Bedankt lieffies!! Het spookt continu door mijn hoofd. Kan alleen maar afwachten en vertrouwen proberen te houden dat het echt niks is.... @ talia ja echo is om te kijken of het in ieder geval niet groter wordt. Als dat zo is is verder onderzoek wel echt noodzakelijk. @ Zara knap, bewondering respect om zo verder te kijken en door te knokken! @ Juul jij ook. Zolang jullie nog kunnen.. @ Sas al vaker gezegd...er is veel moed voor nodig, het punt waar jij/jullie nu staan. Heb diepe bewondering en respect daarvoor. @ ANne meis beterschap!
Wat een angst en onzekerheid Alex! Ik zet diamant aan voor de echo over 2 weken. Dat wordt 2 weken bibberen lijkt me Genieten is op deze manier niet eens mogelijk. Bah bah! Ik had je zoveel meer gegund Thanks voor je respect, maar eigenlijk gaat het op het moment helemaal vanzelf. Het enthousiasme van de VIA maakt het gevoel van stoppen alleen maar sterker. Ik was vanmorgen het adoptietijdschrift kwijt. Zoeken, zoeken, zoeken... aarrgggh! En dat zijn leenexemplaren dus ik was een beetje bang dat ie bij het oud papier was geraakt door Sasman's slordige opruimwoedes! Is met de Freya ook al eens gebeurd. Dus ik belde Sasman op... heeft ie hem mee naar het werk genomen om te lezen in de pauze Die man is mijn man niet hoor... Wel ontzettend cute! Heeft al meer gelezen dan ik, en dat wil wat zeggen... ik ben leesverslaafd namelijk.
Dank je wel lieve Sas! Je klinkt zo blij en fijn en enthousiast en opgewekt. Vol vertrouwen in een andere nieuwe mooi weg samen met Sasman. PowerSas!
@Sas, Ik vind het ook zo mooi om te zien hoe enthousiast jullie allebei zijn over adoptie. Zo mooi dat jullie deze weg in slaan, een weg die voor jullie allebei zo goed voelt. Dikke smakkerd
Ik begin langzaam maar zeker te geloven dat dit onze weg inderdaad is. Maar wel nog steeds op mijn hoede omdat er nog zoveel is wat wij niet weten, zeker op het gebied van sn.
@Alex, dikke knuffel op klote onzekerheid.... @Juul en Zara, voor jullie ook een dikke knuffel, jullie zijn zulke vechters. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie gevecht eindelijk eens beloond gaat worden., dat MOET!
Ja dat snap ik wel Sas, eerst nog wat meer zekerheid en info voordat je helemaal overtuigd bent van dat dit dé weg is . Maar het is al mooi om te zien/lezen dat jullie er zo open voor staan en zo enthousiast zijn ....dat Sasman zelfs het adoptietijdschrift meeneemt naar z'n werk
Sasliefsas, oh moppie... En zooo blij, jij en sasman komen 'er' wel. En dit is precies wat ik toen zo onhandig, maar o zo gemeend mompelde: het komt goed! Dikke smakkerd! En snif, die sasman! In zn pauze liehief! He getver heb zo'n super emo gelukscocon bui... En dan doet zo'n berichtje van sas mij zoveel goed. En het feit dat elize nu stil is... En isa heerlijk boven speelt. Ik vandaag les 13(!!) van evy heb gelopen en dat de lente ooit weer begint en we een heerlijke winter hebben gehad, ik hormonaal steeds stabieler ben, dat de weegschaal soms lief is en dat de zon altijd weer gaat schijnen. Ook op de wallen
Alex, dikke knufffff voor onzekerheid!! Sas, wat super liefff dat Sasman dat tijdschrift meenam naar zijn werk, hij is echt heel erg betrokken!!!
Taliaaa lief schatje Evy les 13, my God!! Wat goed zeg! Ik nog steeds last van knietjes dus ik steek nog steeds op les 6 Volgende week ga ik weer proberen en begin weer bij les 1. Wat fijn dat je zoveel lekkerder in je velletje zit, ben ik heel blij om! Vertel eens over pleegzorg? Info-avond binnenkort? Of even niet?
@Sas: wat jij en Juul zeggen dat kan ik me ook wel voorstellen; dat het nog niet afgesloten voelt als er ergens nog samengesmolten DNA van julle ligt, dat jullie kindje KAN worden. Shit zeg....Melle ligt als een wilde te huilen boven Ga het even niet redden om langer te reageren. Alleen; Juul, wat staat er in je avatar? En copy/paste vanuit mijn eigen hoekje een ego berichtje Ben vanochtend bij de huisarts geweest vanwege aanhoudende rugpijn en pijn die ik herken als bekkenpijn en postsectio pijn Ik blijk dus gewoon nog niet hersteld te zijn van de zwangerschap en keizersnee Ik vroeg waarom ik dan na 4 mnd weer ineens pijn krijg. Zij zei dat de pijn van de KS de bekkenpijn heeft overschaduwt en dat de gelukshormonen ook een boel pijn gemaskeerd heeft. Nu trekken die hormonen weer weg en ga ik mijn lijf weer meer belasten en dan komt ineens naar boven dat ik gewoon echt nog best wel last van mijn bekken heb 32 uur werken volgende week werd afgeraden, dus ik begin maandag op arbeidstherapeutische basis. Het is niet anders, helaas... Toen vertelde ik dat ik wilde beginnen met de 500 kcal versie van Cambridge en toen stak ze daar een stokje voor. Ik ben nog maar 4 mnd geleden bevallen met een KS en ben duidelijk nog niet hersteld (ook al dacht ik dus van wel ). Ze vond het heel goed dat ik afval op basis van 1000 kcal en vond ook dat ik het goed doe MAAR voor NU vond ze het niet verstandig om het mijn lijf aan te doen om op 500 kcal te leven. Dus, dan neem ik het advies van haar maar ter harte en overweeg ik het 500 kcal programma over 2 mnd nog eens. Verder superleuke kleertjes voor Melle gekocht. Maat 68 en 74 alweer. Kan ie mooi nog een tijdje mee Bij de h&m hadden ze zulk leuk spul en bij rainbowbabies heb ik de romper met kabouters besteld met rood shirt en groen broekje. En bij de Wibra nog een tasje kleertjes gevuld voor 3 tientjes. Helemaal leuk
Dat is niet zo mooi, Annedore! Wat heftig van de pijnen en ook dat je nog niet zo hersteld bent als wat je zelf dacht. Goed op je lijf passen en heel verstandig om niet het 500 calorieën dieet te gaan volgen. Over een tijdje kan dat altijd nog.
@Anne, wat een ellende met die pijnen. Kan me ergens wel voorstellen dat je na 4 maanden nog niet geheel hersteld bent van de zwangerschap en keizersnede. Goed op je lijf letten hoor meis. En misschien ga ik nu iets zeggen wat niet zo leuk om te horen is of waar jij het misschien totaal niet mee eens bent . Maar heel eerlijk kan ik niet geloven dat die diëten (of hoe schrijf ik dat) waarbij je shakes drinkt en reepjes eet goed zijn voor je lichaam. Ik vraag me echt af of je voldoende zeer belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt met zo'n dieet. Ze zullen vast allerlei vitamines, mineralen, enz. toegevoegd hebben maar net als vitaminepreparaten worden die niet volledig opgenomen door het lichaam. En zelf denk ik dat je dan wel lekker afvalt maar dat je lichaam een hoop te kort komt. En door dat tekort krijg je lichamelijke klachten. Een collega van mij deed een of ander dieet waarbij je geen koolhydraten meer eet. Na een paar weken kreeg hij allemaal lichamelijke klachten, gewrichtspijnen. Hij is weer normaal gaan eten en heeft nergens meer last van. Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt, maar ik wilde mijn mening toch even kwijt .
Ieder haar mening, ik begrijp je ook hoor Ik heb overigens ook koolhydraatarm gedaan en ik voelde me juist super goed! Had veel meer energie en viel goed af! Ieder lijf is anders en ieder lijf heeft andere behoeftes. Ik heb in mijn omgeving heel goede resultaten gezien van het Cambridge dieet, zoals bij mijn vader en moeder. Mijn HA ziet ook liever dit, dan Sonja B. Want bij Sonja B kom je pas echt voedingsstoffen tekort. En heel eerlijk; als je gaat lijnen kom je altijd voedingsstoffen tekort, omdat je alle voedingsstoffen gewoon niet binnen kunt krijgen als je vast zit aan een max aantal kcal Maar goed, nogmaals; ik begrijp je heel goed, maar hoop ook dat je mij begrijpt. Misschien begrijp je het beter als ik mijn gewicht hier neer zet, maar hoop dan dat ik er niet om veroordeeld zal worden Ik weeg nu 146 kg en toen ik begon 154. Dus heel extreem overgewicht en dat heeft in mijn ogen ook extreme maatregelen nodig. Niet voor niks worden mensen met dit gewicht doorverwezen voor maagverkleiningen en gastric bypasses Een tijdje minder voedingsstoffen is niks in vergelijking met de gezondheidsrisico's die ik nu elke dag loop. Zo bekijk ik het. Zo. Ben er helemaal emo van. Want moet ook gelijk weer denken aan hoe bang is was dat ik met een gewicht van 159 kg (eind zwangerschap) op de operatietafel moest voor een KS. En besef me ook steeds dat er zoveel vrouwen zijn met dit gewicht voor wie een kindje krijgen echt geen mogelijkheid is. En besef me dat ik zo veel geluk heb gehad dat mijn zwangerschap goed is gegaan en de KS ook (redelijk). En besef me dus dat ik dit op deze manier nooit meer wil, maar dat ik wel ooit graag een 2e kindje wil... Oh jeetje, wat een verhaal. Sorry hoor Kwam er gewoon even uit ineens. Ik hoop dat jullie me willen blijven steunen. Ik was afgelopen week maar 1 ons afgevallen, maar wel 0,5% vet kwijtgeraakt, dus dat is wel goed Ga ik dit plaatsen, of niet? *klik*
Trouwens net Melle 4 lepeltjes courgette gegeven Hij heeft het gewoon opgegeten en niet uitgeflieberd! Eerste 3 happen at ie gewoon alsof ie nooit anders gedaan had en pas bij het 4e hapje ging ie kijken van 'wat eet ik eigenlijk voor iets vreemds?'
Oh maar lieverd, ik blijf je steunen hoor, ook al is mijn mening over bepaalde diëten anders dan die van jou . Alleen toen ik las over je rugpijn moest ik direct denken aan mijn collega met zijn lichamelijke klachten. En hoopte ik maar dat jouw rugklachten niet door het dieet komen. Er zijn nl bepaalde essentiele voedingsstoffen die je lichaam gewoon nodig heeft om goed te blijven functioneren, OOK als je aan het lijnen bent . Als dit voor jou goed voelt, zeker door blijven gaan, ik ben geen deskundige en roep hier ook maar hoe ik er tegenaan kijk . En misschien heb ik makkelijk praten aangezien ik niet op dieet hoef. Maar ik ben altijd meer van letten op wat en hoeveel je eet en sporten, maar wel blijven eten ipv shakes en repen. En daarmee wil ik niet zeggen dat je voor het dieet slecht hebt gegeten hoor. Want ik kan me nog herinneren dat je hier schreef over de meest heerlijke en volgens mij ook gezonde gerechten die je weer had klaargemaakt . Dus meis, blijf doorgaan, ik steun je en hoop zo voor je dat je het gewicht gaat bereiken wat je graag wil. Dat je je weer lekker in je vel voelt zitten, vol van energie! Wat is je streefgewicht als ik vragen mag?
Nu je weet wat ik weeg mag je alles vragen Emma Ik roep altijd voor het gemak dat er 50 kg af moet. Maar eigenlijk wil ik wel wat meer. Ik wil eerst naar de 125 kg en dan naar 95 kg en misschien nog naar 80 kg. Wat een weg te gaan he? Niet aan denken, gewoon doen! Overigens blijf ik dit niet doen met Cambridge. Ik ga ergens tussen de 125 kg en 100 kg overstappen op gewoon gezond eten, want daar moet ik het de rest van mijn leven mee doen. Bedankt voor je steun en je visie. Ik waardeer het dat je dit uitspreekt, want laat ook zien dat je anderen (in dit geval mij) goeds toewenst Net zoals mijn bibberitus bij jouw eerste echo
@Anne, zeker nog een hele weg te gaan, en het lijkt mij persoonlijk heel zwaar, daarom alleen maar respect voor jou, dat je probeert om een 'gezond' gewicht te bereiken. Ik vind het heel knap hoor meis dat je dit doet . En ik begrijp je nu ook beter dat je dit Cambridge dieet gebruikt voor het eerste setje om vervolgens op andere afvalmethoden over te gaan. Misschien was ik wel een beetje bang dat je dit maaaaanden zou gaan doen . Oh enne, ik wilde je niet emo maken hoor met mijn misschien iets te botte 1e reactie op je dieet . Sorry daarvoor....
Och lieverds, kijk zo kan het ook! Lief van emma om oprecht bezorgd te zijn en lief van annedore om hier op te reageren met debillenbloot. Lieve annedore, wauw, wat eerlijk... En wat goed van jezelf dat je een gezond stuk zelfreflectie hebt en je er kei hard voor gaat! Ben zo super trots op je! Ik ben blij dat je geen 500kcal gaat doen, dat is, mijn mening, echt te heftig!! Dat je nu weinig bent afgevallen wil niet zeggen dat je niet goed bezig bent he!! Je bent super goed bezig! Ben je ook extra gaan bewegen? Dat deed je al super veel he? Fietsen enzo? Ik ga je ff pbtje doen btw. Liefss, taliaa
Annedore, ik kan me niet voorstellen dat er iemand hier in het babyrinth is die jou zou veroordelen puur om je gewicht schatje! Jij dapper ding! Zomaar je gewicht hier neer zetten, knap hoor. Overigens snap ik wel wat Emma zegt, maar ik denk dat het makkelijk praten is voor ons. Ik denk dat als je zoveel af wil vallen als jij, je er gewoonweg niet komt met gezond eten en sporten. Daar is een goede afvalstart voor nodig, en die kun je bereiken met shakes e.d. Ik vind het superknap van je! En wat je zegt, de gezondheidsrisico's nu zijn denk ik veel groter. Maar ik ben ook blij dat je niet de 500kcal gaat doen. Dat is wel heel erg weinig. Ik ben ook trots op jou! Kanjer!