Hier zijn er geen regels, ook nooit over nagedacht eigenlijk! Hier gaat het ongeveer zo: Groep 1: ouders lopen mee de klas in, kijken even op het planbord, nemen afscheid en gaan weer. Mijn kindje zit nu al bijna een vol jaar op school en als ik moet werken (2 dagen per week) zet ik haar af bij de poort. De andere twee dagen loop ik mee naar binnen. Veel kindjes die net zo lang in groep 1 zitten worden ook afgezet bij de poort of nemen afscheid in de gang. Groep 2: meeste kinderen nemen worden afgezet bij de poort. Heel af en toe is er een moeder die mee naar binnen gaat maar niet meer in het lokaal.
Tussen 9.35 en 9.45 in de klas brengen. Het kind geeft de juf een hand. Je mag dan een boekje lezen met je kind. Om 9.45 gaan ze met de sambaballen rammelen en moet je als ouders afscheid nemen en weg.
Hier gaan ouders en kinderen bij de eerste bel (8.25 uur) naar binnen en om 8.30 uur moeten de ouders weer de school uit. Je mag altijd mee de klas in, ook bij hogere groepen (gebeurt natuurlijk minder, maar toch). Ik breng eerst altijd de jongste even naar de klas, dan gaat ze in de kring zitten en zeg ik haar gedag en dan nog snel even naar de oudste in groep 3, met haar kijk ik altijd even mee welke werkjes ze moet verbeteren (ligt op tafel) en dan is het alweer tijd.