Vannacht om 3 uur maakte mijn man me wakker, Had ontzetten veel pijn, moeite met ademhalen. Ook misselijk.... Zei hem de hap te bellen. Maar de sufferd gaat zelf eerst ff op Google kijken. Uiteindelijk heeft hij toch de hap gebeld en moest meteen langskomen. Eigenlijk mocht hij niet zelf rijden, maar kon helaas niet anders. Kinderen lagen te slapen en ik mag niet rijden ivm epilepsie. Belt hij net.... werd meteen in de rolstoel gezet en het protocol voor verdenking longembolie werd in gang gezet.... meteen naar de eerste hulp gebracht, bloedprikken, hartfilmpje gemaakt, infuus, noem maar op. Ik lig in bed, kan natuurlijk niet meer slapen, maar dat is geen ramp. Belangrijk is dat hij ok is..... Net belt hij, gelukkig is het geen longembolie, maar nog de overige uitslagen afwachten. Er is nog een longfoto gemaakt. Er wordt nu gedacht aan over vermoeidheid. Maar wat doe je daar aan... Veel rust..... Afwachten maar wat ze zeggen.... hopen dat het niks ernstigs is. Warrig verhaal maar moe, spanning.... weet het ook niet hoor
Oef meis dat is inderdaad schrikken! Ik ga voor je duimen dat de uitslagen goed zijn en je man zometeen weer gewoon lekker naar huis mag!
Heftig! Sterkte! Mijn man heeft twee jaar geleden precies dezelfde klachten gehad maar meerdere malen achter elkaar, uiteindelijk zit hij nu al twee jaar thuis met oververmoeidheids klachten en hebben we al een hele hoop onderzoeken achter ons.
Hoop voor jullie dat het inderdaad niets ernstigs is! Je schrikt je rot hè? Mocht er nog eens zoiets gebeuren, niet zelf laten rijden, maar iemand bellen of anders de ambulance. Zelf rijden is echt niet verantwoord. Mijn man is vorig jaar naar de huisartsenpost geweest en mijn vader is toen midden in de nacht gekomen.
Hier vorig jaar ook zoiets gehad. Man wakker, badend in zweet. Drupt echt van hem af. Lijk bleek, misselijk en draaierig. Ging naar de wc en ik vroeg of ik 112 moest bellen. Hij zei : ik weet het niet. Toen niet getwijfeld maar gebeld. Ze zijn geweest. Aan monitoren gedaan en alles was verder goed. Hartfilmpje was goed. Later bleek door druk.op evenwichtsorgaan misselijkheid en draaierigheid te komen. Maar ik neem geen risico's. Heb mn beide ouders al verloren. Niet mn man ook mij..
Hij kwam gelukkig rond 7 uur weer thuis. Alle onderzoeken waren goed, ze hebben niks bijzonders kunnen vinden. Er wordt gezegd oververmoeidheid. Hij moet wel een keer naar de huisarts omdat hij toch wel een hoge bloeddruk heeft. Zal ik wel moeten blijven herinneren, want hij gaat niet zo graag:x Gelukkig voelt hij zich ook weer beter, de pijn in zijn rug is weg, en hij is weer lekker vrolijk. Vandaag een leuke dag gehad met de kinderen ook, zei zelf ook dat het een lekker ontspannen dag was en dat dat eigenlijk al veel te lang geleden was. Gelukkig heeft hij nu tijdens de vakantie van de kinderen ook vakantie genomen dus rustig aan, niets moet en alles mag de komende dagen Bedankt voor de steun dames! Gelukkig is alles goed afgelopen
Klinkt misschien gek, maar het kan ook hyperventilatie zijn. Zoek maar eens op de symptomen, vaak ook een oorzaak van stress en/of vermoeidheid. Mijn vader heeft het jaren geleden gehad, zomaar uit het niets van die vage enge klachten, schijnbaar zonder enige aanleiding. Uiteindelijk bleek het een vorm van hyperventilatie, je kunt dat overigens goed behandelen.
Ik heb chronische hyperventilatie. Nu ik weer veel werk merk ik dat ik er veel meer last van heb. Kan van het een op t andere moment misselijk worden en draaierig. Lippen en tong gaan dan tintelen. Net of ik ga flauwvallen. Heel erg naar gevoel. Benauwd heb ik het heel soms. Niet altijd. Hoop dat dat het is, is eng maar onschuldig gelukkig. Beterschap!