@Sikki: Wow!! Je voelt haar! Wat bijzonder he? En dan straks samen genieten van het geschop en geduw van jullie DOCHTER!!!!!! Fijne tijd in de sneeuw Sikki! Geniet van elkaar en van je buik in de sneeuw. @Zorra: bms dus nog niet aan het meewerken, maar kan nog komen? Ik duim voor je. Dat het bms gewoon netjes meegroeit met de, nu nog kleine, eitjes. En wat vreselijk voorvriendinmama Sterkte daarmee... @Emma: nee hoor, jij bent niet gek @Taliaa: draag jij Bridget Jones slips? Cool!! Zag laatste foto van jou + buik op Twitter voorbij komen, kan ook niet ontdekken waar er 10 kg teveel zit Maar jij zal het wel weten, want jij ziet jezelf ook zonder BJ slips @Klingel: goede goede voornemens! Meer sushi en roze babbyrinth! Amen to that!! Las dat Florine een vroege vogel is geworden. Die weet ook niet wat ze wil. Wel een beetje jammer voor jou/jullie. Misschien schaft ze het binnenkort weer af? Ik hoop het. Uitslapen Florine! Jouw goede voornemen voor 2012? @Goede voornemens: ik ga op 18 jan beginnen met een serieus dieet. Moesten er bij mij maar 10 kg af. Nee, helaas moeten er bij mij wel 50 a 60 kg af En nee, geen zwangerschapskilo's, want ik kwam lichter uit de zwangerschap dan dat ik erin ging. Nee, 'leuke' herinnering aan aantal jaren eetstoornis. En nu....nu ben ik moeder. Nu ben ik mijn lijf dankbaar dat ze toch nog zwanger is geworden zonder ingrijpende behandeling als IVF. Ookal vond ik het wel erg lang duren lijf! Maar toch heeft lijf een jaar hormonentroep verdragen, een baby gehuisvest zonder complicaties en een keizersnede ondergaan, ook zonder complicaties. Terwijl de risico's zo groot waren. Achteraf denk ik 'waar zijn we aan begonnen', want de risico's waren echt groot. Maar, wonder boven wonder, is alles goed verlopen en ben ik nu moeder. Dus moet ik echt nog heeeeeel lang mee. En dus moet ik nu afvallen. Er is geen keus meer. En dan.....ooit nog een broertje of zusje voor Melle. Misschien wel spontaan als al die kilo's weg zijn? Zo.....serieuse praat zeg. Nou ja, moet ook wel. Het is ook serieus. Onze kerst was overigens supergezellig en megabijzonder!! Onze jaarwisseling zal net zo zijn. Vorig jaar stond ik er maar verslagen bij. Dit jaar is alles anders. Mooier met Melle erbij Ik wens jullie allemaal een nieuw jaar waarin veel wensen mogen (moeten!!) uitkomen!
Even snelle zwaai en ego: Vanochtend fm gehad, nu cd 11, nog kleine follikels en bms van 5,5. Zo anders weer dan vorige cyclus, toen moest ik al op cd 12 de pregnyl spuiten en nu 1 januari op cd 14 terugkomen voor fm. Ben benieuwd....
goedemorgen allemaal, Hier een snelle kus-knuffel-piemel-smak!!!!! Hier al 2 dgn een dochterlief met een zeer slecht humeur. Wil niet eten ( das al heel vreemd bij haar want normaal schuif je er alles in en nu eet ze alleen soepstengels!!) en ze huilt als ze naar bed moet wat normaal ook nooit gebeurd. En s'avonds komt ze ook opeens 3 keer na 21;00 uur!! Ze lijkt geen last te hebben van haar doorkomende tandjes en wil het liefst de hele dag op je arm. iemand tips?? Nu gauw weer verder hier!
Deze mail kreeg ik net van mijn vader. Ik wil hem met jullie delen, want hoewel hij een beetje banaal is, is het oh zo waar! DE MAYONAISEPOT EN HET BIER. Wanneer dingen in je leven haast teveel voor je worden, wanneer 24 uren in een dag voor jou niet genoeg zijn, denk dan aan de mayonaisepot en het bier. Een leraar stond voor zijn klas.. Er stonden allerlei dingen voor hem op z'n bureau. Toen het lesuur begon, pakte hij zonder woorden een grote, lege mayonaisepot en deed hem vol met golfballetjes. En toen de pot tot de rand gevuld was, vroeg hij de jongeren of de pot vol was. Ze zeiden: 'Ja'. Toen pakte de leraar een doos met kleine kiezelsteentjes en goot die uit in de pot. Hij schudde de pot een beetje, en de kiezelsteentje rolden in de open plekjes tussen de golfballetjes.. Toen vroeg hij zijn leerlingen opnieuw of de pot vol was. En ze beaamden het. Nu pakte de leraar een doos met zand en goot hem uit in de pot. En natuurlijk, het zand vulde alles verder op. En weer vroeg hij of de pot nu vol was. En weer zeiden ze: 'Ja, nu is de pot vol. Daarop nam de leraar twee blikjes bier van de tafel, maakte ze open, en goot ze leeg in de pot. En het bier vulde de ruimte tussen de zandkorrels. De jongeren lachten. Toen het weer rustig was zei de leraar: "Deze pot staat voor je leven. De golfballetjes zijn de belangrijke dingen in je leven - je familie, je kinderen, je gezondheid, je vrienden, je grootste hobby. Het zijn de dingen die zo belangrijk voor je zijn, dat wanneer al het andere in je leven er niet meer zou zijn, maar dit nog wel, je leven nog steeds meer dan genoeg de moeite waard zou zijn.' De kiezelsteentjes zijn de andere dingen die er toe doen zoals je werk, je huis, je auto. Het zand is al het andere, de kleine dingen. Wanneer je het zand eerst in de pot doet, is er geen ruimte meer voor de kiezelsteentjes of golfballetjes. Dit geldt ook voor je leven. Wanneer je heel de dag al je tijd en energie geeft aan de kleine dingen, zul je nooit ruimte of tijd hebben voor de dingen die echt belangrijk voor je zijn. Let op de dingen die belangrijk zijn voor je geluk in je leven. Speel met je kinderen. Neem tijd om naar een dokter te gaan wanneer je je niet goed voelt. Neem je partner mee uit eten. Neem tijd voor ontspanning. Er zal altijd tijd zijn om je huis te poetsen, of om boodschappen te doen. Zorg eerst voor de golfballetjes, de dingen die er echt toe doen. Stel je prioriteiten - de rest is zand". Toen hij uitgesproken was, bleef het een poosje stil. Toen stak een van de leerlingen haar hand op en vroeg waar het bier voor stond. De leraar glimlachte. 'Ik ben blij dat je dit vraagt. Het laat je zien, dat hoe vol je leven ook lijkt te zitten,.............. er altijd ruimte is voor een paar biertjes. [FONT="] [/FONT]
Er is alllllltijd plek voor bier! ( ben geheel onthouder geweest tot mijn 22e en nu heb ik alllllltijd plek voor bier) Oja, iets grappigs. Ik drink nog altijd niet veel en merk ook meteen als ik iets drink. Tijdens het kerstdiner had ik een wijntje op en tja... Toen ging ik ineens mijn souders pa en ma noemen en heb met ze gesproken, wahhhhh Dus voortaan drink ik vaker iets als ze komen alhoewel, daarnet belde sma op om te vragen of we al bijekomen waren van de kerst, dus wieweet merkte ze het wel, haha.
Ik swaffelzwaai ook voorbij... Vandaag echt een rustdag...jaja Sik... Meisje bij de gastouder , ik uitgeslapen en verder op de bank filmpjes gekeken tot ik meisje heb opgehaald.. Bier nee dank je ik sla over. hahaha die smoeder vna je taaltje hihi Anne zeker waar!! Sik fijne vakantie lieverd!
Lieve Mädchen! Ik wens jullie allen een hele fijne jaarwisseling en dan 2012 voor ons allen maar een mooi jaar mag worden! Guten Rutsch! SMAK *snelt weg naar Tirol*
Ik wens jullie al het moois voor het nieuwe jaar!dat het maar een glitterrozefabeltastisch 2012 mag zijn, het salllllll. Hier gaat t wel prima, stiekem mijmeren we spannende dingen voor 2012. Liefssss,taliaa
Ha lieverds Iedereen druk met oud en nieuw voorbereidingen? Hier wel. Dadelijk met vriendin boodschapjes halen. We eten morgen eerst hier met zijn allen frietjes en daarna gaan we door naar huis van vrienden vanwege angstige hond. Oh ja gister ook maar eens kraamzorg geregeld.... Enne heb nog buikfoto in mn album gezet
Hoi skatjes, Hier druk druk druk met allerlei dingen, dus weinig tijd om te ZP-en. Ik beloof beterschap in 2012 SMAK
Taliaa, weet jij niet van kniepertjes zijn?? PB me je adres maar, dan stuur ik je een zakje van dit lekkernij Alex, Nope, morgen worden de oliebollen door manlief en zusterlief gebakken, hihi.
En oja, mag ik hier eeeeven gillen. Ik moet ook niet verder op zp lezen, want mijn hemel, want zijn er toch veel vooroordelen... En wat vinden sommigen zich toch geweldig dat ze borstvoedenlangvoedennnietbijvoedentot6maandenalleenbiologischrechtsomgeroerdkomkommersoepgeven etc etc. Maar vooral wat willen ze graag dat anderen dit ook doen en vinden. Bah En ja, ik ben heel erg pro bv, en heb zelfs meerdere draagdoeken, haha.. Zo en nu ga ik de avoidknop zoeken.
Haaaai schatjes!! Ik ben dr weer We hebben echt een heerlijk weekje gehad. Ook de kerstdagen waren heel erg fijn. Kerstavond met zn tweetjes uit eten. Was erg lekker en voor het eerst weer wijn gedronken. En hoe haha Ik verliet op mijn kop het restaurant! Eerste kerstdag lieve vriendjes op bezoek met hun kindje. Lekker kinderdingetjes gedaan, zoals zwemmen en daarna een buffetje. Was erg gezellig! Zij bleven ook slapen dus 's avonds in ons huisje nog nageborreld. Tweede kerstdag kwamen mijn ouders, zus en zwager met mijn nichtjes. Samen hebben we cadeautjes gedaan en gegourmet. Was ook erg gezellig! Mijn ouders zijn blijven slapen, dus ook weer nageborreld Echt... na deze week kan ik weer net zo goed tegen wijn als een paar maanden geleden. Ik heb het weer helemaal ingehaald. Na de kerstdagen hadden we nog een paar dagen voor onszelf. Dat was erg lekker! We hebben veel gewandeld, nog wat gezwommen, en ook veel gepraat. Deze week weg was echt op het juiste moment. Zo fijn om ons even terug te trekken. We gaan ons nu even helemaal op de aankomende VIA richten en daarna pas weer nadenken over een vierde. Voor de VIA zouden we nog wel graag de cryopoging willen doen, maar even kijken of dat ook in Gent kan. Stoppen is dus nog even een uitgesteld onderwerp. Eerst onze gevoelens eens echt goed op een rijtje krijgen. Want die vliegen bij ons allebei alle kanten op. Hoe is het met jullie allemaal? Ik heb niet echt bijgelezen. Ik zag wel voorbij komen dat Zorraatje haar follikels nu niet zo hard groeien. Nu heeft BMS tenminste wel de kans om wat meer te groeien! Hope so! Ook Emma gaat niet zo hard als anders. 1 januari weer fm, de tp komt toch weer dichterbij! En Sikki voelt haar meisje! Wat bijzonder! O ja, we hebben nog niks gehoord van Sasmanbroer, dus blijkbaar nog geen neefje geboren. Al zou het mij niet verbazen als er ineens een kaartje in de bus ligt zonder telefoontje vooraf En de bloeduitslag was hcg < 5. Niet zwanger dus, maar dat wist ik al! Ben toch nog braaf tot tweede kerstdag doorgegaan met bollen, omdat Gent me niet gebeld heeft en zij zeggen de uitslag niet te hebben gehad. Ziekenhuis hier zweert dat zij het gefaxt hebben. Dus ik heb 26 december zelf nog even in een potje gepietst, just in case... negatief uiteraard. Daarna ook gestopt met bollen. Nu nog zat bollen over voor een volgende poging, dus daar ligt het niet aan.