woeste kleuter buien

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bernadet26, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Wie kent ze en wat doen jullie er aan?
    Word er radeloos van, op school is ze het lievertje zelf en luistert ze voorbeeldig maar zodra we thuis komen word deze engel een draak 1ste klas.
    Begrijp me niet verkeerd want ben super gek met haar maar soms zijn de rollen behang niet aan te slepen.
    Gillen krijsen huilen gooien en dat omdat ze in haar ogen dr zin niet krijgt . ( een ijsje 5 min voor etenstijd is een goed voorbeeld)
    Hoe gaan jullie hier mee om.

2. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Tja heel erg herkenbaar hier ook een kleuter die net naar school gaat en daar het voorbeeldige kind is.....grrrr
    Wij zijn hier thuis heel consequent dat gedrag is gewoon niet goed, hij krijgt 1 waarschuwing, en dan volgt omdat hij 4 jaar is 4 minuten op de gang, en daarna vertellen we hem wat er niet goed was...
    Verder negeren negeren negeren, en juist het positieve gedrag overdreven belonen, ik vind het moeilijk hoor opvoeden ...

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Herkenbaar. Wat helpt is duidelijk zijn, consequent zijn en met je partner op één lijn zitten.

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Opvoeden is de moeilijkste baan die er is ;)
    Als ze voor straf in de gang moet dan breekt de oorlog bijna uit.
    Schreeuwen alsof ze in elkaar geslagen wordt terwijl ze nooit een tik heeft gekregen hoor want daar bereik je natuurlijk helemaal niks mee. Uiteindelijk gaat ze zo over de rooie dat ze gaat overgeven.
    Maat fijn om te horen dat we hier niet de enige zijn want zo voelt het soms wel hoor

5. misa

misa Niet meer actief

Herkenbaar. Hier ook een doorvermoeide en boze kleuter na schooltijd.... Ik heb begrip, maar leg hem ook uit dat ik weet dat hij moe is, maar dat hij niet dit of dat hoeft te doen. Werkt het niet, dan gaat hij even naar zijn kamer om daar even tot rust te komen.

Het is heel lastig. Jantje lacht en jantje huilt....!

Deel Deze Pagina