klingel in het babyrinth...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lieve MMMeisjes,

tis denk ik maar eens tijd voor een eigen topicje, waar ik mijn wondere wereld van het zwangerwillenworden(enblijven) van me af kan schrijven.

kort:

klingman en ik zijn dik 8 jaar samen, en bij de sinterklaasintocht van 2007 werden we tegelijk besprongen door de kinderwens! :)
    vol goede moed, en vind ik achteraf veel naieviteit, begonnen aan ' klussen '
    god, wat hebben wij veel op soms onmogelijke tijden/plekken elkaar, en mijn ei proberen te bespringen! :D

meteen into het tempen en de ovutesten, helloooo controlfreakje! ;)

toen het in oktober 2008 nog steeds niet gelukt was, via de huisarts bij de gyn beland.
    in meppel (waar ik uiteindelijk ben weggevlucht aangezien ik mijn eigen behandeling zo ongeveer regiseerde en zelf 2x een IUI heb moeten verplaatsen omdat ze niet in ovu-testen geloofden:() hebben we een HSG en 3x IUI gehad.
    HSG was goed, hoewel ik zelf heb gezien dat de linker-eileider veel dunner was en moeilijker doorliep.
    later heb ik dit in mijn dossier teruggelezen, en ook van andere gynnen gehoord dat de linkereierstok zeer hoog ligt... niet persee een probleem, maar ook niet persee niet.... ;)
    zaadkwaliteit schommelde van 20 miljoen totaal tot ook wel eens 5, maar was volgens de gynnen IUI-waardig.

totdat ik in heerenveen kwam. IUI 4: 1 miljoen, IUI 5: <100.000 zaadjes! :(
    uiteindelijk klingman bij de (fantastische!) uroloog, en ik ons op de wachtlijst voor t barrahus gezet. want heerenveen doet helaas geen IVF/ICSI, wat ons wel werd geadviseerd.
    februari 2010 mocht ik komen..

het barrahus is een super-prive-kliniek nabij leeuwarden, waar ik (oa van goede vriendin elke die er zwanger is geworden) fantastische verhalen hoorde.

in de zomer van 2009 werd ik terug gebeld: ik mocht eerder komen! :)

intake in septeber, wat een daadkracht die man!
    allebei meteen allerlei bloedonderzoeken, klingman aan de clomid, en besloten werd voor een IUI en FLUSH te gaan.
    echter, ik reageerde zo enthousiast op maar 1 tikje meer (75+ ipv 75) puregon, dat ik 10 eitjes maakte! :$

oplossing: escape ICSI in dusseldorf. ook alweer zo flitsend, dat dat KON! :)
    dat overviel ons enorm: donderdag beslissen, zaterdag punctie.
    maar ook dat was een voordeel: geen twijfeltijd, geen googlegevaar, geen stresszenuwen: gewoon gaaaaan met die hap!

en hoe: 2 top emmy-awards terug gekregen, en wat denk je: zwanger getest op mijn 34e verjaardag! :)

het geluk was immens groot, en ook klingman was (voor zijn friese doen :D) ontzettend rozewolkerig.

... maar in die zwangere week, waarin ik van pure euforie meerdere zwangerschapstestjes deed, zag ik de teststreep vervagen...

een door mij gesmeekte bloedtest bevestigde mijn angst en trapte ons van de roze wolk af: HCG 1.9: het was alweer over. :(

miskraam dus, misschien wel van 2, eind oktober... :(

de klap was groot, maar het gevoel nu helemaal snel weer een poging te willen ook.
    ik ben er zo eentje van het schijnbaar stoere soort, dus: geen tijdrovend gedonder, kom op met dat wonder!

november: onze enige cryo, ook een klasse A, opgehaald, maar helaas, niet zwanger.

en dan nu... morgen: punctie voor ICSI 2.
    wel even slikken dat het geen IVF kon worden, maar we gaan ervoor!
    :)

heb 2x75+ gespoten, met als resultaat: een eierdoos met meer dan 20 eitjes! woei!!
    moet zeggen dat ik alle gesol en de spuiten (met name de eisprongremmer!) erg klote vond dit keer.
    sowieso, deze ronde merk ik de psychische klap van de MMMolen ontzettend.....

zoals velen van jullie zullen herkennen:
    gaat het ooit lukken? word ik ooit mama?
    vreselijk, hoe hoop&vrees elkaar te lijf gaan... (mijn lijf..)

maargoed, zoals de vandaag overleden ramses al zong: we zullen doorgaan, en ik heb sinds we even zwanger zijn geweest meer vertrouwen dat het misschien ooit zal lukken.

het is een lange, zware weg, door dat dwaze doolhof.

toch moet er ergens een glitterbeebje verstopt zitten,
    .. in het babyrinth waarin wij dwalen.

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoi meis, jee wat een verhaal zeg, ook al wat tegenslagen gehad met mmm.

Ik wil je een dikke knuffel geven en duim voor je dat er bij jullie snel een mooi wondertje komt en blijft plakken.

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    klingel wat een elende meid

ik wil je heel veel succes wensen en hoop echt voor je dat het wondertje in jouw armen komt te liggen knuf

4. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    Klingel,
    Ik kan me jou nog herinneren van NOD juli en augustus 2008, waarna jullie in de Aug bus doken. Ben je altijd een beetje blijven volgen omdat ik je zo fantastisch geweldig leuk, lief en humoristisch vindt schrijven. Ik gun het momenteel niemand méér dan jij om zwanger te worden...

Ik ga dus heeeeeeeeel veel duimen draaien en hopen dat het allemaal gaat lukken deze ronde...:D

Heel veel sterkte met de punctie en kom maar op met die bevruchte eitjes!!!!!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hey meis,
    wat goed dat je een eigen topic hebt geopend.
    Jullie hebben iid ook genoeg achter de rug.
    Laten we hopen dat deze icsi HET wondertje voor jullie word!
    xxx Elif

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Lieve Klingel!!

En daar is tie dan...je eigen topic!! Op het Meppel topic schreven we al een tijdje allebei, maar blijf je hier zeker volgen!!
    Morgen dus alweer de punctie van deze (hopelijk voorlopig laatste) ronde!! Heel erg veel succes!! Ik ga heel erg superdehard voor je duimen voor een prachtige klingelglitterende afloop!!

Knuf Majo

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lieve Klingel,

Een eigen topic... Leuk! Uiteraard lees ik ook mee.

Ik hoop ook dat na al die ellende jullie geduld nu eindelijk eens beloond mag worden met een klein wondertje!

Dikke knuffel,

Be Happy

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Wauw, je eigen topic!!!

Rammelen met die doos morgen!

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik kom je overal op het forum tegen en dan nu toch je eigen topic. helemaal goed, kan ik je hier in de gaten gaan houden. Succes en sterkte alvast voor de punctie morgen!

Liefs Zora

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hee wat een lieve reacties allemaal zeg!
    *hormonsterhuil*

@loeka: :) thanx babe! ik doe mijn best met humor de ellende weg te lachen.. werkt meestal wel aardig goed
    @zora: we komen elkaar idd overal tegen, maar wat ons bindt is toch die rare molen/achterlijke achtbaan/dwaze doolhof/loodzware lababyrinth he.. ;)

@ellende meegemaakt: ik moet eerlijk zeggen, ik ervaar het niet zo. opzich hebben we uiteraard veel pech gehad, en tjah, niet ' lekker normaal tussen de lakens (of wat mij betreft op de keukentafel) zwanger worden ' is vreselijk.
    daarom ben ik echt wel eens boos, jaloers, kwaad, verdrietig, bang en ronduit vandalistisch (sorry boom in het bos!) bij vlagen...

maar ik heb gemerkt, geleerd, dat relativeren (het kan altijd erger) en vooruitkijken ons erdoorheen sleept.

hoewel onze weg langer en zwaarder dan gemiddeld is, geloof ik (daarom?) ook in een extra mooi beebje uiteindelijk.

en wat betreft eigen topicje: als IETS mij helpt is het wel schrijven.
    maar omdat ik niet anderen wil lastig vallen met allerlei moeilijke praat met rare MMM-termen, open ik gewoon mijn eigen hoekjeboekje, zodat men kan kiezen mee te lezen, of het lekker kan negeren! :D

anyway, mijn eierdoosje is zo zwaar als een heel kippenhok.
    werkelijk waar, als ik LACH dan voel ik ze schudden!
    tok tok! .. wat een raar gedoe!

nu maar hopen dat de superarts (herr dokter ubermediker S) in dusseldorf alle 20+ gaat oogsten morgenvroeg.
    dan hopen dat klingmans zaad behoorlijk goed is,
    dan maar hopen dat er VEEL bevruchtingen optreden,
    en dan maar hopen dat ik ergens verderop in deze week 2 emmy awards mag ontvangen...kortom geen uberstimulation bitte... :(

hopen, hopen, hopen, dat is wat we moeten doen.

brrr, ik ben best wel bang.
    en wat duurt het nog lang.. maar ach wat is een etmaal op een klingelleven.

omeletsmak, ik meld mij morgen wel weer met hopelijk goede berichten.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik trek morgen mijn roze glitterbadpak aan :D en ga de hele dag duimpjes voor je draaien!

Dat moet wel glitterbeeb(s) gaan opleveren :p

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @trees: PROEST!
    weet je wel dat ik vandaag ECHT de beloofde glitterpanty voor jou aan heb?

ziehier das unterhose dat ik voor de punctieman van morgen aan zal doen :D

13. Trees

Trees Niet meer actief

Whahaha geweldig! :D

Nu serieus: Ik ga morgen echt mijn glitterhartjessokken aantrekken (kleurt namelijk goed bij het badpak 8) )

En nog eentje om het af te leren!

:p

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    weet je dat ik hier ECHT vrolijk van word??
    :D

ik heb zojuist een stemmig zwart jurkje ingepakt voor morgen, maar fuk it: ik ruil t om voor een glitterjurkje.
    ze zien me aankomen daar!

NA UND!

thanx voor je steun schat!
    en voor t opvrolijken van een zo zwaar topic..

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    so, we gaan rijden.
    heb trouwens onwijsssssssssss zere (.)(.), komt dat door die eiremmers?
    buh...

lekker naar dussel, ik heb er haast ' zin ' in... :) (om van de spanning af te zijn, zowel in hoofd als in stokken..)

auf wiederschreiben!

16. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Klingel, humor wird uns retten :D

Succes meid! En maak ze gek daar!
    Ik denk dat M wel blij wordt van die prachtige Unterhose.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    succes klingel ga hard duimen

18. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Klingel!!
    Je eigen topic! Zo kan ik je goed volgen ;)
    Morgen dus de punctie, heeel veel succes en ik duim voor heel veel goeie bevruchtingen..
    Enne, die extra mooie beeb gaan jullie zeker krijgen :D

Liefs

19. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Heel erg veel succes morgen....Ga voor je duimen...

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ga je volgen meid, veel succes morgen en niet vergeten die mooie glitterunterhosen an zu trekken hahaha

Deel Deze Pagina