Lieve Maartje: als je je nu nog niet gerust gesteld voelt bel je weer en eis je een duidelijkere uitleg of anders een controle. ((knuff))
Posipower knuffel voor Maartje!!!!!!!!!! hebben jullie een eerste hulp zwangerenpoli bij je ziekenhuis? die gewoon vanavond bellen anders dan is de domme doos assistente weg en heb je eerder kans op contact met dienstdoende gyn en/of vk...
Baarmoeder goed doorbloed is normaal dat heeft elke zwangere vrouw das voor het transpor van voeding en zuurstof naar de placenta en dus naar beeb zwangere vrouwen hebben vaak last van beetje bloedverlies na de seks of een hoogtepunt omdat er dan een adertje knapt ofzo alles is hyper gevoelig nu daarbinnen....
's avonds kom je uit bij de verloskamers van het ZH, daar zijn altijd wel gyn'n te vinden en anders komen ze wel als je daar staat, maar ik zou gewoon uitleg willen hoe het komt dat er een utro gewoon zo mn baarmoedermond in raced... Dat het nu meer doorbloed is weet ik wel, maar dat verklaard niet hoe het kan dat mn baarmoeder mond nu wat open staat...
Beste dokter S., Zojuist heb ik de Utrogestan opnieuw ingebracht. Ik schrok me wezenloos doordat 1 van de twee bollen zomaar in mn baarmoedermond verdween. Ik had toen ook ineens (na een week bloed-loos) te zijn geweest weer bloed aan mn vinger. Ik snap uiteraard dat nu alles beter doorbloed is, maar dat verklaard niet dat Utrogestan zomaar mn baarmoedermond in springt. Ik heb al heel vaak Utrogestan in moeten brengen en dit is me nog nooit eerder overkomen. Vorige week heb ik dus ernstige krampen en bloedverlies gehad (door een hematoom). Ik heb zojuist met de poli gynaecologie gebeld om te vragen of het kwaad kan dat mijn baarmoedermond dus een beetje open staat (ik kan dat ook voelen omdat hij niet meer zo dicht zit als wat ik normaal voel met bollen inbrengen. De assistente van de gyn ging overleggen en kwam mij daarna vertellen dat ik beter door bloed ben door de zwangerschap. Nu was ik ook al tot die conclusie gekomen maar dat verklaard niet het open staan van mn baarmoedermond. Ze konden mij niet vertellen hoe dat kan en of het normaal is dat mn Utrogestan naar binnen sprong. Ze willen dat ik nu gewoon een paar dagen ga afwachten totdat we zien wat er gebeurt, want als hij nu open ging staan met 9 weken zwangerschap zou er toch niets aan te doen zijn. Mag dus ook niet langskomen voor een onderzoek. Ik voel nu grote paniek in mijn hoofd en weet niet wat te doen. Daarom maar u gemaild voor uw wijsheid. Is het normaal dat mn utro zomaar mijn baarmoedermond insprong?? Wat zou u in dit soort gevallen doen? Met vriendelijke groet, X
Maartje: oh bah wat een UWWW!!!! En dan ook nog zo'n stomme assistente die het weer eens niet precies weet. Kan je helaas niet helpen, maar ik zal weer ff een kaarsje aansteken. (Ok, dat was ik eigenlijk al van plan, maar nu krijgt hij een speciaal doel ) Nynke: ik probeer wel steeds bij te lezen, maar jullie kletsen te veel . Tenminste, wel voor de beperkte tijd die ik op 't moment heb... Ben echt 1,5 functie aan het vervullen op mijn werk en probeer ondertussen het huishouden, het volleyballen en de normale dingen te doen. Maar daarnaast probeer ik ook nog mijn rust te pakken, anders raak ik nog eens overspannen... Maar ik volg jullie wel zo goed mogelijk en af en toe breek ik ff in om te reageren. Spannend hoor jouw 'we zien wel'. Ieks! En lindinha zomaar positief?? Ja, ik kan het me nog goed herinneren hoe het bij Klingel ging, zij had een bloedtest op dag 8 na TP en had toen een HCG <1 dus ze ging er vanuit dat ze niet zwanger was. Toen dus gestopt met de bolletjes en toen na 5(?) dagen de ongi nog niet was doorgebroken heeft ze er maar eens een testje tegenaan gegooid omdat ze die avond naar carnaval wilde . En die gaf dus positief aan. Maar hoeveel haar HCG op dat moment was...?? Geen idee! Kerst: ik heb dit jaar helemaal zin om echt uit te pakken met kerst! Zijn jullie al eens door de Intratuin gelopen? Daar word je hebberig van!!! (Btw: een echte klingeliaanse kerstboom met allemaal vogelhuisjes! Zo schattig!) Morgen naar de kerstmarkt in Harlingen met collega's, ben benieuwd of ik wat leuke versiering kan scoren! klets...klets... bla bla... sorry
Ik ben benieuwd of je reactie krijgt ik hoop het wel..... ik heb nog steeds geen reactie op mijn mail naar hem heel raar 2011 word toch echt het jaar voor de donatie hoor bij hun en anders elders
Thnx Jo! Silvia, ik heb van de week nog met hem gemaild, om hem een update te geven van de hematoom. Ik kreeg binnen een half uur een reactie.... Echgt raar dat hij niets laat weten op jouw vraag.
Ik ben ook benieuwd of S reageert. Volgens mij raakt hij al in paniek als hij zo'n lange mail ziet Blijerd, UIT!!! Nyn, ik vind het toch wel spannend hoor. Zouden we dan echt samen kunnen zwangeren Jo, haaaaaaai!
ja vind het ook vaag heb hem zelfs 2x gemailt en unter heb ik ook ge cc't dus weet niet waar het probleem ligt mischien werken ze er liever niet an mee?
dat zou toch wel het toppunt zijn he dan kunnen jullie ook tijdens het puffen elkaars handjes vasthouden hoe gaaf is dat!!!!!
Taliaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik duim onwijs dat het gaat doorzetten bij je echt waar Houd je buddy ons ook op de hoogte??? anders mischien een buddy van hier ook kiezen???? ik bied me geheel vrijwillig aan als Buddy
Jo, complete uw en helemaal geen zen T-day is volgens S over 2 weken, maar dit ervaren meisje weet heel goed dat het veul eerder kan. Misschien volgend weekend testen. Dan is het 2 weken na punctie. Jij dus helemaal zin in kerst! Super!
Sil: ik denk dat Dr S niet zo goed weet wat hij ermee moet of zo. Ik heb hem trouwens ook wel eens een mail gestuurd, waar ik na 14 dagen nog geen reactie op had. Toen gebeld en toen vertelde Irma me dat bellen beter was... Sik: jammer dat ZEN zo moeilijk vast te houden is . Zou toch lekker zijn om een weekje winterslaap te kunnen houden. Verbaasd me niks dat Dr S zegt 2 weken na TP, maar dat is natuurlijk onzin. Idd 2 weken na punctie zou ook zo'n beetje moeten kunnen (ok, bij Klingel misschien niet, maar verder...). Oh, bah, wat spannend, ben ook heulemaal UW met jou . Nog ff ego: 2 volleybalteamgenootjes zwanger . Ze hebben 't me allebei deze week verteld, blehhh! Dan steekt 't: 'ik wil ook zoooo graag', wel weer even flink de kop op hoor! Flink chaggie van geweest woensdag en donderdag. Betekent ook dat ik weer een maand of 7 babypraat kan aanhoren en tegen dikke buiken mag aankijken . Kop in 't zand bevalt me veel beter
Even update over vriendin. Dinsdag word haar casus besproken woensdag word ze gebld over de bevindingen en word er een afspraak gemaakt voor onderzoekjes nog en de week daarop word ze al geopereerd ze gaan een gedeeltje van haar rechterlong weghalen hoeveel weten ze nog niet dat zal nog moeten blijken.... dus met de kerstdagen ligt mijn dinnetje in het ziekenhuis ben ik bang maar ik hoop dat deze operatie alles is wat ze nodig heeft om die vervelende klote K te verslaan!!! het moet en het sal
Sil: oh wat snel (gelukkig, dat wel) allemaal...En het zal geen leuke kerst worden, maar AL die jaren erna wel!!!! Sterkte, ook voor jou! Jo: Dat is altijd wel weer even slikken... (en schelden/ janken/ schreeuwen) Knuf Ik MOET leren voor mijn jaarlijks examen, maar lukt niet zo.....
Hè getsie Sil, wat naar allemaal! De kaarsjes branden hier ook voor jouw dinnetje! Jo, 2 tegelijk Tja, waarom ook niet :x Wel verrekte moeilijk om dan nog die kop in het zand te houden. Knuffel!
Ja, mijn idee, 2 tegelijk, welja... toe maar! En inderdaad, die kop is er weer ff ruw uitgetrokken :x . Ik was nog even bang dat één van mijn collega's ook nog zwanger is, maar die ging gisteren aan de wijn. Kon haar wel zoenen . Sil: knuff meid! Hoop dat er inderdaad na 1 nare kerst nog vele, vele goeie zullen volgen! Wat is 't toch een k-ziekte :x.