Vastzittende hoest, al weken

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dus al weken last van vastzittende hoest. De laatste weken is het echt heel erg, als ik slaap slaap ik goed maar ik ben zo vaak wakker om te hoesten (wat dus heel moeizaam gaat) en ben doodop. Ik zie ook echt geen vooruitgang en word er moedeloos van! Heb al een antibioticakuur gehad en ik heb dinsdag de huisarts gebeld en die adviserende acteylcysteine, dat gebruik ik nu 2 dagen maar ik merk eigenlijk geen verschil. Het slijm is ook niet zo zeer taai maar wel veel en zit goed vast. Ik gebruik ook al neusspray, zodat ik tenminste door mijn neus kan ademen en zo krijg ik wat minder prikkels om te hoesten, ik weet dat hoesten goed is maar ik trek dat niet elke minuut van de dag ;). Als ik de trap oploop ben ik doodop. Heb geen koorts, wel gehad 1,5 week geleden en echte griepspierpijn. Nu behalve hoesten, kortademigheid en vermoeidheid nergens last van. Oh wel last van gekneusde tussenribspieren wat het hoesten een stuk vervelender maakt.
    Heeft iemand ervaringen en tips? Ik las over stomen, lijkt me nu vreselijk maar ga ik toch even proberen. En daarna toch nog even proberen te slapen. Ben zo moe maar slapen lukte net echt niet meer, ben af en toe echt wanhopig, dit duurt nu al zo lang! Wil best straks de huisarts bellen maar wat kan hij doen?
    Las ook over hoestspray van A. Vogel en Drosera complex, ook van Vogel. Maar heb het idee dat dat hetzelfde doet als acetylcysteine?

2. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.332
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Paracetamol codeïne is een wonder middel tegen het hoesten..slaap je de hele nacht door..je kan hem zo kopen en heb je geen doktersrecept nodig.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is dus heel slecht als je wel slijm in je keel/longen hebt, dan heb je kans dat het gaat ontsteken en ben je verder van huis. Ik heb juist iets nodig waardoor ik het slijm beter kan ophoesten. Ik vraag me af of die prikkel bij mij ook weggaat omdat het door slijm komt. Kan wel aan de huisarts vragen wat hij vindt van codeïne voor 's nachts.

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Ik had t zo erg van de week dat dinsdag zo'n zware tablet heb gekregen zelfs geen auto mag rijden maar hield Door t hoesten ook niks binnen begin nu na 5 dagen weer eten binnen te houden dus hopelijk snel op de been..

Huisarts gaan verder geen tips

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik heb helaas ook geen tips anders dan de reguliere tips voor hoesten. Ik zit nu op 1.5 week en heb het ook wel gehad haha

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm jammer.. ook geen ervaringen met die producten van A. Vogel?
    Ik moet ook regelmatig kokhalzen maar ben erg slecht in spugen sowieso dus er komt weinig omhoog. Daarbij ook geen eetlust dus ik eet niet veel.
    Ga zo de huisarts bellen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Krijg codeïne voor de nacht aangezien ik het nu 's avonds toch niet weg gehoest krijg. Dus ga vanavond eerst proberen te hoesten en als ik het niet weg krijg neem ik codeïne. Dan ben ik overdag hopelijk niet meer zo'n dweil ;). Stomme is dat ik 'alleen' last heb van hoesten maar daardoor dus niet kan werken. Heb nu wel vrij t/m maandag dus hopelijk dinsdag weer helemaal fit. Al heb ik het nu al zo lang dat ik het me niet kan voorstellen dat het ooit nog weg gaat ;)

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Weet je zeker dat het gaat om vastzittend slijm? Heb je dan een rochelende stem of zo? Want anders lijkt het me een droge hoest waarbij je af en toe iets ophoest vanwege de prikkeling. Dan kun je codeïne nemen. Bij echt vastzittend slijm zou ik anders de dosering van de acetylcysteïne op laten hogen.

Stomen is heel goed, het verdund het slijm. Dus kom water, handdoek ver je hoofd en stomen maar. Evt zout in het water zodat je dat ook mee inademt. Stoom desnoods 3 x daags.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is echt slijm, ik voel het vastzitten. En als ik hoest en het zit mee dan hoest ik het op, dat hoor je ook duidelijk. Het geeft ook verlichting als ik 'alles' heb opgehoest. Heb het ook benauwd als ik veel slijm in mijn keel heb. Het is niet heel dik, soms wel dikke stukken. Mijn man heeft vanmiddag vrij genomen, ik lig in bed, sliep net eindelijk en toen kreeg ik een kriebel in mijn keel (stuk slijm) dus slapen lukt nu even niet. Wel knallende hoofdpijn weer doordat ik wel moet hoesten.
    Acetylcysteine slik ik 1 keer per dag 600 mg van, weet niet of dit omhoog mag? Stomen doe ik nu inderdaad ook. En mijn man had honingdrop meegenomen omdat dit volgens de apotheek beter werkt dan die hoestspray.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wanneer neem je die tablet? Als je het vaakst last hebt als je gaat slapen dan rond 18-19 uur innemen.

Hier 2 en 3 x 600 mg gezien op recept bij patiënten. Dus begin eens met 2 x daags. 3 x 600 mg zou ik niet doen zonder toestemming van de arts. Of deel de bruistablet en neem 3 x 300 mg. Even uitproberen. De maximale dosering kun je makkelijk navragen bij kruidvat... die verkopen het ook. Is zonder recept te krijgen.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb 2jaar geleden codeïne gehad voor de nacht. Ik had een longontsteking en mijn man lag in het ziekenhuis en ik sliep gewoon bijna niet door het hoesten. Dit werkte erg goed. Overdag bleef ik gewoon hoesten omdat het slijm er toch uit moest en snachts kon ik gelukkig weer slapen en na een paar dagen voelde ik me een stuk beter.
    Heeft de ha al naar je longen geluisterd? Goed opletten dat je geen longontsteking krijgt. Meerdere keren per dag goed diep inademen (al moet je daar vaak wel weer van hoesten).
    Beterschap.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het meeste last als ik ga slapen, zal hem rond 19:00 nemen. Heb net lekker kunnen slapen gelukkig dus zal niet erg op tijd in bed liggen vanavond vermoed ik.
    Ik heb inderdaad de acteylcysteine van het kruidvat, ik zal er dan wel 2 per dag nemen. Of inderdaad 3x 300. Zal nog eens de bijsluiter lezen of morgen nog even de huisarts bellen erover.
    De huisarts heeft nog niet naar mijn longen geluisterd, maar het voelt voor mezelf niet als een longontsteking, hou wel mijn temperatuur in de gaten. Diep ademhalen gaat best goed en de prikkel onderdrukken ook behalve als ik ga slapen. Heb een beetje het gevoel dat het nu de goede kant op gaat, ben dus net wakker maar mijn keel zit niet heel vol heb ik het idee.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Super bedankt voor jullie tips trouwens!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gisteravond had ik niet veel slijm en kon het ook goed ophoesten. Toen codeïne genomen en gaan slapen, heb niet gehoest! Wel knallende hoofdpijn nu, dus net 2 paracetamol genomen, en 600 mg acetylcysteine en neusspray. Had gisteravond nog 300 mg acteylcysteine genomen. Heb een lichte hoestprikkel maar geen slijm. Ben heel erg benieuwd, zou het nu bijna over zijn? Nu dan nog die hoofdpijn weg en weer aansterken!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het gaat gelukkig een stuk beter! Hoest echt veel minder en het zit niet meer zo vast. Nu wel weer codeïne genomen voor de zekerheid, slaap er zo goed door en heb weer zoveel energie! Gistermiddag met de kinderen naar de kinderboerderij geweest, eindelijk eens wat leuks met ze gedaan en zelf ook genoten. Was wel kapot daarna ;). Vandaag boodschappen gedaan en hond van mijn ouders uitgelaten, wasje gedaan, vaatwasser uit en ingeruimd, voel me eindelijk weer nuttig ;). Waar ik wel sinds vandaag veel last van heb is een overbelaste borstspier of tussenribspier. Had ik vanaf dinsdag al last van maar is sinds vandaag echt extreem. Is even lastig met een houding te vinden waarbij het hoesten geen pijn doet, maar gelukkig hoest ik dus niet meer zoveel :). Eindelijk!

Deel Deze Pagina