@Klingel: manlief wil geen tweede hond omdat het gewoon weg te druk is met ook nog drie kids. En daar heeft hij ook wel gelijk in eigenlijk. Misschien als we straks het neiuwe huis hebben met een grote tuin waarin de honden dan heerlijk kunnen lopen en doen. damm!! jullie zijn goed seg. 2e van de wijnacademie. RESPECT!! @Emma: wat een heerlijke hondjes zijn die Hovawartjes zeg. Ik durf het bijna niet te zeggen maar doe het toch!! het is hier eindelijk zomer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sas nee toch?? Verdorie zeg. Wat een megadomper is dit en wat vreselijk oneerlijk weer. Goed dat je snel een gesprek hebt en dat je je het ziekgemeld voor morgen. Misschien heel stom maar zou ivf/icsi niet beter zijn voor jullie of ga ik dan te snel?
He Nynke, dankjewel lieverd! ICSI is zeker een betere optie gezien de achteruitgang van het zaad. Ik denk ook dat het daar morgen op neer gaat komen. Alleen manlief is erg geschrokken en is nog niet ingesteld op ICSI. Ik wel natuurlijk hahaha, verschil tussen man en vrouw zullen we maar zeggen. Hij heeft echt even tijd nodig om dit te laten bezinken en die tijd geef ik hem ook. Anders denk ik dat hij het straks niet meer trekt en dan ben ik verder van huis. We hebben overlegd net en we zijn er uitgekomen voor onszelf. Als de gyn morgen over ICSI begint dan willen we wel alvast op intake en de eventuele aanvullende onderzoekjes enzo en dan gaan we na onze vakantie (oktober) helemaal voor ICSI. Dan heeft manlief ook een paar maandjes rust en voor mij is het ook wel even goed denk ik. Even de tijd om alles te laten zakken. We hopen eigenlijk dat de gyn voorstelt om over een week of 2 nog eens een zaadtest te doen met opwerking en naar aanleiding daarvan te kijken hoe het dan zit. Als het dan 1 miljoen of meer is dan zouden we graag nog 3x IUI met hormonen willen proberen, maar geen idee of onze gyn daar achter staat. We zullen zien, wat een domper toch weer
Ff snelvanuit de trein. Lieve Sas... Wat een nachtmerrie dag zeg. Heb er geen andere fatsoenlijke woorden voor. Zou met je hand vast willen pakken en samen gaan stampen, mokken, janken en gillen. Wat afschuwelijk zeg... Ik wil je een mega dikke pletknuffel geven en heel veel sterkte wensen...
Ego: vandaag aan Irma gevraagd of ik mag primolutten. Ze had met uber s overlegd en ik kreeg nee te horen. Mot gewoon afwachten. Nu heb ik Irma uitgelegd dat vriendlief 20 aug. naar lowlands gaat en ik hem echt niet zo ver kan krijgen dat hij zich dan van alcohol en sigaretten weet te onthouden en dat ik dus voor lowlands de vriezer wik volstouwen. Nu heb ik een bel-meet met uber s voor morgen. Hoop toch te mogen primolutten en dan direct pillen zodat ik wel voor 20 aug. een punctie krijg, want anders is het 3 maanden pauze vanaf lowlands... Jank, gil,krijs en kutzooi.
Lieve Sas, wat erg! Helemaal niets?! Een hele dikke knuffel meid!!! En laten jullie het nou maar even allemaal bezinken. Over een tijdje komt vanzelf de wens om verder te gaan. Voor nu even in eigen nieuwe hol kruipen? Klingel, jij Uberwijnsletje!!! Nyn, man weg en naar NL nog wel!!! Nu maar hopen dat je ouders dan komen. Of anders Babyrinthmeeting in LDF? @hond, wil ik ook! Maar heb altijd gezegd dat ie er komt als er kinderen zijn. Dan zijn we tenminste genoeg thuis. Nu zou het ook alleen maar zielig zijn. @hol, ik kruip er ook even in. Uitslag van SCSA test is binnen en Uber S heeft telefonisch consult met Sikman gehad. Normaal zou 12-25 % van het DNA gefragmenteerd mogen zijn. Sikman heeft 42% fragmentatie Dit zorgt er blijkbaar voor dat ik niet zwanger raak van de embryo's en dat de laatste keer het is misgegaan. Volgens S zorgen de vrouwelijke chromosomen voor een goede bevruchting en een celdeling gedurende de eerste 2-3 dagenen. Dan moeten de mannelijke chromosomen het overnemen voor de verdere ontwikkeling van de embryo. En hier gaat het bij ons dus mis. We hebben namelijk wel altijd klasse 1 embryo's, maar dat is dan op dag 2 of 3. Sikman heeft nu besloten om resoluut te stoppen met koffie, alcohol en warm en lang douchen. Gaat alleen nog biologisch eten en aan de voorgeschreven vitaminen. Als dan over 2-3 maanden blijkt dat het niets helpt dan moeten we misschien op zoek naar een blauwogige met bruinkrulhaar (Guus?) die wat zwemmers over heeft. Sikman wil eerst voor zichzelf zorgen dat ie er alles aan gedaan heeft en dan zouden we het kunnen (en moeten?) afsluiten. Voor mij hoeft ie het niet te doen, want ik geloof er niet zo in, maar voor hem begrijp ik het wel. Dus hier moeten we even een pas op de plaats maken...
Godsamme Sikki!!!!!!!!!! Wat een kutuitslag! Wat is het toch met deze dag... ellendige dag Jezus meissie, wat moet dat enorm slikken zijn en wat een klappen om te incasseren... brrrr, ik krijg het er gewoon koud van! Maartje ook al zo'n stom nieuws! Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt van S. en gewoon aan de primolut mag. Want 3 maanden vanaf lowlands... pffff :x *ik kruip weer ff mijn hol in... zo dankbaar voor mijn hol* Ik ben trouwens heel bang dat werkgever moeilijk gaat doen wegens ziekmelding. Ze waren namelijk al erg aan het zeuren over het verzuim wegens ziekenhuis. Als het te veel werd moest ik het inhalen en ik moest er niet de kantjes vanaf gaan lopen... blablabla... kan er ook nog wel bij
Sikki, de gyn zei dat er voor bewerking maar heel weinig zaadcellen waren en na bewerking bewoog er niets meer. Ik snap er niks van... vorige keer 1 miljoen en nu niets Zou het door die 15 bier van zaterdag kunnen komen Niet meer doen in ieder geval!
wat een klotige berichten hier!! allereerst @sas: ach lieverd, echt niets? heb je nog gevraagd hoeveel dan? ik had laatste IUI ' afgerond NUL ' en toen ik vroeg wat dat inhield bleken het er nog wel ' een paar 100.000 ' te zijn ... ik hoop zo dat ze bij jullie ook alles <1 miljoen ' nul ' noemen... klote klote klote. hoe kan dat nu, dat schommelen.. weet je, ik denk dat dat zomaar kan en dat je er weinig voor kan doen of laten. 15 bier is niet heel fijn, maar zal echt niet alles doden. echt niet.. wat vreselijk ook voor sasman, wat zal hij zich klote voelen ook... huil uit, knuffel elkaar, en praat van je af (hier)! @maart: wat goed van jou, een beldate met uber S. goed idee ook om in te frieren, met t oog op lowlands. lief ook, en logisch (vind ik?) dat je zijn lowlands niet wil geheelonthouden qua drank. maar eh..... rookt ie veel? @sikki: wat is dat nu weer!!! 42%, en ik dacht meteen ' en daar komen ze nu achter/mee ' is het zeker dat het daar aan ligt? kan dat zo gezegd worden, nu/al op basis van deze cijfers? toch ben jij, zijn jullie samen, even zwanger geweest. niet vergeten lieverd.. maar klote.. zijn leefpatroon aanpassen, helpt dat voor DNA? heeft uber S verder nog iets gezegd? vitamines, enz, ik snap wel dat sikman dit allemaal wil hebben geprobeerd. mogen jullie niet (over 3 maanden?) nog een test doen om te kijken hoe/of het (hopelijk) verbeterd is? sorry voor alle vragen... laat maar zitten hoor... ik schrik er zo van en wil meteen actie en oplossen en en.. ik lijk wel een vent! kruipen jullie maar even in jullie speciaal voor jullie geillustreerde holletjes. niemand kan het zien, maar binnen is het ook heel mooi en lief. dat is alleen voor jullie.... zuchtje.... en dan noemt ze me ook nog een wijnsletje.... zou er bijna van aan de drank gaan van de ellende waarin jullie nog steeds zitten.... @nyn: niet 2e van de wijnacademie hoor; dit is swen 2, het laatste niveau onder vinoloog. na, ik ga naar de winkel mokken met mijn boodschappenmandje! (@lauw: ja IK mag m wel meenemen en weer terug brengen ) trouwens ontzettende pijn in weet niet waar. ergens bij bloemetje. schaambeen? paste een rokje en t schoot er zo in kan eigenlijk niet geheel normaal meer lopen nu nou ja, schiet er eindelijk weer eens iets in bloemetje... buh.... stomme humor zal ons niet redden... *sip*
Eerlijk gezegd denk ik wel dat ze het afronden, Klingel. Dat hoop ik dan maar Ze vroeg wel of er een reden voor was dat het zo dramatisch schommelde, of Sasman bijvoorbeeld ziek was geweest. Maar nee, dat is niet zo. Alleen die 15 bier en 40 uur voor lozing nog seks gehad. Bier niet meer doen, maar daar hadden we zaterdag al een discussie over gehad dus dat was sowieso al niet meer aan de orde Ik hoop nu gewoon dat het daaraan ligt. Kut kut kut! Wat ellendig is die mmm en dan kom ik pas net kijken. Ik heb echt diepe respect voor Sikki en Sikkiman!
Nee, alleen zondagmiddag gesekst. En mijn dom hoofd is nu geintjes uit aan het halen door stiekum te hopen dat er nog 1 heul sterk zaadje van zondag op de loer ligt voor ei. DUH!
tja lieverd. je hebt er maar 1 paar nodig, en ik geloof wel dat je er meer dan een paar binnen hebt nu. volgens mij noemen ze inderdaad alles onder de weinig meteen NUL :x klote klote. heeft ie ook niet een hele dag in auto gezeten ofzo? bij mijn laatste IUI had klingman er net (een halve van tevoren!!) een vlucht van australie naar NL op zitten. de gyn zei onmiddellijk dat dat funest is voor zaad. zeker als het al niet miljarden zijn
Hoofdje van Sas, goed zo!!! Positief denken, daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Klingel, wijnsletje het zijn de woorden en conclusies van S. Hij heeft Sikman vertelt dat vitaminen heel veel kunnen doen. Dus Sikman gaat strak aan de vitaminepreparaten en Zink en D3. Vooral die laatste 2 waren volgens S erg belangrijk en zouden het DNA zeker kunnen verbeteren. Immers, zaadcellen (en dus hun DNA) worden iedere 2-3 maanden vernieuwd. Koffie, wijn en andere geneugten laten staan heeft Sikman zichzelf opgelegd. *Sikki kijkt ineens een stuk minder verlangend uit naar de vakantie* Gezellig in je eentje aan de wijn. En dan dus over minimaal 2 maanden weer een nieuwe SCSA test. Dat heeft Sikman al afgesproken met Uber S. Ik weet het allemaal niet hoor. Vraag me af hoe het dan kan dat iemand van een TESE wel zwanger raakt. Onze kansen zijn uiteraard wel steeds kleiner en kleiner aan het worden, maar ik zie in alle onmogelijkheden altijd nog een mogelijkheid. Daarom verlies ik ook altijd met gokken. Zie altijd kansen die er nooit zijn. Noem het naief, maar ik kan en wil het nog niet opgeven. Er SAL een Sikkibeeb komen!!!
@sik: aha, ben heel blij dat S dit ook echt onderschrijft, en dus wel mogelijkheden tot verbetering ziet??? maareh, had hij t niet even eerder moeten laten onderzoeken? (ik zit momenteel in de anti-verzekerings-modus en vind nog steeds dat S jullie een/de volgende poging gratis moet geven!) @TESE: ik weet t ook niet kan je er veel succes over vinden op internet? ik ken alleen maar loutje (loutje! MP!) maar dat werd m ook niet he.. klloteklotekloteeeeeeeeeeeee enne niet NAIEF! jij weet nu dat JIJ het kan. de vreselijke vraag is, of het kan met sikmans' zaad. lijkt me fair dit verder uit te zoeken (als sikkilijf tijd heeft????) en dan verder te kijken. hoe staan jullie verder tegenover donor? boeh... mokzooi.
HUIL! Ik stort hier op de bank en denk even het vrolijke 2e babyrinth binnen te stappen, maar volgens mij is het algehele slechtnieuwsdag hier... :x Lieve Sas, wat ongelooflijk K*T!!!!!!!!!!!!!!!! :x Hoe kan dat nou?! Ja dat weet jij ook niet. Weet je wat ik zo vreselijk gemeen vind aan die hele MMM dat jullie allemaal zo aan jezelf gaan twijfelen: had ik minder moeten drinken, minder moeten sexen, meer moeten sexen, anders moeten sexen, etc etc... Je voelt je elke keer schuldig als iets anders gaat dan verwacht/gehoopt. Ik snap dat ZO goed, maar vind het zo naar om te lezen.. Hele dikke knuffel! Ik hoop echt dat dit een toevalstreffer (in negatieve zin) was... Lieve Sik, om bovenstaande snap ik ook heel goed dat Sikman die dingen in ieder geval geprobeerd wil hebben, maar HUIL, houdt het dan niet op bij jullie?! Wat een ontzettende K*Tzooi! Bah. :xIk vind je niet naief, ik vind je sterk en hoopvol en optimistisch. Het heeft gewoon geen zin om te denken dat het toch niet komt, als het uiteindelijk niet lukt doet dat gruwelijke pijn, ook als je je daar nu al voor 'indekt'. En toch hoop ik echt dat het zover niet komt, maar dat jij dat gevoel hebt sterkt mij. Hele dikke pletknuffel voor jullie! En maartje ook al kutnieuws. Wat is dat toch vandaag!? Slim om eerder in te vriezen en hopelijk kunnen jullie dan zo snel mogelijk door! Wat ik misschien gemist heb, maar waarom duurt het nog zo lang tot volgende poging? Vanwege zomerstop? Dikke knuffel voor jou ook! Nou en Nynke ook al sip... Kan het me heeeeeel goed voorstellen dat je er heel erg tegenop ziet. Drie weken zonder man is al bagger, maar als hij nou naar italie moest ofzo dan is het nog minder erg dan NEDERLAND. Daar waar jouw lieve vriendinnetjes en familie wonen, waar je zo graag vaker wil zijn. Ik slaap ook slecht als manlief er niet is, maar meestal gaat dat na 2 a 3 dagen wel beter. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Maar dan nog. Dikke knuffel voor jou! Nou en dan is Klingel ook nog sip... Alleen om babyrinth huil of is er nog wat anders??? Wel vertellen he! Is ook belangrijk... Heb gister hard gelachen om je flirtverhaal, ik zou daar nog weken van zwijmelen denk ik.. Zo'n filmmoment. Mmmmmm.... En kleine prinses de hik? Lief he? Ik wist niet wat ik voelde toen, maar aan het eind had hij het VAAK en HARD. Gek werd ik er soms van. Na de geboorte ook nog vaak trouwens! Dikke zoen! Nou meisies... Zucht... Knuffel nog maar dan!
Oh en kling: ik wil heel graag weten hoeveelste je was! (waarvoor natuurlijk nog de hartelijke felicitaties! Maar heb er niet meer aan getwijfeld dat je het gehaald had!)
Joepie deel 2 is er!! Moussaka in de oven, kwarktaart in de koelkast, nu tijd om bij te lezen! Alweer 77 berichtjes!!
Zeg, was dit een poging om deel 2 nog sneller vol te krijgen dan deel 1? Ben nog aant lezen... * probeert ondertussen alle verhalen goed te onthouden, want is te lui om een pen te halen *
Meiden, meiden, meiden: ik dacht ook dat ik even ging bijlezen van alle IUI's en positieve uitslagen. Wat een doem-dag zeg. Alvast en ontzettend dikke plet knuf voor alle lieverds hiero! Val soms even stil hoor als ik dan als zwangere aan kom zetten, hoop dat jullie dit niet vervelend vinden want duim, denk en leef nog steeds zo met jullie mee!!!! @sas: poeh, wat zal dat rauw op jullie dak gevallen zijn. wel knap dat jullie er al wel samen uit zijn om dan in oktober verder te gaan. Begrijp goed dat dit voor je mannetje ook even zware berichten zijn. blijf alsjeblief veel met elkaar praten / spuien / huilen / knuffelen. Hoelaat morgen gyno-nieuws? @sikki: de uitslag van de test. zal wel heel dubbel zijn omdat er nu misschien wel een reden is gevonden dat de plak-beeb nog niet is blijven hangen. Wel super dat sikkiman meteen alles in de strijd gooit hoor. Iedereen zou zeggen, ja dat is toch logisch maar als je zelf in die schoenen staat is het toch wel even anders. Hopelijk levert het 'gezonde leefstylen' zijn vruchten letterlijk en figuurlijk af. TIS NU GENOEG GEWEEST!!! @blijmeisje: hoe is het met jou, wat is nu precies de datum van de echo want ik had wel gelezen bij 8 weken maar wanneer precies? @sil: je hondje de deur uit. Al weet je dat dat het beste is, dan nog is het een super moeilijk iets. en inderdaad meteen zo'n stilte in huis. Hou je taai meissie en hopelijk krijg je snel een positief berichtje dat jullie lieverdje het bij deze mensen erg naar haar zin heeft. @nynke: jeetje, 3 weken is een heel tijdje. Als dat dan matched met je ouders die overkomen, dat zou wel super zijn!! @emma; toch niet meer starten met de volgende IUI. blijft toch dubbel he. Aan de ene kant wil je verder maar an de andere kant is tijd nemen voor jullie zelf soms ook nodig. Hou vol meis. @maartje: hoe is het met jullie? wanneer kunnen / mogen jullie verder? @jojo: hoe gaat het met jou? meiden, hou vol al ziet het er soms zo bewolkt en donker uit. Kom hier en gooi het eruit. Spuien / huilen / schelden / vieze praat verkondigen. het kan hier allemaal in klingel der topic!!! dikke knuf voor allen, denk aan jullie!!!