los en vast te maken.
    Zij was ook met ruim 2,5 zindelijk, maar droeg toen dus al een jaar ondergoed.
    Voor haar gewoon maatje 92 bij de zeeman gehaald, dat paste ze prima, hemdjes zelfs 98/104 maar ze was dan ook een flinke dreumes.
     
  20. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Vraagje, deed je in eerste instantie dan de onderbroek over de luier aan? Om die op zn plek te houden?

    Wij gebruiken wasbare luiers. Ben "bang" dat wij terug een maat kleiner moeten gaan als ze zindelijk wordt :p. Tot nu toe lukt het niet, een tijdje vaak op het potje of de wc gezet maar er gebeurt niks. Plaste wel laatst op de badmat toen ik haar uit bad haalde. Ik denk er nu toch aan het maar even te laten. Straks in de lente met een onderbroekje in de tuin laten spelen? (Ze is bijna 27 mnd)
     

Deel Deze Pagina