Tips om antibiotica aan peuter te geven

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lilou17, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Onze dochter heeft krentenbaard, heel vervelend en als het niet behandeld wordt mag ze niet naar de opvang. Ik ben gelijk met haar naar de huisarts geweest en we hebben een antibiotica kuur meegekregen. Ik krijg hem alleen voor geen mogelijkheid bij haar naar binnen! Ik heb hem al overal doorheen gegooid.. Yoghurt, zo’n mega zoet kindertoetje, ranja, chocolademelk, pure appelsap(die wij normaal verdunnen met water), ik heb zelfs de apotheek gebeld voor een andere soort maar ze wil het gewoon niet doorslikken. Net voordat ze naar bed ging heeft ze zelfs alles weer overgegeven, zo smerig vindt ze het!

    Heeft iemand de tip voor mij? Ze moet het binnen houden.. Vorig jaar heeft ze een aantal keren Amoxicilline gehad ivm oorontstekingen en dat ging altijd prima, maar die kunnen ze niet meer krijgen werd mij vandaag verteld.
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.142
    1.939
    113
    Hoe oud is je dochtertje? Toen mijn zoontje op jonge leeftijd een kuurtje kreeg in de vorm van een drankje, gaven we hem dat mbv een spuitje (zonder naald uiteraard). Het spuitje vulden met het drankje en we spoten het achterin het wang zeg maar. Op die manier moeten ze het wel doorslikken.. En dan gaven we snel iets wat hij heel erg lekker vond, in ons geval een lange vinger ;)
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier kreeg dochter alleen een zalf voor de krentenbaard. Werkte goed overigens.
    Misschien kan je een zalf vorm krijgen?
     
  4. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ze is bijna 2 jaar. We hebben het drankje ook op deze manier gegeven maar dan gaat ze dus overgeven helaas. Ik heb zelfs gedaan alsof ik het zelf ging drinken maar ook dat hielp niet :roflmao: De smaak is ook echt niet te doen! Ik heb een klein druppeltje binnen gekregen maar ik kreeg die chemische smaak gewoon niet meer weg..
     
  5. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dat kan voor onze dochter helaas niet. Doordat ze een kwetsbare huid heeft zit het op meerdere plekken op haar lichaam omdat het zo besmettelijk is. Ik had al geïnformeerd naar een zalfje. Toch heel erg bedankt voor het meedenken :)
     
  6. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Oh dat is vervelend! Hier veel ervaring met krentenbaard helaas.. zelf ook nog tweemaal gehad toen de oudste het had.. dat terzijde. Nu zit jij met een drankje natuurlijk, met zo'n spuitje toch? tja...Even zo snel geen idee.. Hier denk ik dan slechts nog aan.. de aanhouder wint ...En gespuugd? hoppa nog een keer.. even doorbijten.. :|! Misschien tijdens het kijken van een favoriet filmpje?.. Of.. misschien accepteert ze het als het wordt gegeven door een ander? Niet mama, maar papa.. of door opa of oma.. Ik probeer maar wat te bedenken.. :p Ikzelf ben wel van doorzetten, mama is de baas en desnoods met geweld.. :| Er komt vast wel 'iets' binnen denk ik dan.. maar leuk is de situatie niet natuurlijk..:( Succes!
     
  7. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Wat vervelend zeg. Ik had vorige maand hetzelfde met mijn dochter. Die kreeg op een gegeven moment dus wél de Amoxicilline en die hield ze wel binnen.
     
  8. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Van die kleine flesjes multivitamins van de lidle.

    Onze zoon heeft preventief ab. En dit is de enigste manier hoe hij het inneemt.


    Nu over op tabletten die we mogen chrunche waar minder smaak aan zit ga super met appelmoes.
     
  9. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik ben normaal gesproken ook echt van de aanhouder wint. Vanavond voordat ze naar bed ging heb ik het 5 of 7 keer geprobeerd en ik denk (hoop) dat ze minimaal de helft wel binnen heeft gekregen. Beter iets dan niets!
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  10. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Misschien morgen toch weer bellen en blijven zeuren :eek:
     
  11. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ooh top! Dat kan ik nog eens gaan proberen. Dank je wel!!
     
  12. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zou morgen wat anders vragen. Dit is gewoon zielig.
    Als ze er van spuugt komt er niet genoeg binnen..
     
  13. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ja het is ook heel zielig! Maar je weet dat het beter voor haar is dus blijf je proberen. Toen ze op bed lag heb ik ook wel wat traantjes gelaten. Ze is het laatste jaar zo vaak ziek geweest dat ik het ook even niet meer trok :(
     
  14. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dus hup.. morgen wat anders vragen. Dit werkt niet. Krijgt ze te weinig werk je ook nog resistentie in de hand!
     
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Zo makelijk gaat dit vaak niet. Ze krijgen niet voor niks een bepaalde antibiotica. Bij onze zoon werd dat ook geroepen door anderen en de kinder arts. Legde toen uit dat hij toch echt die ab moest en anders terug opgenomen werd om het via infuse te krijgen.


    Meestal is het een afkeer die ze tegen de ab hebben ontwikkeld en dan maakt het niet uit welke het is zodra ze door hebben dat het smerig is willen ze het gewoon niet meer.
     
  16. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee..ts geeft aan dat deze heel vies smaakt en ze de andere prima neemt maar nu niet op voorraad is.

    Als je eea op kweek zet kun je zien welle AB werkt en welke niet.

    Als je te weinig neemt , wat nu dus ongewild gebeurt werk je wel resistentie in de hand.

    Ik zou echt bellen.
    Haar huidje is gevoelig zeg je, verergert de krentenbaard hier ook door?
    In principe gaat krentenbaard zo ook over.. maar op die kapotte huisjes kan het heel lang duren. Bovendien is het pijnlijk..
     
  17. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Oeii ja dit hadden wij ook met onze toen 2,5 jarige zoon. uiteindelijk kreeg hij 5 dagen een maagsonde :( moest echt zn kuur afmaken.
     
  18. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Klopt, er werd mij verteld dat hij niet meer op voorraad is en dat ze er niet aan kunnen komen op het moment. Vanmorgen heb ik het nog 1 keer geprobeerd maar het is niet gelukt helaas. Dat was ook de laatste keer.

    Vanmorgen heb ik gebeld en de assistente ging overleggen of we toch een zalfje konden krijgen ondanks de meerdere plekken. Aan het einde van de ochtend kreeg ze nieuwe rode plekjes op haar hele lichaam ter grote van een speldenprik. We hebben dus weer een nieuwe afspraak staan voor vanmiddag bij een andere huisarts dan gisteren.
     
  19. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ooh wat lijkt mij dit vreselijk! Was dat ook bij krentenbaard? En is hij er snel weer bovenop gekomen?
     
  20. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Hier had dochter zo'n trauma door ziektes en opname met neussonde en medicijnen dat ze echt door het lint ging bij nog een kuur en ze dus echt echt niet slikte... Uiteindelijk werkte alleen die flesjes fruitshooter ofzo dergelijke, had ze van lidl of kruidvat, sinaasappelsmaak, want dat drinken is ongeveer net zo chemisch als de antibiotica... Ik deed het in een half flesje want goed dronk ze ook niet.
    Soms had ze het semi door en weigerde te drinken. Dan dreigde ik met spuitje of deed er een ml in met spuitje, wat ze dan weigerde door te slikken en deels eruit werkte, maar daarna nam ze dan meestal wel weer van het flesje...
    Verschrikkelijk... Veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina