verstopping van neocate

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tijdvoormezelf, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

mijn zoontje heeft nu 2 weken neocate sinds die tijd poept hij echt weinig. maar vandaag was het opeens echt keihard wat eruit kwam. Had ook een hard buikje. Kan dit van de neocate komen?
    hij heeft ook 4 dagen rijstebloem erin gehad maar omdat hij toen nog minder ging eten zijn we daar 5 dagen geleden mee gestopt. Heeft hij in totaal 4 dagen gekregen. Zou dat nu ook nog verstopping kunnen maken of is dat er dan al uit?
    verder was het donker groen van de neocate maar nu een paar dagen heel licht gele stukken erin. Denk dat dit van de contrastvloeistof is die hij heeft gehad in het zh voor een onderzoek.

2. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Supersam: Wat vervelend voor je zoontje!
    Hier ook neocate (langzaam aan overgeschakeld van nutramigen sinds twee weken geleden omdat meneer het niet bliefte en sinds een week volledig neocate), en ook hier heel weinig poep sindsdien. De ka zei dat dat kon, omdat sommige kindertjes heel zuinig met neocate omgaan. Hard heb ik nog niet meegemaakt, meestal is het (als hij dan eindelijk gaat) vrij nat en donkergroen. Kan de verstopping nog van de rijstebloem komen (volgens mij werkt rijstebloem wel verstoppend - tenminste, dat beweert mijn moeder)? Of zijn jullie daar al te lang geleden mee gestopt?
    En begrijp ik goed dat hij dus ook heel weinig eet? Misschien dat het daarvan kan komen? Dan krijgt hij ook minder vocht en daar kunnen babytjes verstopt van raken heb ik wel eens gehoord... En ja, als hij al zo weinig eet mag extra water per fles dus ook niet (dat probleem hebben we hier ook).
    Hoe oud is je zoontje? Krijgt hij al bijvoeding? Zo ja, dan kun je misschien proberen wat fruit dat laxerend werkt te geven. Anders eens vragen bij de ka voor wat lactulose als het zo blijft?
    Sterkte, en sorry dat ik je niet meer kan helpen.

3. tijdvoormezelf

hallo mcm

Ja hij eet inderdaad slecht, hij haalt nu met moeite de 700ml en hij weegt 7 kilo dus dat is toch wel echt het minimum wat hij moet halen. Ja, ik had zelf ook bedacht dat hij dus te weinig vocht krijgt en het ook daarvan kan zijn maar daar kan ik toch niks tegen doen. want extra vocht gaat inderdaad niet omdat hij dan nog minder voeding binnen krijgt.
    hebben ook al geprobeerd om ipv 5 6 of 4 voedingen te doen, maar uiteindelijk at hij in totaal hetzelfde dus hij liet zich niet voor d egek houden.
    hij is nu 4,5 maanden dus vaste voeding moet nog wachten. Ivm KMA heeft hij ook nog geek fruit en groente gekregen. wel een beetje pap gemaakt van rijstebloem maar dat at hij ook niet dus op die manier de melk naar binnen werkt ook niet. Heeft ook erge reflux dus waarschijnlijk eet hij niet omdat hij teveel pijn heeft. Maar ja nu ook nog pijn van zijn buikje :(
    willen binnenkort wel beginnen mett fruit, hopelijk wordt het dan wat beter. Hij had trouwens nu weer dunnere poep en dondergroen. Maar ook hij poept heel weinig. een volle luier is er niet meer geweest. dus jouw kindje heeft dat ook, dan zal dat wel van de neocate zijn idd.

4. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Supersam,
    wauw, wat klinkt jullie verhaal als dat van ons!! Wat ontzettend vervelend allemaal he! Ian is ook bijna 4,5 maand, eet heel slecht (hij zit nu normaal gesproken op zo'n 500-550ml per dag, en hij weegt 5.4kg, dus ook echt het absolute minimum - al had hij gisteren maar 430ml, hij voelt zich om de een of andere reden echt niet lekker - vanmorgen moest hij hoesten en toen spuugde hij zo in een keer alles wat hij had gedronken weer uit :(. Hij heeft dus ook erg weinig ontlasting en wat hij produceert is idd donkergroen en dun. Hij heeft ook last van reflux en is daardoor de hele dag heel ongemakkelijk, en ik krijg ook de indruk dat hij daarom niet wil eten. Ook hier geprobeerd met meer of minder flessen, maar ook hier laat meneer zich niet foppen. Bijvoeding mag ook hier nog niet, rijstebloem heb ik ook geprobeerd maar dat gaat er hier ook niet in. Wij hebben vrijdag weer een afspraak bij de ka, en ik ga dan een verwijzing naar een dietist eisen, want dit kan zo niet veel langer doorgaan. Ian groeit nog in de lengte, maar komt qua gewicht nauwelijks meer aan, m.a.w. hij wordt dus steeds langer en dunner.

Wat krijgt jouw kleintje voor de reflux? Hier hebben we zantac (doet volges mij weinig) en motilium - die laatste zorgt de laatste dagen alleen maar voor buikpijn, dus mijn man en ik hebben gisteren besloten die verder even weg te laten.

Ik vind het zo vermoeiend allemaal... best stressvol...

5. tijdvoormezelf

hallo
    ja verschrikkelijk dat je steeds die strijd aan moet gaan en hij dan na een uur de halve fles op heeft.
    Hij had al 2 keer 5 mg nexium maar toen woog hij 5 kg en hielp wel maar op een gegeven moment schreeuwde hij weer alles bij elkaar. Na 1 dgn ziekenhuis nexium opgehoogd naar 2 keer 10 mg. is echt het maximum en dat helpt wel goed. In de zin dat hij minder pijn lijkt te hebben bij het drinken. het komt nog steeds wel omhoog maar brandt dan minder. Maarja, nu huilt hij niet meer een uur bij het drinken maar weigert gewoon de fles. Houd gewoon zijn lippen op elkaar of draait zijn hoofd weg.
    Mocht je nexium krijgen, dan is een medicatieflesje van nuby super handig. je moet het nl oplossen in 15 ml water en er zitten bolletjes in die niet kapot mogen en de speen daarvan is groot genoeg. Meeste kindjes krijgen het ook met een speen maar hij is zo onrustig dat dan de spuit tegen zijn gehemelte stoot.
    Motilium heeft hij ook gehad maar daar krijg je inderdaad enorne krampen van en ij kreeg diarree dus na 2 dagen gestopt. is een van degrootste bijwerkingen.
    Ik moet maandag terug naar ka en wil vragen voor evt losec of gaviscon want dat legt ook een laagje over de slokdarm zeg maar en misschien doet hij dan minder pijn. want bij de rontgenfoto's met contrastvloeistof was duidelijk te zien dat deze geirriteerd was.
    gister trouwens een goede da, dronk 800 maar vandaag weer na 3 flessen 350 ml op :(
    is zo frustrerend! de dietiste in het zh zei trouwens dat we gewoon met groente en fruit mochten beginnen. wel 1 soort per week zeg maar om de reactie te zien. maar hoe meer vast voedsel hoe minder reflux dus wil zo snel mogelijk. Maarja, vand e rijstebloem pap nam hij ook maar 3 kleine hapjes dus kan niet zeggen dat het in plaats van een fles kan.

6. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Supersam! Jeetje wat een verhaal joh...echt zo rot voor jou en je kleintje! Wel fijn dat je van de dietiste mag beginnen met bijvoeden, hopelijk maakt dat wat verschil. Hier heb ik soms het idee dat ons mannetje de neocate gewoon echt heel vies vindt, en dus drinkt totdat het eerste hongergevoel weg is, en dan denkt: ja dahaag, dat drink ik dus niet... Is dat bij jullie ook? Misschien dat hij dan zijn groente en fruit wel lekker gaat vinden en daar wat meer van eet dan rijstebloem - rijstebloem smaakt natuurlijk nog steeds naar neocate. Tenminste aan die hoop houd ik me nu maar even vast. Maar ja, zelfs dan is het natuurlijk nog lang niet zo dat het in de plaats van groente en fruit kan komen...

Hier was het gisteren weer totaal drama. Hij was duidelijk echt niet lekker en weigerde gewoon alles, en heeft in totaal misschien 280ml gedronken... :( Hij wilde ook alleen maar slapen en was erg stilletjes als hij wel wakker was. Hij is sinds vrijdag wel ineens gaan poepen (vrijdag 1keer, zaterdag 2keer), en het is nu ineens geel, maar heel erg dun. Toen hij gisteravond ook nog eens helemaal doodsbleek werd heb ik de ha-post gebeld, en die wilden hem zien. De dokter zei dat hij in ieder geval een virus infectie heeft (aan z'n lymfeklieren te voelen), maar ook dat hij wel erg mager was (je meent het). Maar er was geen acuut gevaar, hij was niet uitgedroogd gelukkig en hij glimlachte nog - ja wat dat nou voor criterium is; toen die van ons doodziek in het ziekenhuis lag met een zware urineweginfectie glimlachte hij ook nog...maar goed - dus hij heeft ons niet meteen doorgestuurd naar de ka. We moeten nu wel morgenochtend het zh bellen en een afspraak maken op het spoedspreekuur, want omdat hij zo mager is mag het niet eten niet al te lang duren en moeten we in ieder geval de ka op de hoogte brengen. En we moeten proberen wel vloeistoffen in hem te krijgen... :S Ja, duh, als ze d'r nou ook even bij vertellen hoe...

Ilmi vindt dit leuk.
  7. tijdvoormezelf

hoi mcm
    jeetje, heftig zeg! Ja dat glimlachen vind ik ook zo'n onzin. Mijn zoontje lacht ook altijd als hij bij de dokter is, wil niet zeggen dat er niks aan de hand is. Gelukkig is hij nog niet uitgedroogd, maar ik vind het zo'n rotuispraak: oh het valt nog wel mee, is nog niet uitgedroogd, oh ziet er nog wel goed uit, oh groeit wel nog wat. Als die dingen wil je toch voorkomen! Hoe ver moet het komen voor er actie ondernomen wordt.
    Hopelijk gaat de kinderarts iets doen bij jullie, want dat kan zo toch niet. Het erge vind ik dat je zoveel herkenbare verhalen leest. en nergens is de oplossing gevonden. Alsof er een nieuwe ziekte is die nog niet herkend is, die de klachten van reflux combineert met darmproblemen etc.
    Hier wordt weinig gepoept maar hij is de hele dag aan het persen. heel zielig. hij krijgt u 3 keer per dag paracetamol om het draaglijk te maken. Tot maandag, want dan weer naar ka.
    Dietiste had wel aanbevolen om t ewachten met bijvoeding tot de ellende van het eten wat beter ging. ja dan kan ik wachten tot hij een jaar is. dus misschien gaat er vandaag of morgen wel een banaantje in. kan hij misschienook poepen.
    ja neocate is gewoon vies. heb precies hetzelfde idee, als de ergste honger gestild is, stopt hij. Hij drinkt na 50 minuten nog een beetje en als hij weer last heeft van reflux om te verzachten en anders kan ik op mijn hoofd gaan staan, hij weigert gewoon.

Deel Deze Pagina