@Talia, ik weet niks over pleegzorg hoor.maar het lijkt mij zo moeilijk , je raakt gehecht aan het kind en dan gaat het weer weg en dat lijkt mij heel moeilijk...dus ik heb echt respect voor mensen die dit aangaan! Sas, als je van mening bent dat je er alles aan gedaan hebt is het inderdaad klaar. Zeker als zn moeder aangeeft dat hij jullie moet bellen en hij doet dat dan niet.:x Weten jullie de reden die hij geeft om jullie niet te bellen? Ik blijf het onvoorstelbaar hard vinden...klein beetje rekening met jullie houden is toch niet te veel gevraagd zou e denken..ik vind het echt schandalig en heel triest voor jullie..dat is dan familie.. @marjah, ik herken jouw gevoel, van in je hoofd aan het afsluiten zijn, heel goed hoor. Ongeacht wat er nu gaat kmen ben ik blij dat we zolang pauze konden nemen. Hierdoor weet ik dat er meer is dan alleen maar proberen zwanger te worden. We zijn alleen maar dichter naar elkaar toe gegroeid en weten dat het samen ook fijn is. Je kunt ook niet continu in de wanhoopmodem staan , het sloopt je... Geloof dat wij er nu ook anders instaan , natuurlijk hopen we op een posi test, maar het gevoel is niet meer zo overheersend..
Zara, gaat er in gg nog een ander plan van start? En wat is ah? ( in de onderschrift, niet de winkel) en wat fijn dat je echt goed teugkijkt op pauze. Het is zo ongelovelijk zwaar goed dat jullie samen ervoor staan!! En over pleegzorg, er zijn heeeeeel veel vormen he! Crisis, langdurig, onbekend, weekend, vakantie en vast nog meer. Mijn gevoel zegt : crisis. Maar verstand zegt : weekend. Maar wie weet zeggen we straks: het past toch miet bij ons. We zien het wel. Ik heb een beetje last van volle keukentafelnijd( a la klinksvocabulaire) . En zou het liefst gister nog starten met pleegzorg voor 10 kinderen Sil, oei, dat is toch te schadelijk Wij willen 1 op 15 gemiddeld, want dat scheelt ons zoveel op jaarbasis. Maar wel heerlijke auo he, de zafira!! Natascha, haha, we hebben in besloten kring afscheid genomen! Hij heeft voor altijd een plekje in ons hart En jullie straks weer mmm in, benje er klaar voor? Wat was aanpak bij eerste? Liefssss, taliaa
Jeempie wat een geklets hier zo op de zondag. Hier is pijn niet meer continu maar af en toe met vlagen en aanvallen nog flinke pijnscheuten in bek en oor. AU. Mannetje in mijn buik is ook ineens stuk rustiger...lees bezorgdheid/angst bij mij. Gelukkig hoorde ik straks een mooi treintje door de angelsound.... @ Loesie jaaaaaa ook een NAAM! hihi leuk he! Er waren nog twee opties wat namen betreft over...mijn voorkeur is het geworden Deze namen hadden we al wel wat langer maar niet bij ons meiske. Jeetje het is wat met je nichtje..hopelijk loopt het met een sisser af. FIjne dag vandaag. En volgende week dus shoppen!!! @ Sil veeeeeeeeeel plezier!! Even joe tijd!! @ klingel luieanaconda op je voorhoofd terug @ Taaltje lastig die keuze....hier hebben we er ook serieus over nagedacht maar wat Zara zegt ik denk dat ik me te zou hechten en afscheid nemen zou denk ik voor mij te zwaar zijn. Daarom vind ik het van jou/jullie echt heel knap Gecondoleerd met auto...soms goed zoeken naar fijne auto, hier hadden we ook wat minder budget ivm ergens anders voor sparen maar met inruil van onze oude auto toch een hele fijne goede auto gekocht. Een renault laguna station. Hij is net bij de garaga geweest en kregen complimenten dat de auto zo goed onderhouden was en dat we er nog jaren mee konden doen. @ Sas respect voor jou lieverd. Je richt je op positieve dingen. Echt kan niet vaak genoeg zeggen hoe knap ik het allemaal van jullie vindt. Ach je sm, wel lief maar idd zoveel onwetendheid rondom dat onderwerp.... En wel fijn dat sz jullie begrijpt en niet pusht gelukkig. Onvoorstelbaar dat het zo moet gaan. Maar jullie valt niks te verwijten! Fijn van avond gister en zulke gesprekken zijn waardevol! @ Marjah daar ben je weer. Jeetje wat een heftige tijd heb je toch gehad. En toch nu wel goede cryo ontdooi. De diamantaan ook voor jou. @ Juulzon wees maar lekker niet in de mood...terecht en logisch. Hopelijk straks koppie weer in positieve stand en op voor je cryos. Knuffel @Zara ben je nu al begonnen met spuiten? Van jou vind ik het ook zo ontzettend knap, hoe je er nu instaat meis. Petje af! En ontzettend veel succes!!! We klaverfikkenbidden tot we een ons wegen @ Zorraatje voor zekerheid ff bellen met zkg?? Dus toch van je werk nog wat extra tijd gelukkig maar ja als je hysteroscopie moet opschuiven blijft weinig tijd over... @ Blijmeis met jaartje erbij, alles goed met joe en mannetje en kinders en boshuis en nieuwehuisplannen en je werk?? @ Nyn waar ben je schatje??? ZIekenboeg weer beter?? @ Natas vind je het spannend? Jij had clomid toch bij je meisje gebruikt?? @ Liefbright lekker aan het genieten van groter wordend meisje?? Heerlijk meis!!!! En bijna naar de vk! Weer een stap! @ Emma hoe is t lieverd? Durf je al een beetje te genieten/geloven?? We willen een banner zien!!! @ Anne op naar een nieuwe dag! Was ook benieuwd welke van de twee je deed net als Loesie, Geloof dat Loesje ook net als ik alles er uit kotste...... Daarom echt respect als je het voldhoudt. Kennisje van me is er nu 28 kg mee afgevallen
@zarah en alex: ik heb clomid wel gehad maar sloeg bij alle hoeveelheden niet aan dus daarna ben ik gaan spuiten met puregon en pregnyl! mag gelukkig van gyno meteen verder met receptje waarbij ik met dochterlief gestopt ben!
Taliaa, kijk dat wist ik dus niet , dat er zoveel soorten pleegzorg is! Ik blijf het ontzettend nobel vinden hoor. Lijkt me dat je sterk in je schoenen moet staan, gezien de achtergrond van zo'n kind.triest dat er zoveel gezinnen zijn die slecht functioneren. Ah is assisted hatching, dan wordt er een klein sneetje gemaakt in de schil van een embryo, met de hoop op betere innesteling. Soms komt het voor dat zo.n schilletje te hard is om zelf te breken en innestelen... De arts in het Geertgen wil het anders gaan aaanpakken. Meteen de hoogste dosis hormonen, in de hoop op meer folikels. Laatste poging had ik 6 folikels en maar 3 eicellen ,vandaar.. En terugplaatsing niet op dag 2,3 maar pas op dag 5. In de hoop dat dan de sterkste embryo('s) word teruggeplaatst. Schijnt dat de kans op zwangerschap met zo' n embryo iets hoger zou moeten zijn, aangezien hij het al zo lang buiten het lichaam heeft volgehouden. Heel spannend dus, want niet veel embryo's overleven het...dus ik hoop op veel eicellen.. Alexandra, ik moet wachten tot ik ongesteld word. Volgens mijn berekeningen volgende week zondag/maandag. Kan me je nzekerheid over beebje wel voorstellen, maar hij ligt gewoon lekker te chillen, 't is zondag! Zo'n angelsound hoor ik toch ook wel mndere dingen over. Het hartje niet horen , grote stress , terwijl er niks aan de hand is. Iets over de placenta die dan zo ligt dat je dat hartje gewoon niet kan horen? Voor ik nog meer uit mn nek piemel, dat is toch zo'n apparaat waarmee je thuis het hartje kunt horen?? Ben ook maar een leek haha..
Meiden, ik heb even een ego-vraagje.... Hoe lang zijn jullie doorgegaan met de utrogestan? Van het VU hoef ik nog maar 1 week te gebruiken maar ik zou liever langer doorgaan. Klingel schreef mij al dat ik het beste door kan gaan tot 12 weken. Nu heb ik nog bollen voor 10 dagen, wil ik morgen het VU gaan bellen dat ik langer door wil gaan, maar wat nou als ze mij geen recept voor meer willen geven?! Als ik dan een beetje reken zou ik nog 9 doosjes ergens vandaan moeten toveren om de 12 weken te halen . Mag een huisarts het ook gewoon voorschrijven of moet het echt via het VU?
Good for you! Mijn Vriendinnetje is met haar recept de 1e poging zwanger geraakt en met 2e kindje hetzelfde recept en meteen weer raak! Dat hoop ik ook voor jou! Never change a winning team!
@ Zara, de echte reden weten wij niet. Inmiddels interesseert het me eigenlijk ook niet meer zo @ Natas, spannend om er straks weer voor te gaan! Hoop dat het snel raak is voor brusje @ Taliaa, als ik aan pleegzorg denk voor ons dan zegt verstand en gevoel hetzelfde als bij jou @ Alex, heel veel beterschap nog schatje! En bezorgdheid snap ik helemaal, maar jullie mannetje is gewoon nog erg lekker blij in jouw buikje!
@ Emma, als je er echt echt echt niet aan kan komen, dan heb ik hier nog heel veel bollen voor je liggen. Ik denk echt niet dat wij ze gaan gebruiken namelijk Maar omdat ik nog niet 100% zeker ben, wil ik ze alleen maar opsturen als je er echt niet aan kan komen op een andere manier. Durf nog niet compleet afstand te doen haha
@ Emma over gebruik van utro verschillen meningen nog al. Ene zkh adviseert tot eerste echo, ook Gent Ik heb bij meiske maar tot 12 dagen na tp utro gebruikt en die zwschap is goed gegaan. Nu met de miskramen in het achterhoofd heb ik tot aan de eerste echo 3x2 utro gebruikt, daarna afgebouwd tot 2x2, 2x1 en met 11 weken gestopt. Dit was tp in eigen cyclus toch?? Dan is vaak progesteronproductie beter op peil als in een kunstmatige cyclus. Zeker de vu bellen en anders je huisarts. En er zijn nog andere wegen om aan utro te komen hoor! Een oproep ala trees, ik kan misschien ook wel receptje regelen als t echt moet.....
Oh Sas, dat zou in uiterste nood heel lief zijn . Ik zal alleen eerst eens op een andere manier aan die bollen proberen te komen, aangezien jullie nog een cryo tp hebben en je ze dan waarschijnlijk wel moet gebruiken .
@ Natas fijn meteen met het beste beginnen!!! @ Zara ooo bijna van start. Arts wil dus echt blasto bij jou teepeeën. En idd dat is een thuis ding waar je mee kunt luisteren. Nu ik mannetje goed voel luister ik ook niet met dat ding maar nu het zo rustig was, toch wel ff fijn dat treintje te horen. Mijn placenta ligt achter dus die kan de boel niet verstoren
Och Emma, je wil niet weten hoeveel bollen ik opgespaard heb hahaha! Ik kan er nog 2 pogingen mee vooruit Maar ik zou het VU bellen en zeggen dat je graag door wil gaan omdat je heel erg bang en onzeker bent en geen risico wil nemen. Kan me niet voorstellen dat je geen bollen krijgt dan.
@Alex, kan me wel voorstellen dat je je onzeker voelt als je je mannetje minder vaak voelt. Het is dan wel fijn om even naar zijn hartje te kunnen luisteren! Hoe is het vandaag met oor en kiespijn? @Sas, ik vind het zo fijn voor je dat sm zo anders met jullie omgaat. Lief ook dat ze vroeg of ze dan eind van dit jaar misschien weer oma wordt. Adoptie werkt dan wel niet zo zoals zij het in gedachte heeft, maar het feit dat ze zich dan ook oma zou voelen is wel lief. En tja, zwager en schoonzus, wat moet ik er nog over zeggen . Ik vind het wel begrijpelijk dat jullie er klaar mee zijn, dat jullie niet weer jullie gevoelens opzij zetten om hun te pleasen. Het is goed zo, laat hun nu maar eens de eerste stap zetten als ze willen dat het goed komt . Hoe gaat het verder met je? Je schreef dat je gisteren of was het nou eergister niet zo lekker in je velletje zat. Gaat het nu alweer wat beter lieverd? @Loesie, Joehoeeee voor uit naam zijn en ook nog eens de naam die JIJ zo mooi vindt!!! Je maakt me nu wel nieuwsgierig hoor . @Zara, wanneer verwacht je ongi? (of heb ik daar overheen gelezen? ) En dan dus beginnen met spuiten? Spannend weer meis! Ik ben het een beetje vergeten, maar doe je het lange of korte protocol? @Marjah, ik ga heel hard voor je duimenfikkenklaveren, en m'n glitterdiamant staat voor je aan! Kan me wel voorstellen dat je niet eens echt blij kan zijn, je hebt nu al zoveel teleurstellingen gehad dat je er eigenlijk al vanuit gaat dat dit vast ook weer een teleurstelling wordt, althans zo voelde ik het vaak . Dikke knuffel... @Sikki, hoe was babyspullenshoppen, zijn jullie goed geslaagd? @Banner: ik durf niet echt . Ben veel te bang dat ik het over een paar dagen alweer moet inleveren. Dus ik wacht nog heel even... Dikke knuffels lieve meiden!
Liefies, Wil zo graag op iederen reageren, maar ben druk met van alles en nog wat... veel offertes maken en dat is toch ons "brood" dus...... Maandag/ dinsdag werken, maar hoop dat ik snel even tijd heb om netjes te reageren. Voor nu een HARDE (gna gna) swaffelsmak! (wat heb je aan een slappe....)
@ Emma, gaat weer goed. Gister eerste bloed weer gezien en dan heb ik toch altijd even een dipje. Buiten dat ben ik altijd zo chagrijnig als ik ongesteld moet worden haha! Alleen was een heel goed vriendinnetje van mij hier en ze vertelde mij dat ze gaat scheiden. Pffff, ik had het wel een beetje aan zien komen maar hoopte zo dat ze eruit zouden komen. Het zijn namelijk allebei vrienden van ons. Dat zijn de ouders van het kindje waar ik soms op pas. De oudste wordt bijna 3 en de jongste wordt bijna 1 Onbegrijpelijk toch... Na de laatste zwangerschap vind ik haar erg veranderd. Niet op zich slecht, maar wel heel anders. Ik begon zelf de verschillen tussen haar en haar man te zien en was er al een beetje bang voor. Toen ze ook nog gevoelens kreeg voor een collega een half jaar geleden, hield ik echt mijn hart vast! Dat is niet de reden dat ze uit elkaar gaan, tenminste... ze zegt dat haar gevoelens voor hem echt over zijn. Maar dat ze mede daardoor wel in is gaan zien dat ze niet oud wil worden met haar man. Haar man is er kapot van. Wij vinden het ook verschrikkelijk. Zij waren voor ons altijd ons droomgezin. Ze leken zo gelukkig samen en hadden zo'n goede balans tussen tijd voor de kinderen en tijd voor elkaar. En dat is de afgelopen 6 à 9 maanden zo omgeslagen. Ongelofelijk! Ik vind het heel moeilijk!
Ik heb overigens ook een beetje het gevoel dat ze het snel opgeeft. Een jaar geleden was ze nog zwanger en helemaal happy. Maar dat is voor mij natuurlijk makkelijk praten. Zij staat er heel anders in. Ik sta ook achter haar beslissing, maar ik kan er niks aan doen om af en toe toch te denken dat ze niet hard genoeg heeft gevochten voor hun relatie. Maar ze geeft zelf ook heel duidelijk aan dat niet meer te willen. Ze wil gewoon niet meer verder met hem. Er is niks wat er kan veranderen, hij is goed zoals hij is, maar het gevoel is er niet meer en irritaties stapelen zich op. Maar die kindjes En onze vriend, die elk half uur volschiet en werkelijk waar alles voor zijn vrouw over heeft En de hond die nu via marktplaats verkocht gaat worden Bibber!
Liefjes, Jullie vragen zo vaak naar me (lief!!) dat ik echt even wil reageren, maar ik heb echt amper wat gelezen de afgelopen tijd... Allereerst gaf ik een aantal meisjes een knuffel toen emma zwang bleek en toen ben ik Zara vergeten. Sorry! Kwam door mijn verjaardag dat ik heul snel op de iphone een krijs deed. Maar hij was echt dubbel en dwars ook voor jou! Hier gaat het goed hoor meisjes... Verjaardag was gezellig, maar heb het niet echt gevierd. Desondanks kwamen schoonouders, zusje en mijn moeder nog langs dat was erg leuk. Verder cadeautjes en tekeningen op bed, lekker ontbijtje en toen moest mijn vriend aan t werk. Hij was trouwens 4 dagen ervoor jarig dus de hele reeks hadden we die week al een keer geoefend haha. En alle slingers weer weg en opnieuw ophangen om het voor de kinderen ook nog enigszins snapbaar te houden Over 1,5 week wordt onze kleine draak alweer 1! Crisis wat gaat dat snel.. Vorig jaar vierde ik hoogzwanger mijn verjaardag en nu... Het boefje loopt achter z'n karretje de kamer door. Doe tig keer iets dat niet mag en dan steeds heel ondeugend kijken en 'bwabwbwabwaBWABWABWAAT' de hele dag door. Ongelooflijk. Ben alweer druk aan het oriënteren en inslaan voor DE taart In het boshuis gaat het ook goed! Mis de stad helemaal niet. J. heeft zijn loopfiets helemaal ontdekt dus we kunnen vaak (en makkelijk!) even naar buiten. Zo fijn is dat. En anders gooi ik ze in de auto en rijden we naar het grote dorp en gaan we daar winkelen. Het beste van 2 werelden dus. Nu ons eigen huis nog... Dat gaat langzaam maar gestaag. Hoop dat we in feb de vergunning rond hebben en de grond echt kunnen kopen. Dan kunnen we los. Nu weer iets meer rust, tijd en energie om daar dingen voor te regelen/uit te zoeken. Van suffe en extreem dure dingen (heien en fundering) tot leuke en iets goedkopere dingen (keuken).. Kan je nagaan hoe duur het heien is! Werk is ook superleuk. maar wel druk en verantwoordelijk en er gebeurt zoooooooveel op het gebied van de jeugdzorg. Dat komt voor een groot deel bij mij (mijn soort functie) op het bordje terecht. Erg leuk en uitdagend, ook druk. Ga dit jaar meer werken. 3,5 of 4 dgn. Mijn man dan minder. Erg spannend ook. Zou ook nog wel een opleiding willen doen... Even filo-modus aan hoor. Maar nu ben ik weer jarig geweest en dat zijn altijd van die 'marking moments'. dus dan mijmer ik weer eens. 5 jaar geleden hoorde ik half februari dat ik heul erg ziek was. Toen had ik nog een onbezorgde verjaardag. Daarna begon niet het leukste jaar uit mijn geschiedenis en nu 5 jaar later heb ik een half jaar chemo, overgang, onvruchtbaarheid, vruchtbaarheid(!), 2 kinderen en dus zwangerschapsverloven EN enorme promotie gemaakt. We verhuizen dubbel, bouwen een huis, bakken taarten, etc etc. Dat is toch bizar?!! Kan niet echt zeggen dat de rolelrcoaster die 2 jaar duurde mijn leven stil heeft gelegd... Ben ik toch best trots op. Nou goed tot zover de enorme ego praat. Ik ga nu toch proberen te reageren maar heb echt veel niet gelezen dus sorry als ik de plank missla... Sas dikke knuffel voor familiegedoe! Maar je klinkt ook zo sterk over jullie eigen wens en verdriet. Echt knap! Hoewel je daar zelf ws maar in beperkte mate invloed op hebt is het toch fijn dat het nu zo gaat.. Emma... Weet je wel...... DAT JE ZWANGER BENT!!!! LadyZ wat een gedoe weer met lijf... Pffff.. Ik heb er echt totaal geen verstand van dus kan alleen maar met je mokken en hopen en en.... Marjah wat spannend van wachtbankje! Zara wat leuk hier weer van je te lezen!! Nyn ik heb het laatste volgens mij helemaal niet gezegd maar wat vreselijk van die man (ieks buurman? Oom? ) die overleden is... Jullie krijgen ook wel rotnieuws de laatste tijd... Taaltje ik ben TROTS op jou! Sportwijfie! Afvalchick! Annedore ik ben ook TROTS op jou! Knap dat je er zo gemotiveerd aan begint terwijl er zoveel af moet... Ik ken dat helemaal niet (omgekeerde probleem), maar het lijkt me zo lastig dat het hoe dan ook (gelukkig!) langzaam gaat.. En dan volhouden... JE KAN HET! Natascha ook bijna een verjaardag te vieren he! Hoe gaat het met die uitslag van je meisje? Bright: jij bent ook ZWANGERRR!!! hoe voel je je? Weer lekker thuis bij je meisje?! Alex wat ga je harrrrrrrdd!!!! Niet normaal! Leuk hoor! Loesie jij ook al zo snel!! Voelt dat nu ook zo? Had ik wel bij de 2e... En hoe gaat het met jouw auwlijf? Klingel wat fijn van doorslaapmeisje! Dingetjes nog uitgeprobeerd? Lauwtje aan het genieten van je mooie man? Sil wat naar dat het even allemaal niet zo lekker gaat.. Natuurlijk komt dat in de beste huwelijken voor, maar dat maakt het nu niet minder vervelend.. Hopelijk kunnen jullie er over praten en klaart de lucht snel weer op! Hoe gaat het met logopedie? of mocht je daar alweer mee stoppen? Juulzon wat naar van ongesteld ook weer.. meuh... Jullie is het geluk nu toch ook wel gegund zeg... Sikki schatje hoe gaat het met het mooie meisje in je buik. Ik wil foto van meubeltjes!!! ben nog steeds zoooo blij dat jij zwanger bent! Uuhmmm... heb ik iedereen? Hoop het! Ik klok mijn wijn achterover en naar bed. De nachten zijn ruk. M vaak dorst/honger snachts en als hij doorslaapt (en ook als niet) is J. kneiter vroeg wakker elke dag.. 6.30 meestal... meuh... ZOEN!
*zwaai, zwaai, zwaai en een knuffel voor iedereen* Heb net weer gelezen en langzaam maar zeker heb ik het idee jullie een béétje beter te leren kennen... Mooi, om te lezen hoe anders ieders situatie is en hoe mooi dat we elkaar hier allemaal vinden, begrip en steun vinden en geven aan elkaar. Ben blij dat ik me bij deze lieve Klingelianen mag voegen! Hier is de ongie alweer aan het afnemen. Is donderdagavond echt rood geworden en nu lijkt het alweer ten einde... Nog een week tot we naar de prof mogen in Gent met de vragenlijst al voorbereid... En morgen weer werken en helemaaaaaal geen zin. Wil een winterslaap en zwanger wakker worden met de zon hoog aan de blauwe lucht... Knuff voor iedereen!!!