klingel in het babyrinth- deel3!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ben ik 1 dagje druk, piemelen jullie er gewoon meer dan 10 pagina's bij:$

Sas: wat geweldig! 10 eieren, duizenden zaadjes en een goeie punctie, bravo!!!

Klingel: wat een lief filmpje *smelt* Florine praat over een maandje ook voor 10:D

Taliaa: meis, suc6 op het cb! Neem er goed de tijd voor!

Jo: 80u hoort in 2 weken he!!!!!!!

Maartje: super dat je nieuwe baan bevalt!

Loesie: ahhh, had je de laatste blz van het handboek vergeten te lezen. Het hongergevoel:D:p

BM, Zara, Bright, Sik, Emma, Nyn en iedereen die ik vergeten ben: ZWAAI!!!!!

Vandaag weer druk..... morgen worden onze nieuwe meubels geleverd!!:D Moet dus nu een vol-met-rotzooi-apothekerskast-met-19 laden uitruimen, ruimte maken en ook nog tussdendoor lunchen met een vriendinnetje...

SMAK!!

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Taliaa, succes bij CB en ik hoop dat je daar je ei kwijt kunt en je iemand treft die er ook wat mee doet!

@ Loesie, gelukkig gaat het beter met Siem! Wat heerlijk om te lezen :D

Ik hoor vandaag niet of er bevruchtingen zijn. Vrijdag moet ik om 9:15 bellen of er een tp plaats vindt. Als ze vandaag of morgen of vrijdagochtend zelf nog bellen dan is het niet goed. Dus beetje zenuwen heb ik wel, brrrr!

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    @Sas,
    Spannig spannig!!! Ik duim voor veel goede bevruchtingen!! Voel je je goed verder?

@LadyZ,
    Vandaag dus ook weer druk. Doe je wel een beetje rustig aan? Opruimze!!

@Taliaa,
    Spannend ook voor jou. Hoop dat je je ei kwijt kunt bij het CB en dat Elize weer lekker gegroeid is.
    Hoe is het ondertussen met jou?

@Loesie,
    Ja, 1 groep lijkt mij ook fijner. En over 2 weken alweer beginnen. Waar gaat Siem dan heen?

@de rest
    SMAK!!

@hier,
    Alles harstikke goed. Heb net gebeld met het UMCG om te vragen hoe we te werk moeten gaan om een cryo te laten terugplaatsen. Mag pas als ik geen BV meer geef en dat duurt hopelijk nog even. Ik wil het graag een jaar volhouden. Dus in mei ga ik met het UMCG bellen voor een afspraak. Dan moet ik 2 keer ongi worden en daarna krijgen we een TP. Dus ongeveer augustus denk ik. Duurt nog wel even, maar vond het toch wel weer spannend om te bellen enzo. Tot die tijd maar kijken of de wonderen de wereld nog niet uit zijn ;)

Liefs

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bright, oe spannend joh...alweer aan het nadenken over een 2e!
    Sodeju wat gaat de tijd snel!

Sas, wat verrot dat ze je zo lang in spanning laten...
    Nog 2,5 dag wachten op wel of geen telefoontje...killing...en dan bij elk tringeltje bang zijn dat het het zh is...tenminste, dat zou i hebben! Ik duim!!!

Zorra...ja stom he...maar die blz was eruit gescheurd bij ons, dus wist ik veel, haha!
    Maar, ter verdediging...als we niet over waren gegaan op de pepti hadden we nog steeds een ongelukkig mannetje...dat boze om de honger dat is pas sinds een dag of 5! haha!

Taliaa...wij zijn dus naar die ortho-fit gegaan en zij zei meteen: kma...en toen ik dag ging lezen op nutrilon, die verhalen en klachten, herkende ik Siem er zo in...
    Spugen/onrustige huid/krampjes/diarree/benauwheid/verkoudheid/onrustig/weinig slapen/veel huilen...alles viel op z'n plek!

En toen hij die pepti kreeg heeft hij een paar keer flink gespuugd, heeeeeeeeeeeel veel slijm...en toen zag je hem opknappen...dat moest er dus allemaal uit!
    En sinds die tijd zijn de slijm en de verkoudheid weg en is hij dus veel rustiger en slaapt hij lekkerder...(sinds hij genoeg krijgt dan...)

Volg je instinct meid!!!!

En hoe ging het bij cb?!

Je vroeg naar bv...dat doe ik niet meer sinds Siem in het ziekenhuis ligt...ik gaf niet genoeg, met kolven maar 5cc ofzo per borst...daar werd hij nie groter van, haha!

Bright, op ma-di gaat Siem naar mijn schoonmoeder, ik kan daar zo voor mijn werk even langs, ligt wel aardig op de route en op woensdag komt mijn moeder hier naartoe! (woont op een uur rijden!)
    Hij zou eigenlijk naar gastouder gaan, maar toen belde mams nadat we de intake hadden gehad, dat ze zo graag zelf wilde oppassen...nou, graag zelfs!!!!

Oh, ik moet gaan...mijn mannetje heeft honger!

SMAK

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Bright, ook weer spannend!

Ik voel me goed verder. Wat steekjes af en toe en een zwaar gevoel in mijn buik met lopen. Maar het valt allemaal reuze mee! Die druk van de follies is weg en dat is al heel fijn :)

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ooo dat gesprekje tussen Florine en mama!! Huil!! Zo schattig!!

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Na binnenwaaien even willekeurig teruggelezen. Was heulemaal niet veel :p

Sas: wat een mooie eitjes-score! Fijn dat dit nu achter de rug is. Nu moeten jullie kleine genetische cellen het verder doen! En dat gaan ze!
    Op naar een mooie nazomer baby!
    Wel killing trouwens dat je niet wordt gebeld over bevuchtingen. Geen nieuws is goed nieuws, maar dan weet je dus vrijdag pas HOEVEEL er zijn bevrucht.

Zara: leuk beest joh! Heel leuk om te horen dat jullie nu al zo dol op hem zijn. Hoe heet hij eigenlijk? Is het een kruising?

Bright: mikt in 2011 ook weer op een wonder? Leuk en spannend weer :)

Loesie: wat fijn dat het nu eindelijk goed gaat met Siem. Wat is het soms toch lastig dat baby's niet kunnen spreken he ;):D

Maartje: heb van jou niks teruggelezen, dat krijg je van willekeurigheid he ;) Lees hier dat je nieuwe baan goed bevalt. Dat is fijn :)
    Hoest met buik(bewoner)?

@rest: hoop dat 2011 voor iedereen mooi is gestart! :)

@hier: gaat...niet toppie, maar ook niet slecht ;) Wel strijdlustig voor volgende maand om de mmm weer in te stappen.

@Sikki: ik ga vandaag naar postkantoor! Was eind vorige week even kluizenaar na inslapen van poezebeessie :(:)

X

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Annedore, logisch dat het niet toppie gaat. Kun je het wel allemaal een beetje verwerken?
    Killing is het wachten wel, maar ik wacht rustig af. Ik vind het niet erg dat we vrijdag horen hoeveel er bevrucht zijn, maar ik vind het wel doodeng dat als ze bellen er slecht nieuws is. Als de telefoon gaat dan zit ik tegen het plafond aan.
    Ik hoop zo dat onze cellen hun werk doen op het moment!

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sas: kan me voorstellen dat je hartslag richting de 1000 gaat als de telefoon gaat! Gelukkig is het overmorgen al vrijdag :) Dat KLINKT in ieder geval al best wel snel ;) Ik duim enorm voor je!

Verwerken: rationeel wel. Kan in mijn nuchterheid heel goed beredeneren dat dit zoveel vrouwen overkomt, dat het dikke pech was en dat mijn lichaam hoogstwaarschijnlijk niks te verwijten valt.
    Maar onbewust (en bewust ook wel soms) vind ik het gewoon moeilijk dat ik even aan dat ultieme geluk heb mogen ruiken en dat het zo snel weer is afgenomen. Droom ook nog steeds dat er een foutje is gemaakt en ik wel nog zwanger blijk te zijn als ik bij de kliniek kom om weer een cyclus op te starten :)
    Maar toch, als ik naar die positieve test -met inmiddels paarse streepjes- kijk dan kan ik wel hoopvol 2011 inkijken :)

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    @annadore, lastig meid. het is wreed. even snuffelen aan dat geluk, en dan keihard teruggeworpen worden.
    knuff!!!

@sas: wachten is veel te killing... we wachten met je mee!!

@ll, elize is aangekomen: vlag gaat uit. nog altijd 400 gr onder geboortegewicht, maar ze gaat de goede kant op! advies: kinderarts bellen als ik dat nodig acht. Ik wacht nog even af, het lijkt vandaag beter te gaan.

Liefss, taliaa

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @taliaa de aaibaarheidsfactor italia: ELIZE IS AANGEKOMEN!
    wat ben ik daar onwijs blij om!!!!!!!
    :)

*vlag uit!*

wat een opluchting he.

hoewel ik wel schrik van de ' 400 onder geboortegewicht '
    nu was ze wel een zwaartje, maar dat moet ze ook weer snel worden!

dikke knuffel voor jou en jullie! :)

@sas: ha wat fijn dat de punctie je meeviel!
    nu heel erg UW ja, hoeveel bevruchtingen zijn er??
    ik twijfel echt niet aan ' of ', doe mij maar na! :D

makkelijk gezegd, i know.

hee, heb je nog besproken hoe een eventuele rest wordt ingevroren enzo? en of je er 1 of 2 terug mag/wil?

@loesie: ben zo blij te horen dat je de oorzaak hebt gevonden!
    HONGER!
    :$
    nou ja seg!
    blij dat dat makkelijk te verhelpen is.
    ik dacht laatst ook, misschien hebben wij de 1e week honger ook wel voor krampjes aan gezien.

zo makkelijk om krijsen op kramp te gooien.
    florine is een zuipschuit (heeft ze heus niet van haar wijn-ouders! :x :p) en die wilde misschien ook toen wel meer dan de door de kraamzorg voorgeschreven ' elke 3 uur precies ' :(

hoe ben je inderdaad achter KMA gekomen?

hier niest florine wel een paar x per dag, denk ik ook wel eens, hoe weten we eigenlijk dat ze niet allergisch is voor de kat :(

@annedore: jij je poes moeten laten inslapen?
    :(
    ach nee wat een verdriet... knuffel lieverd!
    was ze ziek? en hoe oud was ze? huiltje?

nogmaals trouwens, respect voor wat je laatst schreef wat je aan het bakken was! :)

@sikkichickie: ik denk aan joe vandaag- GENTPOWERRRRRRRR!!!!!

@rest: dikke piemelsmak (gets) ik ga even rondwapperen!

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    PS dank voor lieve opmerkingen over filmpje.. *snif* :)

13. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Gutemorgen!! :D (oh shit nee.. het is al middag :))

Loesie wat super geweldig fijn om je zo blij en opgelucht te lezen!! En niet zo streng zijn voor jezelf! ik kom er altijd pas achteraf achter dat meneer een tand kreeg ofzo en daarom huilde terwijl ik alle spulletjes gewoon in de kast heb liggen. Dat is nou eenmaal het lastige: ze praten niet! Echt blij voor jullie!!

Taliaa: JAAAAAAAAAAAAAHHHHH!! That's the spirit! Vreten zal ze ;) Ook jij klinkt weer een stuk blijer in je stukjes. Haal je een beetje slaap in?

En je vragen: ja goede smaak hebben wij qua namen he! De volgende gaat (niet verder vertellen) *topsecret* heten! :D Gaaf he! :p Uhm bevalling. Wie? Ikke? Bevallen? ;) Haha het lijkt echt nog zooooo ver weg. Hoewel het sinds gister opeens veel echter is geworden weer. Ik zie er helemaal niet tegenop. Vorige keer ook niet. Ben heel relaxed 'we zien het wel'. Als het heel erg wordt merken we dat dan wel en dan doen we er dan wel wat aan. Vorige bevalling was behoorlijk ok. (durf sowieso nooooooooooit meer te klagen na werpverhalen van jou en kling :)) Heb wel voornamelijk rugweeen gehad maar die waren tot 8-9 cm behoorlijk goed op te vangen. Het venijn zat hem bij mij in de staart. Moest op mn zij gaan liggen en toen kon ik ze echt niet meer houden. Gevoelsmatig was ik toen wel een beetje in paniek maar dat schijnt niemand gemerkt te hebben ;) en het persen was niet leuk: bijna 2 uur en een hoofdje dat heeeel lang stond terwijl de weeën wegvielen. En dat je jezelf voelt scheuren was ook niet echt een geweldige ervaring (weet nog dat ik toen even opzij keek naar manlief en dacht 'sorry schat, maar nummer 2 komt er echt noooooooit!!')
    Maar een uur later dacht ik: was dat alles? hahaha
    Een 2e bevalling gaat meestal toch wat makkelijker en ik denk echt dat deze wat kleiner uitvalt dus zie er niet tegenop.

Merkte trouwens vorige keer wel duidelijk verschil na indalen! Kon opeens weer lopen. maar ik heb nu echt andere pijn dan toen. Toen had ik echt stekende pijn, nu meer een heel gammel gevoel als ik te lang loop. Is echt anders deze keer en indalen helpt ook niet echt daartegen.

Sas: je bent zelf wel relaxed maar zou je niet (heel klingeliaans) gewoon kunnen bellen vandaag?? Onder het mom van: zooooooo nieuwsgierig!!! :D Of ben jij gewoon koele kikker? ;)

Annedore: knuf meis!

Bright: oeh spannend dat je in ieder geval WEET hoe het gaat rondom tp cryo! maakt het alweer een beetje echt he? Zou helemaal mooi zijn als het zo ver nooit hoeft te komen, maar met volledige bv is die kans nu wel heel klein. Eerst daar nog maar lekker van genieten!!

Jo: je negeert WEER mijn vraag! :x

:D

Ego: hier een hele luie donder! :) Ben weer in bed gedoken vanochtend en er tot 12 uur ingelegen! ;) Dat mis ik echt het meest deze zwangerschap, het mijmeren in bed. Maar nu ik verlof heb en geen doktersbezoekjes en/of bezichtigingen ben ik daar eens mee begonnen! Heerlijk! Boek uitgelezen en net 'ontbeten'. Zo even de weekboodschappen doen en verder niks.

14. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Sikkiiii!! Ik denk aan jou!!!!!!!!!

Kling: haaaai!!!!! :D Mag ik nog even zeggen dat ik het echt BELACHELIJK vind dat die achterlijke kraamzorg een baby met bv de 1e week in een schema van om de 3 uur wil zetten... :( Waanzin.

Elke idioot weet dat bv het beste op verzoek is. Zeker in het begin..

Maakt voor Florine niets uit hoor, zo bedoel ik het niet, maar hoe kan ze dan nou adviseren?!?!?!

GROM....

Maar goed, wat gaat u doen vandaag? Nog iets leuks??

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @blijmeis: hiha, wij allebei in de war met de ochtend middag wegens lang in bed! :D
    lekker he!

en goeso, niet opkijken tegen bevalling!
    gaak volgende x ook doen want de tactiek ' ik reken op 48 uur hel ' werkte niet geheel proest!

@bv: nou, de 1e week was het devies echt wel ' elke 3 uur voeden, dus ook wakker maken voor voeden '

getver ik voel me heel klote nu ik lees dat jij dit waanzin vindt,
    ik denk dat ik NU ga bellen en alsnog die klacht indienen tegen dat doosje! :x

nu komt ze nog wel eens na 2.5 uur, soms natuurlijk (snachts) ook pas na een uur of 8, maar ja, als iemand mij toen had gezegd AANLEGGEN dan was ons allen (en misschien vooral wel mij met die terrorhoofdpijn) veel leed bespaard gebleven.

wisten wij veel toen.. :(

nou ja (even nagedacht en bekomen van 1e schrik ;)) ik geloof wel dat we haar, als ze eerder wakker werd enzo, wel eerder aanlegden. maar het is natuurlijk wel een achterlijke fout, gewoon niet zeggen ' aanleggen ' of het nu voor vermoedelijke honger (loesie) is of gewoon voor troost...

denk niet dat florine er veel last van heeft gehad indien ze wel eens huilde omdat ze alweer aan de tit wou

zal allemaal wel meevallen, ook omdat ze enorm bovengemidddeld goed groeide en aankwam elke dag!) maar toch..

wehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ohja, iets leuks doen.

nee zo eerst groene kruis bombarderen, verder even huisvrouwen en lekker wandelen straks (zon!) en misschien even in de megagigakledingwinkel sjoppen.. 70% korting tralala!

maar nu hoor ik iemand ontwaken :)

smak!

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    JOEHOE!!!!!!

Stelletje kletskousen :D
    Wordt er niet meer gewerkt tegenwoordig :x

;):D

Ik in ieder geval niet :)
    Zit met m'n hoofd al in Gent, maar ben lijfelijk wel hier aanwezig.
    Straks om 4 uur komt Siklief me oppikken op de carpoolplaats.
    En dan richting het Gentse.
    Vanaaf lekker Belgisch happen en morgen op audientie!

Loesie, wat fijn om te lezen dat jullie het probleem hebben gevonden!!!
    (hmmm, wat klinkt dat raar, alsof het een defect poppetje was ;))
    Als Siemmetje weer aan het genieten is kan mama dat ook!
    En al weer praten over werk.
    Blehhh, komt al weer zo dichtbij dan!

Taliaaaaaaaaaaaaaa, jaaaaaaaaaaaaaaah!
    Wat heerlijk dat ze is aangekomen!!!
    (typisch iets voor vrouwen, blij zijn als een andere chick aankomt ;):D)
    Nee zonder gekheid, het was wel een heel belangrijk momentje.
    En nu dus toch nog even aanzien en bij twijfel bellen?
    Wel doen he!!!
    Niet te veel zorgen maken als iemand anders die mogelijk kan wegnemen!!!

Zorra, nieuwe meubels!
    Leuk leuk!!!
    Ook DAT mag hier gespamt worden :D

Sas, alle nagels er nog aan dus?
    Je klinkt zo relaxed!
    *kijk jaloers*
    Houwe zo!!!

Blijerd, jij Luierd ;):D
    Je hebt groot gelijk!
    Het werd tijd dat je eens dit soort dingen ging ondernemen (of betergezet juist niet ondernemen ;)).
    Ik vind *topsecret* trouwens wel goed passen bij *censuur*.
    Leuk hoor, die aparte namen :p

Bright, spannend, ook alweer denken aan een 2e.
    Wat gaat dat toch ontzettend snel bij jullie allemaal!
    Ik snap het wel hoor, zou ik ook doen.

Toch besef ik hierdoor wel dat de tijd enorm snel gaat.
    Zelf heb ik het helemaal niet in de gaten, maar nu ik al die meiden van het VW bezig hoor over een 2e besef ik ook weer hoe lang ik eigenlijk in hetzelfde kringetje ronddraai.

Seg Klingel!
    Kun je me niet effe naar de uitgang van dit doolhof wijzen :x

;):D

18. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Oooh lieverd ik wou je juist niet sip maken! En wakker maken is ook niet verkeerd als beebje zelf snel tevreden is. Maar ik snap gewoon niet dat een kraamzorg anno nu niet het principe borstvoeden op verzoek kent/overdraagt. Er zijn ook duizenden kindjes die heel snel in een schema 'gezet' worden en het daar super op doen hoor dus voel je niet schuldig, maar, nou ja ik snap het gewoon niet zo goed.

En daar zal Florine echt geen last van gehad hebben!!! Maar het fijne aan bv is gewoon dat het zo makkelijk is en niet aan vaste tijdstippen etc. En als zo'n muts dat dan zegt maakt ze het gewoon voor jullie allemaal lastig, terwijl aanleggen misschien veel makkelijker was geweest. Dat bedoel ik gewoon.
    En die klacht vind ik helemaal niet zo gek hoor.. ;)

Jij dus ook lekker uitgeslapen? Fijn he? Dat hoef ik nu niet meer te proberen met zoonlief. Sowieso zijn de knuffelpartijtjes in bed voorlopig verleden tijd. Meneer kruipt als een idioot naar onze kamer zodra hij boven is en dat is denk ik het grootste probleem 's nachts: hij vind het heeeel gezellig! Dus dan maar even helemaal niet. :( snif..

19. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Got Sikki ik laat me gewoon helemaal in de war brengen door ons Kling: het is morgen pas de 6e! :)

Nu nog aan het werk dus.. Sort of ;) Gister nog lekker geschuurd trouwens?! :p :D

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ BM, lekker lui vandaag... heerlijk! Hier ook zo! Tot vanmorgen 9 uur blijven liggen en toen moest hondje toch wel even uitgelaten worden. Maar daarna lekker op bank geploft met literkan lichte ranja, dekentje en laptop. Helemaal lekker!
    Ik ga niet bellen vandaag, want ik heb eigenlijk niet de behoefte om het te weten. Ik weet het liever vrijdag, dan is het definitiever. Ik kan ze nu wel bellen en dan vertellen ze me misschien wel hoeveel bevruchtingen. Maar dan? Dan is er nog helemaal niks zeker (is vrijdag ook niet natuurlijk) en kan het nog steeds alle kanten op. Ik blijf gewoon rustig afwachten. En zoals annedore al zei... het is bijna vrijdag.

@ Annedore, het is zwaar en moeilijk... even snuffelen aan de o zo begeerde zwangerschap en ineens wordt het je afgenomen. Zo bruut!
    Maar vol goede moed 2011 in, meer kun je niet doen. Dat 2011 het jaar van de uitkomende dromen wordt dan! :)

@ Taliaa, hoera voor Elize!! Super dat ze aangekomen is!

@ Klingel, we laten indien top 1 emmy terug plaatsen en bij goed of matig gaan we voor 2. Dat was ook het advies van het ziekenhuis en daar staan we zelf helemaal achter.
    We hebben gister de bewaarovereenkomst ingeleverd voor eventuele cryo's maar we gaan niet uit van cryo's. Invriesbeleid volgens NL normen is nou niet echt hoopgevend. Ik hoop dat er cryo's zijn natuurlijk, maar ik reken er gewoon niet op. Dan kan het alleen maar tegenvallen.
    Ik hoop op vrijdag een tp!!! Woesjjj, ik vind het zo spannend :D
    Ze bellen laat in de ochtend als het fout afloopt. Vandaag hebben we dus al in the pocket! Dat betekent denk ik/hoop ik dat er in ieder geval bevruchtingen zijn. Nu nog delen. Kom op jongens!!!

Deel Deze Pagina