wel alle kerstfollikels in de kerstboom! zitten ze hier een beetje te proostpimpelen terwijl ik zelf met mn goede (lees: nuchtere) gedrag bij mike&thomas zit! @sikki: moet niet gekker worden, in t echt sta ik er ook al om bekend dat t met/bij klingel altijd borrelen is, en zo ook in mn topic? *ruimt de lege wijnflessen en glazen op, en steekt een vuurkorfje aan in t babyrinth* GRIEBELS wat is t kouddddd!!! mijn eierstokken zijn er subiet weer van gekrompen denk ik. gistermiddag de dierentuin in, nou nou nou, wat goed getimed! alle dieren, op een nieuwsgierig stokstaartje, een doorgedraaide tijger en twee luie zeekoeien na, zaten binnen te chillen, meestal buiten beeld. liepen wij daar samen te bibberen seg. klingman haalde op een gegeven moment zo'n miniflesje whisky uit zn jaszak, dat was ook wel nodig! BIBBER! toen nog even door anrhem geklappertand, leuke winkelstad (maar niet als je een (kling)man bij je hebt ), wraps gepeuzeld bij de mexicaan en toen naar de voorstelling van mike en thomas. wat een helden! woordtoveraars en absurde humormuziek, echt fantastisch! toen na een paar rondjes slippen/handremmen/pirouettes draaien op de parkeerplaats weer lekker naar huis. ondanks het nogal bibbererende karakter van de dag was t hartverwarmend. vaker doen, een stad/schouwburg/restaurant in rennen... ik geloof dat ik klingman nu ook bijna om heb, om met oud&nieuw naar onze club in frankfurt te gaan. nog een keer L.O.S, ... NHNK...! so, dagboek, en nu gaak thee zetten en ontbijtje mise en placen (horecadoosje!) sMMMak!
*doet dansje in doolhof* heb net 7 glitterkledingstukken gekocht! voor 10e per stuk! en dat terwijl ik dit jurkje (rechts) eergisteren nog bijnabijna voor de normale prijs van 80e had gekocht! Vero Moda tis allemaal materie, maar t kan een MMMeisje blij maken soms he.. en het voordeel van de MMMellende is: dat ik eerder vind dat ik iets verwennerigs verdiend heb! HA! *kijkt om zich heen of dit voordeel heel geloofwaardig overkomt* ohja PROOST, ik drink een onwijs lekkere torrontes!
*Sikki danst met Klingel mee* Sikki heeft toch nog wat nieuws gescoord in dit stomme oude jaar. Onder het mom van, we moeten het toch blij afsluiten En hoe kun je dat beter doen dan middels shoppen! Dus Sikki heeft voor kerst een zwart stroken mini rokje (ze heeft ergens gelezen dat dat soooo 2010 is ) en een roze zijden topje met zwart kanten baan over de voorzijde. En nog een lekker bruin wollen vest voor in NY en o ja, nog een cognac gebreid topje. Voelde me daarna toch ook wel een beetje down. Het voelt so materialistisch! De blijdschap is helaas maar van korte duur. Kwam nog een oud schoolvriendinnetje tegen. Ze is 3 maanden voor ons getrouwd. Ze had haar zoontje in de wandelwagen. Het jongetje riep de hele tijd, mama mama mama. Ik heb haar niet gedag gezegd, heb me verdekt opgesteld achter een pilaar. Heb me nog nooit zooooo jaloers gevoeld *Sikki was gelijk wat minder blij met haar aankopen* Dus ook in huize Sikki heeft de wijn weer rijkelijk gevloeid! met sushi en biefstuk
herkenbaar sikki. je bent kortstondig heppie met een of ander materieel verwenvergeetkadootje voor jezelf- maar bij de 1e de beste zwangere of moederende kennis voel je je weer zo arm als maar kan achter een pilaar verstopt.. ik zie t zo voor me... (in de bijenkorf laatst nog gedaan ) ik bedoel, wat moet je zeggen als een kennis je vraagt hoe t met JOU gaat? ' goed ' liegen is wel t makkelijkste he. ga maar eens uitleggen wat het betekent voor jullie, zowel letterlijk als figuurlijk als emotioneeel als lichamelijk (als financieel) dat jullie nog steeds geen kindje hebben. ik begin er vaak niet aan, omdat ik merk dat ik de goedbedoelde maar zo naieve en vaak keihardkwetsende opmerkingen niet trek. anyway, aan de wijn dus. goeso, geniet er maar van... nu het nog kan! en met hoofd al in NYC? wanneer gaan jullie vliegen? hier groeit het plan om ook maar helemaal los te gaan met oud&nieuw. in t kader van NHNK, maar ook als protest omdat de goede voornemens (zwanger worden) niet zijn uitgekomen. zal wel janken worden om 00:05, maar ik denk ook lachen en lekker samen glitteren. so, en nu gaak maar eens douchen en een list verzinnen hoe ik even kan hardlopen (ich sporre nicht, ich weis...) zonder ongewilde pirouettes en ongeplande rietbergers op mn smoel.
Och gossie meisjes toch! Ik vind het zo naar voor jullie dat jullie van ellende achter een pilaar moeten kruipen!! Ik weet nog zo goed dat ik precies hetzelfde heb gedaan, en ik kon wel keihard janken van afschuw. Nu nog een enkele keer als ik iemand tegenkom van vroeger; laatst een oud vriendinnetje met vier kids en een vijfde op komst ! Echt ik had het niet meer..... Lieverds, ook dit gevoel kan weer goedkomen. Ik ben me heel erg gaan focussesn op het hier en nu, probeer me er neutraal onder te voelen en probeer het niet binnen te laten komen. Leek eerst een onmogelijke opgaaf, maar nu eigenlijk gaat het steeds een stukje beter.... Probeer het eens!! Dikke knuffel! Enne die glitteroutfits zijn een overwinning dat je naar je gevoel luistert he?! *smak*
@nicoletta: het hier&nu is voor mij juist het niet&leeg. ik accepteer de zware weg richting baby, ik heb echt vertrouwen in dat t goed gaat komen, maar tegelijkertijd zijn met name de schijnbaar toevallige/terloopse zwangerschappen van anderen wel confronterend. toch voelt het voor mij niet erger dat anderen WEL makkelijk, of uberhaupt, een kindje hebben. zoals ik altijd zeg: andermans geluk maakt mijn verdriet niet beter. maar lastig is t wel... als je bv in de wachtkamer zit en je hoort een meisje van hooguit 20 met een dikke zwangere buik zeggen ' ik ga wel naar sensation black hoor, ik drink gewoon wat minder en ME vriend komt me om 04:00 AL ophalen.. ' maargoed. ik geloof heilig in dat de beloning mooier is als je er langer of harder voor hebt moeten knokken. dus.. ik verheug me op 2010! *kijkt dubbelzinnig, maar meent t echt*
Lieve meiden, shoppen is altijd leuk!! Maar om daarna weer met je neus op de feiten te worden gedrukt is minder. Ik durf al bijna niet meer te schrijven omdat ik wel kids heb. Klinkt stom maar ik wil jullie niet confronteren met mijn banner. Daarom was hij even weg Klingel. Ik hoop zo dat, na het schelden, vloeken, janken en feesten, de posipower weer terug komt en jullie gaan knallen in 2010!! Ik drink er nog 1 op jullie. *proost*
ach nynke.. lief dat je je banner weghaalde, maar dat hoeft niet hoor. de confrontatie is met name live lastig, nou ja, er zijn ook hier topics die ik soms vermijd. en daarom is het juist fijn om in het MMM gedeelte te praten met de MMMeisjes. merk wel dat ik dat steeds meer ga waarderen, doet me blijkbaar toch meer dat ik had gedacht/gehoopt? @2010. ik ga me helemaal gek proosten op ons allemaal, maar ook op lieve meeleeflezers als jij! smak!
Ik weet wel dat het niet hoeft, maar soms voelt het zo verkeerd om hier te posten als niet mmmeisje. Toch blijf ik jullie steunen en een ((knuff)) en *smak* uitdelen. Dat kan nooit verkeerd zijn!! Ik ben toch blij dat de kids vakantie hebben, kan ik tenminsten mee proosten. *PROOST*
zit je nu al te pimpelen??? ik vind het lief dat je ons steunt, maar ik snap/herken wel wat je zegt hierboven. of nou ja ik herken t dus (helaas) niet maar ik begrijp t wel. hier zitten MMM-babes. en wat dat betreft is er altijd een afstand en een groot verschil tussen zij die al (op ' normale manier ' ) kindjes hebben (gekregen) en zij die dat niet (,,) hebben (,,). zo voel ik dat wel althans, maar dat kan ook niet anders toch?
Is helemaal waar Klingel. Ik leesschrijfleef gewoon mee en als mensen daar bezwaar tegen hebben hoor ik dat graag en ga ik weer gewoon stiekum meelezen. Ik pimpel nog niet, zou ik wel graag doen. Heb schoonmoeder hier een week in huis. Hoe lief ze ook is soms.....................
Jaah, daar was ik ook nog ff. Moet ff op Nynke reageren. Nynke, ik vind het juist heel fijn dat je meepimpeld Wou soms dat 'real life' vriendinnen dat ook eens deden. Dan begrepen ze wat beter wat er met ons gebeurt. Heb een vriendinnetje bij wie het contact bijna voorbij was. Zij werd zwanger van haar tweede terwijl wij de molen in gingen. En toen kwam de opmerkingen: 'als mijn vent onvruchtbaar zou zijn, dan ging ik bij 'm weg' 'ik zou nooit zo ver gaan voor een kind' 'dan heb je alles maar dat niet he' en toen haar baby geboren was mocht ik d'r niet eens vasthouden! Nou, Sikki was er eigenlijk wel klaar mee dus. Maar...Sikki heeft het vrijdag met haar uitgepraat. Tegen haar gezegd waar ze me allemaal mee heeft gekwetst. Dat ik totaal niet bij haar terecht kan met mijn verhaal. Me helemaal niet gesteund voel. En toen gaf ze aan dat ze zich er helemaal niet bewust was dat ze dat allemaal gezegd heeft. Dat ze het erg vindt dat ik niet bij haar terecht kan. En dat ze het ook gewoon heel moelijk vindt. Maar ook dat ze vond dat ik te weinig interesse heb getoont in haar zwangerschap...terwijl ik voor mijn gevoel heel erg m'n best heb gedaan om juist wel aandacht voor haar te hebben. Ik wilde juist niet een stempel krijgen van jaloerse onvruchtbare vriendin die een ander geen kind gunt... Maar goed, ben blij dat het uitgepraat is en alles nu gezegd is. Nu maar zien hoe dit verder gaat. Toch jammer als een vriendschap van 14 jaar zo voorbij moet gaan. Ik wou dat ze een beetje meer als Nynke was...
Djiezus Sikki, zoiets zeg je ook niet zeg Heel logisch dat je gekwetst bent. Ik vind het ook zo jammer dat er maar heel weinig mensen zijn die in ieder geval moeite doen om je te begrijpen. Maar het is net wat je zegt, 14 jaar vriendschap laat je niet zomaar eindigen. Goed dat jullie het uitgepraat hebben en vooral goed dat je gezegd hebt waarom ze je gekwetst heeft. Hopelijk kan ze er nu wat meer voor je zijn. En inderdaad, waren er maar meer meiden zoals Nynke
@sikki: dat MEEN je niet! jemig, lekker dan. wel goed dat je het hebt uitgepraat en ook dat ze het nu een beetje meer begrijpt. vaak snappen de mensen echt niet hoe kwetsend de opmerkingen kunnen zijn he. voor een deel kan ik ze dat wel vergeven, maar voor een deel ook moeilijk. ik bedoel, het heeft gewoon met empathie te maken. waarover het ook gaat. ben daarin ook wel een beetje teleurgesteld, hoewel mijn vrienden allemaal heel lief reageren. TOCH merk ik dat ze er geen hout van snappen, ook al leg ik uit van de hormonen, de echo's, de angst, de hoop, de teleurstelling, de pijn, het terugplaatsen, alle maanden en jaren. ... daarbij voel ik me ook wel de verpester van de sfeer als ik erover praat... zeg ook vaak sorry in zo'n gesprek, en krijg dan altijd op mn donder. lief. maar ja, het is gewoon een klote onderwerp (ook om aan te horen... ) @nynke: zo hoor je het ook maar weer van anderen! zoals ik je PBde, zou ik het wel kunnen begrijpen als meiden die je niet kennen je niet helemaal kunnen plaatsen in sommige MMMtopics, wegens geen MMMkennis/verleden. maar ik denk dat dat logisch is. goed trouwens, dat we daar ook over kunnen praten hier! ssssssssssmak!!!!! so, ik heb net weer een fijne rekening naar menzis op de post gedaan. eerst 23 keer gecopieerd, voordat ze m weer kwijtraken (... en dan later diezelfde originelen weer terugsturen ) ik heb wel het lichtelijke vermoeden dat we hier wel eens half failliet (spaartechnisch) aan kunnen gaan. maargoed, dat risico is ingecalculeerd en kunnen we hebben. so, en nu verder met strijken (buhhhhh)
@Sikki: dat kan je niet menen? Aan de andere kant, als je zelf niet met de mmm in aanraking bent geweest, of het van dichtbij hebt mee gemaakt is het misschien ook wel erg lastig om je in te leven. Maar dan nog, sommige opmerking KAN en MAG je gewoon niet maken. Fijn dat je het hebt kunnen uitpraten met je vriendin. Meiden, ik doe mijn best. Maar als jullie het vervelende vinden hoor ik dat graag. Geen beleefdheids antwoorden dan maar gewoon eerlijk. We zijn nu toch open en eerlijk bezig. En ik kan best tegen een stootje. (heb ik het toch gevraagd Klingel) *SMAK*
Ik kom even Klingel en alle andere mmm-meisjes een dikke glitterknuffel geven! Over sommige stomme opmerkingen wil ik liever geen woorden vuil maken (echt ongelooflijk ). Dikke smok en ik hoop dat iedereen ondanks alles toch fijne feestdagen heeft. Al kan ik me nog goed herinneren hoe eenzaam die feestdagen kunnen voelen. Iedereen blij, terwijl jij je van binnen zo verdrietig voelt. Nog een extra glitterknuffel dan!