klingel in het babyrinth- deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Pip: veel plezier op Ameland. En morgen weer een echo!!

@Klingel: ik ga zo even kamertje spieken. Het klinkt al heel erg gaaf!!

Muurtje komt wel weer. Even ongi afwachten en dan is muurtje weer terug.;)

Wel mok voor terrein hoor. Vind het gewoon stom. Krijgen een brief en telefoontje dat ze gaan beginnen gebeurt er gewoon NIETS.:x

@Maartje: goedzo van tandarts. MOK voor bloedprikken en zielig voor hondje.

@Blijmeisje: PMS gaat weg indien ongi komt. En die verwacht ik snel. Heb al krampen en zere borsten. Zijn bij mij de tekenen van een naderende ongi.

Dat was een heerlijke dagje zwembad. En vandaag wat leuks doen met mama is ook super. Zo kom jij je vakantie wel door.

@Sikki: MP!!!!

Hier een heerlijk middagje/avondje rivier gehad. Kindjes hebben weer lekker gespeeld en mama kon even een boek lezen. Nynkeman kwam later ook nog en toen hebben we lekker met zijn allen gegeten daar. Om 20.00 uur waren we thuis. Echt zo fijn is dat.

Pms/ongi: pms gaat over als ongi er is en die komt zo de tekenen zijn er al. Ongi zal wel weer wat heftiger zijn maar goed dan ben ik er wel weer van af.

Raar weer hier vandaag. Bewolkt, warm en af en toe een spetter regen. Helaas geen wind dus flink drukkend hier.

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Weet nog niet wat ik met mijn schatjes ga doen...
    Lag gisteren op bed te denken aan Mathijs en Luuk en Sanne ze komen allemaal uit dezelfde poging zelfde nest eitjes zeg maar zelfde lading zaadjes dus in mijn gekke gedachte bedacht ik me ineens dat het dsn ook een drieling kan zijn toch??? alleen zit er 2jaar tussen hihihi vage gedachtes weer op de vroege ochtend maar een 3 eiige drieling of bestaat zoiets niet:(:(:(:(:(:(:(

Mathijs is net opgehaald door Oma want pap en mam moeten strakkies naar het buro toe met Luuk en Sanne,
    Mama moet heel hard mee huilen omdat mn arme lieverds van die grote naalden in die kleine beentjes gaan krijgen....
    hoop zo dat het meevalt...:(:(:(

Later meer

knuffffffffffffffffffffffffffffffffffffff voor iedereen en een speciale voor nynke;)

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Sil: succes op het bureau vandaag. Is zo rot die naalden in die kleintjes.:(

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb snel bijgelezen. Later meer reactie, in mijn pauze ;)

DD klinkt goed/beter. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken.
    We krijgen in augustus de uitslag van de zaadanalyse en als daar IVF of ICSI uitkomt en we willen naar DD dan zou ik dat dus in ons ziekenhuis aan moeten geven dat ze ons dossier doorsturen naar DD? En dan contact met DD opnemen voor intake ofzo? En nu misschien al een brief naar verzekering voor behandeling in het buitenland (moet zo bij CZ)? En hoe gaat dat dan met echo's? Die kunnen wel hier in het ziekenhuis denk ik, maar hoe pak ik dat allemaal aan dan?
    Sorry hoor meiden, maar ik wordt er een beetje wankel van in hoofd haha :);)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38

Over er weer voor gaan, vriendlief wilde nu al :$.
    Hij is zeker bang dat de t.h.t datum vervalt....of die van mij8)

Al zou ik nu wel even in de frier bij de cryo's willen zitten, wat een plakker de plak weer....

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Maartje is blij! Vertel... :)

8. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Goeiesmorgens,

@ Nynke, sorry dat wist ik niet van BI, ja dan is het misschien wel verstandiger te wachten!! Alhoewel kan me voorstellen dat dat toch wel moeilijk is, je wilt zoooo graag! Lekker dagje aan de rivier gisteren gehad dus. Mmmmmm. En als ik van jou 8 weken vakantie mag pakken dan ga ik nu mijn spullen pakken en kom ik pas in september terug :p. JOEPIE! :D (was even aan het dagdromen!).

Hihihi nee serieus, ik ben nog nooit in mijn leven zo aan vakantie toe geweest. Heb al een jaar geen vakantie meer gehad, alleen maar werken, ziekenhuis in, ziekenhuis uit........Breekt me nu toch wel op nu ik zo naar de vakantie aan het toehikken ben. Maar moet me niet aanstellen nog 2,5 week werken!

@ Pip, hoe gaat het met je? Voel je je goed? Wat een prachtige banner!!!!!

@ Aquilega, las net dat je pas getrouwd bent! GEFELICITEERD! Was het een mooie dag? Enne huwelijksreis klinkt goed. En wat ga je hard op je banner :D. WAUWWWWWWW.

@ Maartje, Maartje blij? Heb je goed nieuws gekregen over schildklier? hoop, hoop, hoop........

@ Klingel, heb net jullie kamertje bewondert. Wat een ontzettend leuk, knus kamertje krijgt Barbie :D. Echt mooiiiii. En die tas echt geweldig leukkk. En nieuwe buikfoto: wauw dat gaat al goed hoorrrrrrrrrr. Mooi. Echt super.

Ga maar weer eens verder werken, ben blij als het 17:00 uur is... ;) laat me nu 2,5 week slapen en maak me dan pas wakker :D hihihihihi.

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @maart: blij wrom? ist licht al groen? of of?

@zorra: jij ook al zo'n man! :$
    die van mij heeft iets te vaak het grapje ' november dusseldorf? ' gemaakt.
    ben 20.10 uitgerekend :D

@plakken: cryos moeten blijven plakken, maar wij niet,
    ik dacht dat t KOELER zou zijn :(

@loesie: whoeiiiiii wegens kamertje, nog helemaal niet gezegd!
    gaaf, ook die sticker op muur ja!!! :)

@sas:wat ik je adviseer:
    - vraag gewoon vrijblijvend en preventief toestemming behandeling buitenland aan. daarvoor moet je een formulier invullen (dat ze je opsturen) en verder niet als het goed is.
    hoewel, er zijn ook verzekeringen die dan weer een aanvraag van je behandelend arts willen ;)
    - heb een goed gesprek in augustus, en gil je vragen op ze af over:
    wat ze invriezen, hoeveel, welke quality, hoeveel je mag terug TPen (sommige ziekenhuizen doen standaard de 1e 2 pogingen, of als je ' jong ' bent, 1 terug max) en kijk eens hoe je je voelt bij dat plan.

je kan DD altijd achter de hand houden, het is geen wonderkliniek maar toevallig zitten hier nou eenmaal wat fans.

vergeten als voordeel te noemen: ze doen AH (assisted hatching) en NL niet want die lopen op dat gebied wat achter.

anyway, ik zou gewoon eens goed praten en indien ze een beetje leuk/normaal invriesbeleid hebben eerst eens voor NL gaan een keertje misschien..

echo's in NL en behandeling in DD kan, maar kost je wel meer.
    indien je alles in DD doet, krijg je een bepaald bedrag (bv: menzis geeft ongeveer 2700 voor 1 ICSI, als het meer kost heb je pech. als je deel in NL doet krijg je voor DD deel maar 1700 (terwijl de ICSI daar alleen al 2300 kost))

ik dacht zelf dat CZ nu juist wel lief was (in verhouding) voor buitenlandbehandelingen?

ik en loesie ;) hebben in dec 2010, met het oog op volgende behandelingen DD, ons pakket gepimpt. dan krijg je DUBBEL terug als je in buitenland wordt behandeld.

1x raden: wij allebei meteen in poging (cryo TP) 2011 zwanger.
    nu dus veuls te dure verzekering, maar dat geeft geen ene piemel natuurlijk.

en ik snoep m wel weer op met fysio, en allerlei andere duren dingen :p

(eens even steunzolen bestellen zo, niet dat ik ze nodig heb, maar ik MAG ze :D :p proest)

@..
    wat kwam ik eigenlijk doen?

ohja GOEDEMORGEN zeggen!

en nu weer weg!
    zwaai!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks Klingel!
    Ik denk dat het inderdaad een goed plan is om eerst naar Eindhoven te gaan en eens te kijken hoe we ons daar bij voelen. DD kan altijd nog.
    Ik heb het even uitgezocht met CZ en het schijnt dat zij 75% vergoeden van het maximale bedrag dat staat voor de vergoeding omdat zij geen banden hebben met Düsseldorf. Ik heb wat ervaringsverhalen gelezen en dat is flink veel zelf bijbetalen. Vind ik op zich niet zo'n probleem, maar het is wel de moeite waard om eerst eens in NL te gaan kijken. Kijken hoe dat bevalt.

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @sas: das inderdaad niet weinig.
    stel ICSI, dan kost dat in DD wel 3000.
    daarvan krijg je dus 2250 terug.

TIP: nu al hamsteren .. ;)
    ' heeft u nog pregnyl? '
    NEE!
    ' heeft u nog uruzgan? '
    NEE!
    en:

' gyn, ik heb per ongeluk buisje puregon kapot laten vallen! '
    :p

tis alle piemels op een stokje al een draMMMa genoeg, dus de financieen moeten we een beetje crea proberen te drukken ;)

zoef, ben weg!

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haai schattepetatjes!!

jajaajjaaaaaaaa Maartje is blij. Sterker nog... Maartje is BLIJJJJJJ!!!
    Joehoee!! Mag ik ff van de babyrinth daken afschreeuwen dat mn....

TSH 10 is
    T4 14,6 is
    T3 1,9 is!!!

Whoehoeeee!!!

Voor de actieve schildklier-kenner die ik nu hoor denken: ,,Oei die TSH is veul te hoog. Dat klopt, maar dat is NIET belangrijk!!

ff een opfriscursus waarden van Maartje:

14-1-2010:
    TSH 1,48
    T3: 3,28
    T4: 11,15
    anti-TPO: 178 -> Door de Duitse endocrinoloog aan de 50 Thyrax gezet, wegens schildklierauto-immuunziekte.

6-5-2010:
    TSH 0,01
    T4: 31 -> Nederlandse endo: stoppen met de Thyrax. Endocrinoloog noemt denken dat ik een schildklierafwijking heb een misopvatting.

14-5-2010:
    TSH 0,01
    T4: 14,6
    anti-TPO: 2610 -> niet weer starten met Thyrax. Hij blijf, mede gezien hoe mn waarden zich herstellen na stoppen, bij mijn mening over mn schildkliertje.

23-6-2010:
    TSH: 6,3
    T4: 6,3 -> Nederlandse endo en Nederlandse B12-internist: 50 Thyrax
    NL'se endo komt terug op zijn eerdere diagnose en ik blijk wel een auto-immuun schildklierziekte te hebben.

21-7-2010:
    TSH 10
    T4: 14,6
    T3: 1,9 -> Ophogen tot 75 Thyrax en groen licht voor IVF'en. Mn TSH waarde is niet betrouwbaar door grote schommelingen. We moeten nu vooral naar de T4 en T3 kijken. Die zijn goed dus starten maar!!! :)

Whoehoeee!!
    Gaat het mij dan toch een keer meezitten??

Hij vond het trouwens ook prima als ik weer 2 keer per week ga junken met B12.

Al met al een goede ochtend!!

Om mezelf te trakteren op dit goede nieuws heb ik net een heerlijke cornetto genomen!!
    Hopelijk mag ik morgen nog een goed-nieuws ijsje nemen!!! PSSSSTTT wegwezen cysten!! Ik wil een beebje!!! :)

Dikke cornetto-ego-SMAK!!

13. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    hey meisjes,

Ben lang niet geweest, lang verhaal!! Zijn nu in het ziekenhuis, opname gehad van een aantal dagen voor ons meisje. Morgen weer naar huis als alles goed blijft gaan. Medicatie voor Reflux en Spruw mee. Ze lacht gelukkig weer, na drie weken steeds meer huilen en krijsen.

Sorry dat ik jullie heb verwaarloosd, ik beloof beterschap!!! ;)

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

liefs

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @t Saskia en Klingel:

KLingel loopt een beetje achter...

Onze vijanden van Menzis hebben per 1-1-2010 de vergoedingen naar beneden gesodeflikkert. En niet zo'n beetje ook... Helaas. Wil de feestvreugde niet bederven maar het NL'se tarief voor IVF of ICSI is niet meer 2689 maar... 1589.
    Klotekutzooi.

Dus als CZ slechts 75 procent van 1589 doet, zul je flink moeten bij lappen.

KLingel haar advies over hoe aan extra medicijnen te komen... Whahahaha van wie zou klingel die tip nou hebben??? *kijkt onschuldig met de voor 6 IVFjes voorraad bolletjes, voor 2 a 3 IVFjes voorraad FSH-middelen, met een vracht Pregnyltjes en een vracht platleggers... Blijft onschuldig kijken*
    :p

Ik zeg: gewoon doen!! Zeg ook eens voor de lol dat je spuit met 900 eenheden troebel was en dat je die daarom niet durfde te gebruiken.
    Scheelt je een mooie klap geld :p

*niet dat ik zoiets zou gaan doen, want ik herhaal: ik kijk onschuldig*

Zoef!

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje: dat is het eerste goede nieuws in de rij van goed nieuws dagen. Dit wordt DE maand voor jou!!

@Saskia: ik zou gewoon het gesprek aan gaan met Eindhoven en dan een beslissing nemen.

@Klingel: jij aan de steunzolen? Wordt je nog langer.:D

Kamertje is gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@Sabrien: nog een bewogen jaar mag je ook vreselijk toe zijn aan vakantie. Hoe staan het eigenlijk met jullie mmm plannen als ik dat vragen mag.

Mijn eierstokken rammelen een eind weg maar ik probeer echt verstandig te zijn en te wachten.

@Bright: jeetje meis. Reflux is echt zo heftig zeker voor zo'n kleintje. Ik hoop dat de medicijnen hun werk goed doen en jullie snel weer naar huis mogen.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Aaaah Bright :( das minder nieuws :( Maar gelukkig lacht jullie meisje nu weer en gaat het de goede kant op! Hopelijk begint het echte genieten nu!

Maartje, WOEHOEHOEHOE!! Dit duimen heeft geholpen :D Dus ik duim nog even verder dat cysten verdwenen zijn!!!!!!!!!!!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx!!

Ik ga nu echt ZOEFFF doen!!
    Moet werken!! (had eigenlijk al om 9 uur moeten werken maar mooit ff een dienstje kunnen ruilen ivm internist en start nu gewoon om 12 uur. Toch soms best handig, de zorg!!)

Wellicht spiek ik tussendoor vandaag nog ff ali illegali op mn phoontje!!
    (mn *blij* bericht was trouwens in de apotheek verstuurt ghighi)

Toedels!!

Enneh Nynke... lastig die eierstokken in bedwang te houden, weet er alles van ;)
    Succes met rivieren!!! (want dat ga je vast wel weer doen!! ;))

SMAK!!!

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nog ff:

Succes Bright!! Echt vervelend dat je meisje zo last heeft!! Sterkte!!

Saskia!! Thnx dat je nog ff blijft doorduimen!! :)

Definitieve ZOEF en SMAK!!

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje: werkze!! Maar geen rivier hier vandaag. Is bewolkt en regenachtig.

20. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Bright: Wat sneu Bright! Wel fijn dat het nu de goeie kant weer opgaat en je hopelijk snel echt kunt gaan genieten!

Maartje: snap er werkelijk helemaal geen klets van maar JOEPIE voor waardes! Nu die stomme cystes nog weg en Maartje is nog maar een ministapje verwijderd van kleine baby ('s) in buikje :)

Nynke: klinkt wel heerlijk hoor, dat rivieren elke dag! Wij deden dat vroeger met mijn ouders ook als we op vakantie waren in Frankrijk. Met mooi weer gingen zij dan in de schaduw een boekje lezen, terwijl wij lekker in rivieren zwommen of in beekjes met stroomversnellinkjes speelden. De fles cola en rosé in de beek, dan bleven die lekker koud! Heerlijk toch?

Nynke: ongi, jakkes, blijft vervelend he? Maar jij bent er dan wel weer even vanaf. En BI, tja, nog maar even geduld dan.... (net als wij, toch een beetje MMMeisje ;) (en dat bedoel ik op geen enkele manier rot, vervelend of onaardig hoor! Hoop dat het niet verkeerd wordt opgevat :))

Klingel: kamer ziet er super uit! Lief, mooi, echt barbie!

Oh, wat gebeurt er hier veel... ik weet 't niet meer :).

Tuin: oprit is bijna klaar! Dan willen we nog tegels om het huis heen, oa. naar de voordeur en dan kunnen de bergen die we nu in de tuin hebben over de rest van de tuin worden uitgevlakt. Al met al, er zit schot in!

Was: yep, is droog, kan een nieuwe opgehangen worden!
    Toedels!

Deel Deze Pagina