Hi meiden, Morgen weer ff een poging tot rea, maar nu ff kort ego: gaat hier de laatste daagjes wat minder. Meisje heeft continue mamahonger, huilt/schreeuwt een hoop als ik niet binnen 2 tellen optil en haar op haar buik op mij laat liggen. 'S nachts komt ze 3a4 keer en ik doe de nachten ook alleen ivm dat Maartman natuurlijk de volgende dag moet werken. Ben vreselijk gelukkig, maar ook heel moe. Maartman heeft me vanavond Ff met de auto weggestuurd. Wilde ik niet, maar hij wilde voor mijn rust Ff dat ik er ff uit zou zijn, in m'n uppie. Met de hond naar het bos ofzo Ff uitwaaien. Wilde ik dus echtecht niet. Uiteindelijk compromis en ff naar de Mac gegaan om een ijsje voor ons te halen. Ondanks dat ik me heel slecht voelde zo zonder m'n meisje Ff weg (Maartman heeft nou eenmaal geen melk) was het stiekem eigenlijk wel ff lekker: ramen in de regen lekker ver open, radio hard... En binnen 20 minuten weer terug. Meisje had niet gehuild!! Verders vandaag toch maar een nieuwe kolf gekocht. Heb 140 cc gekolft, niet slecht dacht ik zo. Flesje ook geoefend: meisje wilde de fles niet dus morgen maar weer proberen. Hoop niet dat mensen dit als klaagzang naar m'n meisje toe interpreteren, want ze is echt zo geweldig, zo mooi, zo lief (jaja, ook als ze gilt!! ) ik zou alleen zo graag eens 4 uurtjes achter elkaar aan willen slapen zou me dan weer een heel ander mens voelen denk ik. Heb stiekeme hoop dat ze voor het weekend de fles accepteerd en dat Maartman dan 1 nachtvoeding in het weekend kan doen. Lijkt me hemels!! Best lekker om dit eens eerlijk te schrijven ipv dat het alleen maar super gaat. Al gaat het als je het slaaptekort en het schreeuwen vergeet ook wel super *zeurmodus uit*
Oeps, was toch weer een lange ego! Alex. Zag dat ik een pb binnen kreeg. Ik ga lezen maar Naw morgen pas rea'en. X
Lief maartje das geen gezeuer...dat heet net mama zijn en onzeker en moe en... Knuf! Ik ga naar bed heen..morgen wekkertje vroeg voor de arbeit...
@Taliaa & Emma: het stopzetten van de zorgtoeslag is de aanleiding geweest voor dit gedoe Wij bedachten dat als ik niet meer student zou zijn en zou verdienen, we vast minder zouden moeten krijgen. Dus hele handel idd stop gezet en nav daarvan zijn deze rekeningen gekomen Dat ik over 2011 wat moest terugbetalen had ik wel verwacht, want ik ben immers gaan werken. Maar 550 euro over 2010 Heel apart aangezien ik toen nog studeerde (En ja, de cijfertjes kloppen wel allemaal ) Maar goed, ook dit komt allemaal wel weer op zijn pootjes terecht...uiteindelijk...rechtsom of linksom... @Sikki: jullie gaan iets nieuws proberen? Wat dan!? Of lees ik daar helemaal overheen dan? In ieder geval: ik klaver ook deze ronde weer! @Nynke: wij begrijpen dat natuurlijk wel (Ik spreek gewoon voor iedereen, sorry ). Maar hopelijk hoeft mmm niet eens ter sprake te komen! Ik wens voor jou een positief einde van ronde 12! @Saskia: Wat een takkezooi met die lekkage Gaan jullie nog stappen ondernemen naar verkopende partij? Ik vind dit echt een beetje vreemd nml
maartjestaartje, dat is niet klagen of aanstellen, dat is harde moederrealiteit... en iedereen kan zich dat voorstellen! nieuwe kolf gekocht *schaam* had niks meer laten horen he? sorry maar goed,je hebt er nu 1! en 140cc is heel netjes!!! hoop dat je meisje de fles snel pakt, dat geeft jou wat meer ruimte en slaap
Thnx lieve meiden. Had ik ff nodig om te horen. Stom is dat. Eigenlijk mag ik van mezelf niets 'negatiefs' over het moederschap zeggen. Mag alleen dankbaar en blij zijn en de mooie dingen hardop zeggen... Maartman en ik hadden gewoon ruzie gekregen toen hij mij 'ff de deur uit wilde werken'. Vond het een 'zwakte' en een 'ondankbaarheid' om nu -meisje is nog geen zes weken- al 'behoefte te hebben aan er ff uit te zijn'. Uiteindelijk dus wel naar Maartman geluisterd en ik denk dat die twintig minuten ff weg zijn geweest er voor heeft gezorgd dat ik vannacht het weer aan kon om 5 (!) te gaan voeden. Echt, meisje is geweldig!!! Zou echt NOOIT meer zonder haar willen. Wel zou ik graag 1 nachtje wat meer slaap krijgen Maar ff serieus nog dit: Ik verschoon haar 's nachts niet bij elke voeding. Pak haar vaak in het donker uit haar bedje en leg haar dan bij mij in bed aan. Alleen rond een uur of 3 had ik haar mee naar haar kamertje om haar te verschonen. Ik deed daar de grote lamp aan om te voorkomen dat ik de poep in haar oren zou vegen De glimlach die ze me toen schonk (oke, wss was het nog een stuiplachje ) *SMELT* En ik vond het helemaal niet erg dat ik toen haar een schone romper moest geven omdat ze was doorgepruttelt Behalve zwaar qua vermoeidheid is het ook echt geweldig!! Wat gun ik toch een Sas, een Sik, een Emma, een Nynke, een Alex deze slapeloze nachten!! Ik fik dat jullie straks net zo gaan zitten zeuren als ik gisteren heb gedaan!!
@ kolf/Taaltje: geeft niet hoor Nu heb ik een nieuwe Wel de enkelzijdige, maar voorlopig is dat wel voldoende denk ik/hoop ik. Heb nog nagedacht over eventueel een spikslinternieuwe Freestyle van Medela (ipv 350 nu voor 300 in de webwinkel van Prenatal) maar ik zat toen te denken: als meisje mijn enige kindje blijft, dan vind ik zo'n duur aparaat beetje zonde. Als ik naief was geweest (als ik een echte breezer was geweest ) dan heb ik denk ik hem wel gekocht. Maar dacht: stel je voor moet ik om welke reden dan ook volgende maand overstappen op KV. Dan heb ik een kolf van 300 euro in de kast staan Dus nu de enkelzijdige gekocht met 20% korting (kortingsstickers die bij een gratis tijdschrift zaten. Heb de centjes die ik van mn oma had gekregen voor de geboorte van ons meisje gebruikt
Maartje, kan me voorstellen dat het soms heel erg zwaar en vermoeiend is vooral met zo weinig slaap. En dat moet je gewoon hier komen spuien hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is heel normaal lijkt me en denk dat iedere mama hier wel eens mee te maken heeft gehad. Nu gewoon vaker naar Maartman luisteren en ook eens aan Maartjemama zelf denken!!!! Fijn dat het kolven zo goed ging, hopelijk wilt meisje ook snel het flesje zodat mama wat langer kan slapen . Annedore, zie je wel alles komt wel goed!!!!!!!!!!!!!!! Sikki, ben ook heeeeeel erg benieuwd naar jullie nieuwe strijdplan, heb je er een goed gevoel aan over gehouden? Alex, wat ontzettend moeilijk om je vader zo te zien lijden. Vreselijk en het moet ook vreselijk zijn om je moeder zo verdrietig te zien... Ik hoop heel erg dat deze poging jullie heeeeel veeeel klavertjeviergeluk gaat brengen!! Nynke, fijn om weer wat van je te horen!! Lekker genieten van de kids en vrije tijd. GOED ZO!!! Wat ontzettend verdrietig dat jullie ronde 11 in gaan. Ben eens benieuwd wat er bij de HA uitkomt...... Kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten de MMM in te gaan en tuurlijk ben je ontzettend dankbaar voor je lieve kids maar elke onvervulde kinderwens is er 1 te veel. Knufffffff Effe ego: Heb vandaag afschuwelijk nieuws gekregen waar ik even van moet bijkomen. De vrouw van een arts die hier werkzaam is heeft hun kindje verloren bij 21.6 weken zwangerschap (door een bacterie in de baarmoeder). Mijn collega's hebben dat voor mij verborgen proberen te houden, maar ben er per toeval achter gekomen. Ben er helemaal kapot van. Ze was even ver als mij . Zo ontzettend oneerlijk.... Je gaat je dan zelf gelijk druk maken, het zal ons toch niet overkomen??? echt vreselijk......... Gelukkig wel ons beebje net weer gevoeld en dat stelt je toch wel weer gerust maar het blijft toch knagen???? ben toch al zo ontzettend onzeker.... Heb vanmiddag lekker verlof gepakt om een beetje bij te komen, ga lekker bij mijn ouders lunchen en het zonnetje schijnt hier. Probeer het een beetje van me af te zetten. EN DAN EINDELIJK VAKANTIE!!!!!!!!!! Zo naar uitgekeken... Sorry voor mijn ego. Kusssss
Sabrien, wat vreselijk Nee, aan dat soort dingen wil je niet denken. Neem jij maar lekker verlof vanmiddag. En daarna vakantie! Je hebt het verdiend meisje! Maartje, jij niet zeuren hoor! En voor mij hoef je je niet schuldig te voelen, want ik lees de babyverhalen toch maar met een half oog Dus alle mama's, jullie zeuren maar raak hoor Nyn, kusje op ronde 11 En ik jou snappen hoor! SMAK! Gisteren was een vriendinnetje met vriend en zoontje van 4 en dochterje van 3 uit Den Bosch wezen eten bij ons. Ze waren in Twente op vakantie Zulke leuke schattige kindjes! *smelt* Ik wil ook!!!!!!!!!!!!!!! Gisteren trouwens ook de brief van de Raad Kinderbescherming op de mat. Oproep voor de medische keuring! Binnen 4 weken moeten we gekeurd zijn en dan kunnen de raadsgesprekken ingepland worden. Spannend!
He daar was Liefkling me net voor! Uruzganbombardement is echt lief ja! Louchedrugsdeal? Laat ik daar de laatste tijd nu net heel bedreven in zijn! Laatst waren 2 dinnetjes op bezoek toen Nataly bij mij in de keuken kwam handelen. Jij geeft een beetje van dit, ik geef een beetje van dat. De dinnetjes zaten boven in de kamer en vonden het heel grappig te horen Klinkt veelzijdig daar in Deutschland! Hoop dat het mij volgende maand ook zo vergaat. En Bloemetje ONAFHANKELIJK?!?!?! Buh! Van wie heeft ze dat?! Ja, hoe klein ze ook zijn, ze worden groot, groter en grootst! Netzoals Gentplan trouwens! Wat eigenlijk vooral Sikkiplan is, maar wel goed doorgesproken met arts. Bezorgde arts trouwens! Maar uiteindelijk ook bewonderende arts, die zei, er zijn maar weinig stellen die zich er zo in vastbijten. En niet iedereen kan dat aan. Maar ze zag bij ons dat het goed was... Maar, ze zei ook dat er ooit wel een moment moet komen dat we ons er bij neer moeten leggen. Ja zei ik, ooit! Maar nu nog niet! We gaan gewoon eea aan medicatiecombineren om hopelijk tot een innesteling te komen. En dit keer niet de baarmoederbiopt, omdat dat niet samen gaat. Ga maar eens aan het werk! Want ik loop schandalig achter!
OMG Klingel, wat een MEGA-rea *applaus*. Maar wel weer erg leuk om te lezen . Florine onafhankelijk?! Wat gaat het allemaal toch snel! Maar het is vast lekker als je binnenkort weer eens de hort op kan voor een paar uurtjes . Trouwfoto's: komen eraan, ik beloof het @Sikki, klinkt weer als een goed strijdplan! Wel goed van gyn dat ze bezorgd is en goed in de gaten houd of mensen het nog wel trekken, maar jullie zijn nog niet klaar met vechten , mijn respect hoor! @Alex, verdrietig van papa en arme mama die genegenheid echt mist . Lijkt me moeilijk om je ouders dit te moeten zien meemaken. 4e poging, ontzettend spannend en eng weer. Maar eerst lekker op vakantie, genieten en dan vol goede moed eraan beginnen. Rond die tijd pakken wij je allemaal stevig vast . @Taliaa, wat lees ik nu...VACATURE??? Maar ik lees ook iets over open sollicitatie. Dat is altijd goed om te doen . En zoals Klingel schrijft, vooral de brief zelf langsbrengen. @Lieve Nynke, MOK van 11e ronde . Ik snap het wel hoor dat jullie niet de mmm in willen gaan, het is nl niet niks. Hoe moeilijk en verdrietig het ook zou zijn om geen 4e kindje te krijgen, je hebt 3 prachtige lieve kindjes en ik snap dat je de mmm dan niet in wil gaan. Jemig, ik kan het niet zo goed verwoorden, maar hopelijk snap je wat ik bedoel . Ik blijf heel hard hopen op een 4e kindje. Knuffel meis.... @Lieve Maartje, voel je vooral niet schuldig dat je het mama zijn ook zwaar vindt. En hoeveel je dan ook van je meisje houdt en geniet, er zijn ook momenten dat je best mag klagen. Je hoeft hier niet alleen maar mooi weer te spelen meis, klagen MAG en MOET hier . *zegt zij die alleen maar oppervlakkig blijft * @Lieve Annedore, ik bedoelde mijn opmerking ook niet belerend hoor, sorry als het zo overkwam . Vreemd wel dat je zoveel terug moet betalen terwijl alles gewoon klopt, balen zeg! Knuffel meis, en ik hoop dat jullie snel weer wat centjes kunnen gaan sparen. @Sabrien, hè gets wat een naar bericht . Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten en er niet te onzeker van wordt. Leuker nieuws is dat je VAKANTIE hebt!!!!!! JOEPIEEEE Hier gaat verder alles goed. Beetje weinig te melden. Maar ik hou mezelf ook een beetje in. Ik weet dat er sinds kort een bekende op dit forum zit en eerlijk gezegd mag ze veel van me weten maar ook niet alles . Maar goed, nu was ik al niet zo'n kletser over mezelf . SMAK
haaizwaai, @sikki, baarmoederbiopt was die proefteepee? of ik is debiel? @klinkel, hier gaat t wel. helemaal waar wat jij zei mbt mijn blog. als je diep gaat zijn de toppen hoger, maar de klim is langer. oh zo.... ben ook een beetje aan de mijmelarij over ooit misschien een derde biobeeb.. maar vrees: lijf kan zwangerschap niet aan (rug en bekken), lijf kan bevalling niet aan ( rug, bekken en bloedverlies) taliaahoofdje kan kraamtijdhormonsters niet aan.. Ik ben gewoon een beetje aan de mijmer dus, en dat geeft niet, want maakt HEEL dankbaar met wat ik heb!!! en rietjesbekers rules!!! want dat is het enige wat isabella ooit gesnapt heeft over bv, zou je dat durven? niet serieus, want nu niet aan de orde, maar zou je andere mama laten beevee-en? Of zelf beevee-en bij ander kind. En dan bedoel ik in nood, nouja, niet NOOD, want dan doen je alles, maar "nood". (iets van oppassen en file, of zoiets...) @maartje, hier stond trouwens bij de kaavee een avent handkolf voor 25 euro, vond ik ook een mooie deal!
@Sikki: ik snap het plan nu een beetje. Lekkere mixCOCKtails van hormonen en medicamenten dus. Mjam! Let's do magic! @Maartje: las 140 cc afgekolfd 1e keer. Goed hoor! Echt een goed begin! En natuurlijk ben jij de meest dankbare moeder van heel *piep*, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds een mens bent @Klingel: zag elders foto van drinkend bloemenmeisje! Dat gaat de goede kant op! Alleen las ook dat nacht weer erg gebroken was *mok* @Taliaa: Wel wens voor een 3e baby? Maar niet een goed idee? Da's niet gemakkelijk Tuurlijk ben je dankbaar voor wat je hebt, maar je gezin compleet maken kan een heel grote wens zijn. Net zoals bij Nyn. Als je dat, om wat voor reden dan ook, moet opgeven, dan is dat gewoon verdrietig @hier: mijn contract is verlengd met 12 maanden. Erg blij mee En ik ben moe! Gelukkig is werkweek nu voorbij! Nog ruim 3 weken werken en dan verlof! Oh ja, belastingdienstgedoe is al weer opgelost. Lieve familieleden hebben wij toch Maar toch kan ik niet wachten op de dag dat we ze iets minder vaak nodig hebben voor dit soort zaken
Haaaaaaaaaaaaaaai lieverds, Ik en wij zijn weer THUIS!!!!! Heerlijk voor zo'n huismuts euh mus als ik!!!!!! Ben nu ff aan het updaten en ben kapot, dus ga nog even in de meeleesmodus! SMAK voor jullie allemaal!