Hallo allemaal , ik heb gelezen dat normaal gesproken ze iui gaan staken bij 6 follikels ik had te weinig eitjes voor ivf/icsi ze wilden deze kans niet missen, heb nog nooit IUI gehad ben gelijk gestart met ivf/icsi vorigeweek IUI 1e wachtweekvoorbij wie heeft er met IUI ook met meerder follikels gehad en is de kans van slagen beter groetjes nelly
Meis miss zijn hier meiden die je verder kunnen helpen: van IUI naar IVF ‎ Die hebben ook al wat iui achter de rug !!
Waren de folikels allemaal even groot? In dat geval snap ik het risico niet wat ze nemen. Hebben ze ook met je besproken wat er moet gebeuren als ze alle 6 bevrucht raken? In mijn zhuis is de max folikels voor iui, waarbij je plechtig moet beloven dat wanneer er een zwangerschap ontstaat van een 4ling je deze in nijmegen MOET laten afbreken.
Bij mij hebben ze gezegd dat ze met 3 follikels al geen IUI doen, dan moet je er eentje laten leegzuigen. Dus maximaal 2.
mijn ziekenhuis max echt 3 waarvan er dan meestal 2 groot genoeg zijn en 1 te klein om mee te doen. Dus vind 6 wel veel om iui door te laten gaan. Weet je ook hoe groot ze waren?
Ik had deze ronde eigenlijk met IUI mogen starten (als we dat wilden, want geen echte noodzaak), maar gyn vond 3 follikels en mijn jonge leeftijd (bijna 25) toch een reden om te adviseren het niet te doen. Onze andere arts kennende had hij het wel goed gevonden, denk ik. Maar goed, 6 is alweer het dubbele van 3. Dus wel echt heel veel, vind ik. Denk dat de meeste artsen dit niet hadden gedaan... Tenzij er bijv. 3 of 4 waren die nog niet groot genoeg waren om mee te springen. Helaas valt er niet echt iets te zeggen over kans van slagen. Er is wel veel meer kans dat ALS het lukt het een meerling is en een flinke ook. Ik weet niet hoe jullie je daarbij voelen, maar de kans op een 4-5- of 6ling lijkt mij behoorlijk eng Ik ben benieuwd...
ik heb de echo mee gekregen linker eileider 1van 17 mm 1 van 18mm rechter kant 2 van 18mm 1 van 19mm 1 van 20mm en had hiervoor ivf/icsi gehad maar is niet gelukt toen had ik 17 follikels maar 5 eitjes 2emmy en nog wat kleinere die groeiden niet mee ze hebben me wel voorbereid op meerling zwangerschap 2ling was kans groot maar 3ling verwacht ze niet en heb na behandeling iui gekeken op internet en dat ze normaal behandeling staken met 3 of meer follikels kan zijn ook dat mn partner minder dan 1mill zwemmende kikkervisjes heeft en heb mn arts er ook niet om gevraag (stom) en duurt ook nog even dat ik mag testen morgen laatste pregnyl spuit 1500eh en dan nog een weekje op wachtbankje
ANNEDORE@ Dat licht er aan hoe veel je terug laat plaatsen ! ik plaats er twee terug , maar dat in verband mijn leeftijd. Jomge leeftijd plaatsen ze vaak maar 1.
ik had vorige maand 5 folikels en ik mocht absoluut geen iui. hier is het max 3 folikels. de kans op een meerling is al aanwezig en dan nog veel meer. wij kregen zelfs een seks verbod. voor het geval het toch op de natuurlijke manier zou lukken. waar wij niet vanuit gaan. Ik durfde het zelf ook niet aan. waren het er 3 geweest dan hadden we het nog gedaan maar 5 vonden wij echt te veel
Ja dat weet ik ook wel dat het om iui gaat. het gebeurt heel weinig dat er zoveel gelijk bevrucht worden. lees ervaringen in:van IUI naar IVF
Volgens mij maakt het niet uit of het hier nu om iui of terugplaatsing van 6 gaat, beide gevallen zijn (vind ik) totaal onverantwoord ..... vraag me intussen wel af wel ziekenhuis dit soort risico's neemt en vooral waarom..... Hoelang zit je al in de MMM, wat is je leeftijd ..... ben ik wel benieuwd naar.
hallo, ben 33jr we al 9jr een kinderwens 7jr geleden gemeld in zh gelijk aan clomid lijd aan pco had toen ook overgewicht 70kg afgevallen partner heeft ook vruchtbaarheid stoornis ene keer 10% bewegelijk en iui was toen ook al geen optie meer (dus geen iui gehad) heb in de periode van 6 jr nooit 1 eitje gehad tot afgelopen aug ben ik begonnen met purogon eindelijk was er schot in 17 follikels 5 eitjes 2bevrucht (artsen waren al verbaast dat ik zo weinig eitjes had) 2 emmy`s zijn terug geplaatst helaas mislukt nu had ik 6 follikels voor ivf/icsi te weinig mn gyn wou deze poging niet missen en mn parner zijn zwemmers waren nog maar 5% bewegelijk gyn heeft me gezegt dat ik wel een grote kans op een 2ling heb.als het lukt 3ling of meer sluit gyn uit..
Zo wordt je achtergrond wat duidelijker Knap dat je zoveel bent afgevallen met pcos. Balen dat jullie beiden een vruchtbaarheidsprobleem hebben. Maar ehhh ff vraagje je bent toch geen 7 jaar aan de Clomid geweest???? Blijf het risico te groot vinden wat de gyn heeft genomen
Nelly@ iK had er maar drie deze keer en hebben er twee terug geplaats gehad! Mis gegaan helaas een miskraam. Dat 6 te weinig is snap ik dan niet voor icsi !!
ja 7 jr clomid af en toe en pauze van 3mnd tot ik op mn gewicht kwam toen purogon, ben begonnen met 50eh en daarna met 25 eh verhoogt enz maar geen enkele resultaat nu 150eh als het nu niet lukt 175eh