Sandaaltjes of toch gewone schoenen voor de zomer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pastasaus, 24 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Hoi allemaal,

ik zit even in twijfel of ik voor mijn zoontje van 2 jr en bijna 2 mnd sandaaltjes koop of toch maar gewone "luchtige" (canvas?) schoentjes koop voor de zomer. Sandalen is natuurlijk wel het fijnste qua temperatuur, maar ik wil wel dat hij buiten en op de peuterspeelzaal fatsoenlijk kan spelen zonder dat zijn tenen stuk gaan.

Allebei kan nu even niet, pas als de kinderbijslag er weer is kan ik er een paar bij kopen van de een of de ander.

Wat zouden jullie voor nu doen? Thuis binnen loopt hij gewoon op blote voeten, het is maar voor de psz en buitenspelen.

Bedankt alvast!

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.555
    113
    Limburg
    Er zijn ook sandalen met dichte neus, is dat geen optie?

3. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Doh ja natuurlijk. Ik zal daar eens naar kijken dankjewel :)

Peetje83 vindt dit leuk.
  4. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Iemand trouwens ervaring met Kiabi? Ik zie daar hele leuke sandalen staan en die kosten niet zo heel veel, maar is de service goed bij bijvoorbeeld terug sturen? En hoe zijn de sandalen zelf?

5. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ligt eraan wat je graag wil. Ik vind het persoonlijk belangrijk dat het leer is, omdat mijn kinderen gauw warme en natte voeten hebben. Van Haren heeft ook zoiets in de aanbieding (meerdere kleuren/uitvoeringen)

6. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Leer vind ik inderdaad ook belangrijk, net wat je zegt hier ook snel warme en natte voeten. Zelfs die kleinste al. Die jij hebt gepost vind ik erg leuk en besteld. Ik had nog niet eens bij van haren gekeken, wel bij scapino maar daar vond ik niets naar mijn zin.

Schuurpapier vindt dit leuk.
  7. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    Bedankt dames ik ben geholpen voor zover :)

8. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ben ik fan van Teva sandalen. Je kan ze uitwassen, goed drogen en mijn dochter loopt er heerlijk op. Zijn flexibel en ondanks dat ze hartstikke ruig is gaan ze een hele zomer mee. Bij kleertjes.com in de aanbieding nu meen ik.

Koekenbakker en Roanna vinden dit leuk.
  9. Schuurpapier

Oh kijk aan, snel gefixt! Bristol heeft nu voor een tientje een soort Birkenstock/Kipling achtige sandalen, voor als je dat wat vindt voor erbij. Hopelijk passen ze goed!

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier een Kiabi fan!! Nooit problemen gehad & producten altijd goed geweest qua kwaliteit, sandalen zelf geen idee ;)

11. Pastasaus

Pastasaus Actief lid

11 sep 2016
    255
    144
    43
    Vrouw
    Op de spaghetti
    @Sama1 dank je voor de tip! Ik ga dit zeker in gedachten houden, kunnen wassen is inderdaad wel gemakkelijk, en stevigheid is altijd goed.

@Schuurpapier haha ja ik ben nogal van als ik iets leuk vind en de maat zit erbij hop, bestellen :). Ja ik hoop het ook, ik zat namelijk te twijfelen over de maat, aangezien ik pas schoenen gehaald heb in maat 24, maar volgens de shoesme tabel hij 25 zou hebben. Nu is mijn (enige, heb vorig jaar 1 keer daar schoenen van gehad) ervaring er mee dat die volgens mij wat kleiner vallen. We zullen het over een paar dagen zien. Die van bristol hou ik zeker in gedachten thx !

@Jess93 oké dankjewel! Wel iets om in gedachten te houden qua kleding, ik koop namelijk graag veel voor weinig maar dan moet het wel goed zijn natuurlijk :).

12. Schuurpapier

Ja Shoesme valt hier iig een maat kleiner! Hoop dat ze passen, scheelt weer gedoe :D

13. Adrianna

Adrianna Actief lid

31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Ik breng hem gewoon naar de peuterspeelzaal met sandalen aan hoor.
    Er lopen zelfs veel kindjes op blote voetjes rond buiten op het schoolplein met lekker weer, maar er is dan ook niks waar ze zich aan kunnen verwonden of wat er op hun teentjes kan komen...wat ook logisch is.

14. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ik ben echt fan van de Teva toachi sandalen. Echt onverwoestbaar. Tenzij je je kind wil afleren om te remmen op zijn fietsje met neus van zijn schoenen, in dat geval zou ik sandalen met open neus kiezen. :D

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou voor gewone schoenen gaan.
    Er zijn maar weinig dagen dat het zo warm is dat gewone schoenen niet kunnen.
    Zeker omdat ze thuis toch gewoon op blote voeten lopen.

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zeker sandaaltjes! De tenen steken niet uit dus stoten oid doen ze de teentjes niet snel. Een dun canvas schoentje maakt t verschil ook niet als ee echt iets op valt oid.
    Met 20+ kunnen sandaaltjes prima. Met 25+ zijn schoenen erg warm voor ondernemende peuters.
    Niet alleen voor Psz, neem aan dat hij buiten de deur ook iets aan zn voeten heeft.

Hier de afgelopen dagen niks anders dan sandaaltjes aan gehad.

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Onze kinderen hebben in de zomer zowel sandalen als dichte schoenen (canvas, sneakers, sportschoenen). Sandalen vind ik wel een must als het erg warm is. Maar je hebt ook koude/natte dagen in de zomer en dan is een dichte schoen wel nodig vind ik.

Akira1978 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Oops iets niet goed gegaan.
    Wilde toevoegen dat alleen sandalen niet genoeg zijn. Er moet wel een paar schoenen desnoods regenlaarsjes naast

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn zoon woont in de zomer bijna in zn crocs. Zien er niet uit maar ze zijn zo gemakkelijk om even snel aan te trekken en uit te doen. Zeker als hij naar binnen/buiten/binnen/buiten gaat en op en af de trampoline enzo. Ze zijn makkelijk schoon te maken en volgens mijn zoontje lopen ze lekker :p

Deel Deze Pagina