Vanaf welke leeftijd sliep je kindje in een slaapzakje? Mijn baby, nu 4 weken, slaap zonder slaapzak gewoon in zijn kleertjes onder een lakentje+dekentje. Deze wil hij soms weleens wegtrappen en dan ben ik bang dat hij het te koud heeft. Dus zou hem het liefst een slaapzakje aandoen, maar weet niet of hij daar nog te klein voor is ...
Je hebt slaapzakjes vanaf maat 56 (misschien zelfs wel 50, maar dat weet ik niet zeker). Als een kindje hier goed inpast: hoofdopening en armopeningen niet te groot, dan kunnen ze hier gewoon in slapen. Het belangrijkste is dat de hoofdopening niet te groot is, zodat de slaapzak niet over het hoofdje kan komen.
je kan hem nu prima al een slaapzak aantrekken hoor. je moet alleen even goed kijken naar de maat. liefst zo klein mogelijk want anders kan hij met zijn hoofd en armen wegzakken in de slaapzak. dus gewoon echt met kleinste maatje beginnen! mijn dochter lag al vanaf twee weken in een slaapzak, lekker warm!
Bedankt voor jullie reacties Ik ga zo eens kijken welke maat ik in de kast heb hangen en vanavond eens uitproberen. De nachten zijn zo koud vind ik, dus hij moet er warmpjes bij liggen.
Wij hadden idd met 5 wk al een slaapzakje aan allerkleinste maatje, ideaaal! Nu slaapt ze ook nog in een slaapzakje, kan ze de dekens tenminste niet van zich aftrappen.
Esmée sliep met een maand in een slaapzak. ze schopte haar eigen ook bloot. ging goed zo hoor, ze hebben van die hele kleintjes
Onze oudste ging met 6 dagen oud in een slaapzak, toen vond ik hem dwars boven in bed Dat was zo'n Hema-slaapzakje, maatje 56-62. Echt ienieminie dus!
dayn slaapt al vanaf 1 maand in een slaap zak van maat 70!! (ok die ene was wel klein uitgevallen) Nu in een dikke slaapzak en onder een deken want de afgelopen nachten werd hij vaak wakker en vannacht begon hij weer om 2.45 end ekentje over hem heen gelegd en het was goed. Hij heeft blijkbaar de koudstekamer in huis Als de slaapzak te groot is zou je hem ook nog gedeeltelijk kunnen stikken..
Je kan ook gewoon het truitje wat je anders onder de slaapzak aantrekt eroverheen doen.(dus romper-slaapzak-truitje) Dan kan het nooit misgaan als de gaten van de slaapzak iets te groot zijn.
Wij zijn het gaan gebruiken toen hij onder de deken weg kroop. Je hebt best wel kleine slaapzakjes, kijk maar eens bij prenatal.