Wanneer hield het middagdutje op....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Woefje85, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Nav het topic hoelang duurt het voordat jou kindje slaapt.... Op welke leeftijd wou jou kindje niet meer slapen tussendemiddag ?
    En was het dan krijsen of gewoon kletsen en niet meer slapen ?!

Ben benieuwd... ;)

2. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Oudste heeft lang geslapen, tot ruim 3,5 jaar ze sliep dan echt 3 uur. Opeens hield t op. Nu rust ze vaak op de bank met n filmpje

Jongste slaapt meestal wel smiddags, soms niet. Als ze niet slaapt ligt ze te zingen of te kletsen, soms geef ik haar n boekje om te lezen. Als ze eruit wil dan mag ze eruit

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier nu net dus rond de 3 jaar hij krijst alles bij elkaar en komt gewoon weer naar beneden. Hij si nog wel moet dus dan maar op de bank een filmpje kijken

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    tevens heeft hij rond de leeftijd van jouw kindje ook z,n tijd gehad dat ie niet wilde slapen. een paar weken later ging het wel weer goed

5. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Mijn dochtertje slaapt nog 2 uurtjes op een dag.
    Ze gaat sinds gister naar de psz, 2 ochtendjes. Daar was ze heel moe van, dus gister moest ik haar echt wakker maken. Ik laat haar niet langer dan 2 uur slapen, (als ik haar laat liggen slaapt ze zo 3,5 uur ;)) anders slaapt ze pas om half 10 's avonds weer.
    Een heel enkele keer valt ze echt niet in slaap 's middags, dan ligt ze te kletsen en te spelen en dan haal ik haar na een tijdje wel uit bed.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Beide kinderen met 2 jaar niet meer.

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    En als jullie kindjes liggen te kletsen in bed, haal je ze er dan uit of laat je ze toch twee uur lang kletsen ?
    Volgens mij is het hier ook zn fase van ik wil niet, maar ondertussen wel heel moe zijn... :p

8. Linda86

Linda86 VIP lid

M. was maar net iets ouder dan een jaar. En I. was 2 jaar en 2 maanden ongeveer.

Ik bleef er altijd bij tussen de middag tot ze in slaap vielen, maar dat duurde steeds langer en langer en op een gegeven moment vielen ze gewoon helemaal niet meer in slaap, dus nam ik ze maar weer mee naar beneden. Meestal probeerde ik dan wel beneden een rustmomentje in te lassen. Even gezellig met wat dekentjes/kussens ergens gaan zitten en een boekje lezen bijvoorbeeld.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier al enorm vroeg, met 17 maanden al. Ze ging gewoon niet slapen maar spelen op haar kamer

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier worden nu slaapjes overgeslagen 's middags dan een paar dagen niet slapen en dan weer 1 dagje wel om weer een paar dagen niet te slapen 's middags

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vanaf 1,5 geregeld niet meer. Vanaf 2 jaar helemaal niet meer.

Ze huilde tot 2 jaar vrijwel altijd met inslapen, minimaal 10 minuten, 's avonds was een half uur normaal.. Na de slaaptraining met 11 maanden werd het wel meer jammeren, maar ook nog geregeld krijsen.
    Dus tja, toen ze vanaf 1,5 geregeld niet meer ging slapen was het toch nog dagelijks minstens een kwartiertje aankijken.

Met 2 jaar was ik zo klaar met dat altijd moeten huilen, vaak voor niets, dat ik haar niet meer op bed heb gelegd 's middags.
    Binnen een week of 2 ging ze eindelijk goed slapen 's nachts. Geen gehuil meer met inslapen, altijd doorslapen en zelfs uitslapen tot 8u (ipv uiterlijk half 7). Wat een opluchting was dat!!

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Onze zoon (april 2010) slaapt nog gerust 2a3 uur per dag,
    Hij valt ook binnen 5 min in slaap.

Savonds ligt hij er weer in rond half 8 en slaapt dan weer tot 8a half 9

Ti's altijd een slaapkop geweest...

Mijn neefje daarentegen is van juni2010 en slaapt niet altijd meer smiddags... Die krijst de boel bij elkaar....

Bij m'n nichtjes hield het op omdat ze gingen zingen/ kletsen en spelen....

13. Mijn dochter heeft tot 4 jaar en een paar maanden elke middag een slaapje gedaan.
    Mijn zoon nu ruim 2,5 slaapt ook maar dan maar voor 1 uurtje omdat hij anders in de avond een feestje bouwt.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kletsen haalde ik haar er sowieso niet uit, maar dat deed ze ook bijna nooit.
    Ook al gaat hij niet slapen, dan heeft ie toch wat rust gehad.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ging de oudste rond 2 jaar soms niet meer slapen. Toen haar zusje geboren werd sliep ze een aantal weken wel weer elke dag, dan weer een paar weken bijna niet, dan weer een paar weken wel....Heeft echt heel lang geduurd. Nu sinds een aantal weken slaapt ze eigenlijk nooit meer en breng ik haar ook niet meer naar bed meestal. Ze vindt het juist zo fijn om even rustig zelf te kunnen spelen als haar zusje slaapt (die ook nog maar 1 uurtje per dag slaapt, zucht).

16. knap

knap Niet meer actief

Oudste rond zijn derde.
    Jongste was 2 jaar en een paar maanden toen ze al niet meer s middag.s wilde slapen. Ze had het wel nodig maar vertikte het toen maar er aan toe gegeven. Nu valt ze wel nog graag in de auto in slaap haha.;)

17. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier tot 2.5 jaar, totdat ze ineens savonds niet meer in slaap kon komen en klaarwakker was, sindsdien laten we haar op en ze slaapt weer prima savonds en snachts!

18. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vlak na haar 2e verjaardag in één klap over. eerst sliep ze zonder morren zo 2 uur lang, toen opeens van de een op andere dag was het over. krijsen dat ze niet wilde en ook zeggen 'hoef niet slapen, hoef neit slapen'. Als mama het negeerde ging ze in bed plassen. Ze was al zindelijk, maar riep dan eerst een paar keer dat ze wilde plassen. als mama na 2 keer er genoeg van had deed ze het alsnog expres in bed zodat mama haar uit bed kwam halen. hoe bedoel je slim ;) dus vanaf toen was het over.

19. Maia

Maia Niet meer actief

hier rond de 3 jaar, hoewel ze soms 's middags nog wel slaapt, maar dat is dan per ongeluk, dan ligt ze wat tv te kijken en valt ze in slaap.

20. adi

adi Niet meer actief

ik liet ze gewoon net zo lang in bed totdat ze aangaven dat ze uit bed wilden. En vaak zaten ze 1,5 uur in bed te spelen. Mijn kinderen hebben die individuele rust wel nodig, want beneden is het meestal druk.

Middagdutje hield hier om met 3 jaar en 5 mnd.

Deel Deze Pagina