klingel in het babyrinth- deel (klavertje)4!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Och jeetje LadyZ, wat vreselijk voor je vriendin en haar moeder....

2. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    *inbreekmomentje*

Hier ook zo'n meeleeflezer die dit topic volgt gewoon vanwege het vele mooi, leuke, ontroerende, interessante en spannende wat er voorbij komt. Heul af en toe reageer ik eens:

Ik lees nu het gesprek wat gaande is over wat de mmm met je doet, als je nog niet zwanger bent en stiekem jaloers bent, als je al wel zwanger bent en je eigenlijk een beetje geneert tegenover andere moms-te-be. Ik wil iets aanvullen over de periode die volgt wanneer je zelf moeder bent, of zelfs voor de tweede keer op het punt staat moeder te worden, in ons geval van een spontane zwangerschap.

Ook ik ben jaloers geweest en heb me schuldig gevoeld tegenover anderen die nog niet zwanger zijn. Die gevoelens gaan voorlopig ook niet weg ben ik bang. Los van wat je voelt tegenover andere vrouwen is bij mij ook mijn eigen zwangerschapsbeleving gekleurd door de mmm. Nu sta ik op het punt dat ik eigenlijk wel klaar ben met de zwangerschap (30 wk zwanger). Niet omdat ik het beu ben maar omdat ik het zwanger zijn inmiddels wel gezien heb, ik wil dat kind! Ik heb een super zwangerschap, niet misselijk geweest, nauwelijks vermoeidheid gekend alleen nu wat bekkenklachten wat soms flink pijn kan doen, maar de buikbaby doet het super dus is er in mijn optiek niks te klagen. Toch voel ik me dan nu ook weer schuldig vanwege het feit dat ik baal van de bekkenpijn, dat ik echt al af tel tot de geboorte en dat ik 'al' toe ben aan de volgende fase van het moeder worden.

Andere zwangeren hebben dit ongetwijfeld ook maar bij mij als ex-mmm'er voelt het soms alsof deze gevoelens er niet mogen zijn, alsof het ondankbaar is. En dat terwijl onze mmm-periode nog geen fractie was van wat sommigen in dit topic al hebben meegemaakt.

Geen idee wat ik hiermee zeggen wil, misschien alleen maar dat ik het herken ofzo?

*einde inbreekmomentje*

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zorra, jeetje wat een droevig bericht over dinnetje :(
    Maakt jou vast ook heel verdrietig.
    KNUF!

Maar eh, nationale opruimdag?
    In de letterlijke of figuurlijke zin?

Anne, gelukkig is beebje niet zo enorm gegroeid als gedacht (het moet er immers nog steeds uit ;)), maar ik kan me voorstellen dat als je je er op ingesteld hebt, je toch weer even moet schakelen.
    Knuffel!
    En wat sielig van de katjes en de hond!
    Moet je je daar ook nog zorgen om maken.

Natas, wat een stomme dozen daar :x
    Ooo daar zou ik ook zo kwaad om kunnen worden.
    En dan idd ook niet uit mijn woorden meer kunnen komen.
    GROM!

Emma, deze ava is lief!
    Maar die andere vond ik niet eens zo heel dramatisch hoor.
    Zo voel je je gewoon af en toe en dat mag best!

Alex, vandaag FM!!!
    Spannend!

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    liefjes!

even een berichtje van onze opperdweilnynfomane in LDF: die heeft geen internet even, dus vandaar dat ze even niet dweilt hier! :)

komt snel weer, hopelijk!
    waarschijnlijk zit het internet gewoon nog ergens in een verhuisdoos, heheh! :D

@rest: grote lieve knuffel op jullie, en dank voor alle lieve felicitatieswaffeltjes, hier en op vele andere manieren ! :)
    schatjes!

later meer, denk aan iedereen, nu even huisvrouwen.

SMAK!

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik hou van lief......en luchtig ;):)

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Marientje:
    Ook de kant van zwangerschap na mmm die jij belicht herken ik. Ook bekkenpijn (vandaag een behoorlijk slechte dag). Buikbaby doet het idd prima. Geen levensbdreigende complicaties, maar die pijn is soms echt erg :( En toch...wil en/of kan je er niks/weinig over zeggen, want wat is nu eigenlijk het probleem? Een paar maanden afzien, maar wel moeder morgen worden! Lijkt me geen probleem ;)
    Zeker niet als je het naast de verhalen zet van koppels die jaren afzien in de mmm en uiteindelijk hun kinderwens niet in vervulling zien gaan :(
    Die gun je dan een zwangerschap met pijn en alles, want dan komt in ieder geval hun droom uit. Dus zo denk ik ook maar. Beter een zwangerschap met pijn en ongemak, dan helemaal geen zwangerschap ;)
    Maar die momenten dat je baalt en je lijf vervloekt om de pijn (ook al draagt dat lijf ook je kind) die zijn toch gewoon aanwezig en ook wel logisch denk ik....

Zo....dat even tussendoor. Weer verder met film en chocoladepepernoten! :)

7. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    annedore klinkt goed; ik ga genieten van mijn laatste stukje kwarktaart. heb hem zelf in elkaar geflanst dus ook het volste recht op het laatste stukje dacht ik zo ;)

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zeker na jouw dag! Lekker van genieten :)

Ik heb nu appelcompote opstaan. Dacht 'laat ik dat ook eens proberen zelf te maken' :) Lekker kaneelstokje erbij. Gaat straks vast heerlijk ruiken hier!

9. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Haai liefjes

Pffft half vier afspraak nu in de auto...wachten is wel beloond.
    Echo was weer niet echt aangenaam maar beide eierstokken wel in beeld. Zeven follikels in elke eierstok! 14 dus in totaal tussen 14 en 16mm. Baarmoederslijmvlies was al mooi 10mm. Vrijdag terug en dan maandag wrs punctie!
    Ik ben heel blij hiermee hahaha. Heb nog nooit zo veel gehad...
    Moet er wel overal een ei in zitten natuurlijk ;)
    Nu lekker naar huis...

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Alex Joehoe!!!!!!!! wat een opbrengst zeg zo geweldig nu op naar de ideale omstandigheden en een goede punctie en een mooi brusje of 2 mischien wel ;)

11. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    @Klingel
    nav de bus ;)
    Hier ook geen box liefhebbers hoor.
    mathijs was makkelijk die wou alleen maar de hele dag in zo'n loopstoeltje rond crossen (toen hadden we een veel groter huis, nou ja de woonkamer dan) maar idd met de duer open naar het toilet en tijdens het koken lopen ze hier gewoon los in de kamer:D
    enigste moment dat ze hier in de box zitten is als ze de ochtend fles gehad hebben om 6 uur en ik me boven moet aankleden en wassen.
    de rest van de tijd zijn ze gewoon aan het rond kruipen klimmen en rollen en vallen.... het is gewoon heel goed uitkijken maar ik ben er niet constant bij maar let wel op.
    (heb ook geen trapjes in huiskaam net als jij;))

12. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    zuilichem
    wauw alex; het klinkt in ieder geval erg goed zeg! Fijn dat het in ieder geval een mooi begin is!!
    En maandag misschien al terugplaatsing, wow dat is al snel joh!!

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Zwaai!

MOE! GAAP! SLAAP!

@prikker: geen dichtbije prikker gevonden :(
    wel contact met twee hele lieve meiden :)

doeidoei!

14. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    zuilichem
    marjah; zorg je goed voor jezelf lieverd?? we denken aan je!!

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Knuffel voor alle lieverds hier inclusief onze meeleefleeserinnetje Marien28 ;)

16. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Alex, SUPER 14 follikels! Dus waarschijnlijk maandag de punctie...spannend!

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Oh oh... Aanbod van een intralipid prikker voor zondag! Maar dat is 1 dag na tp, dus volgens mij te laat. Wat denken jullie?

18. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    zuilichem
    sorry marjah, kan je niet verder helpen want zover reikt mijn kennis niet......

sil: ik neem aan dat dat een typfout moet zijn van de ochtendfles om 6 uur, of begint jou dag dan echt al?? Poeh, dan geniet ik nog maar een even extra van het uitslapen van ons moppie ;)

19. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Natascha op werkdagen begint mijn dag om 5.30 en voor de tweeling om 06.00 uur en mathijs 15 minuten later ;)

Dus was geen typefout hihihiom 6,50 uur zit ik met de kids in de auto op weg naar oma en tante (de oppas adresjes) om vervolgens om 7,20 uur op mn werk aan te komen ;)
    werkdag begint om 7.30 uur tot 12.30 en als alles vlot verloopt kom ik om 13.00 uur weer thuis binnengelopen met alledrie de kids ;)

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Antwoord van dr pf.
    Geweldige man

Ik ben dus helemaal gerust gesteld!

Snelle iPod smak!

Deel Deze Pagina