klingel in het babyrinth- deel (diamantglitter) 5!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klingel, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Gabrielle, wat triest om jouw onderschrift te lezen.:(
    Ik ben naar Bali geweest en het is echt ontzettend mooi daar. Je gaat absoluut geen spijt krijgen!

    Loesje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dichter. Wat leuk, nu heb je een koningskoppeltje! Hoe heet ze?

    Sas, ik lees nu pas dat je een vmk gehad hebt, wat ongelovelijk klote!! Maar wat gaan jullie nu doen? Lijkt mij heel moeilijk, jullie waren toch met adoptie bezig? Je hebt bewezen dat je schwang kunt raken, gaan jullie zelf nog een poging wagen?
    Dikke knuffel

    Sikki, spannend, je bent bijna aan de beurt om te werpen, ga je eindelijk je dochter ontmoeten, iiiiiieeeehhh!!

    Hoe gaat het met de rest?
    Sorry dat ik hier nauwelijks kom.:)
     
  2. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Gabriellle, mijn zus en moeder hadden het niet eens door. En dat hoeft ook niet, ze hoeven niet op eieren te lopen voor mij. Ze steunen me meer dan genoeg. Ik denk echt dat ik de enige was die erover na dacht. En dat kan ik ook wel weer begrijpen.
    En wat was gisteren ook een moeilijke dag voor jou. Natuurlijk ben je dankbaar voor je dochter en ben je blij met wat je van haar gekregen hebt. Maar op een dag als gisteren mis je Felix* toch net een stuk meer en dat is logisch. Wat moet dat toch zwaar zijn. Ik heb respect voor je, uitgeblust of niet. Ik vind het knap hoe je ermee om gaat.
    En lekker een verre reis maken, heerlijk hoor. Enthousiasme komt nog wel.
    Wij gaan aan het eind van het jaar ook een verre reis maken. We gaan in november naar Sri Lanka. Wij zijn echte reisfreaks en dat hebben we al zo lang niet meer gedaan. Nu gaat het er toch echt weer van komen. Mijn enthousiasme was ook weg door vorige week, maar begint nu toch wel weer terug te komen.

    @ Zara, daar kom ik nog op terug ;)
    Vorige week riep ik heul hard er nog wel een keer voor te gaan, Sasman ook. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik me/ons dit nog eens aan ga doen. Ik ben echt op. Zoals ik me de laatste week op en af voel, dat is zelfs nog heftiger dan toen ik mijn vriend verloor. Ik wil weer genieten met mijn mannetje, toekomstplannetjes maken en weer dromen hebben. Niet meer leven tussen hoop en vrees. Ja, ik heb bewezen dat ik zwanger kan raken, maar dat is ook geen garantie voor de toekomst. Sasman wil er wel nog een keertje voor gaan, maar laat het aan mij over. Hij vindt mijn gezondheid en geestelijke gestel belangrijker. Gelukkig is het bij ons op deze manier, want het had ook andersom kunnen zijn. Ik denk dat een man zich er makkelijker bij neer kan leggen, die van mij in ieder geval wel, en ik zou hemel en aarde bewegen om toch nog die poging voor elkaar te krijgen als ik dat graag zou willen.
    Voor nu richten wij ons in ieder geval volledig op adoptie. Ik kan en wil het niet langs elkaar laten lopen. En over een jaar zien we wel weer verder.
    Rust in mijn lijf en hoofd, daar ben ik echt aan toe.

    Hoe is het met jou verder?
     
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Emma, ik kan me je gevoel goed voorstellen hoor! Je moet echt doen wat goed voelt. En je hebt gelijk hoor, je hebt geen enkele garantie op weer een zwNgerschap.
    Met mij gaat het goed. We wachten nu op bericht uit Spanje dat er een donor is gevonden en dan start het hele circus. Het is de bedoeling dat er eind juli een tp gaan gebeuren, dus er breken spannende tijden aan!
     
  4. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden hier,

    Langzaam maar zeker kruip ik weer een beetje uit mijn holletje. Inmiddels heb ik dat holletje een beetje meegenomen naar Marokko, want wij hadden zo'n lastminute, als waar Gabrielle al over schreef, geboekt. Even proberen door wat afstand te nemen de boel wat los te laten. Uitgebreid stukje op mijn eigen topic. Heb hier langzij wel meegelezen en het gedichte 'What makes a mother' (her)kende ik. Traantje..
    Al zat ik op afstand, het moederdaggevoel wat jullie omschreven had ik ook...

    Wilde even laten weten dat ik met jullie meelees en meeleef en vooral ook met blij nieuws, zoals voor Loesje! Van harte meis, een dochtertje! Fijn dat alles goed is gegaan.

    En Sik, nog even en jouw meisje zal kennis maken met de wereld. En voor je het weet is het zover... Al bepaalt ze zelf zo'n beetje wanneer het haar verjaardag zal zijn :) ! Hoe voel je je deze laatste weken?

    @All: dank voor de lieve berichtjes, fijn. Dit meeleven en het ervoor elkaar zijn, zoals Sas ook al eens schreef, dat geeft echt steun!

    Liefs!
     
  5. Gabriellle

    Gabriellle Bekend lid

    6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Zara, hoe gaat dat eigenlijk in zijn werking in Spanje? Gaat een vrouw die ivf doet afstand doen van een paar eicellen, en hoor je op het laatst wanneer dat gaat plaatsvinden? Worden die eitjes bewaard, of moet je dan al zover zijn met jezelf dat je meteen een tp kan krijgen? Ik vind het heel spannend voor je, heel veel succes!

    @Juulzon: heerlijk, even je terugtrekken in een warm land, even weg van alles en iedereen. Begin je je weer een beetje mens te voelen? En toen.... wat gaan jullie nu doen? Dikke knuf!

    @Sas, ik weet niet eens meer of ik op je mooie woorden geregeerd heb, maar idd, we hebben allemaal zoveel aan elkaar. En zo knap van je dat ondanks al je tegenslagen je hier ook voor iedereen er bent! Wat zal ik zeggen...alvast veel plezier in Sri Lanka :)
     
  6. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @juulzon :( wat een emo achtbaan moet jij toch steeds nemen. Zo niet eerlijk. Hopelijk kan je een beetje genieten van je vakantie. Knuf

    @Zara wat kas ik elders? O, wat spannend en eng. DiamantAAN

    @Sik: bijna de 17.;)

    @Sas: gewoon een knuf omdat je zo'n kanjer bent.
     
  7. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Juultje, hele dikke knuf gewoon omdat je 'm goed kunt gebruiken. Ik hoop dat je ondanks de emoties toch even lekker kunt genieten van de vakantie. You can run, but you can't hide... I know, maar toch kan het wel even heel fijn zijn om weg te zijn uit NL.

    Hier vandaag de papieren van de Raad al ontvangen mbt de medische keuring. Snel zeg... jeetje!
    Dus ik ben maar weer aan het rondbellen gegaan, en heb al 2x "nee" gehoord, en 2x "u wordt terug gebeld"... ;)
    Jongens... wat is er zo moeilijk aan een paar simpele vragen stellen en er een aantekening van maken???
     
  8. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Is een medische keurig voor de raad dan zo anders dan een medische keuring voor bijv je werk oid?
    Ik hoop zo dat je een arts kan vinden lieverd.
     
  9. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Sas, effe doorbijten!
    Ik heb echt bijna alle huisartsen in de stad moeten afbellen om er 1 te vinden die wilde meewerken.
    Succes lieverd!

    Verder een dikke knuffel voor de meisjes die het moeilijk hebben.
    Jullie zijn stuk voor stuk bikkels!
     
  10. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    Sas, probeer dr w.e.s.blabla vande coev eens!! Erg cooperatieve arts!
     
  11. Marientje28

    Marientje28 Actief lid

    30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Breek ff in met tipje voor Saskia:

    Dr V.e.r.h.a.e.g.h. in M.ie.r.l.o. Zit niet in het huisartsencentrum maar zelfstandig op de B.e.k.e.l.a.a.r. Succes met jullie weg!
     
  12. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tnx voor de tips, en voor de inbraak :)

    Maar ik heb inmiddels een afspraak kunnen maken in Eindhoven. Deze dokter heeft het al vaker gedaan, en we kunnen voor het spreekuur terecht. Ik heb aanstaande dinsdag al een afspraak om half 8!
    Kosten zijn 50,88 pp, dat is een dubbel consult. Als het een heel kort onderzoekje betreft, dan wordt het de helft goedkoper. En dat verwacht ik eigenlijk wel, want volgens mij zijn wij kerngezond! Maarja, als het niet zo... wat is nou 100 euro op de hele procedure?
    Ik had echt geen zin om nog verder te bellen enzo ;)
     
  13. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    Go sassss
     
  14. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedzo Sas!!
     
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Sas, gaat het om een lichamelijk onderzoek? Waarom doet je huisarts daar moeilijk over? T gaat toch om een adoptietraject? Sorry, ik snap het even niet...Waarom liggen ze allemaal zo dwars???:x

    Gabrielle: de donor ondergaat inderdaad een ivf behandeling.
    Tegelijkertijd wordt mijn baarmoeder klaargemaakt om een embryo te laten innestelen.
    Wij moeten als de punctie is in Spanje zijn, mijn man moet nl zijn ding daar doen.;) Versch is beter dan ingevroren.

    Nynke: ja, het is écht spannend!! Hoe gaat het me jou?

    Sikki, ga eens werpen jij!:D
     
  16. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Zara, dat mag niet bij je eigen huisarts of een huisarts waar je in het verleden onder behandeling bent geweest. En dat ze moeilijk doen, is denk ik onwetendheid. Ze weten gewoon niet zo goed wat ze er mee aan moeten en wat ze kunnen verwachten. Ik ben vrij snel gaan bellen in Eindhoven, want daar zal het wel vaker voorkomen omdat het een grotere stad is en ook de VIA in Eindhoven is. En dat was ook zo, want ik heb er nu dus één gevonden. Vanmorgen belde er nog eentje terug... 136,18 per persoon... NO WAY!!! Schandalig duur!
    Het is een simpel onderzoek. De huisarts moet een aantal vragen stellen en even kijken of wij er gezond uitzien enzo. Daarna moet hij een verklaring ondertekenen. That's it!
     
  17. Gabriellle

    Gabriellle Bekend lid

    6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    #3497 Gabriellle, 16 mei 2012
    Laatst bewerkt: 16 mei 2012
    @Sas, ik heb ooit zo'n standaard onderzoek gehad, maar voor mijn werk (lang verhaal). Het duurt wel even, je moet je hele medische geschiedenis vertellen, en dan gaat de arts naar je longen, hart en zo luisteren, en dan nog wat knienbuigen en met zo'n hamertje slaan (echt) etc.... en dan nog bloedprikken voor algemene bloedonderzoeken (oa aids, maar ja, dat hebben we allemaal al een onderzocht door onze MMM). Stelt niet veel voor, maar het loopt vaak wel it.
    Succes in Eindhoven!
    Enne...you go girl!

    @Zara: wat spannend en wat mooi dat dat zo kan. Ik duim voor je dat het snel door gaat in Spanje :)

    @Sikki: al aan het puffen? ;)
     
  18. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Gabriellle, bij de adoptiekeuring wordt geen bloed geprikt. Tenzij er reden is voor verder onderzoek. Het is echt een simpel onderzoek, ik heb de papieren namelijk thuis liggen. De meesten staan na een kwartier alweer buiten.
     
  19. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Sas, wat fijn dat je een arts hebt gevonden waar je al snel terecht kunt!

    Zara, ik bijna werpen (hoop ik ;)) en jij alles gereed maken voor een tp in juli!
    Spannend meid!
    Ik ga ontzettend voor je duimen!!!
     
  20. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Sas: fijn dagt je een arts gevonden hebt die wel voor een normale prijs wilt helpen. Wat een gedoe, alsof het nog niet moeilijk genoeg is zeg.

    @Zara: zie dat je van de zomer een tp krijgt. Ook voor jullie zo'n bijzondere weg. Wens je veel geluk!

    @Sikki: bijna, bijna, bijna!!! :D

    @verwaarloosexcuus: Melle is niet blij. Heeft schimmelinfectie op zijn kont en dat doet ZEER :( *geluid van brekend moederhart* Vandaag zalfje gekregen van dokter, hopen dat het snel helpt!
     

Deel Deze Pagina