Klimplant gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 13 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.252
    1.893
    113
    Vrouw
    Ok, passiebloem valt dus ook af.. Jammer, de bloemen zijn zo mooi!

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    ik zou geen hedera/klimop doen, dat woekert en moet je echt wel goed bijhouden.

wij hebben bosrank gehad gaf altijd veel mooie licht roze bloemen in het voorjaar, dan begint je voorjaar direct vrolijk.

Spectre vindt dit leuk.
  3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.878
    9.390
    113
    Gelderland
    Toscaanse jasmijn. Prachtig!

De eerste winter heeft niet alles het overleefd maar we hebben daarna wat nieuwe bijgezet. Afgelopen twee winters ging het goed. We hebben 6 meter aan rasterdelen en ik ben zo blij met mijn inmiddels groene wand. Het duurt even maar dan heb je ook echt wel iets moois!

Spectre vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.023
    18.833
    113
    Vrouw
    Hoeveel planten hebben jullie gezet?

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.160
    14.920
    113
    Vrouw
    Wij hebben een rasterhek van een paar meter. Daar hebben wij ook Toscaanse jasmijn tegenaan gezet. En ertussen staat klim hortensia. De jasmijn zorgt voor een blijvend groene afscheiding en de klim hortensia zorgt in de zomer voor extra bloemen. Dat hij in de winter kaal wordt zie je niet door de jasmijn.

Luna86 vindt dit leuk.
  6. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Alleen winterhard of ook wintergroen? Dat zijn namelijk 2 totaal verschillende dingen.
    Ik zou voor een Clematis gaan. De specifiek soort: Clematis armandii is wel wintergroen dus die zou ik doen als hij wintergroen zou moeten blijven & anders kan je elke clematis soort kiezen die je mooi vindt, een mix is ook leuk van de Armandii (wintergroen) met 1 ertussen die niet wintergroen is maar mooie gekleurde bloemen geeft :).

Deel Deze Pagina