WEK MOK hele rea maar foetsie.. Doe later weer poging.. @ klingel snap twijfel...maar denk zolang jij je er goed bij voelt is t ook goed. Hier ook een meisje dat tot nu altijd onderin de groeicurve heeft gezeten en vanaf 1 mnd geen nachttit meer wilde.... pas nu laatste keer zit ze bijna gemiddeld @ nyn tot vanaaf.. knuf @ ladyz toch vind ik t spannend hoor... KLAVER @ taaltje knuf op rot weggaan Tot later nu meisjeslief naar school....even stukje lopen en frisse lucht op snuiven
heheh lekker verhaal weer he! sorry heur! ohnee niet sorry! i'm BACK (voor even dan, bijna vakantie ) trouwens, florine sowieso raarslapert, nu opeens weer 3/4 uur per x overdag ARGH! ik denk dat ik de osteo maar mee neem op vakantie, met zijn geitenwollensokken en al! want hij doet toch echt iets wonderlijks... al houdt het niet zo lang aan...
Hi!! @titproblems: geen ervaring Zat vanmorgen in bed wel aan Klingel en Bloemenmeisje te denken... Beebje was zo lekker me wakker aan het houden, lekker schoppen en de hik enzo. Vroeg me toch wel af hoe ik het straks ga doen als mijn beebje me zo vaak en lang 's nachts wakker gaat houden Ben een enorme slaapkop... Net maar ff met Gardo (Maxi Cosi) en Babydump (matrasjes) gebeld aangezien ik Nog Steeds Niets had gehoord over wanneer het geleverd ging worden. Matrasjes zouden twee week terug al!! En Maxi Cosi vorige week.... Begon al een beetje de zenuwbibbers te krijgen maar gelukkig vandaag te horen gekregen dat het deze week geleverd gaat worden!! Yeah!! Eindelijk weer rust in mn kont
Klingel op mobile kan ik zelf bepalen welk muziekje (keus uit 12 liedjes) en met of zonder lichtjes op plafond (bloemetje vlinders) of alleen lichtjes of alleen muziek... ideaal spul fischer price Loesie indien tp in de middag zit er in borne wel een discrete oppas service bedjes en box aanwezig
@maartje: als ik het kan dan kan jij het ook! ik had echt de naam een enorm slaapmonster te zijn. sliep gerust tot 1300 uit! en ' vond ' dat ik 10 uur slaap per dag nodig had! :x met die horecawerktijden was het sowieso achterlijk: soms tot 04 werken, dan weer om 07 beginnen- wat dat betreft heb ik nog liever dit, eh, ritme! fijn dat je spullen toch nog op tijd komen trouwens! erachter aan bellen is altijd wel handig ja... ohja, over die achterlijke gyn, ik bedoel de lomperik van vorige week WAT EEN EIKEL!!! so seg! heb je er niets van gezegd? zo van ehhhhh kunt u een beetje relaxt doen? denk wel dat ik dat zou zeggen (inmiddels) maar ja als je daar zo ligt .. .. ik wou zeggen met je benen in de eendebek, maar das niet meer zo! raar he! trouwens, gewoon even een vraag , maar het is dus niet zeker dat jullie eigen gyn de bevalling regelt? en werkt elke andere dan ook mee aan zelfde plan? dit bedoel ik puur geinteresseerd! maar dat snap je vast wel heb je het vast laten leggen ofso? en je geboorteplan al ingeleverd? heheh klinkt net als een werkstuk en eigenlijk is het dat ook wel! zat straks ook nog te denken. eigenlijk zou ik met/voor sommige groenemoedervandeeerstevragenopmerkingenkrijsjes misschien beter in een groenemoedervandeeerstevragenopmerkingenkrijsjestopic kunnen gaan zitten maar jullie zijn liever, piemeliger, ervarener, en ik loop geen risico dat er iemand zegt ' maar ik rook wel gewoon bij ME baby dit omdat ME moeder dat ook gedaan heeft en haar opa is ook 100 geworden ' oftewel: kletspraat is where the heart is! en wie het te langedagboekerig vindt (ikzelf blijkbaar als ik erover begin? ) die gumt het maar weer uit hoor! SO! ja! dus! en dan nu eens even wat wasjes hupsen, koken voorbereiden, en een PCM want ik heb koppijn. zwaai!!!! SMAKSWAF!
@sil: ha! ik denk dat ik wel weet welke dat is dan! alleen hier een hemeltje ding voile sluier verhaal om ledikantje, als je me nog snapt! wie weet eens proberen. maar vooralsnog ga ik voor tit op mijn verzoek voor wij gaan slapen, kijken of die ' 1x ' dan blijft gehandhaafd. @alex: gordijnen zijn halfverduisterend! het is me dan ook een raadsel wrom zij zo vroeg wak en waarom ik eigenlijk de lichtheid erbij haal! ********* datlaatste ws omdat wij in onze slaapkamer aan de ene kant heel leuk verduisterende gordijnen hebben en aan de andere kant 2 ramen met luxapiemelflex? kletskousmodus UIT! (en vestje ook seg, tis warm!)
Even een snelle zwaaiiiiii!!!! Ik ben er wel maar ook weer niet . Beetje druk in hoofd van wat ik nog allemaal moet doen voor DE dag en DE huwelijksreis, dat ik niet zoveel puf meer heb om op iedereen te reageren. Maar lezen doe ik wel . Dikke smakkerd voor jullie allemaal
Haha, ik vind en vond en vind nog steeds dat ik 10 uur per dag moet slapen Toen ik nog onregelmatig werkte, lag ik dikwijls tot erg laaahaaat in de ochtend in bed.... Maar sinds ik een keurige 9-5 baan heb gaat dat niet meer. Al gaat dat nu (verloftechnisch) wel weer alleen nu maakt beebjelief mij op tijd wakker Heb er niets van gezegd toen tegen die gyn. Was ook geen tijd voor, want hij was ineens weer weg!! Heb toen wel toen de verpleegkundige nog ff een uitstrijkje ging doen een beetje voorzichtig mn beklag gedaan bij haar... Wat een held ben ik hé Ben in principe een heel assertief persoon en heb al vaak al kijkdoos gefungeerd maar dit was een beetje to much en to lomp!! Was gewoon op het moment te flabberquested!! Dus, nee niets tegen de gyn gezegd. Wellicht komt dat nog, maar hoop gewoon dat ik die kwast nooit meer zie!! Donderdag (of was het nou vrijdag?) heb ik weer controle. Hoop dat de gyn dat wat meer concreet gaat zijn wbt werpen. Hoop een werpdatum te krijgen, maar verwacht pas die week erop tijdens de controle een werpdatum te krijgen. Maar is nergens op gebaseerd... Misschien om niet teleurgesteld te worden als hij deze week nog geen datum wil noemen?!?!? Begin er nu wel echt naar uit te kijken namelijk!! Andere gyn gaat ook geheid aan dit plan meewerken. Mijn gyn wil het zo, hij plannend het en andere gyn heeft te doen wat mijn gyn wil. Mijn gyn is niet zo maar de eerste de beste maar gewoon de beste (geen commentaar ) dus ik verwacht daar geen moeilijkheden mee. Hoop alleen heel erg dat ik tijdens zijn dienst word ingeleid en dan ook al ga werpen, dus niet in de dienst van een andere gyn!! Vind mijn gyn een fijne kerel (maar ook weer niet te fijn ) dus uiteraard hoop ik dat hij mij straks gaat aanmoedigen en niet een 1 of andere derderangsgyn die ik niet eens goed ken. Geboorteplan niet ingeleverd, wel een opzetje gemaakt en met Maartman besproken. Was nog best zinvol want hij wilde bij de eerste WEE zijn familie bellen! No WEE dat dat gaat gebeuren, dus daar hebben we toen flink wat woordjes over gespendeerd (en een paar drama-hormoon tranen van mijn kant)... Weet ook niet of ik wel of niet een echt geboorteplan moet maken. Ben ik dan niet te controllerig?? Er zijn wel een aantal punten waarvan ik wil dat men zich er aan houdt maar misschien is het gewoon voldoende als Maartman dat weet enzo?? Vind het lastig, wil niet dingen te veel plannen, want het loopt toch anders, toch?? Jij wel geboorteplan geschreven?? Waarom wel/waarom niet?? Vandaag ook maar ff vitamine D en K voor de beeb gehaald. Dacht alleen K te moeten halen voor beeb, maar nu bleek dat D ook belangrijk is voor klein beebje dus die ook maar ingeslagen. Ben er klaar voor!! Nu beebje nog een paar weekjes doorgroeien en dan kan het slapeloosheidgebeuren beginnen!! Zin in!!
waar moet ik in vredesnaam beginnen qua rea-en????? Uit het hoofd met het risico dat ik mensen ga vergeten. @Sikki: hoe is het met je lieverd? @Emma: al last van de uw? Zaterdag de grote dag. @Saskia: internet in nieuwe huisje nu? Dat is fijn. Fijn ook dat huis gelijk zo goed aanvoelt. Is toch heul belangrijk. @Taliaa: weer aan het werk. Wennen is toch heel normaal, geef het de tijd en voor je het weet zit je er weer midden in. Hoeveel uur werk je eigenlijk? @Loesie mijn snoesie hoe is het met pijn in lijf? Werkt warme weer al een beetje mee? Heb je eigenlijk al bloeduitslagen binnen? Nog even doorzetten en je hebt straks 6 weken vakantie. @Maartje: slim van bellen voor spullen. Toen wij kamertje hadden besteld waren ze vergeten te bestellen kwamen we achter toen ik 34 weken zwanger was. Gelukkig is het goed gekomen. Gaaf he dat schoppen? En als beeb er eenmaal is zal je zien dat je best met minder slaap toe kan. En gelukkig mag je lekker mee slapen met beeb overdag. @Blijmeisje: hoe gaat het nu lieverd? Mats goed drinken en aankomen nu? Jij weer iets meer slaap? En hoe is het met huis?? @Sabrien: waar ben je??? Vertel even hoe het gaat, nog steeds minder missel? @Annedore: vandaag 20 weken echo. Spannend. Laat je vanavond even weten hoe het was? @lauwtje: lekker aan het verstoppen en meelezen. Mag best hoor. Gaat alles wel goed verder? @Sil: iedereen weer opgeknapt bij jullie? Hoe vind Matthijs het op de psz? lastig dat jij en Silman niet op 1 lijn zaten qua huil/slaap. opvoeden is niet makkelijk. @LadyZ: ik uw wel voor jou oke? Nu even niet vliegen begrijp ik?? @Klingel: ik weet gewoon niet waar ik nu op je moet rea-en. Over beebspullen meenemen: heb je een klamboo voor camping bedje? Graag meenemen, vliegen hier zijn gemeen.:x Zetpillen zijn hier moeilijk te krijgen voor beeb. Potjes etc zijn ook hier in alle soorten en maten te krijgen. Gratis tip nog even: zorg dat je een lakentje meeneemt waar F al 1 of 2 nachtjes onder heeft geslapen. Dan is straks kamertje en bedje niet zo onbekend. Nog een week!!!! Sin in!!! WIT en pizza!!! @Alex: die smak was wel een flinke smak.:x Nu echt sigtig doen hoor. Nog steeds hoofdpijn betekend wel dat je langer als een week niet mag werken. En twee bh-s aantrekken?? Ik hoop zo dat ik niemand ben vergeten. Disney: disney was in 1 woord helemaal geweldig!! Kindjes vonden de treinreis al helemaal leuk. We zijn de eerste dag nog even Parijs ingeweest. Sterre wou hele graag de Eifeltoren zien. Toen we uit de metro stapten was het eerste wat ze zei: die is ook niet groot hoor mama. Nee schatje we zijn er ook nog een paar km vandaan. Toen ze eronder stond was haar reactie: De Eifeltoren is toch wel heel hoog hoor mama. Toen we bij het hotel aankwamen kwam de familie ook net aan. Nichtjes helemaal blij om elkaar weer te zien. Donderdag,vrijdag en zaterdag zijn we de hele dag alleen maar in het park geweest. Kinderen vonden alles geweldig en leuk. De wachttijden waren soms best wel lang, 45 tot 75 minuten, maar het maakte ze niets uit. Zaterdagochtend hadden we ontbijt met de Disney figuren. Nou ik was blij dat ze het eten al op hadden voor de figuren kwamen want van eten kwam niets meer. Ze staan met in totaal 8 figuren op de foto. Maar als ik het voor het kiezen had had ik gewacht tot Marijn een jaar of 5 was. De meiden waren soms nog net te klein voor bepaalde attracties en sommige dingen waren voor Marijn nog wel een beetje eng en het lange wachten was voor hem nog wel lastig. Maar goed ze hebben het er alle drie nog steeds over en dat is toch een teken dat ze genoten hebben. Verder gaat het hier prima. Bouw ligt even stil, we wahcten op de ramen en deuren die hopelijk eind deze week komen. We hebben we gisteren een plekje gereserveerd op een camping een klein half uurtje hier vandaag. Even twee weekjes camperen. Manlief moet wel gewoon werken maar die komt vanuit zijn werk gewoon naar de camping. Even twee weekjes eruit. Is voor de kidneren ook wel lekker. We hebben nu maar een klein terras en zomer's wordt het bloedheet in huis. Dus even op de camping met zwembad is dan een welkome afleiding. En na Sik en Klingel heb ik natuurlijk wel even rust nodig.
Hi Emma, hi Nyn!! Emma, spannend hoor, dat je bruiloft nu echt zooo dichtbij komt!! Wat is precies de datum?? Heb net ff op je Hyves gespiekt, maar kan het daar ook niet vinden.... Nyn, Parijs klinkt als een heel geslaagd uitje!! Leuk hoor!! Schoonzusperikelen inmiddels kwijt? Leuk dat jullie gaan kamperen!! Heb daar ook wel weer eens zin in!! Alleen Maartman heeft besloten dat hij toch echt een oude l*l is en niet meer (lees: nooit meer) in een tent wil slapen Hij wil eventueel om mij tegemoet te komen wel ooit eens in een stacaravan slapen... Blehhhh! Ik hou echt van kreperen in een tentje!! Helemaal blij voor jou dus!! Ohhhhh vergeten de kamer in bestelling te nemen!!?!?!?!? Dat is echt gruwelijk slecht voor je bloeddruk als je daar met 34 week achter komt!! Gelukkig dus wel goed gekomen... Maar zo hee, niet best voor een zwangere vrouw!! Ik had er al eerder achter aan gebeld maar steeds 1 minuut na half 5 en dan krijg je een bandje... Beetje jammerdepammerrrr!! Weet iemand van jullie eigenlijk hoe groot klossen voor onder een bed zijn? Kan ik die in mijn ruime fietsmand ophalen??
Was idd niet echt goed voor mijn bloeddruk. Ik belde eigenlijk om te vragen waarneer ze het kamertje kwamen leveren en dan hoor je zoiets. Ik was gelijk helemaal in tranen en of dat heeft geholpen of niet, binnen twee weken hadden we het kamertje in huis en nog met extra korting en matrasje gratis. Kamperen is zo leuk!! En ook oude lullen kunnen gewoon kamperen hoor. Klossen zijn niet heel groot maar of ze in ruime fietsmand passen weet ik niet. Mss twee in fiets mand en twee achterop??
Maartje mischien domme vraag (ik ben soms echt een leeghoofd hoor ) maar doet jouw gyn je bevalling dan zelf??? Ik liep onder strenge controle bij gyn en werd ingeleid maar ik kreeg gewoon vk van ziekenhuis... pas toen het echt heel penibel werd met bloedverlies en een mathijs die niet door de uitgang paste werd de gyn thuis uit zijn bedje gebeld voor assistentie.. maar heb alleen die dag gyn gezien voor doorprikken van vliezen en plaatsen elektrodes op beebhoofd.... vandaar mijn vraagje
Ehh was er wel vanuit gegaan dat de gyn mn bevalling ging doen. Heb namelijk nog nooit een verloskundige gezien en omdat ik ingeleid ga worden EN met een infuus in moet bevallen (antibiotica) was ik er gewoon van uit gegaan... Wist niet dat als je onder controle van een gyn liep, je door een gewone verloskundige geholpen kon worden bij de bevalling?? *bevallingsmaagd* Doen de verpleegkundigen/verloskundigen dan de inleiding normaal helemaal zelfstandig?? Ieuw klinkt eng! Wil mn eigen lieve gyn!! Ik ga dit deze week als ik op controle ben maar eens ff navragen. Laat het je weten zodra ik hetzelf weet Haha oude lullen kunnen toch nog camperen? Ik zal het hem zeggen!! Hoop dat hij het van jou aanneemt 2 in mand en twee achterop... Is een idee. Ik ga ff in overweging nemen of ik nu helemaal naar de andere kant van de stad wil gaan fietsen om die dingen op te gaan halen of toch lui op Maartman (en dus de auto) ga wachten ) Korting op spullen klinkt goed!! Maar dat mag ook wel... 34 weken... Wat een eikels!!
Vk op ziekenhuis zijn klinische vk's natuurlijk dus net meer dan een gewone vk denk ik... normaal loopt een gyn gewoon zijn poli en diensten en bij problemen springen ze bij of in geval van een ks... maar verpleegkundigen leggen infuus gewoon aan bij inleiden tenminste bij mij wel gedaan alleen ruggeprik werd door een narcotiseur gedaan infuus voor opwekkers en voor antibiotica werd geprikt door verpleegkundige.... vk kwam alleen even checken hoe het ging en soms even toucheren...verder laten ze eigenlijk met rust... .. maar ik heb in mijn hele ziekenhuis loopbaan allebei de zwangerschappen nog nooit een controle van een vk gehad en alleen de gyn en echoscopiste gezien.... maar toch een vk die de bevalling deed (mathijs dan) toen ik weeen bleek te hebben (zonder erg in te hebben) bij de tweeling werd ik begleid door vk tot aan de ks toe toen nam de dienstdoende gyn het over...
@maartje, joehoe lekker druk maken om bevalling!! klinkt zo heerlijk uit jouw mond!! (als in: baby in buik, JOEPIE!!!) Hier 2 keer onder medische indicatie bevallen, eerste keer alleen gyn bij begin gezien en daarna een keer langs geweest (super visie op afstand dus) 2e keer begonnen met alleen klinische vlos, wel overleg met gyn, toen het spannend werd kwam de gyn er zelf bij. kan dus allemaal! En houd er rekening mee dat je ook die botte l*l kunt krijgen... Inleiden kan wel even (een paar diensten) duren he! (sorry bedoel het niet verkeerd, maar mijn schoonzusje is bv 3,5 dag ingeleid, die heeft het hele blik voorbij zien komen) snel meer! toedels
Even ego kopietje van 20 weken echo avontuur: Maar het ging bij ons even anders dan gedacht Echoscopiste was heel aardig, lief en begaan. Vroeg naar mijn lengte en gewicht en naar aangeboren afwijkingen in de familie. Dit laatste hadden ze in het ziekenhuis niet gedaan. Foutje. Mijn man zijn zusje is 6 weken na geboorte overleden aan een aangeboren hartafwijking. Dus wij kregen daar ter plekke te horen dat ons kindje dus een iets verhoogde kans heeft daarop. Ik hoorde eigenlijk daar niet te zitten voor een SEO vanwege dat hartafwijkingsverhaal en vanwege mijn hoge BMI. Ik had eigenlijk direct naar Zwolle verwezen moetenn worden voor een GUO Maar goed, we waren er nu toch, dus ze heeft toch de echo gedaan. Alles wat ze kon zien zag er goed uit. Alleen of het huidje op het ruggetje gesloten was kon ze niet zien, want kindje bewoog te veel Maar toch ivm BMI en hartafwijking van zusje man moeten we evengoed vrijdag nog naar Zwolle voor een GUO. Dit deed me toch weer wat zorgen maken om de gezondheid van beebje. Het is toch niet leuk als je gezegd wordt dat je iets verhoogde kans hebt op een kindje met een hartafwijking. Maar goed, ook wel fijn dat ze dan vrijdag het hartje nog eens extra gaan bekijken. Aan het eind van de echo vroeg ze of we willen weten wat het geslacht is. Eigenlijk niet, maar ik wilde deze echo graag positief afsluiten en niet alleen met lichtelijke zorgjes voor vrijdag, want dat is toch wel weer even spannend, hoewel alles er vandaag goed uitzag. Dus ik keek mijn man aan en hij zei 'ja!'. Nou.....het kindje in mijn buik is HEEL duidelijk een kleine KNUL Ik ben helemaal in de wolken en mijn man moet even wennen aan het idee, maar we zijn zo blij met ons kleine mannetje op komst Vrijdag hoop ik te kunnen melden dat het idd allemaal goed is met het hartje (en de rest) van onze zoon.
Annedore!! Van harte met jullie ZOON!! Grappig hoor!! Jij die zei het niet te willen weten komt hier ff doodleuk het geslacht vertellen hihi!! Maar oef schrikken van SEO/GUO verhaal!! Niet leuk dat ze je 1) laten schrikken en 2) dat ze jullie dus niet direct naar de goede plek hebben gestuurd. Maar goed, als alles straks gewoon helemaal goed blijkt te zijn met jullie ZOON dan is het allemaal maar leuker en leuker dat je een extra echo hebt gehad! Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dan ze bij een GUO heel veel tijd voor je nemen en dat het super leuk is om bij zo'n extra extra extra medische echo goed nieuws te horen. Dus daar ga ik voor duimen voor jou, Annedoreman en AnnedoreZOON!! Haha, 3.5 dag er over doen met inleiden... Brrrrr Heb echt gigantisch veel verhalen gelezen de afgelopen weken, me helemaal suf gegoogled en dat is dan ook de reden dat ik stiekem hoop dat ik 's ochtends tijdens de dienst van mijn lieve gyn word ingeleid en dat ik voordat hij 's middags naar huis gaat, ik al mn beebje in mn armen heb Heb idd rampeverhalen gelezen van vrouwen die echt bijna een week keihard liggen te werken. MAAAR ook verhalen van vrouwen die dezelfde dag nog de beeb in de armen hebben. Voor het gemak ga ik er dus maar ff voor nu van uit dat ik tot categorie 2 hoor Dat zou wel zo chill zijn Die botte lul hoop ik niet te treffen. En anders klinkt zo'n klinisch verloskundige wel heel aantrekkelijk
Heb altijd gezegd dat als ik toch (om wat voor reden dan ook) het geslacht zou weten, dat dan iedereen het mag weten We gaan met goede moed naar de GUO vrijdag... En Maartje de klinisch VK is een erg leuke en lieve vrouw
@maartje, was ook niet om je bang te maken voor het inleiden, maar om je alvast te vertellen dat de kans er best in zit dat je verschillende verloskundigen/gyns aan je bed krijgt! En dat hoeft nog niet eens iets met inleiden te maken te hebben, bij mijn eerste bevalling dus ook 2 gyns aan mijn bed gehad, terwijl ik gewoon begonnen was! @annedore, oei, natuurlijk is dat schrikken!! maar alleen maar goed dat ze even uitgebreid naar jullie knul(!!) gaan kijken!!
Haaiii Even schnell!! Annedore, dat is idd even schrikken brrr.. Ik duim en klaver voor je voor vrijdag, komt helemaal goed met jullie beeb. En wat gaaaf, een ZOON!! Nyn, disney klinkt helemaal geslaagd! Super! Deze week wachten op ramen en deuren? Wauwww, gaat dat dan sne he?! Klingel, Als jullie nog niet klaar zijn voor bloem laten huilen dan lekker blijven tittn! Jullie meisje wordt echt wel groot en komt er heus wel met zo'n lieve papa en mama! Maartje, bevalling komt echt dichtbij nu heeee!? Spannend! Emma, bijna de wedding!! Leeeeuk! Alvast een heeeeeele fijne dag gewenst! @all, haaaiiizwaaiii en piemelkus! Hier alles goed! Frits trappelt er lekker op los. Mama heeft m vandaag ook gevoeld! Zoooo leuk! Gister angelsound nog even gebruikt, zet het ding op mn buik en hoorde meteen het hartje! Zaterdagochtend gaan we kamertje behangen (1muur) en dan is het wachten op de meubeltjes! Helemaalzinin!! Smakjeeeee!