Marsepein

Discussie in 'De lounge' gestart door kikker28, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hallo, wie weet waar ik roze marsepein vandaan haal, ik wil graag een barbietaart maken voor onze dochter die zondag 3 wordt, maar ik haal het liever in een gewone winkel en niet van internet, maar in wat voor winkel haal ik dat?

Groetjes kikker

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    planetcake in Rotterdam zou je kunnen proberen, of gewoon de marsepein zelf kleuren, is niet zoveel werk hoor!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Even bij de plaatselijke bakker naar binnen lopen en vragen, misschien kan die je wel wat leveren.
    Hier doet een bakker dat ook met appeltaartdeeg, hoef je alleen nog maar zelf de appels erin te doen :)

Groetjes Anita

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    marsepein? ohhhhhh daar heb ik altijd zin in! ik las de titel en water liep al uit mijn mond

denk idd dat je de bakker ff moet proberen, de meeste goede bakkers kunnen wel je der aan helpen

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je kan ook Prinsessenglazuur halen bij de supermarkt, ook knalroze!

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Op de markt?
    Bij de Bakker?

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik had precies hetzelfde wilde het liever niet via internet bestellen...ik heb het gekocht in een winkel waar ze noten verkopen in zoetermeer....je zou ook bij zon notenbar op de markt langs kunnen gaan...en als t niet lukt en je t nergens kan vinden wil ik t ook wel halen voor je in zoetermeer...

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis waar kom je vandaan anders wil ik het ook wel voor je maken.

9. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Bedankt voor alle lieve reacties! Ik denk dat ik het even bij de bakker ga proberen, jij ook bedankt blusvrouw, ik woon in meppel, beetje ver misschien, maar wel erg bedankt! Het zelf maken heb ik ook al overwogen, maar vind ik zelf nog eng, omdat ik het nog nooit gedaan heb, en het moet natuurlijk wel een echte mooie taart worden :D :D
    Als je er ervaring in hebt is het denk ik makkelijker.
    Groetjes kikker

10. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    het valt ech onwijs mee hoor om zelf te maken...
    ik heb ook voor t eerst gedaan voor mijn zoontjes taart zelf de kleuren gemengd en het stelt echt niks voor....
    had rode, blauwe gele oranje en blauwe marsepein zelf gekleurd...peace of cake!

11. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Maar waar haal je dan de benodigdheden? zoals de marsepein zelf en de kleurstof, want zelf kleuren is id. leuker dan kun je ook zelf de kleuren bepalen.

12. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    In je album staat de taart? wat knap! mooie taart, mijn complimenten!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

je maakt dan de marsepein helemaal zelf.en de kleurstof kun je heel goed bij eentoko halen

14. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ergens op dit forum, ben even kwijt waar, vraagt iemand om taartrecepten en iemand plaatste de link naar deze site http://www.deleukstetaarten.nl/index.php
    Daar verkopen ze marsepein en allerlei andere taartdecoratie via de webwinkel.

15. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    de mardsepein had ik bij de notenwinkel/bar gekocht en de kleurstof in fabriek 66 (?) een taartenwinkel hier in de buurt...

@kikkervisje; die link had ik toen in dat topic geplaatst; maar kikker geeft aan liever niet via internet te bestellen:)

@kikker das idd 1 van de 2 taarten die ik gemaakt heb...heb hetzelfde ook nog in het rood/oranje/geel gemaakt:) ben ook best trots op mezelf hihi was de eerste keer dat ik zoiets deed:D

Deel Deze Pagina