Emma, heel herkenbaar hoor! Ik had pas vanaf 17 weken ofzo rust. Toen hadden we de pretecho bij dr. Papa gehad en begon ik er pas in te geloven. Voor die tijd vond ik het ook maar duuuuuren en duuuuuuren. Ik kende ik te veel mk voorbeelden. En nu vind ik het dus alweer duuuuuuren en duuuuuuren Maar dingen voelen in de buik is niet zo gek hoor. Volgens mij had ik dat ook wel af en aan. Ik hoop dat je na vrijdag meer zekerheid en rust hebt. En bovenal een mooie ervaring van een kloppend hartje rijker! *duim duim* Hier me in allerlei bochten moeten wringen om een afspraak te maken met mijn leidinggevende. Ons werkoverleg zou namelijk voor de zoveelste keer verplaatst worden. Dus ik gaf net aan, dat het maakt mij niet uitmaakt qua werkoverleg, maar ik wil graag duidelijkheid over hoe en wat na mijn verlof. Hij kon het schijnbaar niet nu vertellen (terwijl we best rustig zaten te praten nu) en hebben ons dus in allerlei bochten gewrongen om morgen samen te zitten. Voelt voor mij als onheilspellend...
@Zara: niet meer dan 5 is jammer maar het zijn er 5 en ze groeien allemaal goed mee. Ik duim,klaver,fik en diamant gewoon voor 5 uit 5 die alle 5 tot dag 5 blijven delen. SO!! @Sikki: ik hoop dat je eerder mag bevallen lieverd maar dan nog niet eerder dan over 13 weken hoor. Gets, wat raar van je leidinggevende. Als hij het morgen weet dan weet hij het nu toch ook?? @Emma: jij gaat niet bij de groep horen PUNT! Ik snap je angst wel. Je hoort en leest zoveel verhalen hier op zp dat het je angstig maakt. Rommelen en raar doen in je buik streek hoort er echt bij. ik heb tijdens de laatste zwangerschap met 8 weken in paniek de vk gebeld omdat ik zo'n buikpijn had. Waren het mijn damen die vol zaten Het waait hier hard windstoten tot 110km per uur. Hond wil niet naar buiten en ik breng de kinderen met de auto naar school. Niets aan buiten. Binnen wel, haard aan, op de bank met thee, deken en een goed boek. Nynke vermaakt zich wel.
Emma, is toch hartstikke logisch dat je in je broek poept, deze zwangerschap is je niet zomaar komen aanwaaien. ik zou elke week een test doendenk ik! Kan je helaas niet geruststellen, maar ik hoop wel flink met je mee! En de kans dat het mis zou gaan is altijd nog kleiner dan dat het goed gaat, gelukkig maar! Vrijdag een mooie mijlpaal, dat hoop ik voor je, SO! Sikki, jij juffertje ongeduld! Geniet er nou maar flink van, hoe vaak ik niet van vriendinnen hoor dat ze die zwangere buik missen! ik vind btw dat je hartstikke snel gaat hoor!alweer bijna 30 weken!! Nynke, wens jij Bright veel beterschap !
Zara, 5! Beter 5 mooie rijpe gelijkmatige dan onzekerheid. Vijf is een handvol en in Japan een trots getal! Dus we duimen, klaveren en zetten DIAMANT aan voor vrijdag, voor een vijftal mooie eicellen! Spannend! En heb zelf ook zo'n inbrenghuls en vind het wel handig. Weet ik zeker dat die utro er lekker ver inzit . Die huls is prima schoon te maken. Sikki, kan me je nieuwsgierigheid goed voorstellen. Weet jij waarom de ontdooikans lager is in Gent? Zou toch niet uit mogen maken? Of ligt dat zoals je uitlegde aan het invriezen van bevruchte eicellen tov invriezen van embryo's? Wist dat niet. Maar goed, we gaan het meemaken. Anyway, succes met het gesprek met je leidinggevende wat er nog aankomt, kan me goed voorstellen dat je er een beetje een onheilspellend gevoel bij krijgt.... mmmm... Hoop dat jullie eruit komen. Maar het belangrijkste zit warm en veilig in jouw buikje! Ha! Nynke, La France... Vandaar die 1000 meter . Werk jij er? Je man? Is hij Fransman? En als jij geen MMM-ertje bent, hoe ben je hier dan verzeild geraakt? Waarschijnlijk al langggg geleden toen iedereen het Klingel-topic nog niet had overgenomen (zat laatst eens terug te lezen en heb erg moeten lachen om de Klingel-schrijfstijl... en zag dat veel meiden hier echt al boeken vol hebben meegekletst!)... Emma, diamant staat ook AAN voor jouw echo vrijdag! kan me je onzekerheid heel goed voorstellen... Knuff voor allemaal!!!
@Juulzon: wij hebben in Juli 2009 de stap genomen en zijn geemigreerd. Gewoon op de bonnefooi, zonder werk deze kant op gegaan. Gelukkig had manlief binnen 3 weken werk. Ik ben heerlijk tbm en geniet ervan. Ik was al een hele tijd een fan van Klingel haar schrijfstijl en las stiekem mee in topic's waar Klingel in schreef. Toen ze voor de eerste keer zwanger was, wat helaas een vmk werd, heb ik haar een pb gestuurd en hadden we via pb contact, vlak daarna ging het babyrinth open en kreeg ik de uitnodiging om mee te schrijven. Vandaar dat dit niet mmm meisje hier al zolang mee schrijft.
@Nynke, leuk! Zowel dat je hier als niet MMMeisje meeschrijf en meeleeft! En echt super dat jullie de stap hebben genomen om naar La douce France te emigreren! Lijkt me een heerlijk land om te TBM-en . En de kinderen leren une très belle langue (schrijf ik het bien?) als 2e taal! Geniet maar van de sneeuw lá-bas! En beterschap voor Bright! xxx
Even ego, sorry Melle is ziek Misschien straks, als ik thuiskom, niet meer. Hij slaapt nu nog. Maar de avond/nacht hiervoor en gisteren had ie koorts tot 38,6. Hij heeft de nacht van ma op di amper geslapen (en wij ook niet ) en gister bijna de hele dag gehuild Mijn moederhart brak toen mijn moeder me op mijn werk belde en ik ben, min of meer, door mijn collega's het pand uitgeduwd om bij mijn mannetje te kunnen zijn Dus even 2 uurtjes vrij genomen, want ik trok het niet zo goed. Ben nog niet lang genoeg moeder om mijn kind zo zielig en ziek 'alleen' te laten, zelfs al is ie bij zijn oma. Gelukkig gisteravond geen koorts meer en vannacht goed geslapen, dus ik hoop dat het ergste geweest is en dat het nu alleen nog verkoudheid is, net zoals papa en mama.
Anne, logisch toch dat je moederhart breekt en je bij je zoontje wilt zijn. Dikke knuffel!!! En ik hoop dat het snel weer beter gaat! Juulz, hoe meercellig een emmy is hoe meer kans dat er iets misgaat bij het ontdooien. Daarnaast zegt de prof ook dat Gent gewoon niet zo goed is met invriezen en dooien, maar ze zijn wel bezig om dat te verbeteren. Maar gelukkig is Gent wel weer heel goed in andere dingen Maar jouw cryo's moeten gewoon WEL goed dooien! *duim duim* Zara, vanavond Pregnyl? En hoe laat punctie vrijdag? *duim duim* SmakSmak voor alle meisjes!
Egosmakje... Weer aan het werk en vergt veel energie. Geen puf achter flaptop te kruipen. Ik ben zo moe en futloos...ik baal daar echt van. Wil zo graag fluitend dansend en zingend door het leven gaan maar dat lukt me amper doordat het zwanger zijn ansich me nu even zwaar valt. Ben uiteraard ubergelukkig met mn ventje in mijn buik maar waarom ik me dan niet altijd zo voel. De angst en ongeloof overheersen met vlagen toch nog steeds. Voel ik hem even niet meteen dikke stress. Ik worstel daar heel erg mee op het moment. Ik wil niet ondankbaar of wat dan ook overkomen, staat buiten kijf hoe gewenst dit mannetje is maar waarom voel ik me dan zo..... Ik zal blij zijn als het juli is en eindelijk opgelucht kan ademhalen hoop ik en alle stress van me af zal vallen..... Sorry voor egobericht. Hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten. Ik mis jullie ook...en de whatsapper en de groepsorgie. Hopelijk morgen foon terug maar ik reken nergens meer op. Lieve Juul en Zara heel veeeeeeeel succes! Diamant aan! Sikki mok van baas. Hopelijk valt het mee Anne beterschap met Melle...das echt niet grappig je kindje ziek te zien.... Nyn heerlijk lezen bij je haard.... Blijerd verjaardag klinkt geslaagd! Emma logisch...kan alleen maar zeggen zo herkenbaar. En helaas is t bij mij nog niet weg.... Fijn een arts in de familie klingeling knuf! Heerlijk kletsend bloemenmeisje! Loesie hoe is t meis? Bright hele dikke knuffel voor alle ellende lieverd! Lauwtje alles goed met joutje?? Natas weer begonnen he? heeeel veel succes! Verder weet ik t ff niet meer...sorry
@Sikki, ben benieuwd wat je vanmiddag te horen krijgt over werk na verlof. Hoop zo voor je dat het zo uitpakt zoals je zelf graag zou willen . Kan me nl wel voorstellen dat je niet weg wilt en dat je graag 3 dagen zou willen blijven werken. @Alex, och lieverd wat jammer dat de hele zwangerschap je op dit moment zo zwaar valt . Maar je onzekerheid of balen hoe je je nu voelt heeft er toch niks mee te maken hoe blij je bent met je kleine man in je buik. Dikke knuffel meis.... @Zara, DIAMANT=AAN Hoe laat is punctie vrijdag? @Anne, beterschap met kleine Melle.
Alex, dikke knuffel meis! Vermoeidheid is niet fijn en kan de angst en ongeloof ook nog versterken. Maar ik heb echt ook heel lang die angst en ongeloof bij vlagen gehad. Pas sinds de 20-weken echo durf ik me er aan over te geven. Sindsdien zijn we langzaam maar zeker meer aan het genieten en sjoppen En nu ik de kleine ook heel veel voel ben ik pas een stuk rustiger. Maar toch, ik zie uit naar het passeren van de 27 weken en ik ben blij als ze er is en veilig in m'n armen ligt. Alhoewel, dan begint het pas met zorgen maken, toch? Emma, 7 weken!!!!!
Alex, ongelofelijk balen dat je je zo voelt. Misschien een psych inschakelen zodat je je verhaal kwijt kunt? Schijnt goed op te luchten. 't is zo frustrerend dat wij aan de zijlijn staan, ik zou zo graag je angst weg willen nemen! Dikke knuffel! En hier kun je natuurlijk altijd je verhaal kwijt, in goede tijden en in slechte tijden! Juul, sorry dat wist ik niet. Ik dacht dat gent even goed was als D. In D vriezen ze bevruchte eicellen meteen in, dat zal de hoge slagingskans verklaren als ik Sikki zo lees. Nietemin gaan die van jou goed ontdooien, dat MOET!! Sikki, ik duim dat je voor 3 dagen mag terugkomen! Emma, had jij nou vrijdag een echo? Soor, ben het eventjes kwijt. Ff ego Ik kom er niet uit. Als vrijdag de punctie is en de tp op dag 5, is dat dan dinsdag of woensdag? Weet ff niet of ik vrijdag al als dag 1,moet tellen... Heb de punctie om 9.45, kan niet wachten, maar vind het doodeng. Please, laten er in alle foli's eicellen zitten!!
Zara, doen ze flushen(?) bij de punctie? Oh meid, we hopen met je mee!!!! Sikki, wahhhh ik snap je gevoel: het word nu wel echt allemaal he, en dan wil je de kleine sjarliene ook gewoon in je armen houden!! Alex, smakkerd!! Allemaal: smakkerds! Oja, sas, ik had je herkend hoor, alleen pas toen ik weer wegreed je was nogal onderdekoffer! En sleeëen, jahhh, dat waren wij
Zara, flushen doen ze in Gent. Bij het leegzuigen van de follikel wordt het opgevangen follikelvocht gelijk in het lab doorzocht op een eicel. Zo lang er geen eicel is gevonden blijven ze de follikel flushen (dus spoelen met vocht) net zolang tot de eicel alsnog loskomt. Dit doen ze alleen bij vrouwen met weinig follikels omdat het meer tijd vergt. Gent is van mening dat er altijd in iedere follikel een eicel zit, maar dat het alleen een kwestie van goed loskomen is. Uiteraard zijn eicellen die slecht loskomen vaker onrijp, maar ik heb ook wel eens geluk gehad dat er wel rijpe eicellen meekwamen. Heb reactie van mijn baas en de oplossing is dat ik 1 jaar ouderschapsverlof krijg voor 1 dag in de week. Na een half jaar gaan we evalueren hoe het van beide kanten bevalt. Want ik heb natuurlijk recht op 2 jaar 1 dag in de week ouderschapsverlof... Dus het houdt mogelijk daarna alsnog op, want het is en blijft een functie voor minimaal 4 dagen. Maar goed, voor nu in ieder geval een jaar lang 3 dagen werken in mijn huidige functie. Ikke blij!