Hallo, ik zit hier eigenlijk enorm mee maar durf er eigenlijk niet zo over te praten ( in het echt zeg maar ) gister waren mijn broer en zijn vriendin bij ons, ( 21 en 18 jaar ) toen mijn broer met mijn verloofde samen een filmpje gingen halen. raakte ik natuurlijk in gesprek met mijn schoonzus. Wij gaan over 3 m/4 maanden trouwen, en wij zijn de eerste van onze familie van de kinderen. nou vertelde zij mij, dat zij graag eerst kinderen wouden omdat wij al eerst gingen trouwen !?!? Ik kon mijn oren niet geloven ? wij proberen al 3 jaar om zwanger te worden( dat weten ze niet) , ( en zij zegt dat ze eigenlijk pas over 2 jaar aan wil beginnen ) Hoe kan iemand nou kinderen nemen om iemand eerder af te wezen ? ik weet eigenlijk niet wat ik hiermee aan moet, ( en weet mijn broer wel wat ze tegen mij gezegd heb ? moet ik er over beginnen ?) Ik ben een beetje de weg kwijt en weet niet wat ik ermee aan moet. Ik hoop dat iemand me kan helpen ! Miep
Wat een rare opmerking zeg. Wat maakt het nou uit wie iets als eerste doet. Jij kan toch ook morgen gewoon zwanger zijn, dan is ze als nog niet als eerste, als ze pas over 2 jaar begint. Ik weet ook niet zo goed wat je er mee moet, misschien nog eens nagaan of ze het echt zo bedoelde? (omdat het zo'n rare opmerking is)
ja , iik denk ook zeker dat ik er maar eens over moet beginnen. ( dan zal ik wel over een drempel moeten ) misschien omdat wij nu een beetje in de aandacht staan omadt wij gaan trouwen. dat wil zij nu ook opeens ( alleen dan groter ) ook stuurde ze aldoor foto's van jurkjes die ze aan zou doen als ik ging trouwen ( complete bruidsjurken ) dat vond me broer wel erg raar ( maar dat zegt hij dan alleen tegen mij als we alleen zijn) .
Och jee dat komt mij zoooo bekend voor.. En kan je zeggen tis dr nog gelukt ook... Frustreed me behoorlijk maarja.. Ik denk laat lekker gaan als hun daar een kind voor nemen komen ze zichzelf nog wel tegen hoor..!!
Misschien toch met je schoonzus hierover praten en vertellen dat het je niet lekker zit. Maar aangezien hun niet weten dat jullie ook bezig zijn met een kinderwens kan je er ook niks van aantrekken en gewoon zien wat er gebeurt. Het is geen wedstrijd.
Je hebt echt helemaal gelijk! ( ik zou nooit met zon reden een kindje willen krijgen! ) Ik zou wel enorm teleurgesteld in ze zijn als ze daar nou een kindje voor zouden krijgen.
Tuurlijk is het teleurstellend als het zo is meis..En al helemaal omdat jij al zo'n tijd bezig bent.. Ik ken het gevoel maar al te goed. Maar tegenhouden doe je het niet. Ik was ook kwaad/teleurgesteld maar nu heb ik zoiets van Tsjah weetje al had ze het niet gezegd ( dat ze een kindje neemt omdat ik ga trouwen samen woon en noem maar op ) Had ze misschien ook zwanger geraakt.. Ze komen zichzelf echt wel tegen want een kindje neem je niet om die reden..
Ohh, wat walgelijk zeg! Maar juist omdat het zo belachelijk is moet je er lekker boven staan! Geniet vooral lekker van alle voorbereidingen voor jullie huwelijk, en laat dat niet verpesten door zulke jaloezie hoor! Klinkt misschien makkelijker dan het is, maar is wel het beste.
Wat een rare opmerking zeg! Kinderen neem je niet, je mag je blij zijn dat je ze mag krijgen en het wil helemaal niet zeggen dat wanneer zij eraan gaan beginnen dat het gelijk raak is (in het ergste geval duurt het een paar jaar) en dan kan jij misschien in die tussentijd al zwanger zijn of zelfs kindertjes hebben lopen thuis. Probeer je er niet teveel van aan te trekken , ze is misschien wat jaloers, en wie weet loopt het leven heel anders dan men gepland had.
Zo'n opmerking kregen wij ook toen we met kerst vertelde dat we verloofd waren.. zei ook mn schoonzusje 'oh dan beginnen wij wel met kinderen want dan krijgt ma toch nog een keer kleinkinderen' Wij waren toen al een half jaar bezig voor kids *wisten hun ook niet* Maar die opmerkingen zijn zo erg om te horen bah! Alsof je het f inplant om kinderen te krijgen, je mag blij zijn als het binnen het jaar lukt. Geniet iig van jullie bruiloft!!! En ik hoop dat er voor jullie snel een wondertje mag gebeuren! Over 2 jaar hebben jullie hopelijk al een kleintje rond huppelen! *duimt voor jullie*
Als je je zorgen maakt over je broer kan je het hem wel vertellen - om ruzie voorkomen- zonder dat heel expliciet te doen. Ik zou als je met hem alleen bent er een beetje langs mijn neus weg wat over vragen. Misschien wil hij ook wel aan de kids, dan heb je daar natuurlijk niets mee te maken. Anders ook niet maar dan weet hij tenminste dat er iets speelt, dan is het aan hem om daar wel of niet wat mee te doen. Dan kan jij weer gewoon verder lekker genieten van alle bruiloft voorbereidingen.
jah ik zou me er eingenlijk helemaal niks van aan moeten trekken, maar elke week worden we wel 4x uitgenodigd om iets te gaan doen met zijn vieren, en elke keer ben ik * bang* ( weet geen beter woord ) dat ze dan toch gaat zeggen dat ze zwanger is.. Niet dat ik het erg zou vinden dat hun daar damn als 1st mee zijn ( alsof dat uit maakt) Maar dan voelt het alsof ze het alleen maar doet om ons te kwetsen. En dan zou ze het ook nog lekker in kunn en wrijven. Nou hopen maar dat we snel zwanger mogen raken ! dan kunnen wij lekekr genieten
Is je schoonzusje echt zo erg of maak je je eigenlijk helemaal hyper om iets wat misschien helemaal niet gaat gebeuren? Hoe dan ook, Dat kan ze mss een paar keer doen, maar na een tijdje is die lol er ook wel weer af en anders heeft ze mss de pech dat meerdere mensen (waaronder jouw broer) dat zouden merken en haar op haar gedrag aanspreken. Mocht ze het tegenover jullie doen, zou ik haar ook gewoon terug op haar plaats zetten hoor! Maar zover is het nog niet, laten we hopen dat jij gewoon snel op een mooie roze wolk mag zitten!
wat een belachelijke opmerking, het idee alleen al dat iemand zo denkt. 1 tip: Domme mensen ga je niet overtuigen, dus begin er vooral niet aan. lekker negeren en wees blij dat jij niet zo in elkaar zit. Kop op! Zij zullen hun hele leven strijden om een nog mooiere auto, nog slimmere/sportievere/leukere kinderen, interessantere hobbies, verderderre vakanties grtere BBQ's en origineler WC papier te hebben dan hun buren, collega's en familie. Lach erom.
ìk heb in onze vrienden groep ook zoiets meegemaakt vrienden die altijd alles heteerst wilden en het mooist het duurst of het best...echt heel frustrerend maar je moet er gewoon boven staan...uiteindelijk zullen ze nooit tevreden zijn... best lastig...vond ik eerst ook en kon me er echt aan irriteren, maar heb me eroverheen gezet... en weet je wat het leuke er aan is dat hun als eerste een huis hadden en een kindje en getrouwd waren?! ze stonden toen volop in de belangstelling maar nu is het nieuwtje er allang af en niet meer "interessant" (hun hebben 2 kids en willen er niet meer) nu wij een huisje hebben en straks hopelijk een kleine staan wij in de belangstelling, en is dat weer interessant...hun zijn al weer oud nieuws...als je begrijpt wat ik bedoel je moet maar zo denken als hun wel eerrder een kleine hebben als jullie, is die van julklie straks de jongste en die word het meest verwend...hihi denk dat je er niet over moet beginnen, laat haar lekker jaloers zijn, ze komt er vanzelf wel achter en hoe meer jij je er over opwind hoe meer zij haar zin krijgt... xxx
Mjah, ik ken het eigenlijk zelf ook wel een beetje.. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik van mijn zusjes als eerste kinderen wilde krijgen. Ik ben de oudste en wil ook dolgraag als eerste een kindje krijgen.. Ik ben er niet trots op, maar ik zou het echt erg vinden als een van mijn zusjes eerder zwanger zou zijn dan ik.. De relatie met mijn ouders is slecht en ik heb het van mijn zusjes het zwaarst gehad thuis.. ik wil zo graag mijn ouders het eerste kleinkind schenken. Jah, misschien voelt het wel bijzonderder om de eerste ergens mee te zijn.. Het is ook een bepaalde onzekerheid die ik moeilijk uit kan leggen, alsof er een bepaalde waardering uit voort komt.. (even voor de duidelijkheid; ik wil niet een kindje krijgen voor mijn ouders, maar voor mezelf ) misschien heeft zij dat gevoel ook, dat ze ook ergens de eerste mee wil zijn.. vanuit een bepaalde onzekerheid.. en natuurlijk ziet ze momenteel hoeveel aandacht jullie krijgen, omdat jullie gaan trouwen, misschien is ze daar toch een beetje jaloers op! Ik vind het wel raar dat ze het zo uitspreekt naar jou toe!
Wat natuurlijk ook kan, is dat het haar (heel erg onhandige) manier is om te vertellen dat ze eigenlijk heel graag kinderen wil Zodat het dan niet voor iedereen als een grote verrassing komt als ze ineens wel zwanger blijkt te zijn.. zo'n grapje waar een waarheid achter zit. Maar het blijft een aparte opmerking >.>;
ja, ik heb er ook aan gedacht dat ze idd misschien echt zwanger is en het daarom zo zegt. Maar goed ze is ook erg jaloers aangelegd, en wil altijd volop in de aandacht staan. Ik heb juist gisteren tegen mijn moeder gezegd dat het net is alsof ik mijn broer al jaren niet meer ken, en dat had zei ook. Ze had ook al wel meerdere belachelijke dingen gezegd. ( zit in haar familie) Ze zegt ook vaak dat ze meer gaat verdienen en in een groot huis gaat wonen etc. etc. Ik kom totaaal niet bij haar binnen als ik er wat over zeg. Ik hoop dat dat wel nog over gaat, ik zou het leuk vinden als we * normaal* contact konden hebben, vooral omdat ik het vroeger erg goed met mijn broer kon vinden.