Vogel gevangen en levend naar buiten gelaten Goed hè. @sas: wat ben je gegroeid en wat heb jij jezelf mooier laten worden naar jeself EN de wereld toe. In plaats van lelijker en verbitterd te worden. Dat siert je enorm. Je bent een voorbeeld! Voor iedereen die dreigt in zelfmedelijden te verzuipen. Of te koketteren, of allebei. Ook voor mij als ik mezelf heel erg sneu vind omdat ik mijn nieuwe glittervestje per ongeluk heb weggegooid met tas en bon en al Lekker boeien. Een situatie kan kut zijn en onveranderlijk, en het verleden ook, maar HOE je daarmee omgaat uiteindelijk, dat is de macht die je hebt en daarmee kan je het jezelf (en je omgeving) een stuk makkelijker maken. Dat geldt zelfs voor de grootste ellende... So! Dat waren mijn overpeinzingen zojuist in de weilanden! Wil niet zeggen dat dit the only way is om te dealen met (heavy) shit hoor. Je moet ook door rouw en woede enz heen bij heavy shit. Misschien is de kunst ook heavy shit van light shit te leren onderscheiden, vandaar mijn vestjevoorbeeld ook heheh. .. maar ik ben er wel van overtuigd dat het uiteindelijk de meest positieve en daarmee heilzame manier is..... Blablabla filoso, ik ga even koken als het mag van zwaan Kleef aan florine sprong machine. Piemel van jullie!! PS wie hier een maar een halve piemel van begrijpt is niet dement! Filoso komt deels uit whatssaporgiegesprek nav... Iets met een zwartwitte draad! PSPS Alex lieverd ik hoop echt dat de angst langzaam maar zeker zal weg ebben. Alexzoontje is here to STAY!! @mezelf:AMEN
Dank je Klingel. Ik ben zelf eigenlijk ook wel erg blij dat ik niet verbitterd ben geraakt. Door bitterheid word je zeker niet mooier, maar je wordt er ook niet gelukkiger van. Ondanks alles kan ik wel zeggen dat ik gelukkig ben. Ok, onze allergrootste wens is niet in vervulling gegaan, maar wij vinden allebei dat krampachtig vasthouden aan die droom ten koste gaat van ons en ons geluk. Nu blijkt dat ook, want ik voel me weer gelukkig. Iets wat ik een half jaar geleden absoluut niet kon zeggen. We hebben zoveel dingen wél in ons leven, en ik zou er spijt van krijgen als we daar nu niet van zouden genieten. Mijn nichtjes worden ook groter en ik zou het zo zonde vinden als ik nu niet van ze zou genieten. Ze zijn zo lief en ze zijn helemaal dol op tante Sas. En daar ben ik superblij mee en daar ben ik ook heel trots op Maar wat je zegt is ook helemaal waar. Je mag en moet ook verdrietig kunnen zijn en af en toe even wegkruipen om weg te kwijnen in zelfmedelijden. Als het maar niet je leven gaat beheersen. Denk ik dan Ik heb ook momentjes dat ik mezelf heel sielig vind hoor hihihi! En dat moet ook, want het moet er toch uit. Ik weet ook niet waarom ik er opeens "vrede" mee kan hebben en de strijd gestreden is voor mijn gevoel. Het is er gewoon. En soms denk ik dat ik deze situatie beter kan dealen omdat ik al heel goed weet wat een rouwproces is. Op je 20ste je vriendje verliezen door een ongeluk gaat je niet in de koude kleren zitten, maar juist door dat rouwproces denk ik dat ik hier nu beter mee om kan gaan. Want wat dacht ik toen dat mijn leven voorbij was en het nooit meer mooi zou kunnen zijn en ik nooit meer iemand zou vinden waar ik mijn leven op die manier mee wilde delen... en zie nu: ben getrouwd met een schat van een man en ben gelukkig Het is voor altijd een deel van mij, maar waar het eerst zoveel pijn deed als ik terug dacht aan mijn lieve vriendje, zo fijn is het nu als er een herinnering terug komt. Dan kan ik echt glimlachen Ik weet dat ook deze pijn om mijn lege buik minder wordt. Het zal altijd een deel van ons zijn, maar de scherpe kantjes gaan ervan af. Ook al kan ik het me nu niet goed voorstellen, ik weet zeker dat het gaat gebeuren. Wil overigens niet zeggen dat iedereen er op deze manier mee om kan gaan, of zou moeten gaan. Dat is ieder voor zich. Een rouwproces ervaart iedereen anders. Maar ik ben blij dat ik me naar omstandigheden goed voel en dat wij samen gelukkig met af en toe een nare nasmaak. Zolang de gelukkige momenten overheersen komen we er wel
Wahhhhhhh klink, heb jij taalvauten zitten verbeteren ofzo? Daar is me opa geen hondert mee geworden! Gewoon over de longuh roken, jonguhhhh Zoooo sas, je bent zo'n prachtwijf he! Echt!! Vertel eens over via enzo. En lachen man, mn adoptiepapa! Grijnsss Zara, we hebben je vast!! Op naar 5!!!!! Silliepillie, wat een familieellende enzo!! Mok Sabrien, super zeg, echt je balans gevonden he., Bright, gij wijze vrouwe! Hoe is t nu?? En met l? En die andere kindjes van t kdv? Allemaal, doeizwaai Is t trouwens al opgevallen wie mijn mooie onderschrift heeft gejat en hem zieliger heeft gebruikt? Dus nu broeden op een nieuwe
Och sas toch, wat mooi! Zo zat je toen ook inde auto te vertellen, dus ik weet een beetje dat dit niet een facade is, die je slechts op inet hebt! Kanjer! Je bent zo ontzettend sterk en je hebt een hele goede zelfreflectie. Je zegt dat de strijd is gestreden? Is dat voor een bib? Of überhaupt voor kindje? Want ga je nog wel via-en? Ben zo trots op je!! Chickie!!
@ Taliaaa, het is mij niet opgevallen wie jouw onderschrift heeft gejat. Vertel eens... iemand die we kennen... En je adoptiepapa, dat maakt ons dan aangenomen halfzusjes En ja, in de auto hebben wij hele diepgaande gesprekken gehad. Toen was ik nog een beetje bang dat het vooral hormonaal was, maar 2 maanden later voelt het nog steeds zo. Sterker nog zelfs. De mmm is echt klaar. Al gaan we cryootje wel nog ophalen. Maar ik kan niet zeggen dat ik daar naar uitkijk eigenlijk Adoptie is nog steeds een open lijn, evenals pleegzorg. Volgende week vrijdag eerste VIA. We hebben het er wel over en we bereiden ons wel voor, maar het draait er niet allemaal omheen. Ik struin niet het hele internet af op zoek naar verhalen. Eindelijk doe ik dat eens niet haha. We laten het gewoon over ons heen komen. En Sasman laat ik ook nog af en toe over me heen komen, want je weet maar nooit
Weet je wat ik dacht toen ik van Juulzon las dat ze met ovutesten mocht kijken wanneer ze tp had? "Dan hoef ik gelukkig niet meer de hele tijd ziekenhuis in, en ziekenhuis uit". Dus ja, volgens mij ben ik er klaar mee. Gek hè... klinkt net alsof ik geen kindje meer wil. Maar ik zou onbeschrijfelijk blij zijn als dat wonder boven wonder toch zou gebeuren hoor.
Sas: RESPECT voor jou! En wat ben ik blij dat je op dit punt beland bent, waar je je geluk "teruggevonden" hebt. (Niet dat je op dit punt zonder beeb bent aangekomen, want dat is iets wat ik jullie blijf gunnen, maar joe noo) Het leven is gewoon te kort om in dat halve lege glas te blijven hangen. Nou hebben wij rinthmeisjes toch het liefste een vol glas, maar dat terzijde... Je mag trots zijn dat je weet hoe en waar je geluk zich bevindt en dat je ervan kan genieten! En veel plezier in je blote kont morgen! whahahahahahaha
O Taliaaa, ik weet het wel! Ik zag het toen straks al en toen dacht ik: hee, dat onderschrift lijkt ergens op hahahahahhaa!!!!!!!!!!!!!!!! Sielig
Ja, daar ben ik weer Saskia, wauw wat een mooie woorden en wat een respect voor jou dat jij/jullie het zo kunnen zien. Ik vind het echt super fijn om te lezen dat jij gelukkig bent! Ik hoop dat dit nog heel lang zo mag blijven! Taliaa, wie heeft gejat dan? Ik ben heus niet nieuwsgierig! Kling, mutssssss! oh nee vestje kwijt
Sas, tranen in mijn ogen van jouw bericht!!! Wat heb je dat mooi en sterk omschreven!!! Jeetje, petje af hoor! En ik hoop met heel mijn hart dat je dit gevoel gewoon vast kan blijven houden. Maar als ik dat zo lees, komt dat helemaal goed. Weet je, toen wij aan ICSI 3 begonnen was ik ook al bezig met langzaam afscheid nemen van onze droom. Vooral omdat wij misschien nog een 4e poging zelf konden betalen, maar meer niet. En toen kon ik ook zeggen dat ik zeker wist dat we dan wel samen gelukkig zouden worden. Maar het denken en het dan ook echt voelen na ICSI 3, tja, ik wist niet of ik dat dan ook zou kunnen! DUs heb zoveel respect voor je! En ik vind je onderschrift prachtig! Je bent een topper meid en je mannetje en familie en nichtjes/neefjes hebben het getroffen met je! SMAK
Sasman had net een hele domme, maar wel grappige verspreking! We hadden het over alles wat hier staat, over accepteren, loslaten en een plekje geven en toen zei hij: Ik heb zin in de VIA, ben heel erg benieuwd. Op het eerste gezicht vind ik abortus wel bij ons passen. PROEST!! Schatje, er valt niks te aborteren... O, ik bedoelde natuurlijk adoptie. Tjah Moest er wel even om lachen.
Leo ik ben vestje niet kwijt :x ik weet waar hij is Sas bedacht me net onder t eten, misschien was je wel liever lelijk en verbitterd en uitgelubberd en weet ik wat al niet meer geworden geweest én moeder van een biokindje, Heu.. Annedore, wat moeilijk lijkt me dat! Fijn dat je even weg kon van je werk. Je kindje missen is al moeilijk maar als hij dan nog ziek is Hoe is het nu met Melle?? En super van je afgevallen kilo's whoohoo! Taliaaaaaaaaaaaaaah wat een lief poesje, tssssk ik heb even wat, HA hoe zal ik dat nu eens zeggen, wat wat wat, wat inside information weg gehaald als je begrijpt wat ik bedoel, en anders je snapt je opa het misschien wel!! So en nu theeeee en baaaaaank .. Florine slaapt zoet en zacht, maar Klingman is nog niet thuis, mokje. Saai, maar gelukkig heb ik zo De Mol (is TIMMM!) Smakkkkk
Even snel... Sas, wat prachtig verwoord... Kreeg ook een brok in mijn keel. Herken het afscheids/rouwproces wat je omschrijft erg goed (te persoonlijk om hier dieper op in te gaan), maar het helpt relativeren en het een en ander in een ander perspectief te plaatsen. Merk dat ik na de mislukte 5e (4e punctie) poging de afgelopen keer ook voor het eerst de gedachte 'wat als het niet lukt' durfde toe te laten. Heel dubbel, want dat was enerzijds confronterend en verdrietig en gaf veel van die gemene steekjes in mijn buik. Maar anderzijds, het geeft ook weer ruimte om naar andere dingen te kijken. Weer meer ruimte om in een ander perspectief te denken. Langzaam laat ik die gedachte toe... Toch willen wij nog wel doorgaan, omdat mijn gevoel er nog wel in gelooft. We hebben zelf gezegd dat we na de drie pogingen in (puncties) in NL, ook 3 puncties in Gent willen doen. En daarvan is de 1e nu geweest... Maar, de gedachten dat het er voor ons niet in zit, blijf ik wel toe laten, want de kans dat dat zo is, is inmiddels groter dan vice versa. Enne, het is inderdaad heel ontspannen om niet te hoeven spuiten of medicatie te hoeven gebruiken voor de TP in Gent . Al moet ik zeggen dat ik het nu wel heel erg spannend vind worden of de cryo's goed ontdooien. Horen we pas om 08u30, als we al op weg zijn. En mochten de cryo's het nog te koud vinden en niet goed willen ondooien bij deze winterse temperaturen, maken we er alsnog een gezellig dagje van, hebben we afgesproken! Hou jullie wel op de hoogte. Enne, Sas, hoop je desondanks nog wel eens op mijn topicje te zien!!! Dikke knuffel voor allemaal!!! Oh ja, Emma, had jij geen echo vandaag?????? Ben benieuwd (of heb niet goed gelezen en was alles goed???) xxx
@Sas: wat vind ik jou een sterke vrouw zeg! Ik heb hier al tig zinnen achter getypt, maar haal het steeds weer weg. Lijkt of alles wat ik wil zeggen in het niet valt bij jouw dappere woorden Je bent een mooi mens! @allemaal: ik vind jullie allemaal prachtige mensen! Om wat jullie betekenen voor elkaar in bijzonder mooie en in bijzonder verdrietige tijden. Om hoe jullie een steun zijn voor anderen bij ontzettend moeilijke dingen zoals afscheid nemen van je droom en bij (in vergelijking daarmee) bANALE zaken zoals mijn afvalrace SMAK van mij en van Melle
Lieve Juulz, als je die gevoelens toe laat en toe kan laten (want dat kan natuurlijk niet altijd) dan geeft het inderdaad ruimte om ook naar andere dingen te kijken. Dat merk ik nu ook heel erg. Heel veel succes, ik heb mijn diamant aan staan voor jouw cryo's! Jullie zijn allemaal hele bijzondere meiden, en jullie hebben allemaal een plekje in mijn hart veroverd Best knap, zo via internet!
Wat een lieve en mooie en diepe woorden! Ik vind het net zo ongelooflijk als prachtig, jullie te hebben leren kennen. Dat had ik een jaar of 4 geleden nooooooooit gedachtverwacht, dat ik via internet zulke bijzondere meisjes zou leren kennen.. Emma, de/je diamant staat AAN! En ook voor ZARA! Hoe laat is punction? Ik weet niet waarom ZARA steeds groot geschreven staat trouwens maar ik vind het wel terecht eigenlijk Sas, jouw diamant blijft ook aanstaan, totdat jjj zegt " halloooo hou daar Es' mee op! " Doet me denken aan florine grijpmachine, die naar de diamant greep. Hij viel van de vensterbank en deed t nog steeds, SO! Juul, het lijkt me een ongelooflijk trieste volgende stap over alweer een grens die je van jezelf leert kennen in de MMM, dat je voorzichtig probeert te wennen aan ' misschien wel niet,nooit ' Toch geloof ik wel dat het, net als wat sas zegt, de manier is om het draaglijk te maken ofzo... Hoop dat Gent het gaat doen voor jullie, net als voor Sik! Verder ook een Mila knuffel al is ze hier niet / zelden meer. So, en dan voor alle zieke kindjes, en dat zijn er nogal wat overal seg, en voor de zieke mamma's, de zwangere mama's, de drukke mamas, de wensvooreen2emamas, enzovoort. HA! Snif.