klingel in het babyrinth- deel (klavertje)4!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik wil me er niet mee bemoeien..en al helemaal geen slecht gevoel aan Maartje geven. Maartje, echt...luister naar je instinct en je diepste gevoel...en het is geenzins een aanval op jou.

Maar inleiden met 37 weken heb ik hele sterke bedenkingen bij.
    Zelfs mijn schoonzusje die (.....willen jullie allemaal niet weten...ik hou het even bij puntjes...) wilden ze NIET inleiden met 37 weken. De gyn heeft in hun uitzonderlijk stressgevoelig-geval met 38 weken de bevalling ingezet.

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Klingel, JAAAAAAAAAA ik kan je nu volgen :D:).
    Ben zelf nog niet heul actief op Twitter, moet nog ff ontdekken hoe alles werkt ;).

@Bruiloft: het begint nu spannend te worden, nog iets langer dan een weekje :). Foto's volgen zeker na de bruiloft! Misschien duurt het even omdat we vrij snel daarna op huwelijksreis gaan, maar een paar foto's plaats ik zeker! ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @ inleiden:

Heel erg lief dat iedereen bezorgd is en dat iedereen het beste met mij voor heeft maar ik heb niet zo’n behoefte aan deze discussie. Ook aan het in twijfel trekken van de kunde en het ethische vermogen van mijn arts schiet ik niets op. Maartman en ik vinden mijn gyn een hele professionele en kundige man, we zijn overtuigd van de juiste intenties en de juiste inschatting van onze arts en wij voelen ons er gewoon heel prettig bij dat hij met ons geen enkel risico wil lopen. Dat wil niet zeggen dat hij met anderen wel risico’s loopt of zou moeten lopen. Maar lomp gezegd: het gaat hier om ons en ons kindje. Het kindje waar we jaren kei- en keihard voor hebben geknokt. Het kindje dat we vanwege mijn val met de daar aan gekoppelde bloeding bijna waren kwijtgeraakt. Het kindje die ik vanwege het minderen van de Prednison bijna was kwijtgeraakt… Het is dus niet voor niets dat hij mij wil inleiden en overigens ook mijn placenta wil laten onderzoeken. Daarnaast is het ook zo dat als ik ingeleid ga worden, de bevalling beter geplannend kan worden. Ik zal namelijk vanwege GBS in ieder geval een 8 uur durend infuus moeten hebben gehad voordat het kindje geboren mag worden.
    Ik ben een hele kritische patiënt. Dat ben ik altijd geweest en dat zal ik altijd blijven. Ik heb zo al een hoop informatie verzameld over wel/niet inleiden. Ja, het inleiden zal waarschijnlijk lang duren, de bevalling zal waarschijnlijk vanwege het inleiden heftiger zijn en de kans op uiteindelijk een KS is licht verhoogd. Maar liever een snee in mn buik dan onnodig risico’s lopen. Zul je net zien dat wij dan uitgerekend het stel zullen zijn die andere kaartjes dan geboortekaartjes moeten gaan versturen.
    Ik las net dat mijn kindje longenrijpers nodig zou moeten hebben etc. In dat geval zal ik wel een ander zwangerschapsboek en een andere zoekmachine op mijn computer hebben want kindjes met 37 weken hoeven (eigenlijk) nooit longenrijpers. Kindjes met 37 weken mogen zelfs gewoon thuis geboren worden. Heel, heel soms gebeurt het dat kindjes met 37 weken zichzelf niet op warmte kunnen houden, maar dat is dan niet vanwege het feit dat een kindje met 37 weken geboren wordt, maar vanwege het feit dat zo’n kindje dysmatuur is, dwz te licht/te klein is voor de zwangerschapsduur. Mijn gyn wil mij pas inleiden als hij er van overtuigd is dat ons kindje buiten de buik het goed kan redden. Daarom word ook gesproken van 37 á 38 weken en niet met 37.0, wat overigens een vrijdag is en op een vrijdag zal er sowieso in de meeste ziekenhuizen niet gestart worden met een inleiding als het leven van een kindje of van de moeder in acute drang is. Ik verwacht zelf dat ik tussen de 37.3 en 38.3 gestart zal worden met inleiden. We hebben dus nog geen precieze datum staan.
    Daarbij is het zo dat mijn kindje alsmaar 4 dagen voorloopt op groei. Kindje werd vorige week vrijdag geschat op 2400 gram. Kindjes onder de 2500 gram gaan vaak nog in de couveuse of warmtebedjes. Inmiddels ben ik weer 5 dagen verder en duurt het nu nog in ieder geval 2 weken (maar ik denk zelf 3 weekjes) voordat ik ingeleid ga worden. Mijn kindje zal die 2500 gram dus echt wel behalen. En mocht dat niet het geval zijn, dan is inleiden helemaal een goed plan want dat zou betekenen dat het kindje het niet meer zo goed doet in mijn buik. Minder dan 100 gram aankomen in ruim 2.5 week zou niet best zijn.
    Het is trouwens niet zo dat mijn arts ‘wil meewerken aan inleiden’, mijn arts stelde inleiden zelf voor!! Ik ben degene die er aan meewerkt als ik daadwerkelijk straks op de afgesproken datum me meldt in het ZH.
    Wat mij betreft stoppen we met deze discussie want voor Maartman en mij staat vast dat we de gyn zijn advies gaan opvolgen.

Nogmaals, het zal ongetwijfeld vanuit de beste bedoelingen enzo zijn, maar ik schiet hier niets mee op. Heb het gevoel dat ik bang gemaakt word om niets. En dat wil ik niet laten gebeuren.

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    ALLE, maar dan ook ALLE beetjes helpen. Dank dus!!!!!!!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieve klingel je inbox zit vol en kan niet terug pb'en ;)

Maart zeker als jullie je goed voelen bij die arts zeker doen.
    Ik ken wel meer gevallen dat ze niet te lang willen wachten.

En als jullie kindje nu al ongeveer 2400 gram is zal het zeker wel goedkomen hoor!
    S was 2850 met 36+2 weken en ik denk dat jullie kindje dit ook wel gaat halen hoor!

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik begrijp je wel hoor Maartje.... Ik denk dat iedereen het goed bedoelt, maar jij hebt je keuze al lang gemaakt. En ik ben het met je eens dat 37 weken een prima grens is, want als het dan thuis zelf opstart, hoef je ook niet halsoverkiop naar het ZH. Het wordt algemeen als 'veilige' grens aangeduid.

Knuff en succes meis!

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jullie keuze kan nooit een verkeerde keuze zijn als jullie daar samen achter staan.

Maar mag een ander een andere mening hebben?? Ik vind het nog al een verschil of een kindje uit zichzelf komt en er dus meer klaar voor is, of dat je vroeg gaat inleiden.

Is het door het moeilijk zwanger worden en de heftige zwangerschap dat je zo vreselijk bang bent voor een doodgeboren kindje? Ik heb die angst ook wel gehad, maar niet zo erg dat ik daarom eerder zou willen inleiden. De gyn kan toch ook extra echo's en controle's doen om de conditie van de baby in de gaten te houden?

Ik snap best dat er wel situatie's zijn waarbij inleiden een noodzakelijk kwaad is.

Niemand wil een doodgeboren kindje krijgen. Een mmmmeisjes niet maar een normale zwangere ook niet. Die situatie is voor allebei net zo heftig. Daar kan en mag geen verschil in zitten. Ja, jij bent moeilijk zwanger geworden en of er een tweede kindje kan komen weet niemand. Maar als ik je verhaal zo lees lijkt het net of ik wel een doodgeboren kindje mag krijgen want ik wordt toch wel weer zwanger. Sorry Maartje maar dat doet pijn om te lezen.

Ik heb mijn vraagtekens bij vroeg inleiden en vroeg inleiden is bij mij voor de 39 weken. Er eerlijk: ik kan me gewoon niet voorstellen dat de altijd zo kritische Maartje deze keuze maakt. Dat maakt het voor mij gewoon heel onbegrijpelijk.

Nogmaals ik praat vanuit mijn eigen gevoel, hoe ik het ervaar. En jij bent mij niet en ik ben jou niet.

Vertrouw op je eigen gevoel dat is altijd het beste.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    @maartje, je hebt je punt gemaakte en je wilt geen discussie omdat je niet bang gemaakt wilt worden.
    Ik snap het echt wel, ik wilde ook geen horrorverhalen over overtijd lopen, maar heb die verhalen wel gebruikt om mijn keuzes te maken.
    Ik kreeg ook de optie om met 38 weken in te leiden en heb toen nav vlos gyn, mijn eigen ervaring en ervaringsverhalen keuzes gemaakt.
    Er zit ook wel een verschil tussen jouw medische zwangerschap en mijn huismusserige zwangerschap.

Daarnaast vind ik het principe van jouw arts gewoon een raar (en ongepast) principe. alsof een wipkipkindje minder waardevol is dan een mmmkindje? Ik word er eerlijk gezegd een beetje naar van. Ik snap dat jullie wel hoor, op zekere hoogte.
    maar van die arts vind ik het erg vreemd om deze dingen uit te spreken. Het verlies van een kindje kom je nooit te boven, of het nu je eerste of je tiende is. of je nu snel aantelt of een mmmeisje bent.
    Ik word er eerlijk gezegd verdrietig van, want in de ogen van jouw arts zouden mijn kindjes minder waardevol en bijzonder zijn dan jouw wonder.
    Natuurlijk zijn sommige zwangerschappen heel bijzonder en in jouw geval enorm uniek en wonderlijk, maar een kind is een kind...
    Als ik nog verder ga denken zou hij de lijn nog verder door moeten trekken, brrrrrrrrrrrrrrrrrr
    dat doe ik dus maar niet...

@ll, gaapslaap moeboe. morgen uniform ophalen en maandag aan de bak, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (thnx annedore, zulke reacties heb ik even nodig, smakkie!!! en brrrrrrrrrr van aanval hond!!!)

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #429 maartje84, 8 jun 2011
    Laatst bewerkt: 8 jun 2011
    Thnx voor de begripvolle berichtjes.

Nynke en ook Taliaa, ik heb nergens geschreven dat iemand die makkelijk(er) zwanger raakt wel een kindje mag verliezen!! Het maakt me verdrietig dat jullie dat wel uit mijn berichtjes zouden halen. Want dat zou erg kwetsend en dom van mij zijn om zoiets te vinden en zoiets te schrijven nog wel meer.

Nergens heb ik dat geschreven dus dat zou je ook nergens uit mijn berichten kunnen halen. Want dat is niet hoe ik er over denk. Heb overigs ook nergens geschreven dat van mijn gyn andere beebjes dan mmmbeebjes wel mogen overlijden. Dat is wat jullie er van maken als ik aangeef dat mijn gyn met ons (vanwege alles wat ons is overkomen) geen enkel risico wil lopen. Dat hij met ons extra voorzichtig is, wil niet zeggen dat hij met andere mensen extra onvoorzichtig is.

Ik schrijf dat Maartman en ik het advies van onze gyn gaan opvolgen, dat de gyn geen enkel risico met ons wil lopen. Ik zeg dus ook niet dat de gyn wel risico's met anderen wil lopen. Ik zeg dus alleen maar dat de gyn heel erg met ons meeleeft en alles op alles wil zetten dat ons kindje levend en wel uit mijn buik zal komen.

Hoe hij het bij andere meiden aanpakt is lullig gezegd niet mijn probleem en daar zal ik ook nimmer verantwoording voor af hoeven te leggen.
    Al geloof ik absoluut niet dat hij met andere beebjes dan met mijn beebje wel risico's wil lopen. Alleen wat hij precies met anderen bespreekt weet ik niet, omdat ik daar nooit bij zit.
    En ik zal nooit meer risico met mijn beebje gaan lopen omdat het anders 'lullig zou zijn voor andere meiden die niet tijdig ingeleid gingen worden'. Ik moet mezelf, Maartman en de beeb in de ogen kunnen kijken en ik zou dat niet kunnen als ik zinloos en tegen het advies van de gyn langer gaan lopen omdat het niet fair zou zijn naar andere meiden toe.

Ik heb gewoon een voorzichtige gyn die het niet altijd eens is met de standaard aanpak van de gyn's hier in NL.
    Ik ben nog altijd kritisch.

Ik heb gisteren maar ook twee week terug NIET geschreven dat kindjes van makkelijk(er) zwanger wordende mensen wel mogen overlijden, of dat dat minder erg zou zijn.

Echt, ik vind het nu wel klaar.

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Lieverd, nogmaals knuff!!!

Ik denk niet dat jij geen discussie wilt OMDAT je niet bang gemaakt wil worden. Jij wilt gewoon geen discussie omdat je weet wat je wilt en daarover weloverwogen hebt nagedacht.

Dat velen van ons de aanpak van de gyn betwijfelen is ons recht, maar persoonlijk vind ik wel dat er hier lang doorgegaan wordt op jouw keuze. Vindt iedereen nu echt dat een kindje met ruim 37 weken te vroeg wordt geboren? Vindt iedereen nu echt dat de enig juiste manier is dat het kindje zelf de start van de bavlling aangeeft, ook al lopen moeder en kind dan wellicht onnodig risico?

Ik ken de precieze risico's niet helemaal, maar ik denk echt dat jij gewoon weet wat je doet en dat jij en Maartman dat goed hebben bedacht.

Ik heb laatst in de bus ook gervaagd of mensen AUB geen eettips voor kids meer willen plaatsen omdat ik het wel gehad had met al die goed bedoelde tips. Daar werd toen wél gehoor aan gegeven, dus jouw verzoek om de discusiie te staken vind ik heel legitiem. In dit forum mag je alles zeggen, maar degene om wie het gaat moet je niet uit het oog verliezen, vind ik.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    lieve maartje, ik zeg ook niet dat jij dat zegt of vindt...
    het is jullie beslissing en je moet vooral heel goed luisteren naar je moeder (en vader;) gevoel). En dat doe je, en je maakt in het belang van jullie wondertje een keuze. Een keuze die vragen oproept, die je goed hebt beantwoord.
    Jij bent de gyn niet, dus ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken.

Wind je niet op, voor het zelfde geld ben ik een 80jarige viespeuk die kickt op zwangere vrouwtjes! (sas en ladyz kunnen het weten, haha)

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje:lees jij dan ook even goed.;) ik zeg ook niet dat jij zo denkt. Maar ik zeg al niets meer. (Hier over dan)

@Juud: babyrinth is bus niet.

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Koekoek!

Even een teken van leven!!!

En om te zeggen dat ik duim voor Zorra!

En Juud ik sponser je!
    Goed doel!!!

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe erg zoiets is als wat nu gebeurt met Finn.
    De jongste van mijn zus heeft ivm ook zo'n zeldzame ziekte en het compleet falen van zijn beenmerg 2 jaar geleden een beenmergtransplantatie gehad in Leiden. Hij was toen 2 jaar en gelukkig is het goed gegaan bij hem (zijn broer was de donor).
    Succes!

Maartje, jij moet gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!
    En die gyn doet vast geen dingen die onverstandig zijn.

De rest een dikke knuffel!!!

Ik heb her en der wel wat losse flodders gelezen, maar eigenlijk niets opgeslagen :)
    Ik kom nog wel weer buurten, maar door hier minder actief te zijn merk ik dat ik het toch beter kan loslaten!

14. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Sikki voor jou een hele dikke knuffellllllllllllllllllllllllllllllllllllll

en de discussie... daar meng ik me mooi niet in ;)

maar voor iedereen geld I.L.Y.A :D:D:D:D:D:D

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Weet ik toch, zeg ik ook niet. Ik zeg iets anders en daar sta ik achter. Heeft te maken met het doel van communiceren. Maar het is mijn mening en die geldt voor mij in alle topics.

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Normaal is Maartje niet vies van een pittige discussie en kan ze duidelijk haar mening geven. Maar nu gaat de discussie om haar, of eigenlijk om haar gyn en moeten we stoppen??? Beetje krom in mijn ogen.

*gaat nu op haar vingers zitten*

17. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nogmaals, IK bemoei me niet met bayrinth-verhoudingen, geef alleen aan wat IK vond en in het algemeen vind.

*ga nu ook op vingers zitten*;)

Posi Klaverrrr Powerrrrr is nu weer even een goed onderwerp!

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Gereageerd in je topic!

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    @sil, heb ook gereageerd!!:) zit er nu met isab ook even doorheen, dus herken je!!

Deel Deze Pagina