klier in de nek?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liebrando, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Mijn middelst zoontje heeft vanaf 1,5 jaar ofzo al een klier in zijn nek zitten. Huisarts en kinderarts hebben al gezegd dat het gewoon een klier is, die soms omhoog gedrukt word door een spiertje, omdat hij soms heel erg duidelijk is. Toch blijft het me niet cht lekker zitten. me oudste had het ook maar die is nu 5 jaar en je ziet hem eigenlijk niet echt meer, hij is wel een beetje te voelen maar verder niet. Die van me middelst valt heel snel op, dat is echt een soort knikkertje. Het is geen vaste bult het is echt een kliertje die opzij kan schieten. Vorig week had hij waterpokken en toen leek ie wel dikkerder. Ook had hij aan de andere kant toen een zitten, maar die zie ik nu niet meer.

Zijn er hier meer mama's met kindjes die zo klier in de nek al jaren hebben zitten?

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn heeft hem als sinds hij geboren is (hij is nu 3,5 jaar)
    HIj is net zo groot als een knikker en als hij verkouden is dan word hij nog groter..
    De dokter heeft ook gezegt dat het een klier is.

Heb geen idee of hij bij Stijn ooit weg zal gaan..

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ja manolito heeft hem ook en is nu bijna 3, idd je kan hem zien en voelen en dan kan hij ook wegschieten. Heb het ook al gevraagd aan de dokter, maar was gewoon een opgezette klier.

4. liebrando

Fijn om te horen dat er meer kindjes mee lopen. Het zat me helemaal niet lekker ondanks dat ze zeggen dat het een klier is. Het maakt me toch wat rustiger nu ik weet dat er meerdere kinderen zijn die ze al jaren hebben!

bedankt!!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft dat ook al tijden.. Voor het eerst echt opgevallen rond zijn 1e verjaardag. En het zit er met bijna 3 nog steeds.
    De huisarts zei: zolang het los ligt is het een kliertje of een vetbult. Als het met verkoudheid groter wordt, is het een kliertje.. Beide onschuldig..

6. liebrando

Ja hij ligt los kan het gewoon verschuiven. En als hij verkouden is of ziek is is ie groter dan normaal. Het is al een knikkertje maar dan is nog groter.

Pff ben wel wat geruster geworden!

7. meiske91

meiske91 Lid

9 feb 2009
    8
    0
    0
    leeuwarden
    Mijn zoontje van 2 heeft 2 in zijn nekje.. ook al vanaf de geboorte , en ook hier zijden ze dat het een klier is en niets kwaad doet

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad, als hij groter wordt met verkoudheid, is dat een teken dat de afweer van je kindje aan het werk is en dus ook je lymfeklieren wat werk moeten verzetten waardoor ze weleens opgezwollen kunnen zijn. Sommigen hebben dit bij iedere verkoudheid, andere alleen bij keel onsteking en sommigen helemaal nooit...

9. liebrando

bedankt dames voor jullie geruststelling! Doet me goed om te weten dat er meerdere kindjes mee lopen! Zeker een geruststelling!!

10. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
    Mijn nichtje had deze bult/klier ook in haar nek.
    Vanaf de geboorte is mijn zus bij diverse artsen geweest, met de vraag of deze weggehaald kon worden. Dit omdat zij zelf vroeger lymfeklier kanker heeft gehad. De artsen vonden het echter niet nodig om de klier bij haar dochtertje te verwijderen, omdat dit volgens hun écht geen kwaad kon. Uiteindelijk heeft mijn zus tóch een arts gevonden die hem wél wilde weghalen. Ook gezien de voorgeschiedenis van mijn zus.
    Dit is dus ook gebeurd.

11. liebrando

ik ben gister bij de HA geweest met me zoontje om een andere reden en nog een keer gevraagd over de klier die er zit. Denk vraag nu een andere HA maar eens. En hij zei ook het is een boontjes vorm en beweegt alle kanten op dat is helemaal niet erg en hebben vele kleine kinderen. Mijn oudste had het ook maar nu hij bijna 6 is zie je hem niet meer, denk dat hoe ouder ze worden hoe minder je ze gaat zien. Hoop ik? Ben alweer wat geruster vooral ook omdat me oudste wel een heeft maar niet te zien is haast en me meisje heeft er ook al een in haar nekje.

Maar ik snap het wel hoor van je zus, denk dat ik het in die situatie ook had gedaan!

12. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Calvin (nu 8 jaar) had zoiets in zijn hals.
    Het kon goed bewegen en kon dus geen kwaad.
    Idd ook met vekoudheiden werd hij duidelijker en dus groter.
    Wij hebben er voor gekozen om het WEL weg te laten halen. Hij was toen bijna 3 jaar.
    De arts vond dat als we het wilden laten doen, we niet te lang moesten wachten. Hoe ouder een kind hoe meer last ze er van zouden kunnen krijgen.
    We vonden dat kinderen altijd eerlijk zijn en hem er misschien wel mee zouden pesten als hij naar school zou gaan.
    Operatie duurde kort. (voor de veiligheid wel onder gehele narcose)
    stuk wat er uit gehaald is, is op gestuurd voor controle en het bleek een cyste te zijn. Kon geen kwaad maar ben (nog steeds) blij dat we het hebben laten verwijderen.
    Nu meer dan 5 jaar later zie je als je heeeel goed kijkt alleen een klein streepje van het liteken.

Deel Deze Pagina