Klimaatactivisten slaan toe op kunst

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dubbelgeluk, 27 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Dit herken ik voor mezelf heel erg! Dat maakt het ook complex voor mij want ik ben ook geneigd te denken dat dit soort acties niet nodig is (of zou moeten zijn) Maar ik zie en merk om me heen ook wel dat de rustige duidelijke uitleg over de klimaatcrisis tot nu toe nog veel te weinig effect heeft.

Zara75, spruitje80, soovi en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.413
    113
    Ja precies, en in dat licht begrijp ik die acties wel - hoe irritant en dom ik ze ook vind, soms is het nodig om aandacht te krijgen… Jammer dat dat nodig is.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het echt enorm kansloos. Ik vind de klimaathysterie sowieso te ver gaan. Wat dus helemaal niet betekend dat ik klimaat of milieu niet belangrijk vind, maar je kunt ook te ver doorslaan.
    En ik vind het bijzonder jammer dat dit soort kansloze actie überhaupt aandacht krijgen.

Nikki23, Felice en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Jij schrijft precies hoe ik er ook over denk. Niks wat klimaatactivisten zeggen of doen wordt naar geluisterd of serieus genomen heb ik het idee. Deze boodschap wordt ook door de activisten duidelijk verkondigd maar mensen willen het gewoon niet horen.

Zara75, soovi en Fruity90 vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Maar de klimaat crisis is niet het enige punt waar we ons zorgen om moeten maken. Er zijn nog meer crisissen. Wat als al die activisten openbare spullen of gebouwen gaan vernielen of vies maken, dit is toch geen manier om je mening te verkondigen. Los van wat je van al dat klimaatgedoe vindt.

Zuul en SAARC vinden dit leuk.
  6. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Vooropgesteld dat dit mijn mening is, dus een ander kan daar helemaal anders tegenaan kijken. Maar dit is hoe ik het zie: ik denk dat de klimaatcrisis het belangrijkste is van wat er nu speelt, misschien zelfs wel de kern. En als we daar niks aan doen als mensheid, dat er straks voor een volgende generatie geen wereld meer is om in te leven. Ik denk dan ook dat klimaatactivisten niet proberen hun 'mening' te verkondigen maar ze proberen zo veel mogelijk mensen wakker te schudden / te waarschuwen om op die manier de aarde te redden.

Huismuisie, A je to, Zara75 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is inderdaad een andere mening dan die ik heb. Vooral hier in Nederland zie ik nog andere problemen die we moeten aanpakken. En niet alles kan tegelijk.
    En ik vind het klimaatgebeuren sowieso best paniekvoetbal.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Mijn eerste gedachte? Kunnen deze mensen niet gewoon ergens thuis in hongerstaking gaan? Dan heeft tenminste niemand last van ze.

En als ze echt positieve aandacht willen hebben, bedenk dan een of ander masterplan om de wereld te redden. Want met schilderijen slopen of jezelf vast lijmen op een tafel, daar wordt de wereld niet beter van. Sterker nog, ik vraag mijzelf af hoeveel extra stikstof uitstoot deze acties gekost hebben. :|

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Welke dingen kunnen hier nog verbeterd? Ben wel benieuwd welke vlakken jij bedoelt.

Ik zie dat het hier veel te vol wordt...en dan bedoel ik niet met buitenlanders perse...maar ook gewoon dat er teveel mensen op 1 stukje land wonen. Het houdt een keer op met de ruimte.

Huismuisie vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Nou op het gebied van armoede, zo ontzettend triest dat er nog veel mensen in een land als NL onder de armoedegrens leven.
    En die klimaatveranderingen kosten een hoop geld, ook van de mensen zelf.

bosi333 vindt dit leuk.
  11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Komt die armoede niet omdat we leven in een kapitalistische samenleving? En dat kapitalisme en groen niet samen lijken te gaan? Althans niet in de vorm zoals er nu is.

Voor mij is de klimaatcrisis by far de grootste crisis. Zelf geef ik ook meer een voorkeur aan een diplomatieke aanpak, maar op een of andere manier heb je wel activisten nodig om aandacht te trekken. Dan kun je het niet eens zijn met de manier van acties houden, maar 1 ding is wel zeker: het trekt aandacht.

HappyRabbits, Chayammy, Mamafiets en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zeker mee eens.

Nu valt het in Nederland gelukkig nog mee in vergelijking met Engeland en de VS.

Ik kijk daar nu docu's over...ik ben echt verbaasd hoe sommige mensen in Engeland moeten leven. In vochtige beschimmelde huizen met gezinnen in 1 of 2 kamers. Veel mensen uit de gewone middenklasse die normaal 3000 tot 5000 netto verdienden hebben niks meer en moeten gedwongen hun huis uit. Na verliezen van een baan. Werk is er bijna niet.

In de VS slapen mensen in de auto of in tentenkampen. Gezinnen en meestal mensen uit de middenklasse en daaronder. Geen sociale uitkeringen of erg laag. Door krediet systeem vaak jaren geen recht meer op een woning waardoor mensen soms jaren in een motelkamer zitten.

Daar moeten we echt niet naartoe in Nederland :( dat moeten we echt voor zijn.

tuc vindt dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Of juist niet. Minder kopen, minder vliegen, minder vlees eten. Je houdt gewoon geld over. ;)

Huismuisie, Zara75, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

L
    Als dat alles was dan vond ik het prima. Maar zo'n feestje is het helaas niet.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Die kapitalistische samenleving geldt helaas niet voor iedereen.

En ik vind klimaat dus niet prioriteit numner 1, zelfs niet nummer 2.

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.706
    113
    Vrouw
    Ik deel deze mening volledig.
    Als we niet heel snel en heel drastisch een andere koets gaan varen dan gaan er pas echt rampscenario gebeuren. Wereldwijd.

Maar de manier van actievoeren vind ik belachelijk. Bedenk iets waarmee je aandacht trekt zonder schade aan te richten.

citroenrasp vindt dit leuk.
  17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Vind ik ook hoor, echter denk ik dat deze 'fratsen' dus net zozeer geen/te weinig effect gaan geven.
    Het is denk ik het 'ongrijpbare', het 'ver van je bed', en ook wel 'wat moeten we doen dan?' waardoor naast alle ándere dingen die er spelen en belangrijk zijn, die ook veel aandacht vragen, te weinig aandacht trekt.
    Rare fratsen geven vooral veel onbegrip, in plaats van de positieve aandacht die je wél wil.

18. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik denk overigens dat het onvermijdelijk is dat er zich een rampscenario zal ontrekken want men wil niet beseffen dat wij zelf (ons gedrag) het probleem zijn.

Zover ik weet richten ze trouwens geen schade aan want ze kiezen schilderijen uit met een glasplaat er voor.

Fruity90 vindt dit leuk.
  19. Clairemin

Clairemin Actief lid

6 mrt 2022
    152
    233
    43
    Vrouw
    wakker schudden…als ik dat zei tijdens de coronaperiode kreeg ik toch een bak ellende over mij heen…

Anyway, van mij mogen deze mensen een enkeltje naar de maan krijgen. Jammer dat ze er aandacht voor krijgen. Maar eerlijk, ik heb dan ook helemaal niets met het milieu en zie de “problemen” waar mensen het over hebben niet.

Deel Deze Pagina