klingel in het babyrinth- deel (diamantglitter) 5!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klingel, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alexandra80

    alexandra80 Fanatiek lid

    19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Daar is de eerste dweilsessie weer :D

    Enne Nyn.....wat herken ik mezelf als jong meisje in wat je beschrijft...
     
  2. Milla Rose

    Milla Rose Fanatiek lid

    8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Nynke! Maar liegt ze ook wel eens zonder rede? Ik bedoel meer.. Zomaar uit het niets sterke verhalen vertellen? Tegen bijvoorbeeld oma zeggen dat ze papa alleen in de auto mag rijden. Ze weet natuurlijk best dat dat uitkomt. Dat snap ik dan niet.. Ik snap het wel zoals jij het verteld over jouw dochter. Punt is ook dat wij er helaas niet veel mee kunnen. Moeder is niet voor onze rede vatbaar en heeft een totaal andere beleving over dingen dan wij. Dat maakt communiceren vrijwel onmogelijk. Dus hebben we lang geleden helaas al moeten bepalen dat we hier onze eigen koers varen, maar dat maakt het niet makkelijk als er problemen zijn en de tijd die je samen door brengt beperkt is.

    Verder vind ik persoonlijk dat je wel boos mag worden als er willens en wetens wordt gelogen. Maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn. Overigens wordt er hier nooit met overmacht ruzie gemaakt hoor. Verafschuw schreeuwen of machtsmisbruik. Maar vind wel dat ze absoluut mag weten dat sommig gedrag absoluut niet getolereerd wordt door ons. En dat ze daar dan ook de consequentie van moet dragen.

    Maar ik vind het heel lastig.. Vooral omdat ik zeker weet dat een deel van het gedrag voortkomt uit hoe de moeder opvoed. Zeg niet dat dat fout is, want dat zou ze ook van ons kunnen zeggen. Maar het is wel heel anders.
     
  3. alexandra80

    alexandra80 Fanatiek lid

    19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Jeetje Milla wat lijkt me dat moeilijk zeg.
    Ook omdat het niet je eigen kind is....
    Petje af hoor.
    Dat meiske heeft in ieder geval een heel warm en liefdevol plekje bij jullie..
    Knuf!
     
  4. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Milla: nee, echt zomaar liegen uit het niets zal Sterre niet snel doen geloof ik.

    Ik heb het idee dat je sd dit doet puur om aandacht te krijgen. Zo te lezen krijgt ze bij har moeder meer negatieve aandacht dan positieve aandacht. Misschien wordt er wel slecht naar haar geluisterd ook. Dan gaat een kind wat anders verzinnen om wel de zo gewenste aandacht te krijgen. En hoe kan je nu beter aandacht krijgen dan door "sterke" verhalen te vertellen, dan gaan mensen wel luisteren. Dat ze uiteindelijk betrapt wordt is voor haar geen punt, het gaat om de aandacht. Dat kan ook gelden voor weer bedplassen, strijd maken over eten etc. Maar dat is puur mijn moederlijke kijk op dit verhaal.
    Ik hoop eigenlijk dat Bright of Blijmeisje je verhaal lezen en reageren. Die hebben wat meer professionele kennis.;)
     
  5. Milla Rose

    Milla Rose Fanatiek lid

    8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ik geloof wel datbje daar de spijker op zijn kop slaat nynke..

    Heb het zelf ook al vaak gedacht, maar dan twijfel je toch. Fijn om jou kijk erop te horen!
     
  6. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
     
  7. blijmeisje

    blijmeisje Fanatiek lid

    16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Whaaaaaaaaaaaa!!!! Deel 5!!! :D :D


    Allereerst: Alex ook hier: JOOOOEEEEHHOOOOEEEEEEE!!!!!!! Zooooo blij voor jullie! En wat een geweldige reactie van je meisje.. Leuk als ze al wat ouder zijn...

    LadyZ meisje... vind t zo klote voor je.. :( Je loopt hier al weer stoer rond te piemelen, maar je voelt je vast niet zo blij. Dikke knuffel!!

    Mila: ik moest echt even mijn tranen wegslikken bij je verhaal over alleen staan in je verdriet. Ik heb me nooit gerealiseerd dat je man, omdat hij al kinderen heeft, het natuurlijk heel anders ervaart en jij er echt alleen in staat wat dat betreft.. :( Meuh...

    Nyn wat fijn dat je er weer wat meer bent! heb je gemist!!

    Sil wat een diep en dieptriest verhaal zeg... :( Gatverdarrie... Wat een nachtmerrie is dat.. LadyZ zegt het mooi: hoop dat zij en jij een plekje vinden hiervoor. Brrr....

    Bright hoe gaat t moppie!??! Druk aan t spuiten.. lang protocol jij. Mok. We willen roze en wel NU!!

    Ja Sas en Emma en en dat hebben jullie goed gehoord! :x :D

    Sikki is ZWANGERRRRRRRR!!! (of wisten jullie dat al??) ;)

    Klingeldingeltje is klingman weer in het land der levenden? of ligt hij nog steeds al kuchend met zijn tong uit zijn mond opgebaard op de bank!? :p

    Milla: ik sluit me eigenlijk bij het laatste stuk van Nyn aan. Liegen is een lastig onderwerp op die leeftijd. We verwarren dat als volwassenen vaak met doelbewust liegen zoals wij dat 'kunnen' zeg maar. Aandacht is aandacht voor een kind. Of dat nou negatief of positief is. Tuurlijk is positief fijner, maar ach, negatieve aandacht is ook aandacht. Het vertellen van sterke verhalen (is trouwens iets anders dan liegen he. Je kan het in sommige gevallen ook bestempelen als een rijke fantasie) zie je vaak, zoals nyn al zegt, als aandachtvragend gedrag. Boos worden daarom, wat heel logisch is, is ook behoorlijk veel aandacht. In dat opzicht zou je kunnen kijken hoe je zoveel mogelijk aandacht kan geven aan positieve dingen en zo min mogelijk aan negatieve dingen. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar zeker in jullie geval met haar moeder veel moeilijker gedaan.

    Het enige wat jullie kunnen doen is er op de momenten dat ze bij jullie is zo goed mogelijk mee omgaan. Samen eens goed kijken wat er nou eigenlijk gebeurt en dus achter zit kan daar al veel bij helpen. Als ze merkt dat ze eigenlijk totaal geen reactie (zowel pos als neg) krijgt bij dit soort gedrag, en des te meer als ze 'gewoon' doet zal het waarschijnlijk het snelst stoppen. Maar nogmaals, het is natuurlijk heel lastig door jullie gezinssituatie.

    Ik vind het lastig om het niet te zwart wit hier neer te zetten, want dat is het natuurlijk niet. Maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

    Rest van de lieve meisjes: ik haak af. hele avond nog gewerkt en nu moe. trustekus!
     
  8. Bright

    Bright Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi skatjes!!!

    @sil,
    Wat verschrikkelijk van je mailvriendin lieverd. :(
    Hoop dat de second opinion iets anders oplevert.

    @lady en alex,
    Gedraag jullie!!!! Tsssk, beetje dit zedige topic bevuilen....

    @alex,
    Wat een heerlijke reactie van je kleine meis, smelt!

    @Mila,
    Wat lijkt me dat lastig lieverd!! Ik kan me voorstellen dat je zo langzamerhand niet meer weet hoe je met het liegen om moet gaan. Belangrijke vraag is waarom ze het doet. Het klinkt als aandacht vragen en als dat zo is, zou ik het zoveel mogelijk proberen te negeren en juist meer aandacht als ze eerlijk is. Je zou kunnen denken aan het gebruiken van een schriftje waarin ze zou kunnen opschrijven dat ze heeft gelogen, misschien is ze wel bang voor de reactie en durft dan niet meer toe te geven dat ze heeft gelogen. Schriftje is dan minder 'bedreigend'.

    Heb nog wel meer dingen, maar dan heb ik wat meer info nodig. PB mag altijd
    ;)

    @rest
    Dikke knuf. Zit op slim foon, dus beetje lastig.


    Smak!!!
     
  9. Bright

    Bright Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    En zoals blijerd het zegt ;)
     
  10. blijmeisje

    blijmeisje Fanatiek lid

    16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hahahaha ik was al bang dat je zou zeggen: WAAAAAAT!!?!?! Neeee man dat zeg je helemaal verkeerd!!!! ;)
     
  11. Milla Rose

    Milla Rose Fanatiek lid

    8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Jullie zijn lief! Dankjewel voor jullie lieve reacties!
     
  12. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Milla liegen herken ik ook wel, niet het vanzelf verhalen verzinnen maar wel het echte doelbewust liegen omdat ze dat van hun moeder moeten:cool: Om dingen express te verzwijgen omdat wij dat niet mogen weten.
    Maar ja ons dorp is niet zo groot dus we weten het meestal allemaal al vrij snel via de tam tam ;)

    Je gevoel van alleen staan in je droom ken ik natuurlijk ook.
    Toen ik silman leerde kennen waren zijn kinderen 2,5 en 6,5.
    Ik was al jaren bezig geweest om zwanger te raken.
    Toen silman aangaf ook een kind met mij te willen heb ik hem uitgelegd hoe het mmm in elkaar stak en of hij het wel zeker wist.
    hij wilde dit graag proberen.
    We zijn toen in 2006 begonnen aan onze 1e poging.
    deze mislukte ik natuurlijk heel emotioneel want het was mijn 4e poging die op een mislukking uitliep.
    mijn man was er minder emo onder dit omdat hij zelf natuurlijk al kids heeft dan voel je dat verlies gewoon niet wat wij wel voelen.
    toen het wel gelukt was bij de cryo tp in 2007 en ik zwanger was enook moeder werd in 2008 merkte ik nog steeds een hele afstand.
    Mijn man had alles al meegemaakt 2x dus voor hem was het normaal terwijl het voor mij het mooiste en bijzonderste op de hele wereld was... shoppen voor spullen kinderkamer kleertjes kraamzorg en de hele mikmak... alles was normaal voor hem en voor mij zooo bijzonder, maar kon het niet delen met hem omdat hij er anders tegen aan keek.
    Daarna zwanger van de tweeling dat was bijzonder omdat dat voor hem ook de 1e keer was.. maar toch ook weer het gevoel van normaal.

    Met opvoeden ook hij weet altijd alles beter omdat zijn kids al zoveel ouder zijn en hij dus die dingen al meegemaakt heeft..
    en dat is ook heel erg moeilijk omdat het voor mij de 1e keer is met alles dus ik kan je zeggen dat het hier daardoor best regelmatig botst ;)

    ik wens je heel veel succes en sterkte want ik weet hoe je je voelt aan de andere kant staande en toe kijken naar hoe je man het normaal vind om te knuffelen met zijn kids en gewoon echt serieus niet in de gaten heeft hoe dat voor jou moet voelen... denk ook niet dat je hem dat kwalijk kan nemen maar je kan het wel aangeven natuurlijk ;)
     
  13. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Heb alleen in deel 4 bijgelezen en kom hier nog even reageren...

    @Zorra: knuffel...weet niet wat ik kan zeggen, sorry.....

    @Lauwtje: I know how you feel :( Ook wij zijn over op flesvoeding. Zelfde verhaal als bij jou eigenlijk. Toevallig...
    Ik kolfde alleen al een tijdje, omdat met live voeden het helemaal niet ging.
    Ook hier verdriet erover, maar nu ik zie dat Melle nu veel meer tevreden is en goed groeit, is dat wel over :) Ook fijn dat Melle nu niet meer bijna de hele dag huilt. Dat maakt dat de beslissing wel beter voelt...
    Knuffel op jouw verdrietjes. En weet dat jij de keuze hebt gemaakt die vanuit jouw mamainstict het beste voelt. En die keuze kan niet verkeerd zijn. Nooit. :)

    Over voeding trouwens....
    Melle is HEEL hongerig. Geen wonder dat hij aan de tit zo ontevreden was en non-stop wilde drinken ;) Hij krijgt nu zelfs voeding voor hongerige baby's.
    En zelfs daarmee zit ie nog op 7 voedingen van 120 ml + 4 schepjes.
    Na 3 uur heeft ie gewoon echt heel erg honger, ook met deze Forte voeding.
    Vraag me af of ik toe moet blijven geven aan om de 3 uur en dus 7 voedingen per etmaal. Of dat ik met veel gekrijs van zijn kant, moet gaan rekken naar voeden om de 4 uur en dus naar 6 voedingen.
    Aan het CB heb ik niks, daar zei ze: je moet maar even zien wat je doet....:(
    Maar ja, ik voel wel aan hem dat ie nu flink groeit. Als ie maar niet te zwaar wordt *onzekere mama*

    Hij ligt nu dus als een wilde te huilen. Heeft om 06:15 voor het laatst fles gehad en heeft echt stipt 3 uur later echt weer honger. Geen zuigbehoefte, maar echt HONGER ;)
     
  14. LadyZorra

    LadyZorra VIP lid

    6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Anne: even snel, en als je nou een klein beetje nutriton (johannes broodpitmeel) door zn voeding erbij doet? Dan wordt het iets dikker. En zorgen dat ie minimaal 15 min over een fles doet, anders zijn ze niet verzadigd...
     
  15. LadyZorra

    LadyZorra VIP lid

    6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    En voor Sil een dikke knuffel!
     
  16. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    idd theelepeltje nutriton erdoorheen en een kleinere speen mischien... verder heb ik toen bij Luuk op verzoek gevoed een week lang... daarna was hij goed verzadigd en ging hij zelf zijn ritme veranderen en zijn behoeftes... hier ook onverzadigbaar geweest en constant huilen elke 1,5 uur vanwege honger.... toen op verzoek gevoed op advies van het cb.. en voilla...
     
  17. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    @Lady voor mij??? dank je wel lieverd hihihihi.


    net stoute schoenen aangetrokken en toch logopedie gebeld voor M
    vanmorgen begon de leidster van de psz erover en heb ik meteen gebeld wil het nu van een logopediste horen hoe of wat manlief vind het onzin maar ik niet en ik denk ook dat ze gelijk hebben, ik ben de enigste die hem goed verstaat papa en broer en oma etc verstaan hem ook altijd maar half en moet ik dus steeds verbeteren... ben het beu en doe het niet meer !!! op naar praatles hihihi
     
  18. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Wat een prachtige buikfoto en foto van jullie wondertje!
    Gewoonweg super:D
     
  19. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Silvia wat een afschuwelijk verhaal van je vriendin:(

    Zo breekt weer uit:)
     
  20. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor de tips meiden!

    Kan/mag dat nutriton ook bij Forte voeding?
    En idd, die fles gaat wel erg snel leeg. Hij drinkt uit een Avent speen #1 en fles is in ruim 10 min leeg ;) Even een tripje drogist maken straks!

    Voeden op verzoek heb ik ook wel gedaan en dan komt ie iedere 1,5 a 2,5 uur. Dat was nog met de standaard voeding. Nu voed ik min of meer ook op verzoek, dan komt ie om de 3 uur dus.
    Ben gewoon 'bang' dat ie te zwaar wordt...

    @Sil: goed dat je logopedie hebt gebeld. Als jij vindt dat dat nodig is, dan zal dat wel zo zijn. Jij bent tenslotte zijn mama :) Hoop dat jullie er baat bij zullen hebben. Vast wel!
     

Deel Deze Pagina