Ik heb gebeld en omdat ik verder geen klachten heb en het idee er is dat ik een kilootje zwaarder ben omdat ik niet zo super naar de wc kan sinds de punctie, hoef ik nu niet langs te komen. Morgen weer wegen en als er dan weer iets bij is ten opzichte van vandaag, dan gaan ze wel even checken. Maar vooralsnog... no worries!
Nou gelukkig maar. Goed dat je gebeld hebt wicht!! Beter het zekere voor het onzekere nemen. En anders kun je altijd even om een bloedonderzoekje vragen Liefs
piemelina's! even echt snel en echt (?) kort want ik wil de kerstboom aftuigen! (boom aftuigen: iemand nog inspiratie voor mij? meestal tuig ik bomen af na een miskraam of andere ellende van mezelf of een ander maar ik weet nu even niet iets heel erg duidelijks, behalve natuurlijk dat sommige babyrinthinnen de uitgang nog niet hebben mogen vinden :x maar als ik me daarover ga afreageren op de kerstboom wordt t hier wel een erge ravage ) so dat stukje tussen haakjes is alweer langer dan de hele rea die ik in gedachten had! :x hoe kan dat toch nou ja anyWEE, @sas: ik denk ook dat je je geen zorgen (meer) hoeft te maken, zeker na gebeld te hebben (goeso! maar dom doosje- had toch even gevraagd hoeveul bevruchtsels er waren! ). het kan wel, met 11, maar dan zouden er wel meer eitjes moeten zijn (kleintjes) die door de preg zijn gaan groeien. hoeveel preg had je? ik had door de stoot preg nog gratis meer dan 20 !!! eitjes ins bauch, dat was erg ongrappig. hoewel uit deze attack wel florine is geboren dus ik raad eigenlijk iedereen OHSS aan. nou ja, een beetje dan.. nouja, beter geen ei he, en geen zaad. geen sex, en zeker geen bevalling! wie had dat ook alweer gedaan? taliaa niet in elk geval, die moest zo nodig alles zelf doen ttsskkk HZOR toch liefjes? @blijmeis: je klinkt blij, goeso schatje! heb je al iets gehoord van de makelaar? ik las gisteren iets over iets dat me deed denken aan *censuur*, een methode om hem te helpen door te slapen. wilsonmethode ofso? hoe gaat dat slapen? en hoest met je verlof vrij voelen? en je lijf? en en? vertellllll voor zover ik nog niet weet! @blijmeis/nyn: ik ben wel teleurgemopperd in de kraamhulp, gewoon omdat ze zo passief was, maar ik doe er niets mee. en ach, ze deed haar best dus het geeft niet. inderdaad, de adviezen over BV waren slecht, maar ik heb gisteren mijn kraamdagboek erbij gehaald wat kraamhulp en klingman bij hielden- wat blijkt: wij gaven wel degelijk (veel) meer dan werd voorgeschreven: soms wel 12x! wist ik niet meer, ws omdat ik gewoon zo van de wereld was die week maar stelde meteen gerust. hormonig ben ik af en toe he. ja i kweet het zelf ook meer dan tijdens zwangerschap @leo: we hebben t er al over gehad, maar waanzin zeg, jij ook dat advies. had jij soms ook een kraamhulp die zelf geen kinderen/bv had (gegeven)? denk dat dat veel schilt, in nega zin, als het over kinderen/bv gaat. (ja DUH..!) @zorra: aha, kortenhoef! das een mooi plaatsje. ben er ooit geweest op een volledig uit de hand gelopen klassenfeest. ahem. @apothekerskast: GAAF! maar- als je m uitruimt dump je m toch niet he? (zo wel: stuur maar op naar mij ) (met de mippee mopee erin ) @sil: wat een schatjes! zie dat nou zitten daar! wondertjes. wauw! @sil: wanneer jarig? @bright: wat een leuke verrassing van jou! voor jullie! geniet, schatje! hoest met lynn verder? @sab: MP! ik wil weten hoe t zit en gaat allemaal! @zara: zie sab! @emma: wanneer welk onderzoekje deze maand? en hoestie verder met joe en jullie? @bright: ik snap je gevoel wel.. ik denk nu soms alweer aan zwanger zijn omdat ik dat zo fantastisch vond. maar dan denk ik aan bevallen en aan een 2e er nu bij en dan denk ik ' ohnee toch niet ' daarbij- wij tellen onze zegeningen.. soms weten we het niet, na zon perfect groeiend en bloeiend poppetje.. nog 1? @poppetje: weer doorgeslapen vannacht! EN ze duimt, proest! EN de speen gaat ' een beetje ' als je haar afleidt! @ wat gebruik ik veel seg. nou ja seg! @sikki: u weet, ik denk aan u en ik hang aan uw frummelige handje! snel update! @loesie: hoest met de siem? lekker meer saufen? @annedore: alweer kokkerellen! delicious is een gaaf blad! @taliaaaaa de aaaaaaaaaaa ik weet geen aaaaiiiiii woord meer: hoe is t daar, en met je bv-vraagstuk? vertel vertel! @ @ ieks! @lauw: hoest nauw? en is er al ongi? of ga je een lauwtje doen? *bid*bid*bid*bid*bid* @nyn: weer helemaal uitgepakt, gesetteld, kindjes worden beter, alleen kleine marijn nog niet.. huiltje, dat hij weer ziek wasis he. geef m een knuffel van mij! niet dat hij me herinnert, maar toch. die vrouw met die stipjesjurk en stipjesschoenen die heul veul maltbier dronk zal m nog weinig zeggen (wacht maar tot ik in jullie tuin zit komende zomer- die vrouw met die stipjesjurk en die stipjesschoenen die heul veul WIJN dronk en nog gekker ging doen zal ie wel onthouden ) @jo: 80 uur werken- het kan dus niet alleen in de HORECA en de zorg! :x (inderdaad taliaa, dat was ook al zon discussie.. jammer dat ook ' zij ' niet verder keken dan hun eigen hokje terwijl zorg&horeca op sommige (cao) punten echt gelijk zijn ) krijg je er wel uren/geld/bloemen/piemels voor terug? hoe werkt dat? @werk om taliaa te antwoorden: ik had toen ik net zwang was gesolliciteerd naar een baan waar echt mijn naam op stond. kunst meets wijn meets top-horeca meets MT (dus minder meekachelen maar vooral anderen laten kachelen ) en dat overdag dus geen avondnachturen meer, is SO 2001-2009! bij 2e gesprek heb ik verteld dat ik zwanger was. maar dat was nadat hij al had verteld dat ik aangenomen was. :x beetje jammer, vonden we allebei. jammer van de timing. - van de baan welteverstaan- niet van florine, hoewel, over haar fashionably lateness zullen moeder en dochter ook nog wel eens een hartig woordje gaan praten! :x echt niet! STBBFL! afgesproken dat, whenever i'm ready, ik kan komen voor 3 dagen, want meer wil ik niet. helaas dan ook niet meer de functie die ik zou krijgen, want dat moet wel fulltime natuurlijk. maargoed, ik denk aan 1 mei. denk ik. maar- ik denk ook aan minder makkelijke maar nog meer klingelige carrierewegen: * fulltime schilderen illustreren en laten ontdekken door een groter publiek, dus es wat met mijn kunstacademie gaan doen * fulltime gaan schrijven (NEE niet op ZP) en al die (kinder)boeken eens laten ontdekken door een groter publiek (grootste droom) * fulltime vinoloog in t kwadraat worden. maar ja, daar is nog lastiger werk in te vinden dan in de kunst. tenzij je een man hebt die nogal in de wijnwereld werkt...? verder weet ik t even niet meer, en nu gaak die boom in elkaar timmeren! ohja hardlopen was echt heerlijk gisteren! zelden iemand met zo'n dikke smile (en dikke milkshake-titten) door de weilanden zien lopen. en het ging GOED ook seg, gewoon mijn oude route (bijna 5km) gelopen! alleen laatste 500 m crashten zowel de Ipod als ik een beetje maar dat was (van mij) wel logisch natuurlijk. kwam helemaal berodewangd (ja! die moet wel 3x gelezen worden he voor je weet wat er staat ) en trotsstralend en energieperdepiep weer thuis so, korte (ouderwets dagboekige) rea he! smak op jullie piemels! GETS! :x ieuwtjes. *zoef*
WHAAAAAAA, ik heb net een afspraak gemaakt bij een bruidsmodezaak . Volgende week zaterdag ga ik trouwjurken passen en ik vind het soooooo spannend . @Sas, voorzichtig doen hè! Heel goed dat je hebt gebeld, beter het zekere voor het onzekere . @LadyZ, nieuwe kast , heb ik iets gemist? @Lauwtje, al ongesteld en al beter? @Nyn, cyclus zal wel een beetje ontregeld zijn door spiraal. Jeetje, wat ga jij een hoop maanden overslaan, drukke agenda hoor . @Klingel, hoe was rondje hardlopen? *edit* Was lekker zo te lezen hierboven , goed so! @Bright, even een vraagje. Wat betekend wicht bij jullie? Bij ons wordt het nl gebruikt met een nogal negatieve betekenis @Sikki, wel komen vertellen hè als je meer weet!!! Ben zo benieuwd naar je verhaal!
Sas: heb even stukje gezet bij jou topic, ben beetje ohss expert geworden (moet toch ergens goed in zijn8)) Klingel: Klassenfeet hier, aaahh we zijn bijna even oud, hebben we ons samen op hetzelfde klassenfeest misdragen Ik??? nooit Apothekerskast staat op mp, ondertussen mega hoog bod, maar manlief kan er ook geen afstand van doen, dus volgens mij staat ie voor piet snot op mp en verhuisd ie straks naar zolder. Sik: ben benieuwd hoe het daar in het verre Belgie gaat!!!! Nou ga snel weer verder met het uitzoeken van alle papieren. Man wat verzamel je veel in zo'n korte periode......
IEKS EMMA!!! Negatieve betekenis? Hier betekend wicht zoiets als meid, meis enz. Dus niks negatiefs, haha. Klingel, Fijn dat hardlopen zo lekker was zeg. En wat knap dat je alweer je oude routine hebt kunnen lopen!! Enne, toen Lynn 3 maanden was hielp de gedachte aan de bevalling en Lynn's eerste weken ook goed om niet aan een 2e te denken, maar nu....... Gotta go Supervisie voor mijn opleiding, zucht... Liefs
@ Emma, trouwjurken passen hihihi, zoooooo leuk @ Wicht, hier ook een negatieve betekenis maar ik had al door dat Bright het zo niet bedoelde en dat het bij haar vast iets heel anders betekent hahah! @ Klingel, nee ik wil echt nog even niet weten hoeveel bevruchtingen. Daar word ik alleen maar zenuwachtiger van. Ik vind het goed zo, ik hoor het morgen wel. En dan mag ik er meteen 1 of 2 mee naar huis nemen... hoop ik! Ik heb geen pregnyl gespoten, maar ovitrelle. Is ongeveer hetzelfde, maar dan geen HCG maar een chemisch goedje wat dezelfde werking heeft.
Zo. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!!!!!!!!!!!!! *rekt zich even goed uit na middagdutje op bank* Kling ik droomde net over jou tijdens middagdutje. Dat ik met *censuur* even ging wandelen ofzo en dus (?) weer in *censuur* was. Ik ging jou smsen dat ik bij je in t durp was. Was wel gezellig geweest he?!!? Emma: WHOEI!! Dat is mijn droom.. Trouwjurken passen! Zo leuk! Met wie ga je??? Sas goed van bellen! Gewoon even goed in de gaten houden en je bent er morgen toch. kunnen ze dat niet op een echo zien of moet je dan bloedprikken? Ik zou zeggen: EVEN POEPEN! Enne meiden wat betekent wicht dan bij jullie?? Ik ken het zoals Bright het gebruikt. Gewoon 'meisje' zeg maar. LadyZ: apothekerskast?!?! KWIJL! Marktplaats?!?! Ik ga NU kijken! Mmmm maar ws doe je m toch niet weg. Verstandig! Nee dom! Bright: supervisie gehad? Weet nog steeds niet (geloof ik ) welke opleiding jij nou doet.. En of het leuk en of moeilijk is enzo... Verder nog iets? Ja sil: hoe gaat het met vriendin?? En nyn: hoe gaat het met Marijn? EN vooral: SIK: hoe was het???????????????????????
oh ja: Bright: wat leuk van verrassing!!! Ik hoop dan altijd wel dat het gaat zoals normaal. Dat hij niet belt omdat hij nog even naar zn vader moet ofzo. :x Haha, vast niet! Wij hebben tijdje terug ook zo'n avond gehad, zoonlief sliep toen ook bij opa en oma. Was wel heel leuk. Hadden ook echt uitgebreid gegeten (DUUR!) en daarna naar de film.. Kling: zal eens googlen. Maar weet je. Hij heeft altijd super geslapen. Niks aan de hand.. Mijn theorie is als volgt: hij wordt soms wakker (altijd al) meestal volstaat speen. Soms niet. Indien niet en hij echt overstuur mocht ie bij ons in bed. Dit was echt zeldzaam. Hij is nu op de leeftijd dat hij zoveel ziet/hoort/proeft/ruikt en vooral begrijpt dat hij ook nachtmerries kan hebben. EN dat hij heel snel leert. Dus na 1 nacht bij ons en toen 2 en 3 dacht hij: hee dat is gezellig! Nu heeft hij weer geleerd dat hij in zijn eigen bed blijft. Dit zeggen we ook heel duidelijk en dat helpt heel goed. Maar wakker wordt hij wel soms en ik denk echt dat dat komt doordat hij heeel veel verwerkt 's nachts. Hij ontwikkelt momenteel zo gigantisch. Lopen, praten etc. Dus over een tijdje wordt het vast weer beter. En even eruit voor een speen is niet zo erg. Zeker met nog een draak op komst die ons vast NOG meer wakker houdt ;s nachts!
Even snel want huilende Sanne en Luuk en Mathijs al de hee dag!!!!!! vriendin goed!!!!!! geen uitzaaiingen as maandag al de operatie ipv woensdag om 08.00 uur aan de beurt dan ter plekker kijken hoeveel er weg moet ze gaan uit van 1/3 maar kan ook 2/3 of zelfs gehele long... Ze gaan via de zijkant erin begreep ik en kneuzen paar ribben erbij om bij de long te kunnen AUW!!!!! opname is ongeveer 7- 10 dagen vriendin gaat uit van 10 maar vecht hard zodat ze eerder weg kan liefst met 7 dagen want eten in het ziekenhuis is bar slecht zegt ze... nu is ze thuis zondagavond moet ze zich melden voor opname zodat ze eerst zelf nog de kids naar bed kan brengen....(aaaah das wel lief van ziekenhuis) oh moet weg!!!!! huil krijs en schreeuw zijn bezig :S Sikki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vertel!!!!!
Oh ja ik moest nog bijlezen: Sil wat een schatjes!!!! Waar heb je foto's laten maken??? Aan je kids kan het niet liggen, die zagen er prachtig gestyled uit!! Sik was je anders 6 feb uitgerekend?!? Wow... Dat is 2 weken voor mij. Had ik ook niet in de gaten dat dat al zo snel is.. Confronterend dat iemand in je omgeving bijna op hetzelfde moment zover is. Bllgggh.. Gelukkig was er GENT! Vertel! Annedore: heeel naar van poes... Gelukkig is ze weer thuis. Maar logisch van de traantjes.. Nou tijd voor positieve dingen in jullie leven hoor! Mok. Super super dikke knuf voor alle mmmeisjes! Over confronterend gesproken. Al die gezinnen in ronde 2 of zelfs 3 en jullie nog niks. Het is zoo STOM! :x Sikki zei het wijs: de tijd brengt jullie ook steeds een stapje dichter bij een beeb. Moet gewoon!
Hai lieverds!!! Bin ich wieder! Het weer was zo fantastisch, NOT , dat we na de afspraak maar gelijk terug naar huis zijn gereden. Een goed gesprek gehad met een hele fijne professor. Ik zal jullie alle details besparen, maar volgens haar kan het bijna geen toeval zijn dat na 8 tp's er nog steeds niets gebeurd. Dus ik krijg een hysteroscopie, chromosomen onderzoek en er is een bloedonderzoek in gang gezet die vrouwen met herhaalde miskramen ook krijgen. Hiermee wil ze uitsluiten of er toch een genetisch probleem in de eicellen ligt (translocatie) of dat het echt een innestelingsprobleem is. Volgens haar is het zaad op dit moment uitgesloten qua probleem (we kunnen immers dag 5 embryo's maken). Wellicht komen we dan aan het eind toch uit op eiceldonatie. We vonden het er heel prettig en ik ben blij dat iemand nu even het stokje heeft overgenomen qua onderzoeken en nadenken over de oorzaken en de opties. Het geeft me wel weer een soort van rust. 24 februari is de hysteroscopie en 7 maart hebben we een gesprek om alle uitslagen te bespreken. Dan wil ze mogelijk wel 1 poging met ons doen. Mocht er uit de onderzoeken nu helemaal niets komen, dan willen we mogelijk een poging doen waarbij we alles invriezen en in een natuurlijke cyclus tp-en, omdat ik mogelijk zo'n uitzonderingsgevalletje kan zijn die slecht reageert op al die hormonen. En dat wordt dan niet eerder als in maart. Hmmm, wat was er ook alweer met pogingen in maart Klingel, ik vind dat je je er wel weer snel van af het gemaakt Maar voor het juiste aftuigeffect, kun je die boom niet effe 1 trapje voor mij geven Nyn, toch ongi Ik vind het wel solidair van je Emma, jaaah toruwjurken passen. Sooooo leuk! Ik heb er een beetje spijt van. De 2e jurk die ik aan had was DE jurk en ben ook niet meer verder wezen kijken (had van tevoren heul veul boekjes doorgeploeterd en had 'm al van het plaatje uitgekozen en dus daarop ook de winkel gekozen). Later dacht ik, jammer eigenlijk, had gewoon die hele winkel en die van de concurrentie moeten passen!!! Gewoon voor de leuk! Dus tip, veul passen!!! Sas, misschien overstimulatie? IEKS Goed op jezelf passen meid en als je het niet vertrouwd morgen direct bellen! Zorra, negeer je mijn biedingen op MP :x Nee hoor! Maar ben wel errug benieuwd! @rest, KNUFFEL! Ga effe bijkomen van alle spanningen van vandaag!
Oh Sil dat is wel echt heel goed nieuws zeg!!!! Godzijdank van geen uitzaaiingen. Pffff.... En nou een fikse operatie voor de deur, maar dan is het er maar uit. En dat moet het: ERUIT! Ik duim voor haar! oh enne: het is niet verboden eigen eten mee te nemen naar t ziekenhuis. Mijn eerste eten na narcose was patat met kroket! Misschien kan haar man of familie ofzo wat meenemen en daar opwarmen?
Sik! Wat een constructief gesprek! Of niet? Zo klinkt het wel! Zijn de onderzoeken die ze nu willen doen nog niet eerder gedaan? Of al een tijdje niet meer? Het klinkt in ieder geval wel logisch en niet dat je de deur uit loopt en opeens denkt 'huh, maar dat slaat toch eigenlijk nergens op?!'. Of niet? Die gesprekken heb ik ook wel eens gehad. Maar ja waar duimen we nou voor? Willen we juist dat er iets gevonden wordt zodat ze er iets aan kunnen doen? Of is er dan niks aan te doen? lastig! En dus wel misschien een keer de optie 'overal cryo van maken' proberen. Ooeeeh dat is wel heeel spannend!! Maar misschien wel heeel slim. Moeilijk toch meis, al die keuzes! Ga maar even lekker bijkomen! SMAK!
Sil, goed nieuws van vriendin! Geen uitzaaiingen! Nu 'alleen nog effe' de operatie goed doorkomen!!! Blijerd, ze doet alleen maar onderzoeken die nog niet gedaan zijn. Dingen overdoen vindt ze onzin. Het kost allemaal zoveel geld zei ze Ze was wel verbaasd dat ik nog nooit een hysteroscopie en chromosomen onderzoek heb gehad. Tja, waar duimen we voor? Dat mijn eitjes nog goed zijn!!! Dat is mijn grootste zorg nu. Al het andere is wellicht overkomelijk...
Ok dan duim ik daar heeel hard voor! Ik heb vandaag 6 glitterwaxinelichtjeshoudertjes (lingo!) gekocht, dus die brand ik voor jullie mmmeisjes.. Maar alleen 's avonds want ben als de dood dat zoonlief er 1 te pakken krijgt. Dus de rest van de dag branden ze in mn hoofd!
Wauw wat een goed en positief gesprek sikki ik word er helemaal blij van... ik lees heel veel hoop!!!!!!! joehoeeeeeeeeeee ik ga straks dieper op je in ( euh..... klinkt ranzig) moet nu troosten en eten koken tegelijk handig he pffff
oh mag ik nog even iets ego vertellen... Ik lag gister op de bank en manlief ook. En getipt door Klingel zei ik: oooh wie is de mol begint morgen weer! Hij (heel serieus): ooh ja? Weet je.. Ik vond het pas Echt leuk toen het nog met die onbekende nederlanders was ik: jaaaaaa jij ook???? Ik oo........ (zie opeens een mega grijns op zijn hoofd) Typisch gevalletje van ik die al jaaaaaaaaaaren elke keer als wie is de mol weer begint roep dat ik het toen eigenlijk nog veel leuker vond. En dat wou ik nu dus net weer gaan doen. Zucht. Manlief vind er dus geen reet aan haha. (vervolgens opende ik mijn mond om te lachen kwam er toch een hoestaanval dat ik echt NET niet overgaf op onze bank.. Zucht) Volgens mij is het zo helemaal niet grappig, maar gister wel hoor! Heus!
@Sikki, klinkt als een positief gesprek, voelt het voor jou ook zo? Toch weer een nieuwe aanpak en dat lijkt mij niet verkeerd. Ik ga met Blijmeisje meeduimen dat je eicellen nog prima in orde zijn . Knuffel.... Enne....maart , ik vind het wel een teken . @Sil, daar was je dus, ik miste je al . Huilende kindjes, hoe komt dat dan, toch niet weer ziek? SUPER van geen uitzaaiingen bij vriendin, geeft toch weer meer hoop! @BM, ik neem mijn zus, moeder, schoonmoeder en schoonzus mee trouwjurken passen. Het is een hele club maar wel gezellig . Zal ik eens verklappen naar welke bruidsmodezaak ik ga.....die van Mary Borsato . Mijn zus heeft haar jurk daar ook vandaan, ze werd super geholpen en ze hadden echt prachtige jurken. Hahaha, patat met kroketten, en dat na een narcose .
@BM, hahaha, ik zie het ook helemaal voor me hoe BMman jou in de maling neemt en jij die daar dan heel serieus op ingaat .