klingel in het babyrinth- deel (klavertje)4!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Kom even een dikke knuffel brengen aan het lamgeslagen babyrinth...

@Nynke goede reactie van je in topic ;)

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Wow...wow...wow...wow....

Lieve Sik, wat heb ik toch enorm veel respect voor jou!

Wat ben je toch een verschrikkelijk stoere vrouw!!!!!!! Hoe jullie jezelf er toch telkens weer doorheen slaan is echt bewonderingswaardig! Ik kan er gewoon niet over uit.

Ieder ander (iig ik) zou er helemaal stuk van zijn, totaal niet meer weten waar ik het zou moeten zoeken en misschien wel depressief raken, maar hoe jij alles altijd weer op weet te pakken en bij elkaar weet te rapen...

ppfff...echt diep diep diep diep respect!

En natuurlijk zit je er ook weleens doorheen, (want ik hoor het je denken als je mijn stukje leest) maar dat lijkt me niet meer dan normaal!

Nog 1x voor Gent...fijn dat je daar nog vertrouwen in hebt!
    En nog adoptie en eiceldonatie, er gloort nog hoop aan de horizon...heerlijk dat je het zo kunt zien! Hou vast die spirit!

Diepe buiging...voor jou en siklief...een hele diepe buiging...

3. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Sluit me volledig bij loesie aan....
    Ik vind het echt bewonderenswaardig van je sik hoe je hier in staat en mee omgaat. Heb het je al vaker gezegd maar je bent zon sterke krachtige vrouw.
    Heel veel respect.
    Je moet doen wat goed voelt voor jullie.
    Nog 1x gent, we houden dan allemaal je weer stevig vast.

4. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    Ook ik wil nogmaals benoemen hoe ontzettend veel respect en bewondering ik heb voor sik en sikman. Ik hoor dan steeds dat zinnetje uit een liedje in mijn hoofd ( weet niet van wie en welk liedje ) waarin ze zingen; we zulen doorgaan, alsmaar doorgaan. Maar wat is dat toch makkelijk gezegd. Maar dan toch nog 1 poging in Gent. ik kan alleen maar zeggen; doe wat voor jullie goed voelt! Heel veel succes, sterkte, liefde en klavertjes toe gewenst. Denk aan jullie!!!

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sikki, wat ben je toch een dapper mens.
    De lasten die jullie schouders moeten dragen zijn immens.
    Ik vind het zo bewonderenswaardig dat jullie dit volhouden.
    Wat moet de onvoorwaardelijke liefde tussen jou en Sikman onnoemelijk groot zijn om elkaar hier steeds maar weer doorheen te slepen.
    Dit is niet zo logisch als het lijkt, er zijn genoeg stellen die het niet redden, helaas :(
    Ik vind het zo mooi en bijzonder om te lezen dat jullie hier weer samen uitkomen.
    Dat wilde ik even zeggen...

smak

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ook ik kan alleen maar diepe respect voor Sikki en Sikkiman opbrengen. Jullie zijn zo dapper samen, zo sterk!

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lieve meiden,

Bij ons is er een wijziging. Na wat tijd te hebben gehad om wat dingetjes op een rijtje te zetten en veel te lezen over het een en ander hebben wij besloten om ook naar Gent te gaan in plaats van Düsseldorf. Niet alleen door de verhalen van Sikki, al speelt het wel mee dat zij een goed gevoel bij Gent heeft, maar ook de verhalen op internet en op aanraden van een familielid. Wat ook meespeelt is dat de verzekering een contract met Gent heeft en alles volledig vergoed. Ik heb zojuist gebeld en we hebben op 28 juli de intake. Langzaamaan gaan we weer starten dus :)
    Spannend weer, maar het begint ook weer ontzettend te kriebelen. Ik kan onder invloed van hormonen en na een flinke teleurstelling wel erg hard roepen dat het na 3x klaar is en dat ik op begin te raken maar ik merk dat het gevoel ook vanzelf weer verdwijnt en dat we nog lang niet uitgevochten zijn.
    Dus lieve Sikki, ik kom je achterna! :D Samen een Gentbaby maken, deal?! ;)

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Spannend Saskia! Knuff voor jou!

En Sikki, wat ben je toch dapper en sterk. Ik heb echt veel respect voor de manier waarop je met alles om lijkt te gaan. Veel succes met het bloedonderzoek vandaag..... Knuff!

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Meisjes, echt te veel eer voor ons hoor!
    Maar nogmaals, stoppen daar moet je ook heel sterk voor zijn.
    Je grenzen kunnen aangeven.
    Ik kan het nog niet. Of ik heb mijn grens nog niet bereikt.
    Niet na 2x een positieve test en op mijn leeftijd.
    Ik ben potverdrie 31 jaar!!!
    Vrouwen van 63 worden zwanger :x

Siklief kan het ook niet.
    Hij zegt, de techniek gaat zo snel en we zijn nog jong.
    Wie weet wat ze binnen nu en 10 jaar nog ontdekken.

Vanochtend bloed laten prikken, maar meer voor de vorm.
    Test is nu echt omo.
    Straks naar de 2e VIA bijeenkomst.
    Hoe dubbel...

Enige leuke bijkomstigheid is dat ik bijna 5 kg ben afgevallen ;)
    En dat tijdens 1 ICSI behandeling.

Sprak gisteren nog mijn zwangere vriendinnetje.
    Zij heeft de uitslag van de combitest met een uitslag van 1 op 120 kans op down.
    Nekplooimeting was goed (0,5 mm), maar bloeduitslagen waren helemaal niet goed!
    En dat icm met haar leeftijd (36) gaf deze uitslag.
    Maar ze wilde sowieso een vruchtwaterpunctie en nu weten ze het helemaal zeker.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Klingel, jij had volgens mij een super goede uitslag van iets van 1 op 14.000 ofzo, meen ik mij te herinneren.

Sas, ik kan alleen maar zeggen, goede keus!
    Ik heb zojuist met Gent gesproken en wij hebben 10 augustus een gesprek.
    Eerder zat prof. de S. helemaal vol.
    Wellicht kunnen we dan eind augustus door.
    Gaan we hand in hand voor een Gentse beeb!
    Dat is een deal ja!

Want ondanks alles heb ik er nog steeds vertrouwen in.
    Mijn schoonmoeder smste heel lief, als er een prijs bestond voor moed en vertrouwen dan is het voor hun duidelijk dat die voor ons is. Zo lief!

De mensen in Gent zijn zo ontzettend lief!
    En ook na een follikelmeting nemen ze echt even de tijd om met je om tafel te zitten om alles even door te nemen en te overleggen.
    Tenminste, zo ging het bij mij en dat heb ik in NL en in DD nooit gehad.
    Zo prettig!
    Ik ben nog nooit met een onbevredigend gevoel daar weggegaan.

Emma, jij vandaag toch de poliep uitzwaaien?

SMAK van Sik voor iedereen!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Die prijs zou ook absoluut voor jullie moeten zijn, Sikki!
    Vandaag dus de tweede VIA. Wat is jullie gevoel na al 1 VIA te hebben gehad?
    Ik heb helemaal niet gevraagd bij welke arts ik nu zit in Gent, zo dom van mij. Ik probeer ze nu te bellen, maar ze zijn zo moeilijk te bereiken. Telkens in gesprek, vanmorgen ook al. Zo druk hebben ze het daar. Het maakt mij namelijk niet uit als ik tot augustus of september moet wachten, maar ik zou wel heel graag prof. de. S. willen omdat ik juist over haar alleen maar positieve verhalen lees. Dus toch maar proberen om haar te pakken te krijgen.

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Aaa, het is gelukt. Slimmeke hier snapt niet zo goed hoe het allemaal werkt haha! Ik heb een afspraak met een arts en kan dan aangeven dat we graag behandeld willen worden door prof De S. Maar inderdaad, wat zijn ze lief!!! Ook aan de telefoon, zo geduldig en duidelijk :)

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Fijn he Sas!
    Goed van jou dat je gebeld hebt!

Ik heb echt spijt dat ik niet eerder ben overgestapt.
    Maar ja, achteraf makkelijk praten.
    En waar is waar, als ik ondertussen in DD zwanger was geraakt dan hoorde je mij niet over Gent.
    Maar ja, ik wist van tevoren ook niet dat ik zo'n moeilijk gevalletje was ;)
    En in Gent hebben ze daar net iets meer aandacht voor dan in DD.
    Terwijl DD alweer zo veel fijner is als wat ik in NL heb gehad.
    Maar ik heb echt gemerkt dat de tijd en aandacht daar veranderd is in de afgelopen 2 jaar.
    Ze hebben het zoveel drukker!
    Nu maar hopen dat dat in Gent niet gebeurd!
    Wat wij ook fijn vinden is dat het een universitair ziekenhuis is.
    Dat geeft net wat meer mogelijkheden.

VIA vond ik heel bijzonder.
    En ook emotioneel.
    Als ik de stukken doorlees of de filmpjes tijdens de bijeenkomsten zie dan huilt mijn hart voor die kindjes.
    Dan denk ik, kom allemaal maar bij Sikki!
    Maar ja, dat is natuurlijk ook niet realistisch.
    In ieder geval weet ik nu zeker dat het adoptietraject iets heel bijzonders is.

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat is inderdaad een belangrijke factor waarom wij toch niet naar DD gaan, die persoonlijke aandacht en een steeds drukker wordend DD. Ik snap ook wel dat het druk is, dat is in Gent ook, maar ik wil geen nummertjesgevoel hebben en ik ben een beetje bang na wat verhalen te hebben gelezen dat ik dat gevoel wel ga hebben in DD.
    Bovendien vergoedt mijn verzekering alles in Gent volledig en dat is, zeker na een verhuizing, ook wel even belangrijk.
    Na poging 3 zien we wel weer verder. Hopelijk hoeven we daarna niet meer na te denken wat we doen.
    Als ik eerder had geweten dat CZ alles in Gent vergoedt, dan was ik daar bij poging 1 of misschien 2 ook wel naartoe gegaan, maar dat is ook achteraf. Ik wist wel dat CZ een contract had met Gent maar ik dacht dat dat alleen betekende dat we niets voor hoefde te schieten. Maar goed, deze 3e wordt het gewoon voor ons ;)
    De VIA lijkt me ook heel bijzonder en vooral emotioneel. We staan nog steeds ingeschreven. We mochten nu eigenlijk ook naar de VIA maar hebben in december uitstel aangevraagd. We zijn er nog niet klaar voor, maar dat is natuurlijk ook niet zo gek met ´maar´ 2 pogingen achter de rug. Dat gevoel van ´kom maar bij Saskia´ is zo herkenbaar. Dat heb ik ook heel erg vaak, maar dat is inderdaad niet erg realistisch. Maar toch, het is en blijft zo bijzonder. En ergens blijft adoptie me ook wel trekken, maar omdat het steeds moeilijker en zwaarder wordt, houdt het ook wel weer tegen. Lastig allemaal.

14. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    Sas; ook voor jullie heel veel geluk, hoop en positieve moed toegewenst. Wel fijn dat jullie samen ook een goed gevoel hebben bij Gent en dan is het toch heel mooi meegenomen dat CZ het volledig vergoed. Daar kan ik me zo boos over maken he, dat er echt van alles vergoed word maar dat je mbt de MMM helemaal zelf moet napluizen wat wel en wat niet en dat je dan ook nog regematig naast de pot pist!!!
    Net als 3x IVF, de overheid bepaald hoeveel kans je op een wondertje hebt!!!!
    GEWOON BEZOPEN, GRRRRRRR.

15. bereke

bereke Niet meer actief

Sas, misschien ook naar Gent. Ja die Belgen zijn zo stom nog niet hé ;).

16. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sikki,
    Als iemand die prijs verdient dan zou ie voor jullie zijn, een hele grote beker met een gouden medaille!!! En dat is nog te min voor jullie!!
    Ik heb zoveel RESPECTvoor jullie, en leef altijd zo met jullie mee. Ben er het weekend echt verdrietig van geweest........

Wat fijn dat jullie zo'n goed gevoel hebben bij de VIA bijeenkomsten, dat lijkt me ook heel bijzonder!!! Hoe dan ook linksom of rechtsom een kindje zal ontzettend gelukkig zijn om jullie als ouders te hebben!!!

Eerst nog lekker op vakantie en dan in augustus weer terug naar Gent! En inderdaad die Belgen zijn zo gek nog niet!!!!!!!!

Wat erg voor vriendin met combitest... ik zou het eigenlijk niet weten hoe dat precies allemaal verloopt. Weet alleen dat een vruchtwaterpunctie toch een hele kleine kans op een miskraam kan geven, alhoewel die kans heeeel klein is weet ik niet of ik dat risico zou nemen.

Dikke knufffffff

Saskia,
    Ik heb inderdaad ook een heel fijn en goed gevoel over Gent gekregen door Sikki!!
    Wat spannend dat jullie een afspraak gepland hebben en super dat jullie daar de hele poging vergoed krijgen.
    Ik klavertjevier voor jullie ook keihard!!

Verder lekker druk met veel verjaardagen, communies en bruiloften dus zo kom ik de dagen wel door ;).

Dikke kus voor jullie allemaal op deze stralende en heerlijk warme zonnige maandag!!

SMAK

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Die Belgen zijn zeker zo stom nog niet, Bereke! Kijk maar naar jouw prachtige meiden :)

18. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Moppies!!

Wat een sterke meiden allemaal!! Respect, want ik ben eigenlijk maar een broekie in de mmm....
    Een goed gevoel is wel heeeeeeeeeeeel erg belangrijk!
    En Sikki, je hebt een hele grote trofee verdient! Een grote diamanten klaver met een gouden plaatje!
    Mijn buurvrouw had ongeveer hetzelfde als je vriendin, nekplooi goed, bloed niet icm haar leeftijd, ook 36. 1:43. Zij hebben een vlokkentest gedaan en alles goed!

Sas: klinkt als een erge goede beslissing! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren!

Hier net terug uit Nice, morgen 1e FM..... Raar.. ik ben er lang niet zoveel mee bezig als toen. Misschien omdat ik nu ook geen hormonen heb...

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Dag meisjes!

Hier vandaag de poliep uitgezwaaid en een mooi schoon bedje laten maken voor ons hopelijk toekomstig beebje ;).

Hysteroscopie viel gelukkig mee, alleen kregen ze die camera niet goed door de baarmoedermond en dat was behoorlijk pijnlijk.
    Na wat oprekken lukte het uiteindelijk wel en daarna was het gelukkig goed te doen.
    Wij vonden het wel heel interessant om eens een kijkje te kunnen nemen in de baarmoeder, MIJN baarmoeder nog wel :D.
    Poliepje vonden ze niet echt noemenswaardig maar hij is wel verwijderd samen met nog wat frutseltjes.
    Gyn gaf ook aan dat hij eerlijk gezegd niet geloofd dat die poliep een oorzaak zou kunnen zijn voor het niet zwanger worden of dat het een innesteling bij IVF in de weg zou zitten. Maar het was toch wel goed dat de baarmoeder nu helemaal schoon is.

@LadyZ, spannend hoor, morgen 1e FM.
    Hopelijk ben je weer net zo snel zwanger als bij Gerodi ;).
    Al een ander kleurtje op de nageltjes :D.

@Sikki, wat fijn dat jullie zo'n goed gevoel hebben bij de VIA-bijeenkomsten en dus bij adoptie.

En die prijs voor moed en vertrouwen is zeker weten voor jullie! Wel lief van schoonmama :).

Wat erg voor zwangere vriendin.
    Mijn schoonzus en vriendin hebben beiden een vruchtwaterpunctie laten doen vanwege slechte combitest. Gelukkig was bij hun uiteindelijk alles goed.

@Sas, wat goed dat jullie een afspraak hebben gemaakt in Gent!
    Ik zei al tegen Emmaman dat als wij na 3 pogingen nog niet zwanger mogen zijn dat we ook naar Gent gaan. Komt mede door de goede ervaring van Sikki ;).

Hoes't verder met iedereen????

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Lieve Emma, YES voor uitzwaaien poliep, welkom BABY!!!!!!
    Kan me voorstellen dat het interessant is om te zien! Volgende keer dat jij je baarmoeder van binnen ziet, moet het gewoon zijn, omdat er wat in zit, wat er hoort...en niet zo'n rare poliep!

En nu op naar de rest!!!!!

Sas, dus toch Gent...het klinkt als een weloverwogen besluit! Lekker doen als je daar een goed gevoel bij hebt!
    Snap Sikki's verhaal ook wel hoor, over drukke bedoeling in DD...is ook zo, je staat met 5 minuten weer buiten en dan ga je achteraf pas bedenken wat hij nou gezegd heeft en dat je er geen drol van snapt!

En Gent, lange wachtlijst zag ik bij Sik, maar een gesprek na je fm, dat zie je in DD niet...(dat had ik dan in Deventer wel weer...ook heel fijn ziekenhuis)

Sik, wat zielig voor zwangere vriendin...ppfff...wat een onzekerheid! Ik hoop dat de vruchtwaterpunctie toch een goede uitslag geeft!

LadyZ, ooooooooeeeeeeeee...toch weer een spannend moment meis!!!!!!! Ik ga voor je duimen dat het er goed uitziet en dat het eitje goed groeit!

Sab, donderdag 20-wekenecho!!!! WOWWOWOWOWOWOWOWOWOW!!!!!
    Willen jullie weten wat het wordt?!?!
    Ik ga duimen voor een super echo!!!!

Sik, 2e bijeenkomst al gehad...ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen van, kom maar bij Sikki!
    Snap trouwens ook heel goed de beweegredenen van Siklief...
    Jullie zijn nog zo jong en misschien hebben ze over een x-aantal jaar toch weer iets bedacht wat kan helpen...ik hoop het zo voor jullie!

Wat lief trouwens wat je schoonmoeder smste!!!!

Hier,
    Siem heeft afgelopen donderdag 1e observatiedag van allergietest gehad...wisten dus niet of hij koemelk of pepti kreeg...verpleegsters ook niet.

Ze beginnen met een klein druppeltje en dat bouwen ze elk half uur (zolang het goed gaat) iets op. Om 12.15 kreeg hij een volle fles van 200cc en als het dan na 2 uur nog goed ging, mochten we naar huis...om 14.30 mochten we gaan...niks aan de hand...
    Komen we thuis, krijgt hij groente rond 15.30, wilde hij maar 4 of 5 hapjes...schreeuwen ondertussen...dus ik zei: Hij is vast moe, (hij moest elk half uur drinken, dus weinig geslapen) doe hem maar een fles...

Fles geprobeerd, wilde ook niet, toen zei ik, ik breng hem wel naar bed, dus ik hou hem tegen me aan, begint hij ineens te spugen joh!!!! Echt met heeeeeeeeele golven, zo zielig...ik was tot aan mijn bh zeiknat...

We hadden een brief mee gekregen en daar stond ook bij, bij fors braken, bellen...dus ik gedaan, moesten we 2,5ml aerius geven (tegen allergieën) ... met iets melk, want hij liet het er anders weer uit lopen...
    Gaven we hem, brengen we hem naar bed, staan we boven aan de trap, weer ontzettend spugen...weer veel en ook weer allemaal slijm!
    Hij nog steeds helemaal overstuur...

Nog maar een keer gebeld, moesten we nog 1x medicijn geven en als dat er niet in bleef, toch maar even terug komen, want dan wilden ze hem aan de monitor hebben voor de zekerheid...

Gelukkig is hij na die laatste keer toedienen in slaap gevallen en de volgende dag heeft hij nog wel wat slijm gespuugd, maar niet meer in die golven...

We hebben dus het flauwe vermoeden dat dat de 'koemelkdag' was...

Verder gaat het super met hem! ff weer een updatefoto!!!

Bekijk bijlage 155151

SMAK!

Deel Deze Pagina