Sikki...je moet nu echt niet meer twijfelen,hoor!! Je bent hartstikke zwanger! En die getalletjes...dit is hartstikke mooi, je testen zijn mooi. In heel de zwangerschap heb je momenten van twijfel en zorg...dat is helaas zo, maar dit is mooi!!Probeer er van te genieten, hoewel ik snap dat je eerst de echo wil zien. Je bent zwanger...echt!!!Zet hem op,meid!!
Dank lieve meisjes. Het gekke is, vanochtend zei ik nog tegen Siklief, als het tussen de 550 en 600 is, dan is het goed en normaal. En nu is het zo en word ik toch weer onzeker. Gent werkt trouwens altijd met bloedtesten. Als je wilt mag je ook alleen een piestest doen, maar dat geeft mij eigenlijk ook niet genoeg zekerheid. *zucht* Tis ook nooit goed he.
@Sikki: Belangrijke zaken om te onthouden over hCG waarden: In ongeveer 85% van de normale zwangerschappen verdubbellen de hCG waarden elke 48 tot 72 uur. Later in de zwangerschap als de hCG waarden veel hoger zijn duurt het langer voor de waarden zich hebben verdubbeld. Dan duurt het ongeveer 96 uur. Belangrijk is om te weten dat hCG waarden niet alles zeggen. Een normale zwangerschap kan lage hCG waarden hebben en toch resulteren in een perfect gezonde baby. De resultaten van een termijnecho zeggen veel meer over de zwangerschap dan hCG waarden. Dus....................................... En je waarde is gewoon goed. @Annedore: daar zou ik ook heel verdrietig en zelfs :x van worden. ((knuff)) @Loesie: ik heb je vast en blijf klaveren en diamanten. @All: dikke knuff.
Ik weet het, het is nu in precies 48 uur verdubbeld. Ik moet me er ook maar 'gewoon' aan overgeven... De assistente van de ha belde net ook eindelijk Maar helaas kan ik Gent nu niet meer bereiken. Morgen maar weer proberen en dan daar een afspraak plannen.
Ik heb het ingevoerd in van die hcg calculators op internet en die geven een doubling time van 48 uur aan. Dus best netjes eigenlijk... Ooooo, waarom voel ik me toch zo onzeker!!!!!! Genieten? Hoe moet dat?????
Genieten..... tja... dat is heel moeilijk na zo'n lange periode in de MMM, maar nu mag je eindelijk en is jouw tijd aangebroken. Denk dat het nog wel ff duurt voordat je echt kan genieten... iig tot na de 1e echo.... had ik tenminste... dan wordt het allemaal iets werkelijker. Succes meid in deze spannende weken!
Lieverd die onzekerheid hoort erbij. En het geeft ook niet. Na al wat jullie hebben meegemaakt kan je niet gelijk genieten. Neem het uur voor voor uur. Onzeker zijn mag maar probeer aub wel dat het niet de overhand gaat krijgen. Heb een ietsie pietsie vertrouwen in je lijf. Waardes en testen zijn leuk maar soms geven ze nog wel veel meer onzekerheid. Voor nu zijn je testen super en je waardes ook. Dat is voor NU voldoende. JE BENT ZWANGER!!
lieve sikki, je hoeft niet te genieten, weet je. Tuurlijk is het heerlijk om op een roze wolk te klimmen, maar je hebt zolang gewacht, gestreden en geleden, logisch dat je nu denkt aan alle horrorscenario's mbt zwanger ZIJN ipv zwanger WORDEN. En lieverd weet je, je wilt niet zwanger zijn, je wilt een kind. Dat klinkt stom, maar ik vond de eerste keer zwanger zijn echte een anti-climax. Want: was ik eindelijk zwanger (sorry, want in vergelijking met jullie was ik AL zwanger) en shit, nog geen kind. Zwanger zijn is de volgende stap in jullie wens, 40 weken lang leven jullie nu toe naar jullie vervulling! Maar je bent nu eenmaal ZWANGER, en dat is vol angst en mogelijke problemen en niets wat je denkt of doet (nouja, bijna dan) kan dat beïnvloeden. Ik ga ook niet roepen dat je moet proberen te genieten, zeg wel dat je moet proberen te wennen aan het idee dat je een lief klein, badjes onderpoepend mormeltje krijgt, ja jullie!!! En de komende 36 weken houden we je vast lieverd, heel stevig en liefdevol en misschein soms een beetje streng. net als nu: niet onzeker zijn, want waardes zijn perfect! (want was het 800 geweest, dan weet ik zeker dat je je suf gegoogled had op een bbz!) En ik bedoel ALLES lief en aardig he? smakkerd @maartje, denk dat ik me aansluit bij de rest. En ik snap je ook wel. Weetje, het is áltijd lastig!!! En iedereen moet er op hun manier mee om zien te gaan. En samen in bad: ik wil OOHOOK!!! (we hebben geen bad meer) En hahaha, onderpoepen, jodelalie, haha @loesie, heb je vast hoor mops! @emma, luister goed naar je lijf! En je hoofd! @sas, zwaai!! (mijn remlicht is nog steeds stuk trouwens, haha)
Lieve Sik: je waardes zijn hartstikke goed..... maar het zijn wel "alleen maar" getalletjes he! Mijn waardes van mn laatste zw. schap waren op 3w6d 192 en bij gerodi bij 4w 178, en toch LOOPT! (hihi) Gerodi hier rond en stopt het hartje van het andere kindje. Elke vrouw, elk lichaam en tevens elke zw.schap is anders. Het gaat toch hartsikke goed! Je testen worden mooi donker, je waardes stijgen... eigenlijk perfect. En wat is DE perfecte zw.schap..? Daar waar je kindje gezond ter wereld komt. En of dat nou met 550 of 650 hcg is, lekker belangrijk!! ps: ben benieuwd naar je filmpje!! Loesie: SEG hou eens op met die spannings-opvoer-acties van je!!
Hi lieve en onzekere Sikki, Ik snap angst MAAAAAAAAR ik heb met 4.3 week toen ook geprikt mijn waarde was toen 196!! Die van jou is bijna 3 keer zo hoog!! So! Dat moest ik ff snel kwijt Bovendien verdubbeld het niet elke dag, maar zo'n beetje om de dag. Als je daar van uit gaat, stijgt het prachtig. Niet te snel, niet te langzaam. Dus niet te traag dus geen beren in de vorm van MK denken, en niet te snel, dus geen beren in de vorm van BBZ denken. Hoop dat je uit dat een beetje vertrouwen kunt halen... HCG stijgt mooi, niet te snel, niet te traag, gewoon prachtig!!
*huil* Taaltje, daar doe je het weer. Precies de juiste dingen zeggen! SMAK! Andere meiden ook bedankt. Ik weet het, ik moet me ook geen zorgen maken. Google is soms niet handig. Maar Google heeft me ook wel weer een beetje gerustgesteld. Schijnbaar maakt je sneller HCG aan als het laag is en hoe hoger het HCG is hoe langzamer het gaat. Boven de 1200 is het zelfs 72-96 uur en boven de 6000 meer dan 96 uur. Zie ook http://www.countdowntopregnancy.com/tools/beta_doubling_calculator.php Dat klopt dan ook wel weer met het feit dat mijn testen in het begin heel snel donkerder werden en later wat minder snel. *zucht* Mijn hartje gaat gelukkig alweer iets minder te keer. Loesie, hoe is het met die van jou
Het bewijs -> http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/236871-hcg-waarde.html Idd een drieling hahaha
Ohja, heb nu wordfreud. Loesie ook (ben ik al achter hihi he Gent en zendt (haha ik sta voor ) Wie heeft nog meer wordfreud en wil dat met mij spelen? Let me know, dan stuur ik per PB ff mn wordfreud naam
Lieve Sikki, gekkie! Fijn dat je nu al wat geruststelling hebt gevonden. Wauw Talia, wat heb jij het prachtig en treffen verwoord. Echt knap hoor om zo duidelijk, mooi en ook erg lief te schrijven.
Tweeling kan ik nie, anders werd het gent zendt tweeling!!! Heb ook rotletters trouwens!!! Wil je een Q?! Heb ik zomaar voor je! Emma, lekkere optimist, we wachten gewoon (rustig) af hoor! Dat ik 1 positieve test heb mee mogen maken was al zo'n wonder, 2?!?!?! Dat kan toch haast niet! LiefSik, Taaltje heeft het idd prachtig gezegd, want wij kunnen allemaal wel zo mooi zeggen dat je moet (proberen) te genieten, maar dat kan natuurlijk niet zomaar. Het is nog zo fragiel en kan je ook zo weer ontnomen worden! (waar we niet vanuit gaan hoor) En dat allesonderpoependmormel, oja, ook dat is helemaal waar! *gooit romper in de was die S.iem net ondergepoept heeft* Fijn dat google je ook weer gerust heeft gesteld en de waardes van de meiden hier ook! En mijn hartje...tja, soms gaat ie wat meer te keer en soms niet...'t is maar net of ik mijn gedachtes nog wat kan verzetten! Maar lukt redelijk! Ladyz, SOLLY!!!! Maar stiekem durf ik ook nog niet hoor! ALS (met hoofdletters) ik zwanger zou zijn, zou het nou 3 weken en 6 dagen zijn...dan is de kans op een duidelijke positieve test nog niet zo groot! (tenzij je Sikki heet!) Dus laat mij maar eerst overtijd ofzo... Ik kreeg net sms dat ik opgehaald werd door collega, heerlijk, hoef ik zelf niet te rijden! Ga zo opfrissen en dan nog ff met S.iem spelen! Die begint trouwens een sprong te maken joh! Kan bijna zelf in de kruipstand, dan door naar zitstand, stapt aan mijn handen mee, ontdekt veel meer!! Zo leuk!!!! Ons kleine konijntje!!!! SMAK!