Zwanger na miskraam, maar geen idee hoe lang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Carola36, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Mijn dochter heeft vorige maand een miskraam gekregen, de derde op rij ( op 22 augustus is het vruchtje door de gynaecoloog verwijderd ) ze heeft gebloed van 19 tot 25 augustus......27 augustus een ovulatietestgedaan en deze was positief ( nog oud hcg waarschijnlijk ) daarna weer getest met ovulatietesten.....alleen op 5 september was deze iets donkerder en daarna weer allemaal heel licht.....de testen liepen daarna weer op, en op 19 september heb ik samen met mijn dochter ( gister dus ) een zwangerschapstest gedaan....deze is gewoon vet positief.

We vragen ons af wanneer dit dan gebeurd moet zijn en hoe lang ze dan zwanger is, aangezien de test ook echt heel positief is. ( zie foto )

Wat denken jullie ???

Bijgevoegde bestanden:

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dat is wel heel positief inderdaad.
    Kan het niet zijn dat er nog wat restweefsel zit? Dat de gyn dus niet alles weg heeft gehaald en dat dat hcg afgeeft?

Zijn die blauwe trouwens ovulatietesten?

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Of 27-8 was een ovulatie en ze is nu opnieuw zwanger. Die positieve Ovulatietesten onderaan kunnen ook zo positief zijn van HCG. Maar ik weet niet of je zo snel na een mk kunt ovuleren. Als dat mogelijk is, en de bloeding op 19-8 gestart is, had ze op dag 8 een pos ovu, dag 9/10 haar ei. En is ze nu ong 5 weken zwanger.

Ik hoop het voor jullie!

4. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zouden dan de ovulatietesten niet positief zijn gebleven ?
    Want de blauwe zijn idd ovulatietesten...en de datums die er niet op staan waren echt zo licht ( negatief dus ).....Wij dachten in eerste instantie dat nu haar ei er aan zat te komen, maar omdat de ovutesten zo positief bleven heeft ze maar een zwangerschapstest gedaan en de streep verscheen direct.

Ik hoop toch niet dat het idd restweefsel is....

5. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    #5 Light, 20 sep 2014
    Laatst bewerkt: 20 sep 2014
    Ik vraag me hetzelfde af als xElles. Als ik me niet vergis is dat een test van de action en die van mij was een paar dagen na m'n NOD nog niet eens zo donker.

Ik hoop natuurlijk van harte, zeker na zo'n moeilijke periode, dat je dochter zwanger is!

6. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

Nu jullie het zo zeggen, begin ik serieus te twijfelen of ze dan wel echt opnieuw zwanger is......het zou opnieuw een domper zijn als blijkt dat dat niet het geval is.

Maar als ze al die tijd restweefsel heeft gehad, zouden haar ovutesten dan niet al die tijd positief zijn gebleven ? 27 - 08 was hij donker....toen werden ze lichter...op 05-09 werd de test weer donkerder.....toen opnieuw weer lichter......en vanaf de 14de zijn de testen aan het oplopen.

Erg verwarrend dit.....ik hoop echt zo dat het een nieuwe zwangerschap is.

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Sorry, ik heb mijn berichtje gewijzigd want klopt niet wat ik zei over die data.

Van die ovulatietesten is inderdaad vreemd, maar als je hormonen een beetje door de war zijn dan zijn die testen ook niet echt betrouwbaar meer.

Ik zou even contact opnemen met de huisarts of het ziekenhuis, zodat je snel duidelijkheid hebt.

8. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ze mag sowieso maandag komen bij de gynaecoloog, dus dan gaan we wel vragen om een echo om het een en ander uit te sluiten. Dus nog even in onzekerheid zitten de rest van het weekend.

Pfff wat is zwanger worden soms een drama

9. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik heb mee gelezen ook je vorige topic.
    Ik vraag me af heeft ze tussendoor al een negatieve zwangerschaptest gehad? dan kun je ervan uitgaan dat dit een nieuwe zwangerschap is.
    Het is wel heel snel want tot 22 augustus was ze dus zwanger dan is haar cyclus gelijk weer goed gaan werken en is ze nu 4 weken later weer opnieuw zwanger..
    Maarrrr het kan! Ik had 13 mei mn miskraam en 14 juni weer de eerste positieve test dus het kan zeker
    Maar het zou zo jammer zijn als jullie weer teleurgesteld zouden worden!!
    Waarschijnlijk kan de gynecoloog maandag nog niks zien op een echo aangezien het dan nog echt pril is maar ik hoop het heel erg voor julli!

10. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jes12,

Ze heeft eigenlijk niet meer getest na de 22ste, omdat ze toen een echo heeft gehad en de baarmoeder leeg was. Het vruchtje nog niet goed was losgekomen heeft de gynaecoloog verwijderd ( het zat niet meer in de baarmoeder )....ze heeft natuurlijk al bloed verloren vanaf de 19de, dus misschien dat ze idd gelijk heeft aangeteld. Vorig jaar was ze namelijk direct na de miskraam ook gelijk weer zwanger ( geen menstruatie gehad ) Dus haar cyclus is wel snel weer regelmatig. Misschien dat het deze keer ook het geval is.

De stress zit er bij dochterlief weer in iig ......stresskippietje

Ik hoop gewoon op een mooie en goede zwangerschap. Ik denk idd dat ze maandag nog niet veel kunnen zien, maar hoop dat ze haar toch gerust kunnen stellen.

11. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat denken jullie ?

Toch een nieuwe zwangerschap voor mijn dochter of toch nog oud hcg ( vorige maand miskraam. Op 19 aug begonnen met bloed verlies, op 22 aug miskraam compleet, 25 aug geen bloedverlies meer ) geen zwangerschapstest meer gedaan. Wel ovulatietesten. ( zie terug )

Dit zijn de zwangerschapstesten van de afgelopen dagen

12. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En als klapper dan nog deze digitale

13. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik denk dat het zowel een nieuwe zwangerschap kan zijn als nog oud hcg van de miskraam, aan mij heb je dus niets. Hoe snel hcg uit je lichaam verdwijnt is voor iedereen anders na een miskraam. Bij sommigen duurt het 8 weken en anderen hebben geluk en is het hcg na 2 weken alweer uit je lichaam. Na mijn miskraam van 8,5 week was ik na precies 4 weken weer ongesteld, ik heb om de dag een zwangerschapstest gedaan naar de curettage en bij mij liep het hcg mooi af.

Ik vind de actiontesten wel erg duidelijk voor 4 weken zwangerschap, want dat zou je dochter dan nu mogelijk zijn. Hopelijk is ze weer zwanger!

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dit lijkt me een kwestie om met de gyn te bespreken, gelukkig gaat ze daar morgen naartoe.
    Denk zelf dat bloed prikken om de zoveel dagen om de stijging van het HCG te volgen een goed idee is.

Die positieve ovulatietesten van de action zijn helemaal vaag.
    Als ze nu zwanger is, dan zou haar eisprong geweest moeten zijn in de periode dat jij aangeeft dat haar testen juist licht van kleur waren. Dat kan natuurlijk wel, want een LH piek kan zo kort duren dat je hem met 1 x per dag testen mist. Dus wellicht LH piek gemist en nu idd zo'n 4 weken zwanger. Dat zou best aannemelijk zijn.

Succes morgen bij de gyn.

15. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    edit las het verkeerd

16. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    En hoe is het gegaan bij de gyneacoloog?? Was ineens benieuwd.
    Hopelijk goed nieuws gehad

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dit zijn wel knaltesten voor achtergebleven hcg dus ik denk opnieuw zwanger.
    Ben benieuwd hoe het bij de gyn is gegaan vandaag :)

18. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Hopelijk hebben jullie goed nieuws gekregen vandaag bij de gynaecoloog...

19. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik had 1 dag na NOD ook zo een dik positieve test dus dat hoeft niet perse te zeggen dat je veel verder bent

20. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lieve mensen,

We hebben fantastisch nieuws gehad vandaag.......Ze is idd opnieuw zwanger !!!! Zij en schoonzoon zijn helemaal in de wolken.....net als oma trouwens :D

Ze denken dat ze tussen de 4de en de 5de week zit. Precies kunnen ze het niet zeggen, daar is het nog te pril voor.

Ze hebben nu haar hcg geprikt en gaan dat voorlopig iedere week doen. Ook krijgt ze iedere week een echo om te kijken of de groei goed gaat. ( controle is wat scherper omdat ze al 3 miskramen achter haar naam heeft staan )

Dus een spannende tijd weer......Woensdag gaan we weer ff loeren en dan is er hopelijk al weer iets meer te zien :D

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes

Deel Deze Pagina