Hoe ver ben ik nu eigenlijk??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rabia, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hallo allemaal,

Ik snap er nu niks meer van. Ik moest mijn agenda invullen (zo'n ik ben zwanger agenda) en ik begon bij dag 1 dat is dus de dag dat ik voro het LAATST ongesteld was. Maar als ik doorschrijf tot nu dan ben ik volgens dat boek al tien weken zwanger. Terwijl ik volgens de berekening van de gyn. pas negen weken en 1 dag ben. Ik snap niks meer van die telling.
    :(

Kan iemand mij opheldering geven ......ik snap het niet meer. Moet ik nu weer een nieuwe agenda kopen omdat ik alles dus bij de verkeerde dagen heb ingevuld?
    Mijn laatste ongi dag was 13-03-2006

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Als je een kortere of langere cyclus hebt dan 28 dgn kan het zijn dat je zwangerschapsduur niet v.a. de eerste dag van je laatste menstruatie wordt geteld.
    Ik heb bijvoorbeeld een cyclus van 23 dgn. Het is dan zeer waarschijnlijk dat mij eisprong eerder is geweest dan 14 dgn na mijn menstruatie en ben dan waarschijnlijk ook al langer zwanger dan geteld vanaf toen.
    Als je een langere cyclus hebt, kan het dus juist zijn dat je korter zwanger bent dan wanneer je vanaf je menstruatie telt. Ik weet niet of dat het geval is bij jou? Het heeft waarschijnlijk met het moment van je eisprong te maken.
    Een andere verklaring kan ik je er in ieder geval niet voor geven.

Groetjes Noralien

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vreemd ik heb een cyclus van 28 dagen en ik ben ook voor het laatst ongesteld geweest op 13-03-2006. En volgens de berekening ben ik nu 9 weken en 2 dagen. Dan zou jij dat toch ook moeten zijn? Tenzij je een langere cyclus hebt natuurlijk.

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Rabia,

Bij mij is de telling ook helemaal goed. Misschien kun je de VK even bellen en het bij haar navragen, of hier op het forum aan de VK vragen. Die weten het vast !

Groetjes,
    Nikki F

5. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Heeft inderdaad gewoon met je cyclus te maken. Ik had een cyclus van 5w na mijn miskraam. Na 4x ongesteld te zijn was i kterug zwanger én een week verder dan verwacht. k had gewoon terug een cyclus van 4 weken.

Best dat je de gynaecoloog gewoon volgt, daarop is ook je bevallingsdatum gebaseerd.

Zo vragen mensen hoeveel maanden je bent: als je per 4 weken 1 maand telt, dan heb je een zwangerschap van 10 maanden. Ik antwoord dus steeds met weken en dan merk je meteen op wie er ooit zwanger is geweest, de anderen kunnen meteen moeilijker volgen ;)

Liefs
    Kitty

6. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik weet hoe het zit!!!! :D
    Ik vroeg het aan mijn man en die gaf me een dood eenvoudige verklaring!
    Geldt dus ook voor Lin....we zijn namelijk even ver.
    Het zit zo:

Vanaf de laatste menstruatie 13-03-2006 gerekend zijn we nu precies 9 weken en 2 dagen zwanger. Als je dat in je agenda neerzet sta je op week tien omdat je week negen al gehad hebt en nu week 10 moet volmaken. Dus sta je bij de 10de week en niet meer bij de 9de week want die hebben we dus al gehad.

Snappen jullie het ????? Ik wel!

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi rabia
    Ik snap soms ook niks van de telling het is soms allemaal erg verwarrend zelf was mijn laatste 17-3 dus de schema's geven uitrekendata 22-12 en de gyn zegt 25-12 het zijn maar 3 dagen haha. Ik begrjp precies wat je bedoelt daarom heb ik mijn zwangerschapsagenda nog niet ingevuld. Schrijf alles zo op en dan als het beter klopt allemaal vul ik hem in het netjes in.

8. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Je moet moet de week van je ongi ook meerekenen dus de eerste dag van je laatste menstruatie.die krijg je kado

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Met 9 weken en 1 dag zit je inderdaad in week 10.

10. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    wat heel handig is is de calculator hier aan de linkerhand. die rekent het vanzelf uit. dan kun je ook wat proberen met als je je cyclus verandert en zie je wat er met er gebeurt met hoe lang je al bent. misschien helpt dat ook een beetje.

Deel Deze Pagina