Hallo meiden, Hoe zit het nou precies met koorts? Bij onze vorige behandelingen kregen we altijd te horen; bij koorts direct bellen, want dan moet de TESE 3 maanden opgeschoven worden. Destijds nooit dat probleem gehad, en nu we een andere weg inslaan en aangewezen zijn op een nieuwe TESE en zelfbetaalde poging, heeft manlief boven de 39 graden koorts. In hoeverre tast dit het zaad (wat er al heel weinig is) aan? En klopt het dat alles dan inderdaad minimaal 3 maanden opgeschoven moet worden? Zucht.... zul je ook altijd zien he. Denk je naast het sparen alvast de TESE te kunnen inplannen, en dan ineens dit
Waarschijnlijk zal het 3 maanden uitgesteld moeten worden. Onze arts vertelde dat ze zelfs bij heel vruchtbare mannen vaak niks (levends) vinden als zij koorts hebben gehad. Mijn vriend heeft ook nooit koorts en net nu we met ICSI zouden beginnen kreeg hij koorts! Er werd dan ook niets levends gevonden in zijn zaad. Omdat we toch weer 3 maanden moesten wachten, wordt hij alnog geopereerd aan een spatader. Hopelijk krijgt hij nu voorlopig geen koorts meer en kunnen we in april beginnen! Sterkte, ik kan me voorstellen dat het een enorme domper is...
Daarom ben ik er ook zo bang voor. Ik heb er een slecht gevoel over. Bij me man is er al zeer, zeer weinig te vinden. Pff wat baal ik hiervan zeg. Eindelijk iets om naar toe te leven, de TESE die alvast gepland stond. En dan loopt dat nu allemaal in de soep
Ja bij mijn vriend is dat helaas ook het geval. Ons gevoel was ook heel slecht over de zaadanalyse die een week na zijn koorts gedaan werd en de uitslag bevestigde helaas ons gevoel... Ik zou willen dat ik je wat positievers kon vertellen... Maar laat voor de zekerheid wel een zaadanalyse doen, misschien valt het mee! Nogmaals sterkte!
Dank je wel meid, maar in ons geval heeft een zaadanalyse niet echt zin, aangezien we aangewezen zijn op TESE. Dus we kunnen ook eigenlijk niet checken hoe het ervoor staat. Ik ben er echt even helemaal chagrijnig van zeg. Ondertussen schieten de zwangeren om me heen de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond (de MMM-meisjes reken ik niet mee hoor) en dan denk je eindelijk weer voor een kans te kunnen gaan, en dan dit... nu zijn al die dure vitaminen van afgelopen maanden ook voor niks geweest. Ben er gewoon even niet goed van.
Oh ja, beetje stom van me maar zover had ik nog even niet doorgedacht, sorry... Dan zou je alleen al voor de zekerheid nog 3 maanden moeten wachten. Wat ontzettend balen voor jullie zeg! Ik begrijp heel goed dat je er ziek van bent, je kijkt er toch naar uit en leeft er naartoe. Als dan blijkt dat je weer 3 maanden langer moet wachten voor je verder kan is dat een behoorlijke teleurstelling! En al die 'in een wenk' zwangere meiden helpen dan ook niet mee... Dat van die vitamines herken ik, we hebben hier ook een hele lading staan... Maar hopelijk is het over een maand of 3 niet voor niets!
Nee dat geeft niet, maar om die reden kunnen we dus niet echt iets checken. En je weet ook nooit wanneer het lichaam nieuw zaad aanmaakt he. Is dat altijd om de 3 maanden? Zijn er nog andere meiden met ervaring op dit gebied?
Kun je je vraag niet mailen naar de arts in Mulheim die de tese gaaf uitvoeren? Bij normale zaadlozingen geldt dat je dan het beste drie maanden kunt wachten maar misschien is dit met tese wel anders??
Dat is een goed idee Maartje. Alleen is m'n Duits bagger. Hoewel ik het trouwens ook wel in het Engels kan doen, toch? *ben er nog steeds chagrijnig van, terwijl manlief er natuurlijk ook niks aan kan doen*
Hoeveel dagen moet een man eigenlijk koorts hebben wil het schade aanbrengen? Of is 1 dag koorts al genoeg?
Koorts is dodelijk voor het zaad, hoe kort dan ook. Dus ik zou de gok niet wagen en een goede 3 maanden wachten. Elke 72 tot 90 dagen wordt er compleet nieuw zaad aangemaakt, dus just to be safe zou ik 100 dagen vanaf nu rekenen. Ik snap dat je naar mogelijkheden zoekt, maar je weet het zelf eigenlijk al. De enige optie is wachten. Sterkte meis!
Daar was ik al bang voor.. Wat een raar idee eigenlijk, dat zelfs 1 dag koorts al zoveel schade kan aanrichten. Wanneer je bent aangewezen op IVF is het niet zo'n punt, dan kan er altijd nog ICSI gedaan worden. Maar wanneer je bent aangewezen op TESE/ICSI vind ik het link worden. Wat is dit balen zeg
Dat is zeker flink balen Tuana! Daar kun je enorm verdrietig van worden Je leeft naar een datum toe en zomaar door iets waar je geen invloed op hebt, schuif je weer 3 maanden op. Mijn man heeft vorige week een avond en nacht koorts gehad, gelukkig niet boven de 38,5 maar toch heb ik de hele avond gehuild. Zo bang dat de icsi uitgesteld zou worden terwijl je er zo naar toe hebt geleefd. Ik heb de volgende dag het ziekenhuis gebeld, maar omdat de temperatuur niet boven de 38,5 uitgekomen is en maar kort duurde schijnt het geen invloed te hebben. Wij hoefden zelfs geen nieuwe zaadanalyse. Helemaal gerust ben ik er nog steeds niet op, maar ik vertrouw maar even op het ziekenhuis... In jouw geval is het natuurlijk veel erger. Boven de 39 graden is wel erg hoog en voor zover ik weet dus ook schadelijk. En zeker omdat jullie een tese nodig hebben, want dan kun je geen analyse uit laten voeren. 3 maanden uitstellen lijkt mij de enige optie, maar wat ontzettend balen!
Ja precies, ik baal er echt zo van! En ik durf het er ook niet op te gokken om de TESE maar gewoon door te laten gaan. TESE is al niet iets wat je zomaar doet, en al helemaal niet voor de 2e keer. Dit is hetgeen waar ik altijd bang voor ben geweest de vorige keer, heb toen tot aan 'de dag' steeds in de stress gezeten. En dan gebeurt het uitgerekent nu. Je doet er helaas niks aan. Ik denk dat 1 dagje 38.5 graden koorts niet zoveel kwaad kan hoor. Hoewel ik kan begrijpen dat je er niet helemaal gerust op bent. Boven de 39 graden vind ik daarentegen toch wel erg hoog, ik schrok ervan. Maar is het dan ook zo dat zelfs 1 dagje zoveel graden koorts alles al kan aantasten? Je wacht elke keer al zolang in de medische molen, en het idee dat het dan weer 3 maanden opgeschoven moet worden. Pff...
Ik ben bang dat het best wel effect heeft Tuana. 39 graden is echt hoog. Een tese is inderdaad niet iets wat je zomaar even doet en nu je het ook nog zelf moet gaan betalen, is het ook nog eens een kostbaar ding geworden. Ondanks dat het ontzettend K is en heel erg teleurstellend, denk ik dat je het beste voor de 3 maanden uitstel kunt gaan O, wat een verschrikkelijke keuze is dit voor je
Dank je wel Mijs. Volgens de arts maakt 1 dagje koorts niet uit, vooral als het ICSI word. Maar we hebben het hier wel over 39+ en daarna zakte het wel naar 38.5 maar dat is ook niet zoals het zijn moet. Die nacht was me man ook net een gloeiende kachel, dus ik ben heel bang dat er niks anders op zit dan weer 3 maanden wachten. Zul je zien dat de tijd voorbij gaat kruipen....
Je kunt beter het risico niet nemen, hoe moeilijk het ook is. Weet er helaas alles van. Maar alle pijn en een negatieve TESE hebben is erger dan 3 maanden wachten. Ik ga duimen dat de tijd sneller gaat dan verwacht meis! Liefs
Daar heb je helemaal gelijk in. TESE is ook niet iets wat je zomaar weer eventjes laat doen. Je moet er toch niet aan denken dat je de gok waagt, en dat de TESE uiteindelijk niks oplevert. Nachtmerrie! Dus er zit niks anders op dan afwachten. Gaan we in die tussentijd maar verder met sparen he... zit helaas niks anders op. *zucht*