Kliertjes van Montgomery

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door RoxannaG, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Hoi dames!

Ik heb sinds 2 dagen aan 1 borst jeuk. En wel aan de kliertjes van Montgomery (de bultjes rondom je tepel). Herkent iemand dit? Moet ik hiervoor naar de huisarts of gaat dit vanzelf over?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zie je er een parelmoer glas er op of witte uitslag in het mondje van je kindje?
    Dan zou het spruw kunnen zijn. Daar kan je medicatie voor krijgen maar niet iedereen vind die van de huisarts goed werken (nistanine) en gebruiken liever genitiaan violet verkrijgbaar via een lactatiekundige. Er is ook een site maar die ken ik niet uit mijn hoofd.

3. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Nee, er zit geen parelmoer glans overheen en ook geen witte plekken in mijn dochter haar mondje. Het is ook echt alleen jeuk aan het tepelhof en niet aan de tepel zelf.

Toch bedankt voor je uitgebreide antwoord!

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb tijdens BV periode een tijdje eczeem aan de tepelhof gehad, dat jeukte en was rood en schilferig. Smeren, smeren, smeren (vet)... en opletten dat baby goed aanligt om nog meer irritatie van huid te voorkomen.

Soms kan het te maken hebben met doorkomende tandjes. De speekselsamenstelling van je kindje veranderd dan en kan meer irriteren. Gaat dan weer over als tandje door is.

Bij twijfel huisarts (of lactatiekundige) laten zien.

5. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Bij mij gingen ze vanzelf weg toen ik minder ging kolven

Deel Deze Pagina