Slik... Zara wat vreselijk.... Heb er ook geen woorden voor en krijg er een verdrietig gevoel bij. Zo oneerlijk... Waarom? Hoe kan dat nu toch? Al die vragen moeten jullie ook hebben... Pfff, weet gewoon niet wat ik moet zeggen en dat komt niet vaak voor... Hele stevige knuffel, denk aan je... xxx
Ow Zara, wat een enorme domper (zacht uitgedrukt...) Ben d'r ff stil van . Moet niet mogen, maar helaas ken ik het gevoel. Ongeloof, boosheid, WAAROM!? *geeft Zara een enorme knuffel* *geeft Zara een dikke kus* *hoopt dat Zara samen met man lekker op de bank zit en samen snel kunnen gaan opkrabbelen* En emma: gefeliciteerd (Hoe dubbel zo'n berichtje )
Lieve Zara, wat moet ik zeggen lieverd........ Ik vind het zo erg en verdrietig voor jullie! Hele dikke knuffel.....
De ergste schok is voorbij. We wilden deze poging doen om te zien hoe we ervoor stonden en nu is het duidelijk. 2 jaar geleden zei dr uber S ons dat mijn eicelvoorraad hem zorgen baarde, omdat ik bij iedere poging meer meds nodig had en steeds minder opbrengst had. Ik was er bang voor , maar nul bevruchting voelde aan als een klap in mn gezicht. Het was ook beroerd dat we het telefoontje kregen terwijl we in de Ikea waren, afleiding zoekend. Mensen zullen daar ook vreemd hebben opgekeken dat ik opeens in tranen uitbarstte. Eind 2009 is mn amh waarde getest en die was goed en nu dit. Kan het dan zo snel gaan?? We gaan morgen bellen voor een evaluatiegesprek. We willen weten waarom er geen bevruchting ontstaan is, zelfs niet met icsi... En bloed laten prikken, nogmaals op die AMH en ook FSH. Weet niet of ze dit in Nederland doen, maar lijkt me wel. Moet zeggen dat mn vertrouwen in mn eigen eicellen weg is en we hebben het zelfs over eiceldonatie gehad. Maar eerst het gesprek met het zh aangaan. Ik sta open voor eiceldonatie, maar had nooit verwacht ooit op dit punt uit te komen. 6 jaar strijden en nu dit... Er zijn 2 vrouwen die aangeboden hebben om eicellen te doneren. Ik ben er helemaal beduusd van, dat iemand dit voor mij zou willen doen. Mooi he!!Slik..
Uber S heeft de gave om dit soort telefoontjes op de meest ongelukkig momenten te plegen . Kan de beste man niks aan doen, maar op een een of andere manier ligt er een vloek op winkelen. @ AMH: vandaar dat je even was komen buurten in het poffertjes topic . Hoeveel spuit je nu en hoeveel follikels had je bij de uitgangs echo en punctie? en wat was je AMH en FSH waarde? Op zich kan een AMH waarde niet zo maar zakken, dat gaat heel geleidelijk. Dus als je AMH een aantal maanden geleden goed was, dan kan het gewoon zijn dat dit een "pechgevalletje" was. Hoop het voor je... Hoe groot waren de follikels? Uber S heeft nog wel eens de neiging om te vroeg te oogsten. Bij mij ieg 1x gebeurd en de 3e poging in DD heb ik aangedrongen op een estrogeen meting. Ik werd gebeld dat de punctie toch een dag later zou zijn. Oftewel... anders was ik te vroeg geweest. @ECD: goed he!!! ik was ook zo verbaasd dat er meiden zijn die dit overwegen . Zo lieffffff
Ik zit niet meer in Dussel, maar in het Geertgen. Ik spoot 300eh Fostimon (vergelijkbaar met Menopur). Ik moest op cd1 starten met deca, vanaf cd2 kwam daar meteen Fostimon bij. De 1 e echo, was tevens de uitgangsecho, was op cd4. Toen waren er 5 folikels te zien. Een week later waren er nog steeds 5 folikels en stuk of 2 kleintjes.folikels waren toen ca. 17mm. 4 dagen later was de punctie. Met de punctie waren er nog steeds 5 folikels En 2 kleintjes.uit 5 folikels zijn 3 eicellen geoogst. 2 ervan waren geschikt voor icsi, maar helaas... Ik vond het apart dat de uitgangsecho op cd4 was,ipv circa een week voor je menstruatie... Mijn AMH waarde is in 2009 gemeten. Kreeg van dr S te horen dat uit die waarde bleek dat ik gevoelig was voor overstimulatie , de waarde is niet genoemd. Toen ik dit in het Geertgen vertelde vonden ze het maar vreemd dat dr s uit die waarde kan zien dat ik moet oppassen voor overstimulatie. FSH is volgens mij nooit gemeten. @ecd: het voelt echt aan als een lot in de loterij dat iemand dit voor ons overheeft! Nou, 't is een heel verhaal geworden...
Zara, zit even te lezen wat je schreef en er komen twee dingen bij me oppoppen. Ben geen gyn, alleen maar iemand die onderhand al heeeel lang in de MMM zit... maar, wat ik me afvraag, waarom hebben ze je geen menopur gegeven? Dat wordt meestal gebruikt omdat dit de eicel kwaliteit zou verbeteren, wordt meestal gegeven bij vrouwen die relatief wat ouder zijn of bij wie nog niet vaak /nooit bevruchting is opgetreden. Je vraagje je idd ook af hoe het komt dat er met ICSI geen bevruchting is opgetreden. Dit zou dus aan de eicelkwaliteit kunnen liggen. Prof de S legde ons uit dat eicel wel sterk genoeg moet zijn, van goede kwaliteit moet zijn om geinjecteerd te kunnen worden. Wie weet een volgende ronde menopur vragen??? En voor wat betreft het aantal, ik merkte groot verschil met cetrotide tov decapeptyl, cetro zou op een andere wijze je eigen systeem 'plat leggen' dat deca... En misschien ook eens vragen of ze geen flushing doen in Geertgen...?? Ik vond dat een opluchting in Gent, al had ik maar 4 follikels, uit alle 4 kwam wel een ei... En oh ja, ik had een hele lange stimulatiecyclus, dus de follikels waren zeker 21-24 mm... Volgens de prof kan er ook verschil zijn per vrouw hoe groot de follikels moeten zijn om de eicellen optimaal te doen rijpen... Weet niet hoe groot jouw folli's waren? Afin, zat gewoon even met je mee te denken, omdat ik het gewoon zo *** voor je vindt. Bah... @ego: geweldige opruimdag gehad. Kleding kast uitgemest en ons huisje weer even gerestyled . Heb eens in de zoveel tijd last van het 'het moet weer even wat anders in huis'-syndroom. Heel onschuldig syndroom overigens . Voel verder helemaal niets. Geen last meer van buikje en ook niets wat op een innesteling wijst . Ga nu slapen! Werkse allemaal deze week en pas op morgenochtend met rijden. Liefs, knuff!
Sorry, dat ik er gister niet was. Ben ongesteld en doet heel erg pijn, litteken KS??? @Zara: wat vreselijk voor jullie Wat moet je je ontredderd hebben gevoeld daar in de Ikea. Sterkte meissie... @Juulz: bij jou wel een topdraakje terug. Zorg er maar goed voor
So, ik gooi 'm dr hier ook maar even in, want met al die swangere doosjes weet je nooit of ik iemand kan helpen met een mooie naam Van Anus tot Zwansiska: 48 echt bestaande “vieze” voornamen | Vernoeming.nl
@ Zara, het klinkt wel een beetje vergelijkbaar met mijn geval. Ik heb ook steeds meer hormonen nodig. Poging 1 spoot ik 150 eenheden gonal, 10 eicellen. Poging 2 hetzelfde, 2 eicellen. Poging 3 voor het eerst in Gent en begonnen met 225, weinig reactie, dus overgezet op 300 en uiteindelijk gelukkig 16 eicellen, maar daar waren veel hormonen en een lange adem voor nodig. Het is dat de professor op deze manier handelde, want ik weet zeker dat als ik nog in mijn ziekenhuis in NL was behandeld dat ik dan veel en veel minder had bereikt qua eicellen. Op de eerste fm waren er 2 grote te zien en voor de rest alleen maar een stuk of 4 kleintjes. Ik heb heel lang door moeten spuiten. Zo lang, dat de 2 grote uiteindelijk zelfs 27 en 33 waren. Maar de kleinere konden op deze manier doorgroeien en er kwamen er steeds meer bij die toch ook mee wilden doen. Mijn AMH is goed. Mijn FSH is verhoogd. In 2009 zat dit nog binnen de lijntjes, nu ver daarbuiten. Ik heb zelf het idee dat mijn lichaam ontzettend gereageerd heeft op de hormonen en juist daardoor een beetje gewend is geraakt en meer FSH is gaan produceren. En er dus ook steeds meer nodig is om iets te laten groeien. Maar of deze theorie kan... geen idee! Ik vind het alleen wel erg sterk dat het normaal is geweest en na de eerste icsi ineens zo overhoop. Ik zou ook je amh en fsh opnieuw laten prikken. En vooral die combi. Maar meisje, wat is het toch K!
Bij mij heeft Uber S ook een keer te vroeg geoogst... Wat was ik woest zeg! Had nog nooit zo weinig eitjes... Heb hem dat ook gezegd, als compensatie kregen we een gratis cryo tp. Helaas was die behandeling geen succes voor ons en zijn wij daarna ook weer terug gegaan naar ons eigen zkh in NL.
Ons ziekenhuis in NL heeft tijdens de tweede poging ook veel te vroeg geoogst... maar toegeven ho maar
LadyZorra, dank voor het plaatsen van de link naar deze zeer inspirerende namenlijst. Hylarisch! Annedore, aai over je buikje... Of misschien doet het meer zeer dan anders omdat je hormoonhuishouding een beetje verandert doordat je ook zoveel afgevallen bent? Echt superknap dat je dat nu al zo lang volhoudt. Hoest nu met Melle? Zara, gaat het weer een beetje? *Knuffel* Te vroeg oogsten, weet zeker dat dat invloed kan hebben op de kwaliteit van de eicel. Ben daarom blij dat ze je in Gent relatief lang laten doorspuiten.... Even een domme ego hier: Voel eigenlijk helemaal niets na de TP. Had zaterdag wat last, omdat de TP zo ongemakkelijk ging. Maar sindsdien? Niks noppes nada. Maarja, zit ook nog maar 2 dagen na de TP. Of telt zaterdag, de dag van de TP, ook als dag? In dat geval zit ik nu 3 dagen na TP. Heb daar nooit zoveel van begrepen. In elk geval heb ik 7 februari een eisprong gehad (of volgens mij de nacht van 6 op 7). Dus zit nu 6/7 dagen na mijn ei. Vanaf wanneer voelden jullie, door Cryo-zwanger-geraakten, eigenlijk iets? Ga nu even een kop thee maken. Knuf voor iedereen!
@ Juulzon, even een vraagje aan jou. Hoeveel foliumzuur heb jij geslikt voorafgaand aan de cryotp? Ik ga de aankomende ongi weer starten met foliumzuur voor een eventuele tp, maar weet niet of ik de gebruikelijke 1 aan moet houden, of de Gentse 2.
lieverds! even een piemelknuffel hier. vooral toch voor de zara nu. en ook voor de juulzon in de spannende wachtsmachtweken. @juul: ik voelde NIKS na TP cryo. ik kreeg de uitslag van ' HCG = 0 ' en voelde nog steeds niets. behalve veel verdriet. toen ik een week later nog niet ongesteld was en die avond heel hard aan de wodka zou gaan, heb ik getest en had een knaltest! dat was florine, met haar mooie naam, unfashionably late ingenesteld. pas rond week 6,7,8 begon ik wat te voelen... @sas: moetmag van gent de dubbele dosis slikken? zou denk ik naar gent luisteren.. denk ik? @rest: niet bijgelezen, ik spring er hier weer in. alleen even de namenlijst van vliegend hapje checken, ik moet toch echt wel even zien of Sikki's " Conchita '' wel hip genoeg is! anders @SIK zou ik je toch willen adviseren voor DESTIENIE te gaan. dat is echt een heel erg mooie en intelligente naam. of natuurlijk WITNIE, dat is nu ook helemaal hip! smak op jullie! piemel van jullie, maar dat wisten jullie al want dat zeg ik (letterlijk) via de whattsappert driemaaldaags @nietwhatssap-piemelinas: neem es whatssap seg! :x so.
@Klingel, wat een verhaal!!! Dat wist ik helemaal niet... Pff, wat een dubbel gevoel moet dat zijn geweest zeg... Bedoel, eerst die teleurstelling - HCG 0 en daarna dubbele blijdschap!!! Hoe verklaarden ze zo'n late innesteling nu eigenlijk? En gebruikte je ook utro? Vind dat echt een heel bijzonder verhaal! Wow! En inmiddels is jullie meisje alweer ruim een jaar op de wereld!! Dank voor het delen, vind het zelf erg spannend deze ronde, al voel ik nog he-le-maal niets. Normaal zou ik dus al vanaf donderdag ongesteld kunnen worden, lees: bruinverlies kunnen hebben... Tenzij de utro dat ook uitstelt. Maar weet zeker dat ik naar de wc gaan vanaf dan best weer spannend ga vinden... We'll see... @Sas, zal even kijken wat er op mijn papiertje staat als ik vanavond thuis ben. Moet zeggen dat ik zelf wel de dubbele Gentse dosis gebruik, In de zin van, 1x foliumzuur los tabletje en 1 zit in Pre-fem (van Orthica) die ik slik en die de natuurgenezer mij destijds heeft aanbevolen. Volgens Gent was dat prima zo. Maar I'll let you know tonight! Ga nu weer werken!