Het is natuurlijk afgestemd op de school. Maar de kleuters hebben vrijdag vrij (en er gaan helemaal geen kleuters naar de bso)? Tja, dan heeft t ook geen nut om 's ochtends open te zijn .
De BSO hier gaat een groep openen voor kinderen op vrijdag. Er maken 2 scholen gebruik van de BSO en bij bij allebei zijn op vrijdag de kleuters vrij. Er komt steeds meer vraag naar opvang op die dag. Wat betreft de jongste: ik ben sowieso elke maandag overdag vrij. Oudste zit dan op school dus dan heb ik alleen de jongste thuis waar ik mee ga zwemmen enz. En wat ik ook beslis over die BSO, ik ben hoe dan ook elke donderdag of vrijdag dan vrij. Dus dan is de jongste ook thuis. Als oudste naar de BSO zou gaan dan heb ik de jongste op donderdag thuis. Kies ik niet voor de BSO maar voor wisseling vN mn vrije dag, dan heb ik beide kinderen op vrijdag thuis.
Mooi dat de BSO die mogelijkheid biedt! Al heb je daardoor keuze wat je anders niet had gehad. Was wel makkelijker geweest . Je weet ook niet hoe je oudste op de BSO reageert, maar op zich is een ochtend zonder eerst een paar uur school wel minder vermoeiend. En de oudste is ook vaak genoeg 's middags thuis. Mijn oudste gaat elke dinsdag en donderdag na school vanaf 14.00u naar de BSO en ook nog maandag eens in de twee weken, dus volgens mij ben jij vaker thuis, ook al zou je haar vrijdag naar de BSO doen :-D. En als de jongste en jij de vrijdag op het kinderdagverblijf prettig vinden, dan zou ik dat zo laten. Houd er wel rekening mee dat kinderen de BSO per definitie noet leuk vinden. Mijn dochter heeft het er prima naar haar zin , maar toch blijft ze zeggen dat ze niet wil, dus dat zal jij ook op vrijdagochtend wel te horen krijgen :-D.
om af en toe een momentje met je dochtertje te hebben mag je ze ook best een middagje thuis houden in de kleutergroep. Vanaf 5jr pas leerplichtig en zeker in groep 1 zijn hele weken (al is vrijdag dan vrij) erg pittig. Ik ben leerkracht en heb zeker de eerste periode vaak op di en do middag heel wat minder kids in de klas dan de ochtenden.
Hier vinden de kids de bso wel leuk en willen niet mee naar huis, dus zo per defenitie is dat ook niet voor elk kind
Ik bedoelde ook meer dat ik het gevoel heb dat kinderen vaak zeggen dat ze het niet leuk vinden, maar het ondertussen prima naar hun zin hebben :-D. Mijn dochter wil ook nooit mee naar huis, maar zegt wel altijd voor de vorm "ik wil niet naar de BSO". En dat TS niet aan haar keuze gaat twijfelen als ze te horen krijgt dat de BSO niet leuk is.